Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  159
Side 3 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 171

Tråd: Thorvaldsens`s 1997 Volvo 850R

  1. #51
    Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    337
    Innlegg
    1.440
    Antall takk

    Standard

    Veldig lekker bil! Gratulerer. Har ønsket meg en sånn rød R i mange år. Denne er jo eksepsjonelt fin takket være deg.

    Følger med.
    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

  2. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  3. #52
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Heilt utruleg fin 850! Følger med her framover
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  5. #53
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Østfold Felgteknikk pulverlakkerer bare og lakkere dem i "tilsvarende" farge som ikke er et tema

    Titanene som står på bilen er ikke prikkfrie og står ikke Pirelli P Zero dekk på dem som ble levert originalt (Nye V90 har disse dekkene og)

    Pluss er jo greit å ha et ekstra sett liggende
    Nei, den kan jeg se. Viste faktisk ikke at disse ble levert enda, og i alle fall ikke klar over at disse ble levert på nye V90. Artig
    Ikke vert mye borte i de personlig, så har ikke satt meg så mye inn i hva de leverer. Men du har jo virkelig et poeng. Må jo være som originalt, så sant
    Fint å ha et sett med strøkne Titan felger liggende, absolutt! Kryr ikke akkurat av disse rundt om lenger heller, i alle fall ikke i strøken tilstand.

    Sitat Opprinnelig postet av Sjakalen Vis post
    Veldig lekker bil! Gratulerer. Har ønsket meg en sånn rød R i mange år. Denne er jo eksepsjonelt fin takket være deg.

    Følger med.
    Tusen takk for positiv tilbakemelding! Morro å høre
    Ja, en rød R har lenge stått på ønskelisten her også.. Bilen begynner jo å komme seg, å har da skjedd en del siden jeg kjøpte bilen i sommer. Finnes fortsatt nok å sette fingeren på, men skal da klare å akseptere det inntil videre. Bilen er da ikke ny lenger


    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Heilt utruleg fin 850! Følger med her framover
    Takk for det! Prøver så godt jeg kan å holde den oppdatert, så bare å følge med

  6. #54
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte nye Titan til en bil for noen år siden som vinterfelger, de er pene når de er strøkne!


    | Per Turbo |
    | '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Recue |
    | Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
    | Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
    Instagram: perturbo

  7. #55
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Ja, helt klart pene i god forfatning. Kjøpte jo et sett til den andre 850`n med Titan som vinterfelg i fjor vinter. Kanskje det er gamle dine jeg ruller rundt på? Satt på en sølv V70N som også tydeligvis tidligere hadde vert forumbil.
    Tror ikke akkurat det hadde blitt feil med et sett 18" Pegasus på bilen heller

  8. #56
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Da snøen bestemte seg for å komme dalene i bøtter og spann i dag fant jeg vel egentlig ut at det var en ypperlig søndag for å bruke litt tid i garasjen. Går jo i alle fall rette vegen om ikke annet..

    Fikk også i helgen som var gitt bilens årets første vask. Var vel ikke så møkkete at det gjorde noe, men hadde samlet opp et godt lag med støv som var greit å få vasket av.
    Dro også innom den lokale lakkforhandleren og fikk blandet ny lakk til både grill og overdel på framfanger for å få frisket opp det som var gjort av jobb her tidligere.. Grillen hadde nok av steinsprut og småskader, så denne ble sammen med plasten til fanger våtslipt og lakkert. Overdelen på framfanger ble jeg ikke helt fornøyd med, da jeg syntes denne ble for "blank". Plasten rundt om har jo vert lakkert en gang før mitt eie, men får vel finne på noe lurt. Ikke helt fornøyd med hvordan dette ser ut nå i dag i alle fall. Litt med tanke på hvordan plasten egentlig ser ut originalt på disse bilene også.

    Brukt dagen i dag på å få lagt på et lag med Swissvax Viking. Hadde bare mobilkamera tilgjengelig, men legger ved et par bilder så det blir litt mer spennende å følge med










  9. Takk vangsfreaken, volvobrage, regeli, Volvonikko, Eirik R, Sjakalen takket for denne posten
  10. #57
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Så nå at de plastfangerene var lakkert godt sort ja...enig med deg der, hadde kanskje byttet dem ut til "original" igjen med tiden. Sjekket pris hos Volvo her tidligere for den fremre, ca. 2000kr med rabatter.
    Gikk for SV Shield på min, fornøyd med den, men er viktig at lakk er 100% ren for oljer osv. før påfører. Ga beng i å bruke SV Cleaner Fluid Regular før vokset, da dem hevder voks får bedre heft med det.
    Er ikke så redd for det på en sommerbil der en ønsker å vokse en gang i året uansett

    Ellers så ser jeg at USA blinkers passer bra på disse bilene, så bør vel skaffe et sett til min og :P

  11. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  12. #58
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    men er viktig at lakk er 100% ren for oljer osv. før påfører. Ga beng i å bruke SV Cleaner Fluid Regular før vokset, da dem hevder voks får bedre heft med det.
    Hva tror du Cleaner Fluid inneholder? Jo, oljer At man må ta wipedown før voks er bare tull, av erfaring varer voksen lengre uten wipedown. Wipedown blir isåfall kun for å sjekke etter hologrammer.

  13. #59
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Er for at wipedown er etter polish, men ikke etter Cleaner Fluid er brukt så klart

    Kanskje litt feil formulering, men siden jeg ikke brukte SV produkter under polish, så var det mer naturlig for meg med wipedown etter polish enn ingenting. Scholl S20SS på blå spider pute var fantastisk på den type lakk hos meg

    Jeg prøvde faktisk SV CF Regular etter Scholl på hvit pute, men satt så innmari fast etterpå og buffing ble et mareritt
    Vet ikke helt hvorfor, men tenkte kunne prøve uten en gang og se holdbarheten uten Regular.

  14. #60
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Er for at wipedown er etter polish, men ikke etter Cleaner Fluid er brukt så klart

    Kanskje litt feil formulering, men siden jeg ikke brukte SV produkter under polish, så var det mer naturlig for meg med wipedown etter polish enn ingenting. Scholl S20SS på blå spider pute var fantastisk på den type lakk hos meg

    Jeg prøvde faktisk SV CF Regular etter Scholl på hvit pute, men satt så innmari fast etterpå og buffing ble et mareritt
    Vet ikke helt hvorfor, men tenkte kunne prøve uten en gang og se holdbarheten uten Regular.
    SV produkter eller ikke, det er ikke nødvendig med wipedown før voks med mindre man er redd for hologrammer. Cleaner Fluid er ikke annet enn en finpolish

  15. Takk regeli takket for denne posten
  16. #61
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Ja, ble litt i overkant sort.. Ikke bare det men egentlig litt for blankt også. Tror det ville sett bedre ut med en mer "matt" finish.. Så noe må vel gjøres.. Har vurdert å få tak i originale urørte lister, men om jobben er gjort ordentlig så syntes jeg også bilen kler sorte detaljer. Da mesteparten er sort, og generelt resten rødt på bilen rødt.
    En annen ulempe med å bytte lister rundt om er at en ikke får delt overdelen på bakfanger, noe som tilsier at jeg egentlig må skaffe hele denne og eventuelt lakkere..

    Tror USA blinkers helt klart hadde blitt kledelig på T-5R`n din regeli Syntes fronten får et lite løft, og at den på et vis ser litt nyere ut. Er vel ikke lovlig om en skal følge boka, men er da ikke akkurat store jobben å skifte blinklys på disse bilene før en eventuelt EU-Kontroll heller..

  17. Takk regeli takket for denne posten
  18. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2013
    Sted
    Dale, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Finest med original stuk.

  19. #63
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    skal du ha overdelen på fanger orginal igjen kan du jo bare swappe over fra den grønne da

  20. #64
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Finest med original stuk.
    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    skal du ha overdelen på fanger orginal igjen kan du jo bare swappe over fra den grønne da
    Sant det. Får vel prøve å få tak i ny overdel til framfanger tror jeg. Så vidt meg bekjent trodde jeg ikke overdelen på bakfanger kunne deles med underdel, men ser egentlig litt slik ut på denne tegningen.. Noen som vet hvordan dette henger sammen?


  21. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Bak er det en del, kun delbar framme.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  22. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  23. #66
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    jeg mente frontfanger Thorvaldsen, om du syntes den var for blank å heller ville ha orginal

  24. #67
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Til info, allerede nå er det vanskelig å få tak i deler hos Volvo. Om 2-3 år så frykter alle må til høggern
    Så hadde ikke ventet for lenge hvis en skal ha deler med tiden...

  25. #68
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Spesialdeler er nok vanskelig hos Volvo ja, men mer vanlige slitedeler er det vel flust av enda?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  26. #69
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Tja, alle typer tak rails utgått og noen pakninger for tak er under classic parts nå og spent om jeg får nye eller ei

    Slitedeler er nok vanlig en stund til for en håpe

  27. #70
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Bakfanger ser også ut til å ha fått seg en liten smell på venstre side tidligere, så er jo en ting jeg måtte gjort noe med uansett. Løsningen er vel da å finne en brukt bakfanger i god stand. Sideskjørtene hadde vel ikke hatt vondt av litt ny lakk de heller. Egentlig litt spent på hvordan det blir med eventuelle fargeforskjeller med tanke på ny og gammel lakk men..



    Et litt bedre bilde av hvordan lakken ser ut på framfanger i dagslys. Sorte detaljer på rød bil er fint det, men ble nok litt i blankeste laget..
    Bilen ble nå seende fryktelig blank og fin ut på bildet da. I alle fall mer en hva virkeligheten tilsier

    Ja, som du sier regeli. Merker deletilgangen begynner å begrense seg, i alle fall på litt mer av de spesielle delene.. Selv om det ikke er lenge siden en fikk kjøpt det, så er det litt synd R-fangeren ikke er mulig å få tak i hos Volvo lenger også. Hva slags pakninger til taket skal du ha tak i, regeli?

  28. Takk regeli takket for denne posten
  29. #71
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Railsene som følgte med min bil er ikke montert enda og i dag går det en hel pakning fra bakkant og hele veien ned til siden med frontrute.

    Når skal montere railsene, så skal jeg ha en kort type pakking fra rails og ned langs frontrute. Det gikk å bestille dette, men uklart når kan leveres.

    Krysser fingrene, for en 855 ser så mye bedre ut med rails på

  30. Takk Per Turbo, Thorvaldsen takket for denne posten
  31. #72
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Railsene som følgte med min bil er ikke montert enda og i dag går det en hel pakning fra bakkant og hele veien ned til siden med frontrute.

    Når skal montere railsene, så skal jeg ha en kort type pakking fra rails og ned langs frontrute. Det gikk å bestille dette, men uklart når kan leveres.

    Krysser fingrene, for en 855 ser så mye bedre ut med rails på
    Hmm.. Hva med å kjøpe disse pakningene til V70?
    Om jeg forstår deg rett så mener du vel denne pakningen eller "listene" som sitter på hver sin side av frontruten som en bruker om du har montert rails?
    Disse ville jeg i alle fall tro var mulig å få tak i?..

  32. #73
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sier noe der, men da skulle vært samme delenr på dem?

    Railså som følgte med bil kan umulig ha vært de orginale, så veldig kina aktig ut.

    Har fått tak i 6mnd brukte såkalte XC rails, så at dem var litt større/massive enn dem som følgte med bil. Blir prøvemontering når influensaen har gitt seg, så kommer bilder i tråden min

  33. #74
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Ville egentlig tro delenummeret er forskjellig, i alle fall så er railsa det. På T-5R`n min begynte disse originale å flasse, så fikk da tak i et sett til v70. Disse har en litt annen utforming og en litt forhøyet kant som tydeligvis skal unngå så mye vann bakover på siderutene, blant annet ved bruk av spylervæske. Kjøpte brukt til min, men om ikke jeg tar helt feil nå så skal delenummer være 9151677 til venstre, og ender med 8 på listen til høyre. Går jo i alle fall an å høre med Volvo, så kan det jo hende de får tak i disse til v70

    XC rails er da meget kledelig det også. Skal vel være litt kraftigere en de enkle som sitter på bilen originalt. Venter i spenning

  34. Takk regeli takket for denne posten
  35. #75
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Check my thread

Side 3 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 1997 850R, AC-kompressor vil ikke starte
    By TurboNoob in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 17/07/15, 15:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •