Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 69 av 69

Tråd: rønnes - Volvo 240 Turbo 1992 "Svanhild"

  1. #51
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marcus_ Vis post
    Tøft prosjekt! Kul bil Har en 240 turbo jeg også med NUKE Fuelrail. Problemet er at jeg ikke helt skjønner hvordan den fungerer. Kan jeg spørre om hvordan du stiller bensintrykket på den?
    Som de andre her over sier, juster på toppen av den andre dingsen som det står nuke på. Stram for øke trykket og skru ut før minke trykket. Men det ser ikke ut som om du har montert manometer, hvis jeg var deg har jeg montert det først slik at du faktisk ser hva du justerer. Har også vurdert lambdamåling for å sehvilke faktiske forskjeller du utretter ved justering.

    Pedersens Racing selger manometer til Nuke, mener det skal være gjort klart på bensintrykksregulatoren din for det


    Har du en bygge tråd eller mere info om bilen din da? moro å se flere bilder

  2. #52
    Registrerte brukere Marcus_ sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2013
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Som de andre her over sier, juster på toppen av den andre dingsen som det står nuke på. Stram for øke trykket og skru ut før minke trykket. Men det ser ikke ut som om du har montert manometer, hvis jeg var deg har jeg montert det først slik at du faktisk ser hva du justerer. Har også vurdert lambdamåling for å sehvilke faktiske forskjeller du utretter ved justering.

    Pedersens Racing selger manometer til Nuke, mener det skal være gjort klart på bensintrykksregulatoren din for det


    Har du en bygge tråd eller mere info om bilen din da? moro å se flere bilder
    Takker for svar! Prøver å finne ut hvilken bensinpumpe jeg trenger. Vet du ca hvilke kg trykk Nuke bruker?
    Her er min forresten http://forum.vccn.no/showthread.php?...Turbo-(B230FT)

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    I de fleste tilfeller så er det 3 bar som er normalt.

  4. Takk Marcus_ takket for denne posten
  5. #54
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Lite som har skjedd her, men noe er det


    Kjøpte et splitter nytt JT anlegg men har bare fått montert halvparten av det. Må tilpasse ny DP og wastegaterør.

    Fått i monteringssats til 044 pumpa, faktisk i fra biltema av alle stedene

    også har jeg begynt å spekulere i noe "top secret" ala vinterprosjekt for felger til sommern Se bilde for teaser (ikke akkurat så top secret alikevell:P)









  6. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Oh det der hadde blitt sjukt! Kjør på sier jeg


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #56
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Oh det der hadde blitt sjukt! Kjør på sier jeg


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jeg har trua på at dette kan bli unikt. Må finregne på om jeg har nok materiale å feste inner og ytterbaner med etter jeg har fått dreid ut senteret. Disse banene er 17" med 35 hull (AC Schnitzer/OZ). Skulle ha hatt baner som har en smule større diameter på festeflaten siden disse havner akkurat litt over eikene. Noen som har peil på 17" felgbaner? Hvordan er dismeterene på BBS, hamann, schmidt og lignende?

  8. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Lag deg en tråd på oijoij-society og hør, noen det burde vite litt om dette. Eneste erfaringa jeg har med 3 delte felger er 19" hamann pg1 hjula jeg hadde for noen måneder siden


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #58
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Bytta radiator i dag samt varmekran da radiator viste seg å være tett og varmeapparatet gikk fra glovarmt til helvettes varmt Bytta i fra nye plastikktypen til den gamle messing ventilen med "føler". Kjennes mye bedre ut nå

    Ellers ser det ut som om det er BBS sine ytterringer i 17" som passer best til projektet mitt. Er det noen som har en ring som har lyst til å låne bort eventuelt selge?

    Noen som vet hva som går på av felgbredde på 240? 9x17" burde vell gå fram siden Ocean MK18 (8,5x18") går på. Har lyst på 10x17" bak. Tror det skal gå

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 10x16 og 11x16 bredda stålfelger på min og det går, men må kappe bort litt av hjulbue kantene bak


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #60
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Jeg har 10x16 og 11x16 bredda stålfelger på min og det går, men må kappe bort litt av hjulbue kantene bak


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Vet du hva ET er til deg ca nå? Eller vet du ca hvor mange tommer kant du har?

  12. #61
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvordan det er å montere speedoring på R-Sport/lamelldiff?

  13. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Vet du hva ET er til deg ca nå? Eller vet du ca hvor mange tommer kant du har?
    Jeg husker ikke helt skal jeg være ærlig.. Men mener det er et25 og 15. Foran måtte jeg space ut 5mm for å få felgen unna fjørbeine.
    Kan måle kanten vis du vil


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #63
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Jeg husker ikke helt skal jeg være ærlig.. Men mener det er et25 og 15. Foran måtte jeg space ut 5mm for å få felgen unna fjørbeine.
    Kan måle kanten vis du vil


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ja gjerne mål kanten da får jeg en liten pekepinne på hvor bred ytterring kontra innertønne jeg kan ha. Har jo coilovers nå som også gjør at det blir trangere inn mot dempertårnet. Går greit med Ocean MK18, men de er jo ET6.

  15. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Ja gjerne mål kanten da får jeg en liten pekepinne på hvor bred ytterring kontra innertønne jeg kan ha. Har jo coilovers nå som også gjør at det blir trangere inn mot dempertårnet. Går greit med Ocean MK18, men de er jo ET6.
    Okei skal få målt neste gang jeg er på verksted


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #65
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått montert bensinpumpa og nytt filter. Får faktisk 044 pumpe til å passe i originalbraketten med litt massering ellers så fant jeg også ut at den ene nippelen på monteringssettet fra biltema (rørgjenge) ikke tetter uten gjengeteip så måtte ned med den en gang før det ble tett.

    Ser faktisk ut som om AFR begynner å bedre seg (mellom 10 og 12 AFR på pådrag). Ellers så begynner jeg å merke at LH 2.4 ikke henger med. Tar litt for lang tid fra trykket kommer til AFR faller ned på et trygt område. Så det ligger an for datasprut

  17. Takk næssen takket for denne posten
  18. #66
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Lite som har skjedd i leiren hær i det siste...

    Har diskutert litt frem og tilbake om hva jeg skal gjøre angående datasprut. Ser ut til at jeg havner på gode gamle Electromotive Tec2 siden det er det jeg har for hånden og det praktiske med tanke på innebygde coiler. Hadde lyst på Maxxecu men tenker at jeg har flere ting jeg må investere i også.

    Prøver å få med mest mulig bilder når jeg poster så jeg har lagt med det siste innkjøpet til Volvoen, ikke noe spenende men det er da noe
    Kevlarreim og justerbart kamdrev




    Og ellers så råder jeg det gode folk til å kjøpe neste Bilsport blad. Der finner du et knippe av mine kompiser (Berserk Racing) med sine biler og nye garasje. I tillegg til reportasje om Berserks garasje så er det en stor reportasje om denne bilen under i bladet. Meget gjennomført bil, som faktisk har vært på dette forumet tidliere, dog det eneste som er det samme siden da er lakken :P Regner med flere reagerer på at det er feil maskinist under huven


  19. #67
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Har problemer med lys/el.... Har automatiske kjørelys som virker når bryter står i 0. Vrir bryter over i parklys så virker den også som den skal. Men når jeg vrir bryter over til "på" så virker ingenting.. Hovedlys og "parklys" er borte og langlys henger ikke (bare lyshorn som virker). Mener også at lys i dash også er borte men må dobbeltsjekke dette. Noen som har tips til hvor jeg bør begynne å sjekke?

  20. Takk Nilsson takket for denne posten
  21. #68
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    mer update på denne?

  22. #69
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    mer update på denne?
    Ja denne har det skjedd en del med siden siste oppdatering ser jeg Skal se om jeg får kasta sammen en oppdatering over hva som har skjedd siden sist. Stikkord er havari og oppgradering

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. Svar: 169
    Siste post: 18/07/15, 00:32
  2. ØK 3" eksos til Volvo 240 Turbo.
    By tor_gauten in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/05/11, 21:58
  3. Volvo 240 stv. 1992 mod. 120" km
    By Mocy in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 13/04/11, 12:07
  4. 240 turbo "bruksbil"
    By Vopel in forum 200 -serien
    Svar: 37
    Siste post: 21/03/11, 14:22

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •