Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 37 av 37

Tråd: WRITEX' 99 V70 2.5T AWD ::

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Vil tro det er en coil som er gåen, byttet 2stk når jeg hadde den. Mener jeg sendte med 4 nye coiler når jeg solgte den, for jeg finner ikke de hjemme. Dra først ut ledningen på coil 1, sett tilbake, så nr 2 osv. Da finner du fort ut om noen er gåen. Klikket du hører er antagelig Ac pumpen som slår inn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Var ikke en coil denne gangen nei. Har ærlig talt ikke peiling på hva det var.
    Har ikke oppstått flere ganger siden sist jeg postet i denne tråden.
    Ble kort tid etter foretatt olje og filter skift, nye tennplugger, rengjort luftfilter, og diverse annet småting. Kan forsåvidt ha hatt noe med det å gjøre.

    Angående de coilene du sier du sendte med når du solgte bilen, hehe... Sannsynligvis han karen i Molde som sitter på de og alt annet du eventuelt sendte med.
    Jeg fikk ikke med noe som helst ekstra når jeg kjøpte bilen, kun 3 nøkler hvorav 1 av de var brukbare. Fikk ikke engang med vognkort del 1.
    Eller jo! Jeg fikk med et ødelagt ebay dashcam.






    Glaner for tiden etter nye sommerfelger.
    De nebula replika felgene jeg fikk med når jeg kjøpte bilen har jeg ikke lyst å bruke.
    Det er skader på hver en j*vla felg. Kantkjørt, lakk flass, knekt av skruer... Huff.

    Har vært i kontakt med Dekk24 angående slike (obs! eksempelbilde)


    Noe slags Concave felger, "passer fleste typer Volvo".
    Infoen jeg har fått er 8x18 5x108 ET42. Kan fås med den dekkdimmen jeg ønsker (215/35R18) til en grei penge.
    Men går det uten å touche borti noe? Jeg kan litt om felger og dekk, men er grønn på innpress. Det jeg har fra før av er akkurat samme specs med unntak av innpresset som da er 49, og dette kjørte jeg på helt uten subbing. (Fram til ene fjøra bak ble lei. )
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  2. #27
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 18x8 ET45 med 235/40-18, det subber på fullt rattutslag, men kun da - og det gjør det nesten uansett. Jeg bytter til 225/40-18 ganske snart.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #28
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte av dekk24 i fjor. Gikk helt greit det. Dog sier han at du ikke trenger egne bolter, men jeg har nå fått med egne bolter på alle oceanhjulene jeg har kjøpt, bortsett fra hos dekk24.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Bilen får et par ukers ferie grunnet trøbbel med bremsene.
    Røk en bremseslange som jeg ikke rakk å gjøre noe med før jeg dro på påskeferie. Fant ut at bremseslangen på venstre side bak hadde revna pga at den var stripset i en slik vinkel at den subbet borti karosseriet. Slangen så jævelsk lang ut, så tror ikke den er beregnet til bilen. Har kjøpt nye slanger og de er mye kortere... Men i tillegg er mutteren for å løsne bremseslangen fra bremserøret ødelagt, helt umulig å løsne. Bremserøret må dermed kappes og skjøtes før jeg får byttet bremseslangen, og dette har ikke jeg verktøy eller kunnskapen til.

    Kjenner dog en mekaniker som er villig til å fikse det, men det innebærer litt venting.
    Får i samme slengen sett over alle rørene, og byttet alle slangene, så da passet det bra å bestille nye bremseskiver og klosser både fram og bak.
    Det er forholdsvis mye igjen av klossene og skivene som står på nå, men iallefall klossene bak vet jeg er Biltema, og det har jeg ikke lyst på. Har også kast i en eller annen skive. Mistenker at det også er Biltema.
    Bytter heller alt i samme slengen, så vet jeg ihvertfall hva jeg kjører med. Fikk bestilt skiver og klosser (brembo og bosch) til ca. kr2200. Absolutt ikke ille.

    Hadde litt lyst til å oppgradere til 302mm skiver fram, men det får vente. Må få skjekket opp om det fortsatt er mulig å skaffe de kalipterbrakettene.




    Angående sommerfelger. Er det noen som har prøvd seg med 19" 8.5 ET45 på V70
    AWD
    ? Evt. dekkstørrelse blir mest kurant?
    Kan se for meg at dette blir i det største laget, men måtte nesten spørre.
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  5. #30
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Kaliperklavene til 302 bremser får du kjøpt nye på skandix
    Link:
    http://www.skandix.de/en/spare-parts...02-mm/1029834/
    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 17/04/17 kl 22:56

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. Takk WRITEX takket for denne posten
  7. #31
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Personlig mener jeg 19" blir alt for stort på disse bilene som ser små ut i utgangspunktet. 18" er mye penere på disse, men det er min og noen fler sin mening.

    8,5" på ET45 er ikke noe stress. Kjører med 225 på 8,5" nå på min, gir ørlite strekk, men knapt synlig. Optimale er 235 bredde. Spørs helt hva du er ute etter av kjøreegenskaper og utseende


    | Per Turbo |
    | '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Rescue |
    | Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
    | Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
    Instagram: perturbo

  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Da ble det nye felger og dekk.
    Jeg endte ikke om med noe skikkelig fancy. Tvert i mot egentlig.
    Gikk bort ifra tanken på 19". Ble for stort ja.

    Caneo/Zito WP111-lignende replika av noe slag på 225/40 Atlas Sport Green 92W XL, billigdekk med grei score. Vi får se hvordan dette går.
    (18*8 ET45)





    Og nå har jeg enda mer lyst å senke litt fram. :| Men jeg spekulerer litt på hvordan det blir med godkjenninger hvis man f.eks kun har en form for senk fram på en
    AWD
    ?
    Ikke at det trengs å senke bak, men det virker forsåvidt umulig også. Det har vel sikkert eksistert en gang i tiden, men finner ikke noe lenger som inkluderer komplett senkesett eller senkefjærer til
    AWD
    .
    Sist endret av WRITEX; 15/05/17 kl 20:16
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  9. #33
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sendte mail til SVV om dette på min gamle, det var bare å glemme. Det som er av godkjente senk- og coiloversett er til forhjulstrekkere, og biler som er langt lettere. Senk gjelder som helt sett eller ikke i det hele tatt.

    Jeg endte opp med senkefjører jeg smurte inn i Biltemas butylmasse, og etter noen måneder på veien var de så gørrjævlige at ingen ville ta i de - sklei rett gjennom to PKK uten anmerkninger.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #34
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Alternativt kan du bruke R-fjører til
    FWD
    . Selv brukte jeg H&R fjører foran som skulle senke 30mm, noe som utgjorde 7cm fra orginal høyde på min
    AWD
    . Ingen personer i noen kontrollorgan reagerte på de. Mest trolig da de var svarte.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Sendte mail til SVV om dette på min gamle, det var bare å glemme. Det som er av godkjente senk- og coiloversett er til forhjulstrekkere, og biler som er langt lettere. Senk gjelder som helt sett eller ikke i det hele tatt.

    Jeg endte opp med senkefjører jeg smurte inn i Biltemas butylmasse, og etter noen måneder på veien var de så gørrjævlige at ingen ville ta i de - sklei rett gjennom to PKK uten anmerkninger.
    :/ Det bare måtte bli noe tull med det, ja...

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Alternativt kan du bruke R-fjører til
    FWD
    . Selv brukte jeg H&R fjører foran som skulle senke 30mm, noe som utgjorde 7cm fra orginal høyde på min
    AWD
    . Ingen personer i noen kontrollorgan reagerte på de. Mest trolig da de var svarte.
    Hmm. Har mest lyst å prøve meg på en approach med H&R fjærer, evt. se på den butylmassen i etterkant hvis det blir noe styr.
    Har ikke lett så mye rundt enda, men finner H&R 35mm senkefjærer til en rimelig penge -- dvs. i overkant av 2200kr. Fant de 30mm fjærene også, på en annen nettbutikk, til nesten 4000........... Tror du 5mm ekstra senk vil utgjøre stor forskjell? Har du evt. bilder liggende enda av hvordan det ble seendes ut på din bil? :P
    Finner også Lesjöfors 40mm til ca. 1400kr. Prisene er for sett med fjærer fram og bak. Er visst umulig å få kjøpt til kun fram.

    Ekstra spørsmål: G&M sportsdempere fram er vel bare å glemme? Tenker på PKK






    :O Ting skjer.
    Våkna opp til gedigen pakke utenfor døra i går. Kunne ha spart 4 dager venting om pakken bare kunne blitt levert på et utleveringssted, men den skulle leveres på døra.




    Frontleppe, tetteplugger/deksel til der lykteviskerne befant seg, + diverse monteringsdeler.




    Ferdig montert frontleppa.




    Ble absolutt ikke ille, synes jeg.
    Fikk også skrudd ut frontlyktene og tatt bort 1 av de brente lykteviskermotorene. Den på venstresida var rimelig innestengt i hovedsak av en tykk kabelkanal, som ikke var særlig bøybar. Endte rett og slett opp med å kobble ifra skiten og kappe av pinnen som viskerarma festes på. Motoren er jo gåen uansett. Fikk også skrudd av de hvite støttepinnene under lykta.




    Pluggene/dekslene til lyktevisker hullene er levert inn til lakkering.
    Av det jeg husker på i farta, består nå ønskelista av;

    Senke fram. I værste fall kun H&R fjærer. I beste fall Lesjöfors 40mm + G&M dempere.
    Nye C70 klarglasslykter, som er styggdyre i Norge og Sverige... Finnes på Amazon til rett under 3000kr inkl toll. Dog blir de da sendt fra USA. Funderer på om kontaktene er like?
    Nye grøftlys. Venstre er vel mest viktig siden det er sprukket.
    Ny øvre venstre baklykt. Vises ikke særlig godt, men er en bitteliten avknekt plastikkbit.
    Mørkere solfilm.
    Bytte ut instrumentbelysning med LED. Tenker å gjøre dette i samme slengen som jeg bytter interiørlistene. Stemmer det at jeg trenger 4stk T10/W5W, og 3stk T5 pærer?
    Ordentlig Pod Gauge fra IPD. Det som stopper meg her er frakta på nesten $40, for en vare til $25, pluss toll i tillegg.

    Interiørlist prosjekt. Interiøret i aliminium finish som står i bilen per dags dato er bulkete og oppskrapet, og i den sammenheng fikk jeg kjøpt et interiør med tremotiv. Har gått tom for folie, og wrappinga har gått så dårlig at jeg vurderer å bare drite i det og sette i uten folie istedet. Hydrodipping neste?
    Sist endret av WRITEX; 07/06/17 kl 06:56
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  12. #36
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke godkjenne dempere, sålenge funksjonem er ivaretatt, og de er betryggende festet. Tenk også på at om PKK-kontrolløren ser en H&R-logo med serienummer på er han mer tilbøyelig til å undersøke om bilen er godkjent senket, enn om han bare ser møkkete fjører. Shiny fjører er bra saker, men har sine ulemper og.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Bilen er nå solgt, så kan like så godt lukke tråden.
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Henrik940 - 1999 Volvo V70 AWD
    By henrik940 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 14/01/16, 15:33
  2. Hjullagerbytte BAK 1999 V70 AWD
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 22/07/15, 00:23
  3. V70 1999 AWD katalysator [LØST]
    By hygen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 29/01/13, 20:25
  4. 1999 V70 2.4t awd manuell
    By Gisholt in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 03/12/11, 13:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •