Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: V70XC eksosanlegg

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. sep. 2016
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard V70XC eksosanlegg

    Jeg fikk pris på nytt eksosanlegg til min 1998 volvo v70xc fra Bilia i går og det kom totalt på 11500,- kun for bakre del. Problemet mitt er at de kun har utgave med to endestusser og bilen min har bare et. Passer eksosanlegget fra volvo v70 av samme modell med samme motor til bilen min?

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det passer, ja, du må fjerne den ene blendeplata som sitter der venstre utløp havner. Du ba om pris på bakre del til din bil, altså ditt regnr? Prisen virket veldig høy, er ikke mange år siden Svirre kjøpte bakre del for ca 4500,- eller noe i den gata, også Volvo originalt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. sep. 2016
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg ba om pris til mitt reg.nr. For øyeblikket så har jeg kun 1 potte på venstre side og det sitter ett lokk på andre siden. 9540,- for bakre eksospotte, + ca. 2000,- for endestuss, diverse oppheng og kroker. Det er ikke lekkasje i potten min, men jeg syntes den bråker mye. Grunnen til dette er at tidligere eier har kappet av potten og sveiset på en annen potte, regner med at dette er gjort grunnet den stive prisen hos bilia og at meca og lignenende selskaper kun har for 2 endestusser de også.

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Da har nok noen gjort noe funky, ja. Er rimelig sikker på at alle V70 XC ser slik ut originalt.



    Svirre kan kanskje bidra med delenummer for å dobbeltsjekke, men jeg synes det hørtes drøyt ut. Da er det kanskje like greit å gå til et eksosverksted og få laget til et custom anlegg, spesielt siden du vil ha mindre lyd. Originalanlegget med to utløp er ikke støyete sånnsett, men har et betydelig høyere lydnivå enn det anlegget som kom på bilen din fra fabrikk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Hvor har du vært for å få den prisen? Mulig at prisene har økt litt de siste årene, men veil. pris på R-anlegget med 2 utløp (som du har fått pris på) kosta da 5400kr. De ordinære kosta noe rundt 5000kr.

    Enten så vil de ikke handle med deg, overpriset noe veldig eller så var dette en som ikke gadd å undersøke mye.

    Det eksosanlegget du refererer til, er kun beregnet til '00 V70R.

    Hvis du ønsker versjonen med 2 utblås, fjerner du bare blendelokket på førersiden og monterer en sarg som du har på høyre side (pyntelist rundt åpningen i fangeren).

    Eksossatsen som går fra utblåset på eksosanlegget og festeanordningene til endestussene (ca. 20cm lange rør) har gått ut av produksjon. En tur på biltema løser dette.

    Ellers har jeg både BSR og orginalt R- eksos til salgs, så finnes alternativer

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #6
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Som "Svirre" sier så koster '00 R
    AWD
    dobbeleksos i overkant av 5000kr, kjøpte det til broren min sin '00
    AWD
    for to år siden. Det originale til
    AWD
    med ett enderør var restet og hadde ikke noen leveringstid, er mest sannsynlig utgått nå. I tillegg er venstre eksossarg og de krommede enderørene utgått. Det var 27stk '00 R
    AWD
    dobbeleksos på lager i Sverige når han kjøpte.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. sep. 2016
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Prisene er fra Bilia på Gjøvik. De får tak i alt av oppheng som GCP deler, artrikkelnr på potten er VO 9470673. Jeg så hva som sto på skjermen og det sto at dette anlegget kun var til V70XC. Prisen på kun bakrepotte er 9500,- og enderør + oppheng koster ca. 2000,- Blir uansett ikke aktuelt å kjøpe eksosanlegg som koster halvparten av det bilen kostet og det er jo ikke lekkasje i mitt så sånn sett er det ikke et problem. Støyen når man ligger over 2000rpm er bare litt vel mye.
    Sist endret av fuuma; 09/09/16 kl 11:49

  8. #8
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fuuma Vis post
    Prisene er fra Bilia på Gjøvik. De får tak i alt av oppheng som GCP deler, artrikkelnr på potten er VO 9470673. Jeg så hva som sto på skjermen og det sto at dette anlegget kun var til V70XC. Prisen på kun bakrepotte er 9500,- og enderør + oppheng koster ca. 2000,- Blir uansett ikke aktuelt å kjøpe eksosanlegg som koster halvparten av det bilen kostet og det er jo ikke lekkasje i mitt så sånn sett er det ikke et problem. Støyen når man ligger over 2000rpm er bare litt vel mye.
    VO9470673 er eksosanlegg til
    AWD
    (850/S/V70
    AWD
    og V70XC) med enderør kun på høyresiden. Ser i utenlandske nettbutikker at det er tilgjengelig, så da har de nok startet opp produksjonen igjen.
    Hos Volvopartswebstore.com koster det $391.26, dvs. rundt 3200kr.
    Jeg ville sendt en mail og hørt på pris hos andre Volvoforhandlere også, for 9500kr høres drøyt ut.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. sep. 2016
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    VO9470673 er eksosanlegg til
    AWD
    (850/S/V70
    AWD
    og V70XC) med enderør kun på høyresiden. Ser i utenlandske nettbutikker at det er tilgjengelig, så da har de nok startet opp produksjonen igjen.
    Hos Volvopartswebstore.com koster det $391.26, dvs. rundt 3200kr.
    Jeg ville sendt en mail og hørt på pris hos andre Volvoforhandlere også, for 9500kr høres drøyt ut.
    Skjønner, jeg så på bildet han hadde i databasen og der var det bilde av 2 enderør, med et rør som gikk mellom pottene. Han endret ikke prisen heller, han bare kopierte over artikkelnummeret så poppet 9500,- opp. Ja, jeg syntes prisen var helt vanvittig. Kjøpte potte til min forrige bil og den tror jeg kostet rundt 2500,- skjønner at denne er litt dyrere siden det er en litt lengre del du må bytte, men den forskjellen var drøy.

  10. #10
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Bakre halvdel det er snakk om her har en lyddemper på hver side ja, men kun utløp fra den høyre, og rør imellom. Om du foretrekker to utløp kan det taes hull på den venstre lyddemperen, sveises på en stuss, og settes på et enderør uten at drt øker lydnivået i kupeen betraktelig. Her fra min gamle
    AWD
    med samme motor som din.


    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. sep. 2016
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Med tanke på hvor dyrt det er for delene så blir det nok mer aktuelt å går for en variant med lyddemper kun på den ene siden, men jeg kan vel leve med lyden som den er til skulle bli et hull i potten. Akkurat nå er det veivhusventilasjon, hjullager og en buffert bak som er viktigst. Bestilte derfor kun alle deler til veivhusventilasjon samt en buffert bak fra dem.

    Trenger også en servopumpe, men skulle helst ha funnet en som er brukt i god stand til en rimelig penge, syntes dette er en vanskelig del å kjøpe brukt da kvaliteten er vanskelig å si noe om, de skulle forøvring ha rundt 15000,- for tannstangen 4700,- for pumpen så da er det bare å håpe at tannstangen er hel. Ønsker ikke å bruke alt for mye penger på en billig bruksbil.

Lignende tråder

  1. Tonytic 98 V70XC
    By Tonytic in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 73
    Siste post: 25/09/16, 17:17
  2. DSTC/STC i 01 V70XC ?
    By dieseldyret in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 20
    Siste post: 03/12/14, 07:14
  3. trimming av v70xc
    By kompi in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 04/09/12, 11:49
  4. kjøp av v70xc
    By lyngen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 27/04/11, 20:57
  5. Frostvæskelekkasje, Volvo V70XC
    By Soulair in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 27/08/10, 10:58

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •