Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  18
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 105

Tråd: DAB Countdown: Hva slags original eller ettermontert DAB-løsning har du valgt i bilen din?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Jeg byttet fra V60 uten DAB prep til XC60 med DAB+ (ikke bare pga. DAB-en, fruen ville ha en litt høyere bil etter omtrent to måneder i V60, og jeg ville ha litt mer motor enn D3). Jeg har nå kjørt med den i noen måneder, og jeg må si at jeg faktisk skulle ønsket meg en hakket bedre antenne. Jeg mister signalet på steder der jeg ikke mistet det med den uoriginale jallaløsningen i V60-en, med en aktiv glassantenne. Lurer på hvordan det ville fungere å smekke en Funke glassantenne i en av siderutene bak og bruke den istedenfor den originale. Jeg mener denne:

    http://www.autohifi.no/Produkter/Bil...00-p0000016894

    For den ene av de to FACRA-ene på baksiden av hovedenheten til stereoanlegget (bak knappepanelet i midtkonsollen) er vel til den innebygde DAB-antennen?

    Fins det eventuelt en løsning som for eksempel bruker haifinna til noe fornuftig? Den er vel bare til en DAB-frekvens som ikke brukes i Norge, så vidt jeg har forstått.
    Sist endret av Mastiff; 05/12/16 kl 21:57
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  2. #27
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Se siste nytt om original ettermontering av DAB-radio i Volvo fra Bilia-konsernet i post 2 i denne tråden.

    Link: http://forum.vccn.no/showthread.php?...=1#post1027185.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  3. #28
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Se siste nytt om original ettermontering av DAB-radio i Volvo fra Bilia-konsernet i post 2 i denne tråden.

    Link: http://forum.vccn.no/showthread.php?...=1#post1027185.
    Dette er for biler uten dab-prep regner jeg med? Noen liste over hva som trengs (både av software og deler)?

    8000 kroner er jo litt mindre enn de 40000 kronene kundebehandleren fra kverneland i trondheim mente det ville koste...

  4. #29
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Dette er for biler uten dab-prep regner jeg med? Noen liste over hva som trengs (både av software og deler)?

    8000 kroner er jo litt mindre enn de 40000 kronene kundebehandleren fra kverneland i trondheim mente det ville koste...
    Ja, dette er for biler uten DAB-prep komplett med fiberkabel, strømkabel, antenne, DAB-modul, software og installasjon.

    Om denne pakken kan kjøpes for egen montering vites ikke i øyeblikket. Jeg regner med at vi får vite mer om dette etterhvert.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Dette er for biler uten dab-prep regner jeg med? Noen liste over hva som trengs (både av software og deler)?

    8000 kroner er jo litt mindre enn de 40000 kronene kundebehandleren fra kverneland i trondheim mente det ville koste...

    Har hørt at nardo bil i Trondheim også bygger om biler uten prep. Hør med de.
    Eller ta en liten tur ned til det sentrale Østlandet og en Bilia-forhandler

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. juni 2016
    Sted
    Råde
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Siste nytt om DAB-ettermontering i Volvo fra kilde hos Bilia-konsernet (desember 2016):

    Da er pakke for DAB-montering for biler lagt inn i systemene og info har blitt sendt ut til forhandlerne. Pris blir kr 8.000 med uoriginal antenne og kr 12.000 med original antenne. Så alt er klart for montering for de som ønsker det. Eneste er at V60 får ikke brukt original antenne fordi de mangler trådene i høyre sideruta bak.

    Dette er en pakke Bilia i Norge har laget. Volvo i Göteborg jobber med å ta frem en tilsvarende løsning de også, men det kommer nok til å ta litt tid.

    Denne pakken inkluderer alt som trengs inkl montering. I utgangspunktet med uoriginal glassantenne, men med mulighet til å oppgradere til original antenne.

    Det er flere som har holdt på med dette, blant annet ansatte hos Volvo Norge og de som sitter på ettermarked her i Bilia er de som har ordnet dette. Jeg og en annen mekaniker i Bilia har vært med litt og tipset om hva som trengs og hvordan det kan gjøres.

    Regner med at flere forhandlere kommer til å gjøre noe av det samme.
    Vet ikke om dette er riktig sted og spørre , men prøver :-)

    Vet du vilket delenummer det er på DAB modulen i den satsen? Jeg har ettermontert DAB modul (31409951) i min V70 08 produsert uke26, 2007 (ikke dab prep). Var hos Volvo forhandler i dag for programering. Hadde da en feilmelding på "Digital Audio Control Modul A" intern system feil. Lastet da Itp bort, feilmelding borte. Forsøker da laste ny SW iht DAB,
    VIDA
    klarer ikke laste DAB SW på bilen. Ser også i vida at ikke "DABM" vises i
    MOST
    nettet. Må bilens
    ICM
    oppgraderes/byttes for at dette skal virke, tenker jeg da? Hjelper vel ikke med DAB SW hvis ikke
    ICM
    har DABM i
    MOST
    nettet, eller er jeg helt på tur. (forhandler tror kanskje jeg har feil DAB modul)

  7. #32
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Widar Vis post
    Vet ikke om dette er riktig sted og spørre , men prøver :-)

    Vet du vilket delenummer det er på DAB modulen i den satsen? Jeg har ettermontert DAB modul (31409951) i min V70 08 produsert uke26, 2007 (ikke dab prep). Var hos Volvo forhandler i dag for programering. Hadde da en feilmelding på "Digital Audio Control Modul A" intern system feil. Lastet da Itp bort, feilmelding borte. Forsøker da laste ny SW iht DAB,
    VIDA
    klarer ikke laste DAB SW på bilen. Ser også i vida at ikke "DABM" vises i
    MOST
    nettet. Må bilens
    ICM
    oppgraderes/byttes for at dette skal virke, tenker jeg da? Hjelper vel ikke med DAB SW hvis ikke
    ICM
    har DABM i
    MOST
    nettet, eller er jeg helt på tur. (forhandler tror kanskje jeg har feil DAB modul)
    Widar, det ligger en annen tråd fra en bruker med 2008-modell som ga opp forsøk på å ettermontere original DAB-radio. Han støtte på akkurat samme problem som deg med at DAB-modul ikke kom opp i
    MOST
    -nettet og at programvare ikke kunne lastes til bil. Søk i dette forumet etter nevnte tråd.

    Fra 2009-modell V70/XC70 fungerer denne type DAB-ettermontering fint (ref min lange DAB-tråd om dette).
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  8. Takk Widar takket for denne posten
  9. #33
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av svima Vis post
    Har hørt at nardo bil i Trondheim også bygger om biler uten prep. Hør med de.
    Eller ta en liten tur ned til det sentrale Østlandet og en Bilia-forhandler
    Har hørt at dab-kittet (sannsynligvis det SagaPer snakker om) kommer fra Nardo Bil, som forøvrig skulle ha 4995 for å ettermontere dab i min bil uten dab-prep

  10. #34
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Har hørt at dab-kittet (sannsynligvis det SagaPer snakker om) kommer fra Nardo Bil, som forøvrig skulle ha 4995 for å ettermontere dab i min bil uten dab-prep
    Hei, fint om du kan presentere flere detaljer her om dette DAB-kitet fra Nardo Bil slik at vi blir klar over hvilke deler som inngår i pakken. Oppgi gjerne bilmodeller etc.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  11. #35
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ingen flere detaljer pdd., men de på Nardo Bil ville presisere at de var først ute og solgte sin løsning til VCN/Bilia. Dette sa de helt uoppfordret da jeg spurte om ettermontering i biler uten dab-prep og at bilia hadde satt sammen en pakke for ettermontering i biler uten dab-prep.

    Så jeg regner med det de selger er rimelig identisk med det du allerede har listet opp

  12. Takk SagaPer takket for denne posten
  13. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Denne pakken inkluderer alt som trengs inkl montering. I utgangspunktet med uoriginal glassantenne, men med mulighet til å oppgradere til original antenne.
    SagaPer, Vet du hva slags glassantenne det er som brukes, og om det brukes en injektor for strøm til den? Altså om det er Phantomstrøm ut fra DAB-enheten i Volvoer?
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  14. #37
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    SagaPer, Vet du hva slags glassantenne det er som brukes, og om det brukes en injektor for strøm til den? Altså om det er Phantomstrøm ut fra DAB-enheten i Volvoer?
    Info fra person hos Bilia nevner Funke ADSC700: http://www.autohifi.no/Produkter/Bil...00-p0000017537.

    Når det gjelder Volvo DABM og Phantomstrøm så fikk vi egentlig aldri bekreftet eller avkreftet om denne modulen har dette. Jeg antar at DABM ikke har dette da alle Volvo-modellene har egen antenneforsterker mellom antenne og radio. Men som sagt så har jeg aldri fått dette opplyst fra noen hos Volvo eller i diskusjoner.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  15. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Greit, takk! Jeg slåss nemlig litt med en akkurat sånn antenne. Min XC60 har for dårlig DAB-inntak med den originale antennen så jeg kjøpte en Funke. Den fungerer sånn omtrent like greit som den originale når den er koblet til uten ekstra strøm (det er likevel et svakt oransje lys i den da), og så slutter den helt å fungere når jeg gir strøm til injektoren. Men fremdeles har den også bare et svakt, oransje lys, og ifølge importøren skal den antennen ha et rødt lys med god styrke på. Så det kan vel være at antennen er feilvare.

    Edit: Hva slags antenne var det du brukte i XC70-prosjektet ditt? Jeg har lest tråden din, og du hadde jo veldig godt inntak.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  16. #39
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    Greit, takk! Jeg slåss nemlig litt med en akkurat sånn antenne. Min XC60 har for dårlig DAB-inntak med den originale antennen så jeg kjøpte en Funke. Den fungerer sånn omtrent like greit som den originale når den er koblet til uten ekstra strøm (det er likevel et svakt oransje lys i den da), og så slutter den helt å fungere når jeg gir strøm til injektoren. Men fremdeles har den også bare et svakt, oransje lys, og ifølge importøren skal den antennen ha et rødt lys med god styrke på. Så det kan vel være at antennen er feilvare.

    Edit: Hva slags antenne var det du brukte i XC70-prosjektet ditt? Jeg har lest tråden din, og du hadde jo veldig godt inntak.
    Jeg hadde original DAB-antenne i høyre bakrute og byttet også antenne-forsterker til DAB-versjon.

    Har aldri hatt problem med mottak av DAB-sendinger i den bilen (XC70 2009).
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  17. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Greit, takk. Det tyder på at du enten kjørte på lettere steder enn meg (noe som er lite sannsynlig ut fra de kjørekartene du la ut) eller at det er bedre antenne i sideruta på 2009 XC70 enn på 2013 XC60. Snålt, egentlig.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  18. #41
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    Greit, takk. Det tyder på at du enten kjørte på lettere steder enn meg (noe som er lite sannsynlig ut fra de kjørekartene du la ut) eller at det er bedre antenne i sideruta på 2009 XC70 enn på 2013 XC60. Snålt, egentlig.

    En ting skal være veldig sikkert, og det er at det er veldig stor forskjell på programvare og biler.
    Selv hadde jeg en V40, hvor DAB var så som så, men i min XC70 2013, så hadde jeg ingen problemer med DAB dekning.

    Men dette opplever jeg i forhold til andre V70er av nyere årsklasser også, en kollega på jobb har en 2015 V70, og har dårligere dekning enn hva jeg har i min XC70.

    Må så skal det også sies at, jeg slet MYE med DAB når jeg fikk min bil i 2013, og det endte opp med at Volvo la inn en testprogramvare i bilen, for å se om det hjalp. Noe det tydeligvis har gjort, da jeg har dekning omentrent overalt, også hvor andre har større problemer.

    Mens jeg også for noen uker tilbake siden testet en V90, hvor den faktisk hadde store problemer med DAB programvaren ;(
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  19. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Stig-Arne, kan du finne ut hva som er betegnelsen på det testprogrammet? For i så fall skal jeg få Volvo her i sør til å legge det inn i min bil!

    For øvrig er ikke Harstad langt fra der min familie kommer fra, Hundstad-slekten fra Kvæfjord! Kanskje det gjør deg mildere innstilt til å hjelpe en søring?
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  20. #43
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    Stig-Arne, kan du finne ut hva som er betegnelsen på det testprogrammet? For i så fall skal jeg få Volvo her i sør til å legge det inn i min bil!

    For øvrig er ikke Harstad langt fra der min familie kommer fra, Hundstad-slekten fra Kvæfjord! Kanskje det gjør deg mildere innstilt til å hjelpe en søring?
    Ikke godt å si hva den programvaren heter egentlig, jeg var i mye kontakt med Volvo Norge i den tiden, ( 3 år siden ), da verkstedet påstod at DAB nettet ikke var godt nok utbygd her i området og at det var det som var feil... noe det ikke var

    Så vet jeg Volvo kom opp med en programvare for å teste på min bil. Mer enn det vet jeg rett og slett ikke desverre
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  21. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    OK, takk! Da får jeg snakke med Volvo. Jeg ba om å få noe info om DAB fra supporten i går, men han som satt der, sa at de hadde dataproblemer, så han måtte ringe meg over helga. Har en anelse om det var "dette trenger vi litt tid til å finne ut av" istedenfor, men samme det.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  22. #45
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SagaPer Vis post
    Siste nytt om DAB-ettermontering i Volvo fra kilde hos Bilia-konsernet (desember 2016):

    Da er pakke for DAB-montering for biler lagt inn i systemene og info har blitt sendt ut til forhandlerne. Pris blir kr 8.000 med uoriginal antenne og kr 12.000 med original antenne. Så alt er klart for montering for de som ønsker det. Eneste er at V60 får ikke brukt original antenne fordi de mangler trådene i høyre sideruta bak.

    Dette er en pakke Bilia i Norge har laget. Volvo i Göteborg jobber med å ta frem en tilsvarende løsning de også, men det kommer nok til å ta litt tid.

    Denne pakken inkluderer alt som trengs inkl montering. I utgangspunktet med uoriginal glassantenne, men med mulighet til å oppgradere til original antenne.

    Det er flere som har holdt på med dette, blant annet ansatte hos Volvo Norge og de som sitter på ettermarked her i Bilia er de som har ordnet dette. Jeg og en annen mekaniker i Bilia har vært med litt og tipset om hva som trengs og hvordan det kan gjøres.

    Regner med at flere forhandlere kommer til å gjøre noe av det samme.
    Samtale med Bilia på chat 30.12.2016:

    Bilia: Hei, og velkommen til Bilia kontakt. Du prater nå med xxxxx. Hva kan jeg hjelpe deg med?

    Jeg: Hei, jeg ser etter det nye tilbudet på ettermontering av original DAB-radio i Volvo for biler uten DAB-prep fra fabrikk. Ligger dette ute på nett?

    Bilia: hei, du kan sende en mail til Magnus.Winger@bilia.no på ny året. han kan gi deg svar på dette og hva det evnt. vill koste

    Jeg: ok, takk.

    Bilia: ha en god dag

    Jeg prøvde å legge til denne kommentaren til slutt men da var økten avsluttet fra Bilia sin side:

    Pakken som dere har satt sammen koster kr 8.200 inkl montering og den er klar for markedet iflg flere kilder hos Bilia. Jeg bare lurte på hvorfor dere ikke har info liggende ute nå rett før slukking av FM (slukking starter i januar 2017).
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  23. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Grunnen til at det ikke ligger særlig mye info om pakken Bilia har for biler uten DAB prep er at dette er helt ferskt sammensatt.
    Prisen du skriver er riktig.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  24. #47
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Noe nytt om dette? Nån som har montert dette?
    Volvo S80, 2007

  25. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Har biler med DAB+ og FM mulighet for å ta inn trafikkmeldinger på noe vis når man hører på DAB-radio eller andre digitale kilder?

    Har ikke eid bil med DAB før.

  26. #49
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Viking80 Vis post
    Har biler med DAB+ og FM mulighet for å ta inn trafikkmeldinger på noe vis når man hører på DAB-radio eller andre digitale kilder?

    Har ikke eid bil med DAB før.
    Det kommer an på hva slags bil og modell du har. Fra V70/XC70 2009-2011 så mottar du kun trafikkmeldinger i selve sendingen (lyd).

    Med Sensus (fra 2012) og Sensus Connect så vises trafikkmeldinger i tekst i skjerm over midtkonsoll. Nødmeldinger i DAB-nettet går ut i alle DAB-kanaler samtidig.

    Jeg kjenner ikke løsningen i de andre Volvo-modellene med Sensus eller nyere system men vil tro at det går mye på det samme som beskrevet ovenfor.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  27. Takk Viking80 takket for denne posten
  28. #50
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Saga Per har du erfaringer med adaptere kanskje?
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. LØSNING: DAB-radio i Volvo V70/XC70/S80/XC90 via USB med Dension DAB+U Gen3
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 121
    Siste post: 24/02/18, 11:32
  2. Hva slags datahjerne er det jeg har
    By kimar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/01/14, 18:59
  3. Hva slags aksling har jeg?
    By Roye in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 02/01/14, 13:35
  4. Hva slags bremseskiver har jeg?
    By boman in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 13/11/10, 19:23

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •