Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  18
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 105 av 105

Tråd: DAB Countdown: Hva slags original eller ettermontert DAB-løsning har du valgt i bilen din?

  1. #101
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jrperformance Vis post
    God dag! Jeg har en 2014 V70, sverigeimport uten dab prep. Var innom hos Frydenbø i Bergen nylig og fikk de til å ettermontere orginal DAB. (7999kr august 2018).
    Jeg merket umiddelbart på vei hjem fra verkstedet at det var noe muffens med radioen, for hver gang jeg trykket på bremsepedalen så mister bilen dab signal.
    Dette skjer kun når motoren går, ingen problem hvis bare tenninga er på.
    Leverte bilen tilbake og ba de sjekke systemet. Fikk bilen igjen og da hadde de sjekket kabler og montert ny antenne, og skrevet testet ok i rapport. Men jeg har fremdeles problemer med at signal forsvinner ved bremsing. Har selv sjekket antennekabel og routet denne utenom bilens kabelnett, og pusset av lakk der anntennejording skal til karosseri, da dette ikke var gjort hos Frydenbø.

    Det er hovedsaklig NRK-kanalene som forsvinner, men hvis det er generell dårlig dekning så forsvinner alle kanaler ved bremsing.
    Og her en dag satt jeg med DAB-hørselvern inni bilen, og tilogmed de mister signal når jeg bremser. Så alt tyder vel på massivt el-støy fra bremsesystem?

    Lurer på om noen andre har vert borti tlsvarende problem?? Litt frustrerende å bruke 8k på dab anlegg som ikke virker, og som Frydenbø mener virker helt ok...

    Mvh JR
    Nå skyter jeg med litt løskrutt i mørket, men det hevdes at LED-lys påvirker Dab-mottak. Når du bremser aktiverer du endel ekstra LEDs utover de normale baklysene....KAN det være noe der?
    Ellers ville jeg nok gått for en annen løsning enn et 8000-kroners (møkka-) system som Dab jo er.
    Du har sannsynligvis Bluetooth i bilen, og kunne ha streamet nettradio fra mobilen...noe rimeligere.

    Beklager om noen føler seg beintråkka av mitt negative Dab-syn, men dette er et uønsket system Radio-mafiaen har påført oss.....
    Sist endret av Holern; 17/10/18 kl 20:26
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  2. #102
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    DÅRLIGE LED-lys kan påvirke DAB, ja, siden uskjermet og shitty utførte LED-komponenter introduserer en del støy. Tviler på at det er tilfelle med baklyktene her, finner som regel de feilene på billige ledbarer fra Wish osv, men er vel ganske enkelt å finne ut.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #103
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    250kr fra asia. Rett i sigarettuttaket med innebygd 2.4A USB, FM sender og aktiv antenne.
    Tam lyd, men til gjengjeld bedre mottak enn fars Tiny Audio C5

    Vedlegg 7277
    Vedlegg 7278
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  4. #104
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Ja dette måtte jo være frydenbø ????????
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. feb. 2017
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Har BT,aux og usb ja. Brukte nettradio via mobil en periode, men det blir alt for tungvindt. Unødvendig mye fikling med mobil.
    Bremselys var min første tanke også, men som sagt så funker det fint med tenninga på, og da virker også bremselys. Så motoren må altså være igang, eneste forskjell jeg kan se er at spenningen stiger et par volt pga lading/dynamo. men skulle ikke tro det gjorde det helt store utslaget.

    Ingen på forumet som har fått ettermontert DAB i siste gen v70?

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. LØSNING: DAB-radio i Volvo V70/XC70/S80/XC90 via USB med Dension DAB+U Gen3
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 121
    Siste post: 24/02/18, 11:32
  2. Hva slags datahjerne er det jeg har
    By kimar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/01/14, 18:59
  3. Hva slags aksling har jeg?
    By Roye in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 02/01/14, 13:35
  4. Hva slags bremseskiver har jeg?
    By boman in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 13/11/10, 19:23

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •