Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 69

Tråd: rønnes - Volvo 240 Turbo 1992 "Svanhild"

  1. #26
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    fin bil og pøs på med bilder.

    spent på om du kommer frem til noen lur løsning på ulyden i disse kassene.

    kan jo trygt si at min ikke akkurat er helt lydløs den heller

    Takker

    Ble ikke helt velykket med den oljeblanding jeg prøvde. Men har litt lyst til å prøve en ren 75w140 girolje. Noen som har en formening om hva en kan bruke? Ser de fleste i den viskositeten er LS oljer laget for differ.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Ossen er holset turbon din syns du? Fornøyd? Vurderer sterkt å investere i en sånn en selv


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #28
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Ossen er holset turbon din syns du? Fornøyd? Vurderer sterkt å investere i en sånn en selv


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sånn akkurat nå syns jeg den kjennes bra ut. Spesielt med 8cm huset. Lader relativt tidlig. Har ikke rukket å tune noe særlig enda da jeg mangler tilstrekkelig med fuel (må ha større bensinpumpe). Dog så er det meget trangt når denne monteres på original manifold i en 240. Kan hoste opp et bilde så du får se

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Sånn akkurat nå syns jeg den kjennes bra ut. Spesielt med 8cm huset. Lader relativt tidlig. Har ikke rukket å tune noe særlig enda da jeg mangler tilstrekkelig med fuel (må ha større bensinpumpe). Dog så er det meget trangt når denne monteres på original manifold i en 240. Kan hoste opp et bilde så du får se
    Stemmer stemmer! Skal følges med her å se hva du syns når du har fått testa litt mer ja så det var litt trangt på noen av bildene her tror jeg kommer til å koste på meg "extreme manifolden" fra kl racing, i samme slengen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #30
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Må følge med her! si ifra om du finner en løsning på vibrasjonene dine, fordi jeg sliter med det samme med M90 og letta enkelmasse...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  6. #31
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Stemmer stemmer! Skal følges med her å se hva du syns når du har fått testa litt mer ja så det var litt trangt på noen av bildene her tror jeg kommer til å koste på meg "extreme manifolden" fra kl racing, i samme slengen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Det skal jeg gjøre

    Hører at det extremerøret ska være bra men bestemte meg for å gå for et portet 940 rør og heller putte penga i et bra innsug etterhvert. Er jo uansett rimelig låst med tanke på hvordan jeg har montert WG nå. Blir seende rart ut med WG stående rett ut fra eksoshuset om jeg skulle brukt et topmount grenrør.

    Men du kommer vel borti det samme problemet om du velger samme turbo som meg siden det røret ikke har uttak for ekstern WG. Har hørt at Holset HX35 med integrert WG sliter med boost creep pga for liten WG ventil, flere velger å porte WG og sette i en større ventil men jeg mener det ikke er verdt slitet. Derfor falt valget på å montere WG slik som det ble



    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Må følge med her! si ifra om du finner en løsning på vibrasjonene dine, fordi jeg sliter med det samme med M90 og letta enkelmasse...

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk


    Tenker å prøve en tykk olje men regner med jeg møter andre problemer som synkroniseringsringer som ikke vil spille på lag. Største probemet er å finne en olje som ikke er bergenet for diff og har de riktige "friction modifiers/additives" i den tykkelsen jeg er ute etter. Er langt i fra noen nerd på dett området. Så om noen har noen tips på forskjellige oljer som er av tykkere grad, så tar jeg i mot tips og forslag

    Vet at disse BMW kassene er meget kresne på oljen sin, spesielt ved lavere temperaturer. Har en BMW E46 jeg fikk erfart dette med, umulig å få i gir ved lav utetemperatur/oljetemperatur. Byttet til Castrol 75W90 Syntrans med betegnelsen " Smooth shifting at low temperatures" og kan si at det gjorde underverker.

  7. #32
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Dagens gjøremål er å hente en 044 kopi pumpe i fra GS bildeler. Hører flere som kjører med disse pumpene med stor suksess. Tenkte jo jeg skulle kjøre original Bosch 044 men siden de ikke har dette inne nå så ble det kopi denne gangen.

    https://www.gsbildeler.no/nettbutikk...fpp04__2116535



    Ellers så ser det ut til at jeg henter et MS3 sprut Så kom gjerne med tips til tenningsdeler. Sliter litt med kompetansen der



    Noen bilder fra forrige økt, justering av elektrodeåpning og et stemningsbilde.



  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Liker garasjen din! kan jeg spørre hva du måtte ut med for ms3 sprutet?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #34
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Liker garasjen din! kan jeg spørre hva du måtte ut med for ms3 sprutet?


    Sent from my iPhone using Tapatalk


    Er ikke garasjen min dessverre men blir bygd en sånn til neste sommer.

    Er i prutefasen på MS3X sprutet. Ser ut som om det blir rundt 5 lapper for det. Synes det er dyrt i forhold til nypris egentlig. Får med ladetrykkstyring og diverse nips og naps plus ledningsnett til den prisen.

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Er ikke garasjen min dessverre men blir bygd en sånn til neste sommer.

    Er i prutefasen på MS3X sprutet. Ser ut som om det blir rundt 5 lapper for det. Synes det er dyrt i forhold til nypris egentlig. Får med ladetrykkstyring og diverse nips og naps plus ledningsnett til den prisen.
    Ahh okei, ja det var litt dyrt. Fikk tilbud om å kjøpe et kit til 3k for en stund siden. Men hadde ikke penger til det da, vet ikke on han har solgt det enda. Men blir nok bra har du no effektmål?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #36
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Ahh okei, ja det var litt dyrt. Fikk tilbud om å kjøpe et kit til 3k for en stund siden. Men hadde ikke penger til det da, vet ikke on han har solgt det enda. Men blir nok bra har du no effektmål?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Håper på å nå over 300hk, alt over er bonus dreiemoment blir som det blir, men håper på en fin kurve det sies at HX35 skal holde til det jeg håper på og vel så det. Men prøver å begrense forventningene:P

  12. #37
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    flott garasje !

  13. #38
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    flott garasje !


    Jeg skal hilse eieren av garasjen Blir forhåpentligvis satt opp en lignende garasje hos meg til neste sommer. Fikk testa sakseløfteren i garasjen også, var litt skeptisk til plassen i mellom sakseløfteren under bilen ved skruing av type girkassse arbeid. Men det var mere en nok plass der



    Fått handla bensinpumpe. Bestemte med å gå for GS sin GS Performance 044 kopi siden original Bosch var bestillingsvare. Jeg får leke forsøkskanin og håpe på at det ikke blir fullstendig nedsmeltning

    Har hørt mye positivt om den pumpa men vi får se


    Sist endret av rønnes; 10/08/16 kl 07:51

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    044 kopi pumpa fra biltema, funker også overraskende greit så det gjør nok den der å


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #40
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Ikke fått tid til å montere bensinpumpa enda men satser på å få gjort det samtidig som jeg får det nye eksosanlegget fra BCB i neste uke

    Ble bestilt JT 3" Superflow med en lyddemper. Låter dette ålreit eller? De eneste 3" eksosanleggene jeg har hørt på Volvo har vært selvbygd.

  16. #41
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Jeg synes det er fin lyd i JT'n, men nå har jeg to lyd dempere da. Hva koster ett sånt sett nå fortiden ?

  17. #42
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av LaSSiss Vis post
    Jeg synes det er fin lyd i JT'n, men nå har jeg to lyd dempere da. Hva koster ett sånt sett nå fortiden ?
    Jeg mener det er et JT 3" med 2 lyddempere og katalysator som er som står på nå, men jeg vil gjerne ha litt ekstra lyd Begynner å bli litt møllspist av rust det som står på nå, derfor jeg bytter


    Prøver å finne videoklipp som representerer lyden med en demper men det er vanskelig å finne


    Jeg skulle egentlig ha kun halvsats i og med at downpipen min er custom, men det viste seg at BCB kun hadde helsats liggende så de sa at jeg skulle få en helsats til prisen av halvsats


    Så betalte rundt 3 lapper ferdig fraktet

  18. #43
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Har vært lite bilskruing i de siste dagene i og med jeg venter på deler Så da bestemte jeg meg for at moderens chopper skulle få seg en oppshining. Så jeg kjørte sykkelen opp til en kompis av meg som driver med vask, polering, detailing og generelt shining. Mulig dette blir feil forum å skrive om på motorsykler men satser på at VCCN og folket tåler en liten digresjon :P

    Moderen hadde vært på langtur til Sverige i sommer med bagasje lastet på bakskjerm, noe som resulterte i at lakken ble utsatt for gnissninger. Sikkert my støv og sand som lå i mellom også. Så med andre ord, bakskjermen på sykkelen så ikke ut

    Slik så det ut før polering















    Og slik ser det ut med 50-50 polert. Skjermen ble meget bra! Alt av riper forsvant fortsett fra de aller dypeste sårene. I aller høyeste grad akseptabelt med tanke på utgangspunktet










    Og her kommer et par bilder av sykkelen ferdig polert









    Og når jeg skulle hente den et par dager senere fikk jeg litt trøbbel... Fyrte opp sykkelen, nikket pent farvel til min kompis og trampa girpedalen ned i førstegir...KLANK!! Og bråstopp...Prøvde en gang til med det samme utfallet.

    Fant fort ut at jeg ikke fikk løst ut clutchen når jeg dro inn hendelen og dermed kvalte motoren når jeg prøvde å sette den i gir. Uten at jeg skjønte helt hvordan det kunne ha seg ettersom jeg kom kjørende på sykkelen dit den ble polert noen dager tidligere. Jeg prøvde å justere clutchen både på clutchkorga og wire uten at det ble no bedre.

    Endte opp med at jeg måtte demontere clutchkorg og ta fra hverandre alle lamellene. Jeg så da fort hva som var galt Alle bortsett fra en av lamellene/mellomskivene hadde klistret seg fast i hverandre slik jeg hadde mistet 95% av muligheten til å slure/løse ut clutchen. Delte alle skivene og tok litt fint sandpapir/slipepapir for å rengjøre overflatene mellom skiver og lameller. Smekka alt i sammen igjen og fyra opp hojen og alt virka som det skulle Ble mye bedre å kjøre, nesten så tror noen av lamellene hadde sittet fast lenge. Fikk høre at dette var et typisk problem når man kjører med åpen belt og tørrclutch



    Noen bilder fra demontering av clutch









    Og for å holde det litt bilrelatert så kom jeg på at jeg ikke hadde postet noen bilder av Volvoen innvendig




  19. #44
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Kom en pakke i dag! Mulig det blir montering av eksos og bensinpumpe ganske snart. Har lyst til å gjøre om slik at jeg ikke har screamer pipe, ble fort lei Var uansett bare en midlertidig løsning i og med jeg sto på en lånt løftebukk med flere biler i kø som skule bruke den







    Har også funnet ut at det ser ut som om tykkere girolje er tingen siden det er ingen støy/rasling når oljen er kald og mindre flytende. Tvert temperaturen på oljen kommer opp så begynner det å støye når det bremses på gir.

  20. #45
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Har også funnet ut at det ser ut som om tykkere girolje er tingen siden det er ingen støy/rasling når oljen er kald og mindre flytende. Tvert temperaturen på oljen kommer opp så begynner det å støye når det bremses på gir.
    da skal motorolje byttes ut med ordentlig olje på M90'n min om det funker

  21. #46
    Registrerte brukere rønnes sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2010
    Innlegg
    57
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    da skal motorolje byttes ut med ordentlig olje på M90'n min om det funker
    Kjører du med motorolje på girkassen? Får du ikke litt problemer med synkronisering av gir? Det er jo såkalte "friction modifiers" i gir olje som skal hjelpe til med å la syncringene få grep slik at det klarer å møte hastigheten på motor vs gir. Tenkte tanken om å finne noe tykk industri type olje som jeg kan ha i additiver i som for å få de egenskapene man trenger for at en girkasse skal fungere optimalt.

  22. #47
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rønnes Vis post
    Kjører du med motorolje på girkassen? Får du ikke litt problemer med synkronisering av gir? Det er jo såkalte "friction modifiers" i gir olje som skal hjelpe til med å la syncringene få grep slik at det klarer å møte hastigheten på motor vs gir. Tenkte tanken om å finne noe tykk industri type olje som jeg kan ha i additiver i som for å få de egenskapene man trenger for at en girkasse skal fungere optimalt.
    Jada, M90 er visst ikke så kresen fungerer overraskende bra, tåler i alle fall min bruk

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  23. #48
    Registrerte brukere Marcus_ sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2013
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    Tøft prosjekt! Kul bil Har en 240 turbo jeg også med NUKE Fuelrail. Problemet er at jeg ikke helt skjønner hvordan den fungerer. Kan jeg spørre om hvordan du stiller bensintrykket på den?

  24. #49
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marcus_ Vis post
    Tøft prosjekt! Kul bil Har en 240 turbo jeg også med NUKE Fuelrail. Problemet er at jeg ikke helt skjønner hvordan den fungerer. Kan jeg spørre om hvordan du stiller bensintrykket på den?
    Bensintrykket stiller du med bensintrykkregulatoren, den andre "greia" du har ved innsuget som det står Nuke på.

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    201
    Antall takk

    Standard

    Følg retur slangen til bensina, der sitter det en justerbar btr ser jeg


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 169
    Siste post: 18/07/15, 00:32
  2. ØK 3" eksos til Volvo 240 Turbo.
    By tor_gauten in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 03/05/11, 21:58
  3. Volvo 240 stv. 1992 mod. 120" km
    By Mocy in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 13/04/11, 12:07
  4. 240 turbo "bruksbil"
    By Vopel in forum 200 -serien
    Svar: 37
    Siste post: 21/03/11, 14:22

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •