Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Dieselvarmer

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2016
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Dieselvarmer

    Hei.jeg har en 08 v70 2,4diesel.er utdannet volvoteknikker men sluttet i 08 rett før den nye modellen v70 og annen type varmer begynte å rulle. Jeg sliter med at varmeren starter å brenne og begynner å poffe før den da stopper.vis jeg får den i gang så går den som rakkern men står da over natta og samme problem oppstår.har byttet batteri og er helt nytt brennkammer i den.og der er det jo med glødeplugg og.har testet vannpumpe,dieselpumpe,og viftemotor med vida og alt virker som det skal.så da lurer jeg på om det er noen her inne som har vert borti at disse suger falskluft.event hvor det vanligste punktet dette skjer.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Har en slik feil på min webasto varmer - får feilkode på det også , men hvor feilen ligger vet jeg ikke - sier luftlekasje styreenhet og div om luftbobler i drivstofftank som forslag i vida... men håper at feilen mer ligger i drivstoff slange inn på varmer eller om det sitter noe på en enhet i motor rommet da det tikker der når varmeren går . Vil vel tro at systemet blir ganske likt på drivstoff tilførsel om det er gamle ardic 912d eller webasto -bortsett fra ulik varmer med innvendig plugg o.s.v , men skal vel finne ut av det -evnt med lekkasje spray for og sjekke koblinger , ellers blir det bilia med slankere konto
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2016
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Jeg får ingen andre feilkoder enn for mange mislykkede startforsøk etterhvert.jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det kan verre falsk luft

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    VCCN medlemsnummer
    1823
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Vet at en del slanger inn på varmer har løsnet innvendig og klappet sammen helt eller delevis. Hadde dette problemet på min xc90 å på kompis sin 2010 xc70

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. mai 2010
    VCCN medlemsnummer
    1823
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Drivstoff slange.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2016
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Byttet dere da alt av slanger eller.er vel en del av de slangene som er av plast?byttet da med koblinger også da

  7. #7
    Registrerte brukere Volvonikko sin avatar
    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Aust-Agder Birkeland
    Innlegg
    1.261
    Antall takk

    Standard

    Ikke for å ødelegge tråden din

    Men noen her som vet hvordan man skrur av webastoen ? Den slår seg på hver gang når jeg starter bilen og det kommer sur Diesel eksos ut ifra hjulene foran :S
    Er ikke vits at den starter når det ikke er kaldt ute :S

    Går det bra å manuell styre denne ?

    Sorry om jeg ødela tråden din Mahva :S
    Men greit å gjøre seg kjent med webasto :P
    ?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Om det gjelder den 04 v70 du har i profilen din så har du ikke webasto varmer men ardic , da må en vel legge inn sw hos volvo for og få valget om autostart eller ikke , ellers vil den starte så fort det er kaldere en 5 grader ute . Fra 08 og oppover så har en fra fabrikk det valget i menyen på bilen om og velge auto av eller på da vil den ikke starte av seg selv og en må velge direktestart . Ligger en del tråder om det på forumet -og var vel snakk om at den sw skulle gå ut eller noe men kan sikkert andre svare på -vet mrstfu hadde noe om det .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Lignende tråder

  1. Dieselvarmer
    By rundal in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 12/01/14, 22:40
  2. Dieselvarmer XC 90
    By Jansen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 23/04/13, 11:24
  3. Dieselvarmer
    By volbra in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 08/05/12, 21:12

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •