Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  159
Side 6 av 7 FørstFørst ... 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 171

Tråd: Thorvaldsens`s 1997 Volvo 850R

  1. #126
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Har kjørt med åpent KN filter og i lukket boks på. Et åpent må renses mye oftere enn et så er i lukket. Spørs og hvor kjører.

    Men, uansett så må en rense og olje inn KN filteret av og til med et slik kit som fås kjøpt

  2. #127
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Olja til åpne filter er minst like mye skyld i at LMM går som at det kommer rusk i dem
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #128
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Har kjørt med åpent KN filter og i lukket boks på. Et åpent må renses mye oftere enn et så er i lukket. Spørs og hvor kjører.

    Men, uansett så må en rense og olje inn KN filteret av og til med et slik kit som fås kjøpt
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Olja til åpne filter er minst like mye skyld i at LMM går som at det kommer rusk i dem
    Mener å ha sett BSR selger både filter og rens. Får gå til investering av dette om jeg skulle gå for å bruke filter igjen

  4. #129
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Her kommer en liten avsløring om hva som ligger i planene for bilen i løpet av våren





    Fikk også tak i ett sett originale 18" Pegasus felg fra en V70R her for litt siden. Handlet av en kjempetrivelig kar fra Sarpsborg. Hadde flere V70R på tunet, så skulle ikke stå på entusiasmen her i alle fall. Planen er i så fall å få renovert disse. Tanken var da Østfold Felgteknikk da jeg ikke har noen i umiddelbar nærhet.. Så må få sjekket litt priser her.

    Aldri vært borti lignende på disse bilene, men funnet knekt stabilisatorstag i bakstilling, så dette må i alle fall utbedres. Bilen må også på EU kontroll da den kun er godkjent ut februar, noe som skal bli godt å få i orden

  5. Takk Nero, kimar takket for denne posten
  6. #130
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Har du fått tak i komplett mørkt interiør? Nice
    Knekt stabstag er vel litt spesielt ja...
    Råflott med Pegasus ja
    Min skal på EU- kontroll i mars, og et par ting som må fikses først.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  7. #131
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Har du fått tak i komplett mørkt interiør? Nice
    Knekt stabstag er vel litt spesielt ja...
    Råflott med Pegasus ja
    Min skal på EU- kontroll i mars, og et par ting som må fikses først.
    Fått tak i så og si komplett i alle fall. Mangler R ratt osv i riktig farge, men det løser seg nok på sikt.
    Ja, spesielt dette med knekt stabstag..

    Alltid noe småtteri med disse gamle bilene, hehe

  8. #132
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg smått fått startet med utbytting av innredning. Tok et liten økt i går, hvor kun dashbord resulterte i 6 timers jobb. Ledningsnett fra originaldashbord måtte flyttes over til det nye da det mørke hadde ledningsnett med startsperre. Ellers var det overkommelig skruing. Godt å få verste delen unna, hehe




    Forskjellige kontakter ut fra hvert av ledningsnettene.


  9. Takk kimar, regeli, Bård takket for denne posten
  10. #133
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Nice.
    Blir litt jobb ja
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  11. #134
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboNoob Vis post
    Nice.
    Blir litt jobb ja
    Gjør fort det.. Resten burde vel for det meste bare være kosejobb. Tenkte å få renset alt av tepper osv grundig, så bare dette er jo jobb i seg selv

  12. #135
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    blir du å beholde det lyse treverket?

  13. #136
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    blir du å beholde det lyse treverket?
    Så langt har jeg egentlig ikke tenkt. Men tar jo plass, så kan jo hende jeg må kvitte meg med det.
    Da burde i alle fall det mørke interiøret være komplett og ferdig montert i bil mener jeg..

  14. #137
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Da har det skjedd litt igjen!
    Hadde i utgangspunktet bestilt nye spredere fra Vparts, men da disse ikke klarte å levere endte det på Volvo. Litt artig her var også at prisforskjellen ikke var stor på ProParts kontra de originale fra Volvo. Endte også opp med å kjøpe nye V70R matter slik at dette er klart som en del av den mørke innredningen jeg holder på med å flytte inn i bilen.

    Ble også en etterlengtet jobb i forstilling på bilen her om dagen. To nye bærearmer begge sider fremme samt stab.stag.
    Ble også nytt støttelager og fjærbeinslager på høyre støtdemper fremme.

    Sett bort fra dette er det enda noe småtteri som skal til for å få bilen ferdig EU. Er også litt i tenkeboksen om dagen ettersom jeg har både Tracs og
    ABS
    lampe lysende, med indikasjon av feil på pumpemotor. Kan nesten se ut til at det blir bytte av styreenhet for denne. Legger ved noen bilder


















  15. Takk HansOla, kimar, regeli takket for denne posten
  16. #138
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Tid for en liten oppdatering.

    Fikk i helgen gjort litt småtteri. Plukket opp styreenhet til
    ABS
    og Tracks ettersom jeg har jeg har hatt feilkoder på denne regelmessing siste året. Volvo har jo hatt en del problemer med loddingene her, noe som ga mening da jeg fikk åpnet boksen. Så tydelig at en av loddingene som går på kontakt fra styreenhet til selve pumpemotoren var dårlig. Vi loddet da om denne og la på mer tinn. Boksen ble montert tilbake i bil og alt av lamper var borte! Dette var morro

    Har også fått tak i nytt stabstag bak, pusset ned og malt opp dette da det som sto her av alle ting var knekt.
    Bilen var også inne hos Svendsen Eksos på fredag som var å fikk sveiset inn ny katalysator. Her satt det av en eller annen grunn kun et strakt rør..

    Vinduer fremme har jeg også byttet ettersom soting på ruter ikke er helt etter krav med tanke på Eu kontroll, enda dette er så lite fremme at en nesten kunne tro dette var originalt.

    Har også fått nye sommerdekk på Pegasus settet jeg har til bilen. Navkopper kom i posten i dag, så får vel på disse i løpet av uken også.
    Hadde planer om renovering av disse felgene, men ettersom jeg akkurat har kjøpt bolig har jeg valgt å sette dette på vent..

    Time for etterkontroll hos Volvo er bestilt til fredag, så håper alt går etter planen da.

    Bilder er vel obligatorisk




    Litt vanskelig å se på bildet, men øverste lodding her er tydelig dårlig.














    Sto en helt riktig XC70 ved siden av meg på parkeringen her også

  17. Takk Benjamin, stianftw, regeli, TurboNoob, kimar, HansOla takket for denne posten
  18. #139
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen endelig EU-Godkjent!

    Har fått gjort litt småtteri siste uken også.
    Resten av tepper og listverk fra mørk innredning er montert. Kun litt småtteri igjen i bagasjerommet. Her mangler jeg en del ettersom bil jeg plukket fra var krasjet var ikke alt helt, men det skal jeg få tak i. Tilpassing av innfestning av damask til girkule måtte også til ettersom midtkonsoll er fra automatbil. Er jo litt detaljer som R ratt, girkule og håndbrekk og seter i samme farge som mangler, så dette må jeg få tak i på sikt. Men kombinasjonen av mørk innredning og lyse seter var jo nesten litt kul Mulig jeg er alene om å syntes dette..

    Har også fått byttet ut båtunderstellet med nye fjærer og dempere, så her gjenstår firehulskontroll og godkjenning hos vegvesenet. Ble montert nye fjærseter og fjærbeinslager begge sider fremme samtidig.
    Fremfanger har jo også hatt en skade fra i høst hvor jeg var litt uheldig. Bilde av dette finnes tidligere i tråd. Er jo litt utsatt denne leppa på R fangeren dessverre.
    Ble derfor en liten midlertidig fiks av denne. Støpt i bakkant med glassfiber, pusset ned med pusseskive, sparklet og pusset ut. Så våtslipt og lakkert. Enda jeg fikk blandet lakk etter 609, fargekoden på bil, vil bokslakk forbli bokslakk. Så må få profflakkert på sikt. Uansett er fanger reparert, å ser mye bedre ut en tidligere.

    Har også fått tatt vårklargjøringen. Etter en runde med litt for sterk Surfex blanding ble lakk rimelig oksidert. Må jo være en av ulempene med gammel rød lakk. Så ble en lang dag i garasjen med litt etterlengtet stell. Er langt i fra noen detailer, men lærer så lenge en lever. Ble først ei runde med Lilla Spider Pad og S3, så S40 med Orange pad. Gikk så over med Scholl`s CF02 wipedown før et lag med Swisswax Viking. Denne fikk herdet over natt. Var godt å få lukten av denne i garasjen igjen, hehe. Bilen ble i alle fall betraktelig mye bedre

    Har også fått pris på lakkverksted av litt småfiks som må til i hjulbuer bak ettersom lakk er skallet av. Så dette må også taes ganske snart..
    Lurte på å ta en tur på VCCN treffet på Billia Gjøvik til helgen å se litt også. Får håpe på fint vær

    Legger ved noen bilder.






















  19. Takk regeli, kimar, TurboNoob takket for denne posten
  20. #140
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Matt rød er sjeldent pent, men synes nå du fikk hentet frem 609 fargen veldig bra igjen

    Min og har noe skavanker og bokslakk er ikke det samme :(

  21. #141
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Ja, heldigvis ikke mye som skal til for å få bort oksideringen, men rød gammel lakk krever vedlikehold til enhver tid.

    Noe skavanker blir det jo her og der med årene.. Ikke nytt lenger nei

  22. Takk regeli takket for denne posten
  23. #142
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    På tide med en oppdatering igjen

    Skjer litt og litt og har hittil i år fått med meg to treff. Første var vårtreffet til VCCN i Gjøvik. Kjempevær og masse flott å se på! Helgen etter ble det en tur til Hønefoss hvor Norsk Volvoklubb arrangerte Kongsbergtreffet. Godt oppmøte med masse flott Volvo her også. Bilen tok også 1.Plass i sin klasse denne dagen, det var jo litt morro

    Dagen etter dette skulle jeg ut på akselerasjonsfeltet på E18 i Larvik, hvor det kom et smell fra motorommet. Fikk bilen hjem, men med en voldsom og stykk tikkelyd.. Var nesten i tvil om skaden som hadde skjedd var topprelatert eller rådebank. Bilen ble i alle fall satt hos Volvo, hvor de da påsto dette satt i toppen. Helt klart vanskelig å identifisere uten å åpne.

    Kjørte så bilen hjem i garasjen hvor jeg tok av topplokk osv.. Feilen ble da fort synlig. To av løfterne på sylinder 4 hadde gitt seg. Den ene delte seg i det jeg plukket den ut, så ganske åpentbart hvor feilen lå. Løfterne som sto her hadde jo knapt stått i motor 60 000km, så kan jo stille seg spørsmålet hvorfor de har gitt seg.
    Har jo også hatt problemer med tikking så lenge jeg har hatt bilen, også på varm motor vel og merke.

    Kjøpte derfor 20 nye løftere hos Volvo, sammen med oringer i topp. Simringene lot jeg være ettersom de er byttet ganske nyling. Skummelt å se hvor mye pakningspasta de som satt sammen motor sist har brukt. Lå tydelig alt for mye, også ned mot oljekanaler og løftere. Fikk rengjort grundig, og satt sammen motor. Litt stresset i starten ettersom motor tikket ganske godt enda, men mekaniker på Volvo sa dette ofte kunne ta en ukes tid med nye løftere, å dette hadde han rett i. Bilen blir bare roligere og roligere for hver tur.
    Ikke alltid like flink til å ta bilder under slike prosesser, men ble så klart skiftet olje og filter i samme slengen.
    Siste tur i går var den så og si stille, så dette lover bra. Legger ved litt bilder
































  24. Takk kimar, Benjamin, TurboNoob, regeli, hgnubel takket for denne posten
  25. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Imponerende at du fikset det selv

  26. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  27. #144
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Godt jobbet! Ser bra ut!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  28. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  29. #145
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Imponerende at du fikset det selv
    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Godt jobbet! Ser bra ut!
    På ingen måte noen mekaniker, men begynner jo å bli kjent med disse bilene. Hadde forsåvidt ingenting å tape, ellers er det jo slik en lærer Hadde fort blitt kostbart hos Volvo dette er jeg redd.. Takk for det

  30. #146
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Etter å ha parkert bil søndag kveld fant jeg innsiden av felg på førerside godt tilgriset av fett. Viste seg å være ytre drivknutemansjett som hadde takket for seg..
    Ble noen timer i garasjen i går med vask og bytte av denne. Relativt grei skruing selv om jeg ikke har rotet stort med sånt tidligere. Ny mansjett på plass og klar for Sørlandet til helgen.
    Burde ha byttet på passasjerside også ser jeg jo, men rekker ikke dette nå før helgen, så denne må dessverre vente litt til..

    Har også hatt problemer med at AC kobler ut ved litt i overkant av 20 grader en plass, noe som passer veldig dårlig nå om dagen. Fungerer fint om kveldene når temperaturen synker. Frykter lite gass i systemet, muligens en lekkasje. Fått et verksted til å se over dette i morgen, så får en håpe dette går i orden. Legger ved noen bilder










  31. Takk kimar, stianftw, regeli, TurboNoob takket for denne posten
  32. #147
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Bra jobba

  33. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  34. #148
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått tak i litt historikk på bilen også.
    Kan vel egentlig si jeg har vært kjempeheldig, ettersom jeg har fått kontakt med han som kjøpte bilen ny i 1996.

    Fikk tilsendt bilder fra fra blant annet overtagelsen

    Han forteller at historien bak kjøpet av denne bilen var en tur han ble invitert med av lokal Volvoforhandler i Førde den gang. Turen gikk først til Torslanda, volvofabrikken i Gøteborg hvor de fikk låne med seg en turkis 850R nedover til Nürburgring hvor de da skulle få gleden av å teste den bilen, som den gang var ny. Etter denne turen var han vist frelst, hvor det ikke var noen vei tilbake. Ble derfor kjøp av ny 850R.
    Fikk også vite at girkasse og clutch ble byttet på 20 000km, ettersom bilen vist hadde noen barnesykdommer. M59 var vel også helt ferskt i denne bilen da, så gir forsåvidt mening.

    Siste bildet er fra mai 1997 hvor eier forklarer han ble invitert av Volvo Norge til å få en hel dag med kjøring på Artic Circle Raceway i Mo i Rana. C70 var her akkurat vist for det norske markedet.
    Han fikk tilbud om å kjøre med egen bil mot at Volvo holdt dekk og felg. Er vist dette mekanikeren holder på med på bilder.
    Artig, ikke minst kult å ha litt historie om bilen også.

    Fått tillatelse til å låne bilder her inne, så legger de ved






  35. Takk Benjamin, regeli, kimar, hgnubel, Eirik R, TurboNoob, gaupe takket for denne posten
  36. #149
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Rett og slett nostalgisk

  37. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  38. #150
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Sånt et stas å få greie på ja!

    Fikk historie på min også, artig å vite hvor bilen har gjort sitt og så videre


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  39. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
Side 6 av 7 FørstFørst ... 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

  1. 1997 850R, AC-kompressor vil ikke starte
    By TurboNoob in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 17/07/15, 15:43

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •