Har fått flere henvendelser i det siste på om og hvorfor jeg har orginal AUX-inngang i midtkonsollen
på bilen min, så tenkte å lage en tråd på det. Har hatt inne flere HU-enheter til
P2
S60/V70 den siste
tiden, og fått muligheten til å forske litt på det spørsmålet



Det første man kan starte med, er å sjekke produksjonsdatoen på spilleren. Det står på toppen på
merkelappen. Datoen på dette bildet er markert '0603' -> år 2006, uke 03.
DSC_0004_01.JPG

Kan røpe at denne ikke har anlegg for AUX-muligheter da den er produsert for tidlig. Jeg har ikke funnet
noen konkret produksjonsuke som utgjør forskjellen, men prod. '0648' eller senere noe jeg har lest flere
steder som er en dato å jobbe ut i fra, men i følge en side jeg kom over, oppgir fra hvilket chassinr. det
skal være tilgjengelig på:
• S60 2007- Chassis 626564-
• V70 2007- Chassis 645686-
• XC70 2007- Chassis 269752-


Hvis du har en bil som har et chassinr. som er produsert f.o.m disse nr., så har spilleren din den fysiske
tilgangen på AUX. Om det ikke er tilgjengelig i menyoppsettet på spilleren, vil dette være programmerbart
med software.


Den fysiske forskjellen ligger inne i spilleren, slik den er forevist under. Det første bildet er fra en
HU850 spiller UTEN aux, mens bilde nr. 2, som er fra en HU650, har dette tilgjengelig.
DSC_0009_01.JPG

DSC_0023_01.JPG

På bilde nr. 2 ser man tydelig at det er 3 punkter som er markert med 'aux'.
Dette er jord, høyre og venstre signalinngang. Det er dette som er det fysiske forskjellen på spillerene.

Håper dette kommer til nytte