Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  39
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 79 av 79

Tråd: Mr. Green's "730i" Volvo 740 GL 87'

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Titter litt på diverse girkasse løsninger iforbindelse med motorbytte. Problemet er at manuell kassene til m60/62 motorene er svindyre og vanskelige å komme åver så det er ikke et alternativ. Det som derimot kan være en løsning er å bruke adapterplate, da er det jo flust med girkasser å velge mellom. Det jeg da er litt skeptisk til er at det må brukes "svinghjulsspacer" for å få svinghjulet langt nok ut slik at akslingen fra girkasse når inn til lamellen. Er dette en litt på kanten løsning?

    Et annet alternativ er å sveise om evt kjøpe omsveist kasse, da luker man jo ut det med å bruke svinghjulsspacer men ender opp med dyrere kasse og evt mere jobb hvis man en dag må bytte girboks.

    Er det noen her som har innspill eller ser andre løsninger?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Bmw 320d X-Drive 09'
    Volvo 740 GL 87'

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Ikke vurdert å sveise om en kasse selv?

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Ikke vurdert å sveise om en kasse selv?
    Har vært inne på tanken så det er en mulighet, om det blir billigere og enklere er jo en annen sak

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Bmw 320d X-Drive 09'
    Volvo 740 GL 87'

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2014
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Etter snart et år uten oppdatering er det vel på høy tid med en. Har ikke skjedd all verden med bilen det siste året før nå, grunnet endring i sivilstatus har det vært litt andre prioriteringer i år så motorbyttet er satt på vent til det er nok midler å ta av. Det som derimot har skjedd er at jeg omsider tok meg bryet med å eu gokjenne skuta igjen. Dette gikk over all forhåpning, da det kun ble feil på lysjustering, et blinklys, ei styrekule og gummi på bremsepedalen. Dette ble da raskt fikset og bilen sklei igjennom Siden jeg ikke har båtførerbevis ble det kun en tur med bilen i godkjent forfatning før jeg måtte frem med coiloverene igjen. Var også så uheldig å hente hjem et sett med Borbet B tidligere i sommer så disse måtte jo såklart på! Var litt spent på hvorvidt det ville passe da de er til bmw originalt, men ingen kommer ihåg en fegis så det ble bestilt 20mm spacere for å få dem på. Dette resulterte i 17x8,5 ET -7 foran og 17x10 ET 0 bak. etter litt frisk satsing med et 2" rør ble det akkurat plass! Sanket også inn en usa front, og en penere turbogrill i vinter så dette måtte jo også på for siste del av sesongen. Har også addon liggende men ikke fått lakkert det enda så de må vel gjøres for sesongen er over









    Cheers!
    Bmw 320d X-Drive 09'
    Volvo 740 GL 87'

  5. Takk HansOla, vangsfreaken, GMV takket for denne posten
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

  1. Toforti`s Volvo 244 N/A "Green Dragon"
    By toforti in forum 200 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 28/01/16, 23:05
  2. Mr.Green's Volvo 960 '96 "skyhøg"
    By Mr.Green in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 33
    Siste post: 04/09/15, 22:59
  3. Svar: 210
    Siste post: 12/08/14, 23:02
  4. Svar: 0
    Siste post: 15/08/12, 10:30
  5. 1991 Volvo 940 "Tropic Green".
    By JørnM_940 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 17
    Siste post: 24/05/12, 13:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •