Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 37

Tråd: WRITEX' 99 V70 2.5T AWD ::

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard WRITEX' 99 V70 2.5T AWD ::



    BILEN ER TIL SALGS

    Info om bilen


    - 1999 Volvo V70 2.5T
    AWD
    , automat
    - V70R front med leppe og C70 klarglass lykter
    - USA blink, LED i parklys, xenon i langlys, xenon i grøftlys, LED-bar montert under skiltet
    - 3" dobbel eksos
    - Svart helskinn interiør
    - 18*8 ET45 Caneo/Zito WP111-lignende replika på 225/40R18 Atlas Sport Green 92W XL, billigdekk med grei score
    - Kenwood DNX7240BT 2DIN Spiller
    - Kenwood etellerannet høyttalere hele veien rundt
    - Kenwood 720W forsterker og Kenwood delefilter av noe slag til høyttalerne


    Gale ideer ( ͡° ͜ʖ ͡°)


    *Pågående/bestilt deler *Høy Prioritet *Medium Prioritet *Lav Prioritet *Usikker Prioritet
    • Legge folie på interiørlister.
      Interiørlistene i aliminium finish som befinner seg i bilen per dags dato er i relativt shabby stand.
      Fikk kjøpt ett komplett sett med tre-motiv, som jeg har begynt å legge karbonfiber folie på. Blir resultatet dårlig, tenker jeg å se om det er noe mulighet å få hydrodippet delene... Men jeg tviler.
    • Nye grøftlys
      (Tilbake med originale kontaktstykker og pæreholdere.
      Fjerner altså xenonkittet. Kjøper heller noen gode H1 halogenpærer.
      Vil også legge gul lyktfilm på grøftlysene før montering.)
    • ]Nye C70 klarglasslykter

    • Lyst til å legge mørkere solfilm.
      (Tror jeg allerede har noen form for solfilm bak B stolpen siden rutene er LITT mørkere, men det er absolutt ikke mye. Nesten ikke merkbart. Kun under spesielle forhold.
      Men har lyst til å legge 50% fram og 20% bak B stolpen.)

    • Oppsett med ekstralys istedet for xenonkit i hytt og gevær.
      (I tillegg til den LED-baren jeg har under skiltet, har jeg lyst til å skaffe 2stk SIM 3227 75W xenon ekstralys som sitter på en liten svart "bullbar" over skiltet.
      Og i tillegg til det, tenker jeg å skaffe enda en LED-bar. En bredere som skal sitte på et lavtliggende takstativ (Prorack X-Bar). Sannsynligvis blir denne på 480W eller lignende.
    • Lakkere opp bakluka (er 2 knøttsmå rustflekker på den), lakkere opp panser (en god del steinsprut), lakkere opp bakfanger (parkeringsskade), og rette opp/lakkere høyre framskjerm (2 små bulker).


    Logg


    [01.07.2017]

    [30.06.2017]
    • Byttet til hvite LED-pærer i instrumentklusteret. Blir veldig turkis-ish effekt pga utformingen og fargen innen instrumentklusteret.

    [29.06.2017]
    • Nye støtdempere fram (Bilstein)
    • Nye fjærer fram (Lesjöfors 40mm senk)
    • Alt tilhørende støtdempere nytt (støvmansjett, bumpstopp, stopplate, fjærsete/gummi, demperlager, kryssmutter, div. andre tilhørende mutre og bolter)
    • Nye mellomstag/stabilisatorstenger(?) fram

    [08.06.2017]
    • Limt på tetteplugger/deksel over hull til lykteviskere

    [06.06.2017]
    • Montert frontleppe i karbonfiber-look
    • Fjernet lykteviskermotor høyre side
    • Fikk ikke fjernet på venstre side, så endte opp med å kappe av pinnen til viskerarma
    • Fjernet støttepinnene til lykteviskerne

    [03.06.2017]
    • Byttet pakning i oljelokk

    [15.05.2017]
    • Nye felger (Caneo/Zito WP111-lignende replika) og dekk (225/40R18 Atlas Sport Green 92W XL)

    [05.05.2017]
    • Ny bremsecaliper høyre fram

    [04.05.2017]
    • Fikset venstre skiltlys (fungerende LED moduler i begge nå)

    [01.05.2017]
    • Nytt batteri
    • Nye bremseskiver fram og bak (Brembo)
    • Nye bremseklosser fram og bak (Brembo og Bosch)
    • Nye bremseslanger fram og bak (Vparts og Mekonomen)
    • Kappet og skjøtet på nytt bremserør til venstre side bak

    [14.02.2017]
    • Ny olje (Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4)
    • Nytt oljefilter
    • Ny magnetisk oljeplugg
    • Nytt gummioppheng i bakre del av eksos

    [06.02.2017]
    • Nye tennplugger (Volvo original)

    [11.02.2017]
    • Rengjort luftfilter (JR Kit)

    [24.09.2016]
    • Montert Xenon i grøftlys.

    [22.09.2016]
    • Montert LED-bar under skiltet.

    [20.09.2016]
    • Skiftet O-ringer på dysene.

    [29.08.2016]
    • Skiftet høyre ytre styreledd og tatt firehjulskontroll med justering. Dette fordi framdekkene har blitt til utslitte etter 3 måneder.

    [26.08.2016]
    • Tatt slitasjetest. Slakke i ytre styreledd høyre side fram.

    [19.07.2016]
    • EU-godkjent til 30.06.2018.

    [11.05.2016 - 18.07.2016]
    • Tatt av svarte EU skilt-stickers
    • Nappet ut Xenon og satt i halogen i forbindelse med EU
    • Satt i LED skiltlysmodul fra vparts
    • LED i parklys
    • Fikset ledninger og satt LED i grøftlys Manglet kontaktstykke på venstre side - fikk kjøpt ett av Svirre
    • Festet eksos bedre
    • Satt i manglende bolter
    • Nytt hjullager/NAV på høyre side fram
    • Nye pæreholdere til USA-blink, fikset kabler, og kjøpt nye pærer.











    Sist endret av WRITEX; 25/10/17 kl 17:26
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  2. Takk Svirre takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som en fin bil det der

    Det eksosanlegget du linker til tror jeg ikke passer med
    AWD
    -bakstillingen, rimelig sikker på at det kun er til
    FWD
    .

    Men hvis det er pottene bak du ikke liker så kan du kanskje bytte bare dem med noen mindre/flatere.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Ser ut som en fin bil det der

    Det eksosanlegget du linker til tror jeg ikke passer med
    AWD
    -bakstillingen, rimelig sikker på at det kun er til
    FWD
    .

    Men hvis det er pottene bak du ikke liker så kan du kanskje bytte bare dem med noen mindre/flatere.
    Ah, ante meg kanskje litt. Når jeg først tenker på hvordan eksosen er montert ser jeg at det ikke går. Men å ta bort lyddemperne skal nok la seg gjøres.

    ------------

    Forøvrig så har bilen vært på verksted i dag. Skiftet høyre ytre styreledd og tatt firhjulskontroll med justering.
    Jeg kan fint lite om dette, men frontpartiet var vist ekstremt uttafor.
    Sist endret av WRITEX; 29/08/16 kl 18:18
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Prøver her før jeg eventuelt lager en egen tråd i modellspesifikt forum.

    Her om dagen ble jeg tvingt til å være festsjåfør.
    Jeg har kjørt med bilen full av folk tidligere uten noen problemer eller ulyder... Men nå mistenker jeg at kuleløypa av en vei inn dit jeg bor har slått løst, eller i værste fall, slått istykker etellerannet.
    Når jeg svinger mot venstre kan jeg både høre og kjenne at høyre bakdekk subber borti hjulbuen. (Dette skjer for det meste kun når det sitter folk i baksetet.)
    Kjører jeg uten passasjerer får jeg subbingen bare når jeg kjører forholdsvis fort over en fartshump, i det bakenden av bilen faller ned fra humpen. Til daglig kjøring merker jeg nesten ingen ting. Jeg ser heller ingen forskjell på høyden på hver enkelt side av bilen.

    Jeg har prøvd å se litt på det, men det er vanskelig å se noe som helst uten å få bilen opp på bukk eller jackstands --- noe jeg ikke har tilgang eller tid til for øyeblikket.
    Det er sikkert flere som har vært borti det samme eller vet mer om hva årsken kan være, så jeg prøver å forhøre meg her i håp om å bli litt klokere på hva jeg skal se etter.
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  6. #5
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Med 200kg i baksetet er du nesten garantert subb om fu vil ha pen høyde og litt kjørekomfort ellers. Om bilen trekker rett, og du ikke skeivsliter dekk, hadde jeg ikke gjort noe med det, annet enn å gå ned på bredden på dekket. 225/45-17 pleier å være maks sikker dekkstørrelse på disse ved senk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Med 200kg i baksetet er du nesten garantert subb om fu vil ha pen høyde og litt kjørekomfort ellers. Om bilen trekker rett, og du ikke skeivsliter dekk, hadde jeg ikke gjort noe med det, annet enn å gå ned på bredden på dekket. 225/45-17 pleier å være maks sikker dekkstørrelse på disse ved senk.
    Hmm. Det du skriver er jo logisk, men jeg skjønner ikke helt hvordan dekkdim sørger for subbing nå, når jeg for 2 måneder siden kjørte med enda mere vekt i bakenden uten noen som helst antydning til subbing. :/
    Bilen var på firhjulskontroll for ca. 1 måned siden --- når jeg tenker meg om var det rett etter det jeg merka subbinga... Hoffda


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  8. #7
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ser du høydeforskjell bakpå, eller oppleves bilen annerledes i fart uten last? Vet du hva slags understell du har bak? Ser ut som vanlige dempere, altså ikke nivomat. Om høyre demper er sliten eller kollapset kan du få resultatet du snakker om, eventuelt om du har en ekstra tung passasjer på høyre side.

    Hvor i hjulbuen subber det? Innerst eller ytterst? Ved fungerende understell og dekkdim jeg nevnte over skal det i utgangspunktet ikke subbe bak der, men overlast og slitne dempere gjør sitt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Ser ingen høydeforskjell - dog er bilen veldig lav på begge sider bak. (Bilde kommer)
    Jeg vet dessverre ikke hvilke dempere jeg har.
    I og med at bilen ser så lav ut bak vil jeg nesten tro det står på senkefjærer.

    Bilen virker forsåvidt normal i fart uten last, til og med i svinger.

    Om det subber ytterst eller innerst er jeg ikke sikker på men ettersom det kjentes og hørtes såpass godt vil jeg tro det var innerst..?

    Tenkte kanskje det fantes en form for stopper/foring/tårn som hadde løstnet eller gått istykker, men som du sier kan det godt hende dempern er sliten. Har du isåfall noe annet å anbefale? Hadde litt planer om å bytte både fram og bak om ikke så alt for lenge.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  10. #9
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det er en bumpstop i fjæra, mener jeg huske, men disse kan godt subbe uten å nå bumpstopen. Dekkdim er viktig her, og ved for breie dekk vil ofte subbe ytterst.

    Stell deg på hengerfestet eller tilsvarende, og gyng bilen et par ganger opp og ned. Om demperene et fungerende bør bevegelsen være stoppet innen to-tre svingninger.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Beklager sent svar, har vært litt opptatt.
    Målt høydeforskjell, og det er ca. 1cm lavere på høyre side. Ikke noe du ser ved første øyekast for å si det sånn.
    Har avtagbart hengerfeste. Orket ikke sette det på, så måtte nøye meg med et håpløst forsøk på å dytte bilen ned mot bakken ved å sitte i bagasjerommet. (Var forsiktig med bakfanger, har vært borti knekte braketter før...)
    Merket at bevegelsen var mye "løsere"/mindre stivt på høyre side.

    Men har vurdert å bytte ut hele sulamitten en stund nå. Tenker å gå for vanlige
    AWD
    dempere og fjærer bak, og Bilstein eller G&M dempere med 30-40mm senkefjærer fram.

    Subbingen forekommer nesten aldri under normal kjøring. Må bare kjøre pent.

    __________________________________________________ ________________

    Endelig kom pakken fra vparts.

    Brukt ettermiddagen på å montere og koble opp LED-bar. Xenon i grøftlys får jeg ta en annen dag.
    Med LED-baren får du med alt du trenger, inkludert en såkalt ferdigkoblet relésats med bryter.
    Er i hovedsak ingen ting man trenger å gjøre endringer på, men da må du bruke knappen/bryteren for å skru LED-baren av og på.
    Jeg valgte heller å koble den opp mot langlys, med bryteren som en av/på knapp i tillegg.

    Pakken fra vparts


    Tatt ut LED-bar og alt tilbehør fra eska


    "Avskilta" bilen. Skiltet var limt på med velcro tape, men under befant det seg hull overalt.


    Montert skiltramma man får med, led-bar og egen skiltholder. Jeg ville bruke skiltholder for å unngå å borre hull i skiltet.
    Glemte jo selvsagt å skaffe ny skiltholder. Men så kom jeg på at jeg hadde 2stk ubrukte i karbonfiber-look som jeg kjøpte på biltema for 2 år siden...


    Koblet opp, ferdig for i dag.


    Ble ikke så værst.
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Pen bil! Går selv å sikler på ledbar i nedre grill på min om dagen. Har du fått testa lysutbyttet når den sitter såpass lavt?

  13. #12
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard

    Dette er min gammle bil skal ikke være senkefjærer på den. De ligger fortsatt her hos meg. Bra du tar vare på den. Savner den litt


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

  14. #13
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard WRITEX' 1999 Volvo V70 2.5T AWD

    Her en min gammle tråd om bilen:
    Skogy's v70 2.5t awd

    https://r.tapatalk.com/shareLink?url...4&share_type=t

    Fikk høre fra han jeg kjøpte bilen av at den er chippet med bsr chip i hjernen, usikker på dette. Tar meg friheten til å legge inn litt bilder fra da jeg hadde den, si ifra hvis du vil jeg skal fjærne de


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

  15. Takk WRITEX takket for denne posten
  16. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PyrionZ Vis post
    Pen bil! Går selv å sikler på ledbar i nedre grill på min om dagen. Har du fått testa lysutbyttet når den sitter såpass lavt?
    Takker
    Resultatet ble ikke helt som jeg hadde håpet på, men det tror jeg har mye med at det er en relativt svak ledbar jeg har kjøpt.
    Har også xenon i langlys som lyser ganske bra, og det er vel grunnen for at jeg syns det ble lite forskjell. Man får garantert en helt annen opplevelse om man går ut ifra vanlig halogen langlys.
    Og ja, den sitter nok litt for lavt. :|

    Liten sånn oppsummering av LED-bar pakken fra VParts
    'LED-ramp till Volvo S70, V70, C70, med monteringssats, Lightsome'
    Pris: 2 411 NKr (Ordinær 2 894 NKr)

    Kvaliteten av selve LED-baren skriker billig. 'Glasset' tåler garantert ikke mye steinsprut, og er nok laget av den billigste plastikken man kan finne.
    Passformen mellom braketten i skiltholderen og selve LED-baren er også veldig dårlig. Måtte bruke makt for å bryte alt på plass imens en annen person festet boltene. LED-baren ville glidd ut fra festet om jeg ikke satt og tviholdt. (LED-baren skulle ha vært 1cm mindre i lengden.)
    Plusset er at alt til slutt sitter som bare juling. Minuset er at det er vanskelig og få justert vinkelen på LED-baren uten mye om og men.

    Konklusjon = til den prisen, styr unna. Den eneste fordelen med kittet fra VParts er skiltholder/braketten.

    -------------------------------------------------

    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Dette er min gammle bil skal ikke være senkefjærer på den. De ligger fortsatt her hos meg. Bra du tar vare på den. Savner den litt


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Her en min gammle tråd om bilen:
    Skogy's v70 2.5t awd

    https://r.tapatalk.com/shareLink?url...4&share_type=t

    Fikk høre fra han jeg kjøpte bilen av at den er chippet med bsr chip i hjernen, usikker på dette. Tar meg friheten til å legge inn litt bilder fra da jeg hadde den, si ifra hvis du vil jeg skal fjærne de


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    For all del, bare sleng med bilder. Syns bilen var mye penere før, hehe.
    Håper på å få skaffet R-felger igjen til våren.

    Fant den tråden der en stund før jeg dro til Molde og kjøpte bilen. Bidro mye til at jeg bestemte meg for å kjøpe.
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  17. #15
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ekstralys bør sitte så langt fra veien som mulig for å ha den beste effekten, nettopp fordi lys på veien rett foran deg reduserer evnen til å fokusere på ting langt fremme.
    Jeg hadde 180w LEDbar på taket på gamle AWDen min, og lyset var hinsides heftig. Med kun spotoptikk er det nok rinelig effektivt og, selv om det ber om litt oppmerksomhet.

    FB_IMG_1474967765835.jpg
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  18. Takk WRITEX takket for denne posten
  19. #16
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Skal jo være pent og da

    Grattis med fin bil

  20. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Ekstralys bør sitte så langt fra veien som mulig for å ha den beste effekten, nettopp fordi lys på veien rett foran deg reduserer evnen til å fokusere på ting langt fremme.
    Jeg hadde 180w LEDbar på taket på gamle AWDen min, og lyset var hinsides heftig. Med kun spotoptikk er det nok rinelig effektivt og, selv om det ber om litt oppmerksomhet.

    FB_IMG_1474967765835.jpg
    Hehe. Kontroversielt på flere måter det med å bruke LED-bar har jeg merket, men jeg synes det ser pent ut.
    Så var spørsmålet jeg egentlig tenkte å spørre for flere måneder siden; hvor gjemte du ledningene?

    ________________________________________________

    Er jo vinter så har ikke gjort så mye annet enn å regelmessig spyle av saltet, men det har dukket opp et par rare ting jeg vil begynne å gjøre noe med.
    I tillegg tenker jeg å ta en service ASAP, så har et par spørsmål angående det også.

    Motorolje
    Intill nå har jeg brukt Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4, som i følge Castrol sin nettside er anbefalt til min bil. Men dette er en litt dyr olje som i mitt område virker umulig å få kjøpt i noen annen form enn 1L kanne.
    Castrol Magnatec 5W-40 C3 derimot, er hakket billigere og lettere å skaffe. Er det noen som har erfaringer med denne? Eller har dere noe annet å anbefale?

    Tennplugger
    Kan selvfølgelig stikke innom nermeste Mekonomen og få servert Bosch tennplugger til 210kr stk, men vil gjerne høre om dere har noen anbefalinger først.
    Lurer også på om disse er greie.

    Rariteten
    Her er det 2 ting som har dukket opp. Kan ta det som er mest seriøst først.

    For et par dager siden merket jeg at bilen begynte å riste og gå relativt tungt sånn helt uten videre under normal kjøring. Kan nesten sammenligne det med at den ikke fyrer på alle sylindre.
    Dette har oppstått 3 ganger, hver gang på vei til jobb 5-10 min etter jeg drar hjemmefra. Det varer i noen minutter før det går seg til og er tilbake til normalen... Virker også som det fikses om jeg stopper bilen.
    Skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne ut hva årsaken er. Er det noen som har vært borti noe lignende?
    (Helt uten forvarsel røyk en coil i fjorsommer. Måten bilen oppfører seg nå minner meg ganske mye om det, men som sagt er det etterhvert tilbake til normalt... )

    Tviler på at det har noe med saken å gjøre, men har i det siste SÅ VIDT begynt å høre en bitte liten kvine-lyd fra ei eller annen reim. Skjer heller ikke hver gang jeg starter bilen.
    Har ikke sett så mye på det, men det av reimer som jeg kommer fram til uten å må av med deksel ser nesten ikke brukt ut.

    Den andre "rariteten" har pågått ganske lenge egentlig. Har selv ikke lagt merke til det annet enn når bilen står på tomgang.
    Fra utsiden hører man gjevnlig en klikkelyd, mersom et relé som slår inn. Samtidig som det klikket oppstår endres turtallet og tomgangen på bilen... Legger med 2 videoer for å demonstrere.
    Fra utsiden av bilen: https://drive.google.com/open?id=0B7...DhDSF9EeXQ2cHM
    Fra innsiden av bilen: https://drive.google.com/open?id=0B7...UNJSzZhYVRtcHM (Hører forresten regn i mot frontruta i bakgrunnen her, for de som lurer på det.)
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  21. #18
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  22. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Planen var faktisk å kjøpe en 20L dunk herfra hvis jeg kan bruke 5W-40 Magnatec C3.
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  23. #20
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Du kan bruke mye rart på denne motoren. Prøv med et oljeskift først og se om den trives med det. Hvis den gjør det, så invister i det store.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  24. #21
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke ac som kobler inn og ut som du hører da?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  25. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2015
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Er det ikke ac som kobler inn og ut som du hører da?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Godt mulig... Men rart at den går i rundgang og kobles inn/ut konstant. :/
    1994 850 2.4 10V *solgt*
    1999 V70 2.5T AWD *solgt*
    2007 S60 D5 *solgt*
    2006 V70 2.0T Ocean Race

  26. #23
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ledningene til LED-baren la jeg ned bak venstre list langs frontruta, får nedi en grei størrelse kabel der. Stripset fra LED-baren og langs rails til lista. Blir en liten bump på lista, ellers usynlig. Kan demontere plata rundt vindusviskerene og komme deg inn i motorrom derfra, jeg lurte ledningen inn i gummilista langs sikringsboksen og kom ut rett foran denne, derfra ned i motorrom og til ekstralysopplegget.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  27. Takk WRITEX takket for denne posten
  28. #24
    Registrerte brukere HelgeS sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Sunde, Kvinnherad
    VCCN medlemsnummer
    394
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Herlig bil du har fått deg her

    Ang lysbjelken har min erfaring opp gjennom med diverse led bars og lykter på prøve resultert i att færre dioder og større reflektorer på hver diode ofte gir det beste lyset til langlys mtp kastelengde og lite strølys tett opp mot bilen

    Kjører sjøl med halogen i orginal lysa, 2x55w xenon i 1000m bak grillen og visionx ledbjelke i nederste nyre, helt hærlig lys og kjøre med
    For a longer life, drive a Volvo.

  29. Takk WRITEX takket for denne posten
  30. #25
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard

    Vil tro det er en coil som er gåen, byttet 2stk når jeg hadde den. Mener jeg sendte med 4 nye coiler når jeg solgte den, for jeg finner ikke de hjemme. Dra først ut ledningen på coil 1, sett tilbake, så nr 2 osv. Da finner du fort ut om noen er gåen. Klikket du hører er antagelig Ac pumpen som slår inn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Henrik940 - 1999 Volvo V70 AWD
    By henrik940 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 14/01/16, 15:33
  2. Hjullagerbytte BAK 1999 V70 AWD
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 22/07/15, 00:23
  3. V70 1999 AWD katalysator [LØST]
    By hygen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 29/01/13, 20:25
  4. 1999 V70 2.4t awd manuell
    By Gisholt in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 03/12/11, 13:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •