Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  159
Side 2 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 171

Tråd: Thorvaldsens`s 1997 Volvo 850R

  1. #26
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Og så DEN fargen da, herregud så lekkert!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  2. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Fryd å sjå slik flott bil.

  4. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  5. #28
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvonikko Vis post
    Denne bilen her mangler absolutt ingen ting
    Herregud for et flott eksemplar Håper du passer godt på denne, men det ser jeg du allerede gjør

    Kjempe flott bil.. Ikke finne på å bytte til V70 bak lamper, da oransje passet bilen mye bedre
    Gøy å se slike eksemplarer igjen av 850
    Takk for det Prøver så godt jeg kan! Bilen kommer seg sakte men sikkert
    Må ærlig si jeg sist i går satt å vurderte å handle nye v70 lykter, men du har virkelig et poeng der Er jo noe med det originale også.

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Enig med Volvonikko, kjempe flott bil. Liker den rød fargen veldig godt og er liksom noe med den

    Som eier av en T-Gul, så må jeg innrømme at jeg liker denne fargen best av alle 850 lakkoder så er laget

    Pass godt på den og håper du kommer på Sørlandstreffet neste år med den
    Må innrømme jeg har et svakhet for denne fargen selv, så veldig fornøyd med det Men igjen så er det i alle fall i mine øyne den T-Gule som vil være ikonet, og det tror jeg det alltid vil være. Alltid like spesielt det øyeblikket en ser en T-Gul kjørende rundt i trafikken Bilen er veldig hel og pen, og bærer absolutt preg av å ha vert entusiast eid og godt ivaretatt i løpet av årene den har bak seg, virkelig! Men langt i fra eksemplaret du har av en T-5R for å si det slik

    Når det gjelder Sørlandstreffet må jeg si det hadde vert veldig trivelig, så får prøve på det

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Denne er så fin at den må bare parkeres med en gang! Denne er "ferdig" ! Artig med noe så fint å orginalt!
    Å som Volvonikko sier, glem v70 baklykter ! Er det en farge som faktisk kler å ha oransje blinkers, så er det rød bil !

    Må få parkert denne. Heller bruke T5-r`n i vinter Luksus-problem, er det du har!
    Takk for den Kim Ser virkelig ut som jeg får ta til vettet, høre på mengden å heller revurdere de v70 lyktene jeg hadde planer om Mye sant i det dere sier der.
    Bilen er parkert for vinteren, så blir å bruke T-5R`n. Litt synd det også, men i mitt hode er det det som blir riktig Mulig det er et lite luksus problem, men ikke stort til god økonomi med to slike biler, hehe

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Og så DEN fargen da, herregud så lekkert!
    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Fryd å sjå slik flott bil.
    Alltid like trivelig med slike tilbakemeldinger
    Gjorde virkelig susen å få stelt i stand lakken litt

  6. Takk regeli takket for denne posten
  7. #29
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Helt utrolig lekker bil!!

    Ang ventiltikking er jo det ganske vanlig på disse motorene, men så klart skal det ikke være for mye heller.

    Jeg hadde uansett byttet veivhusventilasjon og oljefelle om det ikke er gjort, bare sunt for motoren.




    Per Turbo
    Styreleder / Chairman
    Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

  8. Takk regeli, Thorvaldsen takket for denne posten
  9. #30
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Helt utrolig lekker bil!!

    Ang ventiltikking er jo det ganske vanlig på disse motorene, men så klart skal det ikke være for mye heller.

    Jeg hadde uansett byttet veivhusventilasjon og oljefelle om det ikke er gjort, bare sunt for motoren.




    Per Turbo
    Styreleder / Chairman
    Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
    Takk for det

    Blir egentlig ikke helt klok på denne ventiltikkingen.. Tikkingen kommer også gradvis ettersom at motortemperaturen øker, noe jeg egentlig trodde i de fleste tilfeller ville oppføre seg motsatt
    Har også papirer på at ventiløfterene ble byttet sommeren 2015, og bilen har bare gått 10 000 etter det, så syntes også dette virker litt merkelig.

    Tenkte jeg skulle få byttet veivhusventilasjon og oljefelle nå i vinter. Som du sier, så er det greit å ha i orden

  10. #31
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Får vel prøve å oppdatere litt.

    Ikke mye stort som har skjedd, men litt småtteri er det da alltid å finne på

    Godt å få litt kvalitetstid med bilen igjen! Kom en pakke fra Vparts her på fredag, så fått gjort litt småtteri i helgen også
    Endelig fått lys i alt av brytere og småtteri som det har manglet i tidligere.. Godt å ha det på stell.
    Har også fått smurt opp, byttet og strammet håndbrekket da dette begynte å bli dårlig. Har som de fleste som kjenner til disse bilene hatt en bakluke som ikke har villet holde seg oppe, så fikk i helgen byttet begge demperne til denne.
    Da slangen til gasspljeldet for et par uker siden røk på bruksbilen, lånte jeg denne fra R`n. Da Volvo skulle ha godt over tusenlappen ble det ny fra Vparts. Egentlig ikke helt fornøyd med passformen, men fikk det da tilpasset greit tilslutt

    For synets skyld har jeg også byttet ekspansjonstanken og lokket. Batteriet hadde også bestemt seg for å dø her en dag, så ble en liten tur på Mekonomen for å handle ett nytt. Hadde egentlig sett meg ut et større batteri, men da de ikke hadde det på lager falt valget på dette. Greit nok

    Legger ved et par biler av det som har skjedd de siste dagene. Bilen fikk seg også en liten luftetur utenfor porten i dag




















  11. Takk regeli, SirKim takket for denne posten
  12. #32
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Fikk du forsket mer på ventiltikkingen?

    Synes var litt så meg noen sekunder ved kaldstart før, men etter en QMI motorrens, påfylling med billig 5W-40 som flush og deretter Royal Purple olje på, så synger som en katt

  13. #33
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Fikk du forsket mer på ventiltikkingen?

    Synes var litt så meg noen sekunder ved kaldstart før, men etter en QMI motorrens, påfylling med billig 5W-40 som flush og deretter Royal Purple olje på, så synger som en katt
    Ja, har det. Men kan ikke si jeg har blitt så veldig mye klokere av den grunn.

    Hadde et oljeskift på bilen i August, hvor jeg gjorde det så og si likt som deg. Når jeg tenker meg om i ettertid burde jeg vel kanskje ha gjort som deg å flushet igjennom, men dette ble da ikke gjort.
    Kjørte da QMI sin motorens på gammel olje, for så å tappe av og fylle på ny. Fylte da på Castrol sin 5W-40 olje, noe jeg trodde disse motorene trivdes godt med. Høres jo i alle fall slik ut på din

    Har vert inne på tanken av at verkstedet som byttet innmaten i motoren for snart to år siden kan ha brukt overflødig med pakningspasta rundt toppdekselet. Er vel bare en teori jeg har, men lurer kanskje på om det i ettertid kan ha løsnet noe herfra, som igjen stenger igjen for normal tilførsel til en av ventilløfterne.

    Det som også er rart i motsetning til beskrivelsen du hadde av din, så kommer ofte tikkingen kun ved varm motor..
    Kunne jo kanskje hjulpet å kjørt en nytt oljeskift med flush og motorrens, for så å gå over på tynnere olje

    Skal jo absolutt sies at tikkingen i stor grad forsvant etter oljeskift og rens, men lyden er der fortsatt..

  14. #34
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Var akkurat en tur borte hos Volvo å hentet de nye emblemene til bakluken. Skal bli flott å få på plass disse


  15. Takk regeli, TurboNoob takket for denne posten
  16. #35
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Det blir nice
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  17. #36
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Hva måtte du betale for dem?
    Volvo skulle ha ca. 1300 når jeg sjekket her i uken

  18. #37
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Det blir nice
    Ja, tror det vil gjøre seg for helhetens skyld også

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Hva måtte du betale for dem?
    Volvo skulle ha ca. 1300 når jeg sjekket her i uken
    Selve Volvo og 850 emblemet kostet 421,- per stykk. R emblemet betalte jeg 269,- for.
    Fikk 10% rabatt på alt utenom R emblemet, så endte med å betale 1027,-
    Koster mer en det smaker for å si det slik, men helt klart verdt pengene syntes nå jeg.

    Når jeg tenker meg om så tror jeg også T-5R emblemet er nesten hundrelappen dyrere en kun R emblemet også av en eller annen grunn.. Så prisen du har fått oppgitt virker nå veldig realistisk. Selv om det er mye penger for noen enkle emblemer..

    Var det Volvo du forhørte deg med?

  19. Takk regeli takket for denne posten
  20. #38
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Var hos Volvo ja og synes dem tar godt betalt

  21. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2017
    Innlegg
    115
    Antall takk

    Standard

    Leste nylig på et annet bilforum at noe av det første en del gjorde var å ta av merkene/bokstavene på bilen. Dette var nye biler.

    Litt rart synes jeg.

  22. #40
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Viking80 Vis post
    Leste nylig på et annet bilforum at noe av det første en del gjorde var å ta av merkene/bokstavene på bilen. Dette var nye biler.

    Litt rart synes jeg.
    Hvis man har en D2, skjønner jeg godt at man fjerner emblemet.
    Blir jo litt lettere ved polering hvis man ikke har emblemer da.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  23. #41
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Ja, for enkelte ting vet de å ta seg betalt. Men igjen så har jeg opplevd mye gode priser hos Volvo også.
    Virker som det er mye av det småtteriet som koster..

    Har også fått pris for renovering av rattet i bilen da dette har sett sine bedre dager. Skinnet er slitt og missfarget i bunn, rattet har også den vanlige slitasjen på toppen. Så da blir vel dette forhåpentligvis det neste som står for tur.
    Har sett litt rundt på nettet, men ikke akkurat lett å finne riktig ratt til bilen i god stand.

    Da har jeg i alle fall fått på emblemene igjen. Syntes det ble litt mer fyldig, og ikke så "tomt" bak der, så vil si meg riktig fornøyd.
    Hadde bare mobilkamera tilgjengelig, men legger ved de bildene jeg fikk tatt.









    Vurderer også i førsteomgang å plastidippe felgene i fargen til reservehjulet som bilen trolig kom med originalt.
    Har bare vert inne på tanken, så får se hva det blir til. Bilen kler jo absolutt mørke Volans også..

  24. Takk regeli takket for denne posten
  25. #42
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard Thorvaldsens`s 1997 Volvo 850R

    Den rødfargen er bare så .....

    Hvor skal du renovere rattet og er det kun Owatrol på plastfangerene du har brukt?

    Vurderer selv å få montert på takrailsene
    Sist endret av regeli; 19/02/17 kl 20:05

  26. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  27. #43
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Småting er ofte dyre ja.

    Ble veldig bra med emblemer på bakluka.

    Rød R kler mørke Volans best, syntes nå hvert fall jeg.

    Hvor er skiltet hen?
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  28. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  29. #44
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Bare få lakkert de Volansene i original mørk grå farge, så er dem originale

  30. #45
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Den rødfargen er bare så .....

    Hvor skal du renovere rattet og er det kun Owatrol på plastfangerene du har brukt?
    De jeg har forhørt meg med er et firma med navnet ColorGlo i Sverige. Er ikke akkurat kjent innenfor markedet for å få renovert slikt som ratt. Men har sett flere bruker disse, også med gode resultater.

    Bakfanger og lister rundt om på bilen ser ut til å ha vert lakkert en gang i tiden. Var i alle fall slik før jeg kjøpte den, så før mitt eie en gang.
    Har vert inne på tanken å bare få tak i nye plastlister rundt om, men sist jeg sjekket så fikk en ikke delt over og underdel på bakfanger. Så da må jeg jo eventuelt bytte hele bakfangeren for å få dette originalt igjen.. Rød bil med sorte detaljer er i mine øyne pent. Selv om det nødvendigvis ikke trenger å være originalt, så hadde det helt klart vert fint å ha original plast rundt om.
    Enda godt er det i alle fall at tidligere eiere ikke har lakkert plasten i samme farge som bilen

  31. #46
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Småting er ofte dyre ja.

    Ble veldig bra med emblemer på bakluka.

    Rød R kler mørke Volans best, syntes nå hvert fall jeg.

    Hvor er skiltet hen?
    Ja, har et inntrykk av det.
    Må si meg enig. Mørke Volans er meget kledelig på rød R

    Skiltet er levert hos vegvesenet inntil videre.

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Bare få lakkert de Volansene i original mørk grå farge, så er dem originale
    Vert inne på tanken. Felgene var noe jeg kastet meg over da de kom ut for salg. De har en del kantsår, og felgene hadde absolutt ikke hatt vondt av litt ny lakk

    Takrailsene syntes jeg du må få på plass igjen. Dette hører virkelig hjemme på en bil som din

  32. #47
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Enig der, sort plast rundt og flamme rød lakk er tøft. Har og sett at noen lakkerer alt, om det er T-rød eller T-gul, ser forferdelig ut etter min smak.

    Sort eller grå plast kler 90 talls biler så lenge er vedlikeholdt

    Jeg har et ekstra sett med Titan felger som var planen å få restaurert og lakkert i original farge igjen på østlandet snart. Tenkte først å høre med Alnabru Felgretting, da de våtlakkerer og ikke pulverlakkerer etter ønske.

    Skal og til Colorglo med mine stoler så snart tiden byr seg, er mange fornøyde svensker med Volvoene sine som referanser og tror dem kan det ja. Prisen jeg fikk for to stoler der er samme som prisen av en i Norge

  33. #48
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Fytti grisen for en flott bil!
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

  34. #49
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Enig der, sort plast rundt og flamme rød lakk er tøft. Har og sett at noen lakkerer alt, om det er T-rød eller T-gul, ser forferdelig ut etter min smak.

    Sort eller grå plast kler 90 talls biler så lenge er vedlikeholdt

    Jeg har et ekstra sett med Titan felger som var planen å få restaurert og lakkert i original farge igjen på østlandet snart. Tenkte først å høre med Alnabru Felgretting, da de våtlakkerer og ikke pulverlakkerer etter ønske.

    Skal og til Colorglo med mine stoler så snart tiden byr seg, er mange fornøyde svensker med Volvoene sine som referanser og tror dem kan det ja. Prisen jeg fikk for to stoler der er samme som prisen av en i Norge
    Ja, absolutt en fin kombinasjon.
    Så på en T-Gul før jeg handlet denne, som hadde fått lakkert alt av plast i likhet med bilen. Helt enig med deg der. Hører absolutt ikke hjemme på en bil som det.
    Men små detaljer som er lakkert, som for eksempel dørhåndtak, eller skvettlapper som er gjort på bilen til TurboNoob syntes jeg kan være greit.

    Har sett mange av de som har vert fornøyd med resultatene fra Colorglo. Som du sier så er også prisene meget overkommelig, selv om det sikkert hadde vert billigere å få tak i ett brukt ratt for min del. Men igjen så er dette fryktelig vanskelig å i det hele tatt finne noe.

    Synes nå Titanfelgene du har stående på bilen ser gode som nye ut jeg. Østfold Felgteknikk har jeg også hørt mye bra om.


    Sitat Opprinnelig postet av Straydog Vis post
    Fytti grisen for en flott bil!
    Tusen takk for det

  35. #50
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Østfold Felgteknikk pulverlakkerer bare og lakkere dem i "tilsvarende" farge som ikke er et tema

    Titanene som står på bilen er ikke prikkfrie og står ikke Pirelli P Zero dekk på dem som ble levert originalt (Nye V90 har disse dekkene og)

    Pluss er jo greit å ha et ekstra sett liggende

Side 2 av 7 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 1997 850R, AC-kompressor vil ikke starte
    By TurboNoob in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 17/07/15, 15:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •