Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Bør jeg satse på Ditec/sealer eller oftere, men billigere turer innom bilpleiefirmaer?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard Bør jeg satse på Ditec/sealer eller oftere, men billigere turer innom bilpleiefirmaer?

    Min nye (for meg, iallfall) svarte 2013 XC60 er ment å skulle vare en del år. Jeg vil iallfall ikke bytte på de første fem årene, hvis jeg kan unngå det. Og da må lakken holdes grei, det er en for fin bil til å se ut som en dass. Men jeg gidder kort og godt ikke å gnikke og gnu selv, da vil jeg heller betale folk for å gjøre det og så ta en høyttrykksspyling iblant. Det som har noe å si for meg er at dritten går greit av ved spyling (i verste fall vanlig vask, som i så fall fruen står for...) og at lakken er beskyttet. Etter fem år med VAG-biler har jeg fått en galopperende rustallergi! Så hva vil være det beste for mitt bruk, Ditec eller vanlig poleringsjobb hos bilpleiefirma? Da mener jeg både økonomisk og resultatmessig. Det siste teller egentlig mest. Den lokale Volvo-forhandleren driver med Ditec, så jeg antar at de vet hvordan man tar en XC. Ellers er det et vanlig bilpleiefirma i byen også.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  2. #2
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Legg inn en post på "jobb ønskes utført" på detailersclub.no. Da får du sannsynligvis tilbud på en behandling som er minst like bra som ditec, og rimeligere.

    Ditec og bilpleiefirma kan i mange tilfeller være bra, men på detailersclub er folk mer gnikkenerder i egen garasje enn at de skal ha x biler gjennom behandlingen pr dag for å tjene penger til lokaler og ansatte.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Takk for tipset, men jeg slipper ikke noen uten en solid ansvarsforsikring som vil dekke en lakkering ved tabber i arbeidet, garanti på jobben og lovlig arbeidskontrakt i nærheten av bilen min.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  4. #4
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Å, så det er ikke "glade amatører" uten firma, altså? Jeg må innrømme at jeg aldri har vært borti det, det var bare det med garasje som fikk jeg til å tro det.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  6. #6
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Er begge deler, få som driver på heltid men en del som har det som seriøs bigesjeft. Er bare å spørre der så ser du hva som dukker opp.. eller la være
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  7. #7
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    For å si det sånn, endel av de som driver på Detailersclub er approved av både Scandicshine og Swissvax, og leverer et resultat du bare kan drømme om å få hos noe annet bilpleiefirma enn typ Swissvax og Scandicshine.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg opprettet profil på Detailer's club og lagt inn et spørsmål, så får vi se om jeg blir grilla totalt! Best å ta på flammesikker drakt, tenker jeg...
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  9. #9
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Må bare legge til at uansett hvem som gjør jobben og hvilke produkter som brukes så krever det endel av deg hvis resultatet skal vare. Jeg snakker ikke om å "gnikke og gnukke" hele tiden, men det må vaskes og vedlikeholdes på rett måte. Mao, det krever litt mer enn å spyle av bilen en gang iblandt. Bilen blir ikke helt ren bare ved å spyle den, du kommer ikke uten om berørings vask. Hvis du kun spyler av bilen over lenger tid så vil skitten sette seg fast med tiden uansett hvilken lakkbeskyttelse som ligger på og bilen vil fremstå som møkkete og uten beskyttelse da vannet ikke renner av en møkkete bil.

    Når det gjelder rust så har ikke dette noe med lakkbeskyttelse å gjøre. For å redusere kjangsen for rust bør du vaske bilen regelmessig. Lakkbeskyttelsen er der for at bilen skal være lettere å holde ren, ikke for å beskytte mot rust. Har ikke inntrykk av at Volvo er det som ruster fortest så her er vi ganske heldige. Får du steinsprut så vil det selvsagt ruste der med tiden uansett hva som står i grillen.

    Hvis du vil sette deg litt inn i hvordan du bør vaske bilen, ta en titt her.

    Det finnes heller ikke noen produkter som varer i flere år. De fleste som lover dette krever at bilen blir behandlet regelmessig hos dem de årene som du har garanti på. Dette blir det samme som å f.eks legge et lag med voks regelmessig. For å ta et eksempel så kan jeg love deg at Swissvax Shield holder evig så lenge du legger nytt lag hver 4. mnd.



    Har du den svarte lakken med eller uten metallic? Har du solid svart uten metallic (019) krever dette litt ekstra når det gjelder å holde bilen ripefri og pen da denne lakken er mykere og mer følsom enn den med metallic.

  10. #10
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Et lite tillegg til Øyvind her: jeg tar berøringsvask hver søndag, altså en gang i uka, og det tar meg i overkant av en halvtime, litt mer om man ikke er rutinert. Bruker egen høytrykksspyler om sommeren, og det som er tilgjengelig av selvvaskspylere om vinteren.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. #11
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg la inn "jobb ønskes utført" på detailers club" og fikk etter 3 dager gjort avtale med en Resultatet ble oveldene for min del, og resultatet ift hvilken tilstand lakken hadde, så må jeg si det var vel verdt pengene sine! Sliter også med å levere fra meg biler jeg eier til andre, men dette gikk bra. Anbefales
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Hva sånn ca betaler en for en slik jobb ? regner med at en også får dem til og ta en bil innvendig ? vet at pris blir etter hvor mye jobb eller ille det ser ut og hvem som gjør det ... men snakker vi om 4-5 tusen eller 10 tusen ?
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  13. #13
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Jeg betalte 4000kr for uteævendig rens og polering. Lakken til Volvo er hard, og på bilen min var den sliten!
    Du kan nok regne med 4000 - 6/7000kr alt etter hva du ønsker og hva arbeidsmengden blir, men det blir nok noe billigere enn hva firmaer tar Vedkommende som tok bilen min, brukte langt i fra biltemaprodukter.

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det hørtes ut som en akseptabel pris - biltema produkter er tingen tror det var noe i den klassen dem hadde brukt på xc60 når jeg kjøpte den ... så fint ut helt til første vask . Skal legge inn en forespørsel på detailers club , regner med at det er noen rundt her som driver - hvor bra det blir ser en som regel først etter noen mnd og mange bilvask , holder virkelig bra voksen jeg bruker nå -men skulle likt og fått bort gamle vaskestriper som nå er forseglet under mange lag med voks
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Jeg har bestemt meg for Ditec, etter litt fram og tilbake. Jeg har sett biler som er behandlet, og det ser helt greit ut. Berøringsvask er fullstendig uaktuelt, sånt har jeg ikke tid til. Bilen er et redskap for meg, ikke et kjæledyr. Jeg vil ha Ditec-behandling som gjør at jeg kan kjøre skumvask når bilen ser skitten ut og være ferdig med det! Og siden det er Volvo-verkstedet som tar behandlingen og har lovet meg at det skal være mer enn nok, når jeg etterbehandler for 1800 kroner hvert halvannet år, har jeg ikke noe problem med det. Tilsvarende opplegg hos en av detailers-gutta ville kostet like mye på første behandling og så ikke noe mindre etter ca. to år. Så da blir det en ganske solid forskjell hvis jeg for eksempel beholder bilen i seks år.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

Lignende tråder

  1. Hva bør jeg gi for denne?
    By HarryVolvo in forum PV / Duett / Amazon / 1800
    Svar: 15
    Siste post: 15/03/15, 13:17
  2. Ditec lackbehandling på ny bil - eller bare håndvask med høytrykk?
    By Nummer5 in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 10
    Siste post: 13/04/12, 13:29
  3. V70II 08 - Ditec eller Toughguardbehandling
    By Cane in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 17
    Siste post: 28/02/12, 16:25
  4. Velge Ditec eller Tefcar!
    By SanD in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 16
    Siste post: 27/11/11, 13:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •