Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  61
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6
Viser resultater 126 til 146 av 146

Tråd: Er det noen enighet om hva som er den beste tuningen til D4?

  1. #126
    Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    337
    Innlegg
    1.440
    Antall takk

    Standard

    Var ikke meningen å spore av tråden med påstanden om et vanskeligere salg. Sånn ble det nå i alle fall. Haha. Man kan kalle det hva man vil: Tuning, trimming eller optimalisering. Jeg for min del har holdt meg unna. Hjernen sier "Den bilen er kjørt hardere og det har medført mere slitasje". For å spore et hakk inn så kikket jeg på D4 både med og uten Polestar. Det hadde blitt uten
    Sist endret av Sjakalen; 21/04/17 kl 08:17
    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

  2. #127
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sjakalen Vis post
    Var ikke meningen å spore av tråden med påstanden om et vanskeligere salg. Sånn ble det nå i alle fall. Haha. Man kan kalle det hva man vil: Tuning, trimming eller optimalisering. Jeg for min del har holdt meg unna. Hjernen sier "Den bilen er kjørt hardere og det har medført mere slitasje". For å spore et hakk inn så kikket jeg på D4 både med og uten Polestar. Det hadde blitt uten
    Der er jeg delvis enig med deg. En bil med mere hester/effekt forteller ikke om aggresiviteten i kjøringen til føreren, men har man 250hk, så bruker man oftest dem. Personlig opplevde jeg en endring i kjørestilen min den første mnd. fra da jeg gikk fra 126hk til 230hk. Nå i dag er jeg tilbake der jeg var før. Bilen blir brukt, men jeg tror ikke jeg kan si at jeg hardkjører bilen vesentlig mer enn før den fikk mer effekt.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  3. #128
    Registrerte brukere V77R sin avatar
    Medlem siden
    04. nov. 2014
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Hei,
    Fint å se at det er samarbeidsvillige trafikkstasjoner her i landet.

    Jeg er muligens den første på forumet som ikke har fått godkjent effektoptimeringen fra Volvo/Polestar (?) Joda, det er faktisk tilfelle Vi snakker her om Jessheim.. Dette gjelder en V70 2.4D man '09 (163/205hk - 350/450nm). Jeg ble nærmest irettesatt av kontrolløren for at det kun er henvist til 'intern provrapport' i intyget (dvs. bekreftelsen) fra Volvo; de kunne ikke godkjenne effektøkningen før de også får se provrapporten og testresultatene som intyget viser til (mht. verfisering av avgassnivå osv.).

    Etter noen mailer og telefoner både til verkstedet på Lillestrøm og Volvo på Lysaker har jeg foreløpig fått til svar at de 'jobber med saken'. Det siste er at Volvo kundesupport har sendt mail til region øst i SVV hvor de uttaler følgende:

    "Polestar Effektoptimering fra Volvo er basert på kjøretøyets EU-helbilsgodkjenning, og viser til EU-helbilsgodkjenningen som inneholder interne prøverapporter.
    EU-helbilsgodkjenninger er grunnlaget for dataene i de norske typegodkjenningene som gjelder for registrering av biler i Norge.
    Statens Vegvesen har tilgang til alle EU-helbilsgodkjenninger i sine databaser, for Volvobiler som er helbilsgodkjent i EU, og første gangs registrert i Norge.

    Vi har endret teksten i dokumentet for Polestar Optimering slik at det viser til relevant EU helbilsgodkjenning.

    Vi håper denne tydeliggjøringen medfører at kundens kjøretøy kan godkjennes med Polestar Effektoptimering, når dere ser EU helbilsgodkjenningen i deres arkiver.
    Vi regner med at utstedt dokument for optimeringen fra Volvoforhandleren er gjeldene, når dere ser tydeliggjøringen som er vedlagt denne mailen."

    Siden bilen ikke ble godkjent har jeg fått frist til 18. mai for etterkontroll. Er ikke papirene i orden da, blir det vel pålegg om å tilbakestille motoren for ikke å miste skiltene (?)

    Det smarteste nå er kanskje å ta etterkontrollen hos en annen trafikkstasjon som er litt mindre byråkratisk. Tror iallefall ikke jeg tar sjansen på Jessheim en gang til, med mindre de ombestemmer seg eller Volvo/Polestar gir dem det de etterspør. Tviler på at overnevnte e-post er nok til å endre utfallet.

    Vurderer å få time på Risløkka (Oslo), da jeg antar de har gitt en del godkjenninger i år basert på standarddokumentet fra Volvo.
    Det gir i allefall et håp om løsning når det her på forumet meldes om at flere trafikkstasjoner (Haugesund, Ørsta, Bergen, Gjøvik, flere..?) har godtatt dokumentet sammen med skattemelding om ombygging av kjøretøy.

    Er det noen som har erfaring med Risløkka trafikkstasjon mht. trimgodkjenning? Evt. andre omliggende stasjoner?

    SagaPer, jeg blir nysgjerrig på hva slags "tilfredsstillende svar" Kjøretøy Møre og Romsdal fikk fra Polestar. Kanskje Jessheim kunne plukket opp noen tips - litt samordning trafikkstasjonene imellom hadde iallefall ikke vært så dumt

  4. Takk ahusom takket for denne posten
  5. #129
    kospaang sin avatar
    Medlem siden
    28. mai 2012
    Sted
    Haugesund
    VCCN medlemsnummer
    2374
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Det var leit å høre, håper de oppdaterer seg !


    Et annet tilfelle.
    - En kollega prøvde å få godkjent effektøkning på sin bruktimporterte XC90 MY'08 .

    Det fikk han ikke så langt, ettersom det ikke var avklart hvordan en importert bil skulle behandles avgiftsmessig i denne sammenhengen.

    Er det noen som har sendt inn "RF-1335 Melding om ombygging av bil (statusendring)" for en importert bil ?

    /mvh
    Sist endret av kospaang; 24/04/17 kl 01:07
    XC70 II D3 Polestar #1487 AWD SUMMUM AUT.
    XC70 '12 <-- V70 '98 <-- 245 GL '87 <-- 245 L '76 <-- 144 GL Aut. '73

  6. Takk V77R takket for denne posten
  7. #130
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Der ble sent ut ny informasjon til SVV forrige uke. Det er tydligvis problemer med internkommunikasjon hos SVV.
    Ville evt kontaktet ombyggingsgruppa til SVV, de har garantert fått med seg dette.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  8. Takk V77R takket for denne posten
  9. #131
    Registrerte brukere V77R sin avatar
    Medlem siden
    04. nov. 2014
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Ifølge naboen holder ombyggingsgruppa til på Risløkka. Har fått time for etterkontroll der allerede i morgen. Satser på godkjenning da, men klok av skade tar jeg med utskrift av all korrespondanse med Volvo om saken, i alle tilfelle.

    Ellers har en god bil blitt enda bedre etter trimminga, motoren jobber lett og ledig. Overraska over momentet. Drar greit forbi høyrefeltet på E6 uten å gire ned fra 6. Det er egentlig fra 80 og oppover at moroa begynner.. Eneste jeg stussa litt over etter oppgradering er at det er relativt liten forskjell i turboresponstida i det laveste turtallsområdet sml. med før, den forbedringen som likevel har skjedd skyldes kanskje større dreiemoment primært?

  10. #132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2017
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    1890
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Jeg har vært på Statens Vegvesen på Risløkka (Oslo) i dag for å få godkjent min Polestar-optimering for å få utstedt nytt oppdatert vognkort. Men fikk ikke godkjent gitt.... Og grunnen? Det var at på Polestar-beviset jeg fikk fra forhandleren så er noen felter (regnr/chassinummer etc) utfylt med kulepenn. Og de godkjente kun skjema der alle felter var utfylt "maskinskrevet". Om ikke mener de at det var for lett å forfalske beviset.... Litt sånn 1970 over dette føler jeg men det var visstnok slik alle stasjoner i Oslo og Akershus var blitt enige om å gjøre det i følge kontrolløren.

    Så da er det bare å bestille ny time om en par måneder (laaang ventetid der) og be Volvo-forhandleren om å få et nytt Polestar-bevis der alle felter er fylt ut med "maskin". Jaja.

    Og det positive? Jeg slapp å betale for dagens (raske) besøk. Og jeg fikk ikke noe pålegg om at jeg måtte vise bilen raskt eller tilbakestille motoren for ikke å miste skiltene slik V77R fikk ser jeg...
    Sist endret av ahusom; 03/05/17 kl 09:29

  11. Takk Viking80 takket for denne posten
  12. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    "Har De foretatt flere straffbare romdisponeringer, Femte?"

    https://youtu.be/USNHTu05zFI

  13. #134
    Registrerte brukere V77R sin avatar
    Medlem siden
    04. nov. 2014
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Det er det samme svaret jeg fikk fra Risløkka trafikkstasjon forrige uke, håndskriften ble ikke godkjent. Så da blir det å ta turen inn for 3. gang. Nordlendingen som meddelte budskapet var imidlertid så raus at han tilbød meg å komme på drop-in når skjemaet var opprettet, ville få det godkjent da sa han. Fikk nytt dokument av Bilia dagen etter. To be continued..

  14. #135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2017
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    1890
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V77R Vis post
    Det er det samme svaret jeg fikk fra Risløkka trafikkstasjon forrige uke, håndskriften ble ikke godkjent. Så da blir det å ta turen inn for 3. gang. Nordlendingen som meddelte budskapet var imidlertid så raus at han tilbød meg å komme på drop-in når skjemaet var opprettet, ville få det godkjent da sa han. Fikk nytt dokument av Bilia dagen etter. To be continued..
    Ajaj. Dumt jeg ikke visste om din erfaring her før jeg dro til stasjonen i går. Men du var heldig som ble tilbydt drop-on da. Får sjekke muligheten for det når jeg får en skikkelig maskinskrevet variant klart. Skal visstnok være på vei posten.

  15. #136
    Registrerte brukere V77R sin avatar
    Medlem siden
    04. nov. 2014
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ahusom Vis post
    Ajaj. Dumt jeg ikke visste om din erfaring her før jeg dro til stasjonen i går. Men du var heldig som ble tilbydt drop-on da. Får sjekke muligheten for det når jeg får en skikkelig maskinskrevet variant klart. Skal visstnok være på vei posten.
    'Drop-in' er ikke helt som hos frisøren - dette er SVV Var der i 13-tida i dag, dvs fredag, i håp om å få det gjort før helga, men lista var full. Må visst stille opp før det åpner om morgenen.. Dog ikke helt forgjeves besøk. Siden jeg hadde hatt bilen i hallen tidligere tok de imot dokumentasjonen inkl del II av vognkortet, og la det til saksbehandling. Får trolig svar mandag.

  16. #137
    Registrerte brukere V77R sin avatar
    Medlem siden
    04. nov. 2014
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Godkjent Fikk det glade budskap på telefon i dag. Nytt vognkort på vei i posten.
    Stor lettelse over at det endelig løste seg.

  17. Takk Viking80, Sjakalen, ahusom, Havard87 takket for denne posten
  18. #138
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. juli 2010
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Polestar effektoptimering koster nå 6900SEK i sverige mot 12000kr i Norge.. Er det noe problem å gjøre effektoptimeringen i sverige for å få det godkjent i Norge? Noen som har gjort det?

    Fikk følgende svar fra Helmia Arvika:

    Hej
    Info--Ni får ett intyg av oss ,där det bla står-

    "Förändringen berör endast effekt. Övriga värden såsom buller, emissioner, bränsleförbrukning och i
    förekommande fall partiklar och dieselrök påverkas inte av effekthöjningen."

    Ni kontaktar myndigheterna i Norge för info om vad ni skall göra.
    Ev kostnad/arbete för detta står ägaren för.

  19. #139
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stigern Vis post
    Polestar effektoptimering koster nå 6900SEK i sverige mot 12000kr i Norge.. Er det noe problem å gjøre effektoptimeringen i sverige for å få det godkjent i Norge? Noen som har gjort det?

    Fikk følgende svar fra Helmia Arvika:

    Hej
    Info--Ni får ett intyg av oss ,där det bla står-

    "Förändringen berör endast effekt. Övriga värden såsom buller, emissioner, bränsleförbrukning och i
    förekommande fall partiklar och dieselrök påverkas inte av effekthöjningen."

    Ni kontaktar myndigheterna i Norge för info om vad ni skall göra.
    Ev kostnad/arbete för detta står ägaren för.
    Jeg vil ikke svare 100% sikkert på det, men dokumentene er jo de samme for Norge som i Sverige. SW er den samme, så slik jeg ser det, så ville det kun vært å betale mva. på varen+jobben som ble utført i Sverige for å få det godkjent i Norge. Hva SVV sier, er noe helt annet.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. #140
    Registrerte brukere V77R sin avatar
    Medlem siden
    04. nov. 2014
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Jeg vil ikke svare 100% sikkert på det, men dokumentene er jo de samme for Norge som i Sverige. SW er den samme, så slik jeg ser det, så ville det kun vært å betale mva. på varen+jobben som ble utført i Sverige for å få det godkjent i Norge. Hva SVV sier, er noe helt annet.
    Kanskje greit å ta en telefon til den aktuelle trafikkstasjonen på forhånd og spørre om det har noe å si for godkjenningen dersom optimeringen (og dokumentasjonen) ikke er gjort i Norge. Enkelte steder gransker de dokumentet nøye og sender det i retur hvis det ikke er 100% korrekt utfylt. En annen side av saken er at verksteder i Sverige sikkert ikke syns det er kjempefestlig å bruke tid på evt. å rette opp og tilpasse dokumenter for godkjenning i Norge, de har sikkert nok å gjøre ift sine egne vegmyndigheter..

  21. Takk Svirre takket for denne posten
  22. #141
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. juli 2010
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Jeg har sendt en forespørsel til SVV om hvilke konkrete krav de stiller til dokumentasjonen. Får jeg i gang en dialog der kan jeg vise til svaret jeg fikk fra Helmia.
    Dersom SVV bekrefter at dette er god nok dokumentasjon har jo jeg det skriftlig fra dem.. men ser jo at det er noen risikomomenter.

  23. #142
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende å se. Mitt inntrykk er at SVV oftest på slike forespørsler på Mail gir et vagt og tåkete svar, med henvisning til oppmøte og timebestilling på lokal trafikkstasjon. Eneste er ombyggingsgruppa på Risløkka jeg har fått ordentlig og klart svar fra.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. #143
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Blir spennende å se. Mitt inntrykk er at SVV oftest på slike forespørsler på Mail gir et vagt og tåkete svar, med henvisning til oppmøte og timebestilling på lokal trafikkstasjon. Eneste er ombyggingsgruppa på Risløkka jeg har fått ordentlig og klart svar fra.
    Dette er kravet til dokumentasjon for optimering og besøk for endring i vognkort hos SVV:

    1. Kopi av dokument fra forhandler som bekrefter effektoptimering fra Volvo/Polestar (disse ser ut til å være like i Sverige og Norge).
    2. Kopi av svar fra Skatteetaten med bekreftelse på at effektoptimering ikke utløser avgifter.
    3. Vognkort del 1 og del 2.

    Ovenstående kommer fra dette innlegget: http://forum.vccn.no/showthread.php?...=1#post1039911

    Rapport fra mitt besøk hos SVV i februar 2017: http://forum.vccn.no/showthread.php?...=1#post1041287
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  25. #144
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som har prøvd sedox performance tuning på Volvo?

    https://www.sedox-performance.com, burde bli litt over 240 hk og 500 nm på d4 https://www.sedox-performance.com/tu...d4-181hp-420nm.

  26. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Innlegg
    121
    Antall takk

    Standard

    Kan informere om at det hjelper godt på med litt justering av parametere.
    Den følger mye bedre på opp igjennom og føles ikke så,strupet som den gjorde tidligere. Jeg gikk for sedox og ikke polestar på min.

  27. #146
    Registrerte brukere Ludo sin avatar
    Medlem siden
    26. okt. 2011
    Sted
    Sandefjord
    VCCN medlemsnummer
    1874
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Bruker Rica til min bil, funker fint - proffe folk og de leverer alt helt opp til det du har betalt for... Og fordelen er også at man kan bestille addons som f.eks. DPF off via tlf/mail og kun laste ned ny software når det ligger klart til iSoftloaderen...
    ​2012 Volvo V50 DRIVe Summum
    ​2014 Volvo S80 D5 AWD Executive Polestar
    2017 Volvo V60 D6 TwinEngine Polestar
    2010 Volvo S80 D5 AWD
    2003 Volvo V70 D5

Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6

Lignende tråder

  1. Svar: 7
    Siste post: 26/02/13, 10:53
  2. Er det noen som veit hva de felgene her heter?
    By E.Winjum in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 3
    Siste post: 28/07/11, 12:57
  3. Hva heter den beste lydpakken man får til v70?
    By KillerFly in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 22/10/10, 14:54
  4. noen som veit hva disse felgene heter? evnt noen som har til salgs?
    By 245racing in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 14
    Siste post: 07/10/10, 14:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •