Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  32
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 126

Tråd: Daniel V: Volvo S80 D5 Summum 05.

  1. #101
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Har spurt alle jeg har pratet i telefonen med etter montering, og ingen har sagt noe på lydkvaliteten.

    Dog er jo issuen med Yatour at den ikke funker sammen med RTIen selv med Y-adapter, slik som Groom gjør. Dog bruker vi ikke navien i denne, så det er ikke noe stort savn egentlig. Har bestilt en Bluetoothmodul til V70en også nå, da det ser så shady ut å ha AUX-kabelen hengende ut av hanskerommet
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #102
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo S80 D5 Summum 05.

    Så måtte vi gjøre litt med denne sliteren i dag også. Km. stand på 344 400.

    Fruen kom i går og sa "Det er en stor dam under bilen vår". Kondens fra ACen tenkte jeg, og sa at det ikke var noe farlig. Etter tre timer gikk jeg ut, og så at det ikke hadde fordampet, til tross for at det var 25 varmegrader ute. Skjønte da at det ikke var vann vi snakket om, og så at bilen var våt under på registersiden...

    Tenkte da at det var simmeringen på veiva som hadde takket for seg. Denne var jo selvfølgelig ikke å oppdrive hos noen Volvoforhandler i Østfold, så jeg måtte helt til Lillestrøm for å få tak i en. Ble en fin MC-tur om ikke annet. På Volvo i Halden fikk jeg kjøpt simmering til kammen, samt ny registerreim, da den gamle (som er byttet for 25 000km siden) hadde fått olje på seg.

    Ned til Petter bar det, før vi satte i gang med å bytte begge simmeringene og regreim. Viste seg at det var simmeringen på kammen som lakk som en sil. Jobben gikk forholdsvis greit, Petter er jo en ringrev på disse bilene. Jeg klarte selvfølgelig å søle litt da jeg skulle bytte olje, så det var vanskelig å se om det var ny eller gammel olje som lå igjen i kriker og kroker da vi var ferdig.






    Endte med at jeg tok med meg en Volvo kortholder i fargen Cognac derifra også, nå som jeg først var i gang med å sikle på nye biler jeg ikke har råd til

    Kjørte hjem og tok en motorvask bestående av Prickbort, Surfex HD og noe annet avfettingsopplegg for å få bort gamle rester og søl. Ble greit det, så får vi nå se om det holder tett



    Ellers fant vi også ut hvor servoolja forsvinner! Servorøret bak grillen lekker, som om noen har et, så rop ut! Kostet jo 4 000,- nytt på Volvo. Du ser det midt på bildet her hvor grillen skulle vært:

    Sist endret av Daniel V; 03/07/17 kl 23:40
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. Takk Lasse R, Thorvaldsen takket for denne posten
  4. #103
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Er ikke det oljekjøleren? Kan vel kanskje byttes ut med noe uoriginalt noe, om du ikke må ha det originalt?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #104
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nei, dette er til servoen. Av en eller annen grunn har ikke V70ene (bortsett fra Rene) dette røret, mens S80 og XC90 har det
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #105
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Nei, dette er til servoen. Av en eller annen grunn har ikke V70ene (bortsett fra Rene) dette røret, mens S80 og XC90 har det
    Ja, det jeg mener, olkekjøler til servoen? Ingne annen grun for å kjøre røret i tur og retur bak grillen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #106
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Nei, dette er til servoen. Av en eller annen grunn har ikke V70ene (bortsett fra Rene) dette røret, mens S80 og XC90 har det
    Ja, det jeg mener, olkekjøler til servoen? Ingne annen grun for å kjøre røret i tur og retur bak grillen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. #107
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo S80 D5 Summum 05.

    Det er oljekjøleren til servoen ja. Skal se om jeg kan få tak i noe brukt

    Evnt kan man jo prøve å lage sin egen. Prisen på Volvo var i alle fall helt bak mål.
    Sist endret av Daniel V; 04/07/17 kl 08:35
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #108
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Kan helt sikkert kjøpe noe fittings for å få satt på en ettermarkedskjøler og, kommer litt anpå hvor kjøleren sitter. På returen fra tannstanga er det lite trykk, men fra pumpa og ut mot tannstanga har jeg forstått det slik at det er betydelig høyere.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #109
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da jobber denne mot igjen. Servotanken har en sprekk oppe ved lokket som gjør at servoolje renner ut. Fått tak i ny brukt tank av Rcar som skal byttes i morgen. Olje er kjøpt inn for flushing også. En annen langmilarsykdom har også oppstått: plastramma på B-stolpen som skal beskytte trekket på stolpen er gjennomgnagd av beltet.

    Ny ekstern oljekjøler til servoen er også bestilt fra KL-racing. 385,- kontra 3941+mva hos Volvo.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. Takk Joachimbg takket for denne posten
  12. #110
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Daniel V: Volvo S80 D5 Summum 05.

    Da er servotank, lokk og slange skiftet. Flushet med to liter original Volvo servoolje. Var kullsvart det som kom ut. Nå er tanken tett, og null lekkasje. Styringen ble også helt annerledes med ny olje!



    Ellers har foreldrene mine kjøpt seg en 18 mod V40 T2 R-design som de fikk her omdagen, så har blitt litt testing av den også







    Og den gamle står til salgs hos Jensen og Scheele i Halden

    Sist endret av Daniel V; 23/07/17 kl 20:07
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. Takk Joachimbg takket for denne posten
  14. #111
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Denne blir løsningen på servoen:

    https://shop.klracing.se/sv/artiklar...l-7-rader.html

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #112
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Så har denne gamle traveren endelig fått seg litt etterlengtet pleie på sin vei mot 400 000km. Jeg har helt siden jeg kjøpte den i fjor hatt litt dårlig samvittighet for at den ikke har fått noe annet enn vask på den kosmetiske siden. Det skulle jo gjerne vært litt beskyttelse der også. Bilen er på ingen måte bra i karosseriet, da den har litt parkeringsbulker og annet krimskrams jeg gjerne skulle vært foruten. Dog drar den seg jo oppover mot 400 000km, så jeg kan jo ikke akkurat klage.

    Det har lenge plaget meg at bilen er fin i fronten, mens resten av lakken ikke er "helt på høyden" for å si det mildt. Denne fikk jo ny frontfanger i januar, med alt av lister og detaljer nytt, så fronten er jo plettfri i lakken. Derfor er det jo et enormt nedsig når man ser overgangen mellom panser og fanger som gjør at man virkelig ser at det er to forskjellige verdener mellom ny lakk og långmilarlakk. Måtte derfor gå på med maskin og produkter for å hjelpe panseret og resten av bilen ørlittegrann nærmere den nylakkerte frontfangeren

    Begynte selvfølgelig kalaset med å dra til motorsenteret på Hvervenbukta hvor jeg har et bierverv som det så pent heter. Her har vi jo enormt verksted og alt hvor det er ypperlig å stå.

    Litt bilder av utgangspunktet:











    Dura først på en runde med Prickbort, etterfulgt av Surfex HD, før dette ble spylt av og en runde med Iron S flyverustfjerner fikk gjøre en liten jobb. Scholl Rim7 på felger.







    Klaska så denne vidundersåpa i Gritguardbøtta, og livet smilte. Denne såpa er så sterk at den fjerner det meste av skit som måtte sitte igjen. Jeg bruker den kun på vår og høstvasken, da den knekker voksen ellers.



    Ferdig vasket:





    Så var vi klare for litt maskinmoro. Er endel rusk og riper overalt egentlig, det er jo tross alt fruen som bruker denne. Fant også spor av den grønne søppelkassa hvor papirsøppelet legges på høyre side, enda hun hardnakket påstår at hun aldri har rygget på den Jaja, beviset talte for seg denne gangen, og hun var busted.

    Hadde litt press på tiden, så ble ikke så mye bilder underveis. Men ble først kjørt en runde med Scholl S17+ på lilla schollpad, etterfulgt av Scholl S40 på orange schollpad for å bli kvitt kjøresporene etter første runde. Hadde tydeligvis glemt å bestille nye lilla padder i høst, så denne paden var rimelig utslitt som gjorde at den fort glapp på bakplata. Avsluttet med å legge Soft99 Fusso, som var noe mannskit å legge på svart bil... Men vannskrekken gjorde det verdt det. Ble skjolder noen steder, så skal ta en runde med mild avfetting i morgen så det forsvinner.

    Noen progressbilder:






    Plasten på kanaler osv var heller ikke helt i form, og har irritert meg lenge, derfor fikk de seg noen runder polytrol, og endestussen ble polert opp med Autosol.



    Ellers fikk også motorrommet en liten runde med Meguairs Engine dressing, da dette ble vasket grundig for en uke siden i forbindelse med servolekkasjen.





    Så noen ferdigbilder etter mange timers arbeid, ble i alle fall litt blankere enn hva den var før jeg begynte, og nå preller vannet fint av





    Sist endret av Daniel V; 10/08/17 kl 23:09
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. Takk kimar, Svirre, HansOla, B230, regeli, Thorvaldsen, V90 takket for denne posten
  17. #113
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Det er bare så moro å vise frem bilen sin i den tilstanden som bl.a denne er. Må nok gå over nye bilen en runde også før vinteren setter inn
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  18. Takk Daniel V takket for denne posten
  19. #114
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hyggelig å høre! Dessverre er den nok ikke så bra som bildene viser, med litt rust på taket g bak skvettlappen på en skjerm, samt en haug med parkeringsbulker. Men har innsett at jeg bare må leve med det, bilen har jo tross alt snart gått rundt ekvator ti ganger
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #115
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    350
    Antall takk

    Standard

    Alltid like tilfredsstillende å se slike oppdateringer som dette!
    Sover i alle fall bedre på vinterstid når en kan ha i bakhodet at bilen har fått litt stell, hehe.

    Har fulgt med litt i tråden tidligere også, å må virkelig si jeg bare får mer og mer sansen for S80 altså
    Har nå i alle fall havnet i riktig gode hender. Flott bil!

  21. #116
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    Alltid like tilfredsstillende å se slike oppdateringer som dette!
    Sover i alle fall bedre på vinterstid når en kan ha i bakhodet at bilen har fått litt stell, hehe.

    Har fulgt med litt i tråden tidligere også, å må virkelig si jeg bare får mer og mer sansen for S80 altså
    Har nå i alle fall havnet i riktig gode hender. Flott bil!
    Takk for det! Denne klarer seg etter forholdene bra, men nå som jeg ikke bor nordpå lenger, så kan det være den blir byttet ut med noe litt mindre og nyere. Fruen har ikke så lang vei til jobb lenger som hun hadde heller, og begynne å kjøre dieselbil korte avstander på vinteren vet vi jo alle hva fører med seg.

    Så egentlig er jo denne bilen nå litt overflødig, i form av at den egner seg godt til et formål vi ikke lenger bruker den til!

    Begynner også å merkes at den har gått nesten 400 000km, i form av at ting skjer. Må ærlig innrømme at med den kjøringen som er nå, så frister det litt å ha en elbil som bil nummer to. 20 000km med en sånn koster 3700,- ish i strøm, 3 000,- i forsikring og 445,- i årsavgift. Der vi bor nå er strømmen uansett inkl. så egentlig kan man trekke fra de pengene. I dag får man liksom en 2013 mod Leaf med mellom 20 og 30 000 på telleren 160km rekkevidde på sommerstid til 115 000,-. Det frister som konebil for å si det sånn. Årsservicen på Leaf er 2250,- inkl MVA, så man kan leve godt på det. Samtidig som man slipper å skifte turboer, motorolje, vannpumper, registerreimer, oljelekkasjer og alt det der.

    Bare på et år kjører vi diesel på S80en for nesten 28 000,-.... Så kommer forsikring, bompenger og årsavgift og reparasjoner oppå det igjen
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  23. #117
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Noen småbilder fra i kveld. Motorrommet ble bra etter enginedressingen fikk satt seg litt

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. #118
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da ligger denne til salgs:

    http://forum.vccn.no/showthread.php?...67#post1057267



    Kommer på Finn om ingen her er ivrige først
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. Takk Svirre takket for denne posten
  26. #119
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Da var denne solgt og hentet av en trivelig kar fra Kongsvinger!

    La den tydeligvis ut for billig, men da kan jeg ha ekstra god samvittighet.
    Sist endret av Daniel V; 15/08/17 kl 20:32
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  27. #120
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Men hva er "for billig" for en S80?

    Flotte biler, men de har lenge hatt en tendens til å være trege å få solgt, så tilstrekkelig lav pris er gjerne trikset som skal til.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  28. #121
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Solgte den for det jeg la den ut for, som var 40. Billigste på Finn.no lå til 56, og med lite utstyr og manuelt gir.

    Denne ble jo solgt på 12 timer, og det var seks som ringte på den, så vil jo si det er bra for en så gammel bil
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  29. #122
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det var nok ganske billig, men høy km-stand gjør det kanskje også litt vrient å peke ut rett prisnivå.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  30. #123
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Ja, pluss at denne trenger ny turbo
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  31. #124
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Ja, pluss at denne trenger ny turbo
    OK, da ligger det jo litt ekstra kostnad og innsats i bunnen for ny eier. Kanskje du kunne ha fått noen tusen mer ved å begynne en del høyere, og så skru ned litt hver uke - men det blir spekulasjoner.

    Ellers noterer jeg meg at du nevner parkeringsbulker. En del små bulker i dørene er kanskje største irritasjonsmoment på bilen min. Jeg mistenker at dette oppstår altfor lett - det burde ha vært litt mer motstand i det ytre laget med metall.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  32. #125
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Kunne sikkert tynet den litt til, men var deilig å bli kvitt den på to timer Jeg tjente 11 000,- på den kontra hva jeg kjøpte den for, så det gikk helt fint

    Parkeringsbulker oppstår veldig lett i bøyen under vinduet ja, den stikker veldig lang ut, som gjør at den tar all støyten.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo V70 03 2.0T Solgt!
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 247
    Siste post: 10/12/17, 20:38
  2. Daniel V: Volvo S80 -99 - Solgt!
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 930
    Siste post: 15/01/16, 00:42
  3. Kriistiian S80 2,0t 2005 mod summum
    By kriistiian in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 1
    Siste post: 08/12/12, 17:47
  4. Min 2010: Volvo S80 2.5T (231hk) Summum:
    By Blackhawk in forum Volvo Bilder og film
    Svar: 8
    Siste post: 11/04/11, 18:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •