Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  32
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 43

Tråd: Til VCCN styret ang banekjøring/biltreff. Ny info ang fremtidig biltreff!

  1. #1
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Red face Til VCCN styret ang banekjøring/biltreff. Ny info ang fremtidig biltreff!

    Hei.

    Er volvo tilhenger til beinet men har vært på det beste banekjørings treffet til dags dato siden Gatebil startet opp. Det var Ford og Opel treffet idag på Rudskogen. De har booket 2dager til dette noe jeg synes er veldig bra. Det har vært mye ledig kjøring idag både på breisladden, 0-402 strekka og herjing på banen. Mye ledig plass i depo og på grusbanen.
    Jeg vet Vccn har sleti litt med økonomi pga dårlig oppmøte osv samt valg av vålerbanen som ikke engang er på østlandet der hvor folk flest bor...

    Det jeg tenker er da hvorfor ikke slå sammen 3 klubber! Volvo Opel og Ford! 3 store klubber som deler på utgiftene samt da er det nok av mannskap til banekjøring bilutstilling etc. Enklere og billigere for alle parter. Jeg personlig savner disse gode gamle treffa som var da Gatebil startet men har blitt til noe jeg hater!! Drifting er jeg dritt lei og spesielt alkohol isammenheng med biltreff!!! Derfor er Gatebil ut for min del selv da jeg var meget aktiv da de var "moderate" treff på 2000 tallet(blå gåsa:breisladd bilen)

    Hvorfor ikke ta en forespørsel til Opel og Ford klubbene? Kanskje det da går med flere treff om året med de? Uansett bør Rudskogen velges da den banen er uten tvil den råeste samt meget flott depo, parkerings område samt restaurant og toalett forhold.

    Fikk skikkelig gode vibber av treffet idag og det synes jeg noe vi bør ta taki for og få igang igjen VCCN banetreff

    Digger Volvo men Bmw og Ford og Opel har også mye gromme biler som man værtfall ikke ser på Gatebil treffa men på de mere moderate treffa.
    Kunne delt opp depo i 3 områder til 3 klubber til utstilling og til banebiler. Synes også inndeling idag var veldig bra.

    Synes dere skal revurdere dette pga flere på facebook som savner Volvo treff!

    Var godt og se gromme biler med SKILT på banen.... sjelden vare

    Kunne kalt treffet for VOF VolvoOpelFord lol

    Mvh Paul (poffs)
    Sist endret av Paul H; 23/07/16 kl 17:43

  2. Takk Marius, Joachimbg, Dan Bay-Johansen, Haug, HansOla, The Sven, Morgis takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Det ble informert på årsmøtet at vccn ble spurt om å dele dagen med Opel, men Ford svarte raskere dessverre.

    Og helt enig med deg, treffet i dag var årets beste på rudskogen.
    Pratet med et par andre som også synes det er synd at denne klubben ikke har banedag på rudskogen. De har bilene klare.

    Håper det blir treff i 2017!!

  4. Takk Marius takket for denne posten
  5. #3
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    jeg vurderer å kjøpe meg FORD etter dagen i dag.....

  6. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Øy, e30 og e30meet på deg Marius!!

  7. #5
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Øy, e30 og e30meet på deg Marius!!
    stemmer var det vi ble enige om...
    men er svak for ford med volvo motor og.....

  8. #6
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Paul H Vis post
    Hei.

    Er volvo tilhenger til beinet men har vært på det beste banekjørings treffet til dags dato siden Gatebil startet opp. Det var Ford og Opel treffet idag på Rudskogen. De har booket 2dager til dette noe jeg synes er veldig bra. Det har vært mye ledig kjøring idag både på breisladden, 0-402 strekka og herjing på banen. Mye ledig plass i depo og på grusbanen.
    Jeg vet Vccn har sleti litt med økonomi pga dårlig oppmøte osv samt valg av vålerbanen som ikke engang er på østlandet der hvor folk flest bor...

    Det jeg tenker er da hvorfor ikke slå sammen 3 klubber! Volvo Opel og Ford! 3 store klubber som deler på utgiftene samt da er det nok av mannskap til banekjøring bilutstilling etc. Enklere og billigere for alle parter. Jeg personlig savner disse gode gamle treffa som var da Gatebil startet men har blitt til noe jeg hater!! Drifting er jeg dritt lei og spesielt alkohol isammenheng med biltreff!!! Derfor er Gatebil ut for min del selv da jeg var meget aktiv da de var "moderate" treff på 2000 tallet(blå gåsa:breisladd bilen)

    Hvorfor ikke ta en forespørsel til Opel og Ford klubbene? Kanskje det da går med flere treff om året med de? Uansett bør Rudskogen velges da den banen er uten tvil den råeste samt meget flott depo, parkerings område samt restaurant og toalett forhold.

    Fikk skikkelig gode vibber av treffet idag og det synes jeg noe vi bør ta taki for og få igang igjen VCCN banetreff

    Digger Volvo men Bmw og Ford og Opel har også mye gromme biler som man værtfall ikke ser på Gatebil treffa men på de mere moderate treffa.
    Kunne delt opp depo i 3 områder til 3 klubber til utstilling og til banebiler. Synes også inndeling idag var veldig bra.

    Synes dere skal revurdere dette pga flere på facebook som savner Volvo treff!

    Var godt og se gromme biler med SKILT på banen.... sjelden vare

    Kunne kalt treffet for VOF VolvoOpelFord lol

    Mvh Paul (poffs)
    akkurat som jeg skulle sagt det selv Paul.
    godt skrevet...........

    likte også veldig godt det at de tok imot andre merker og lot de kjøre!
    Sist endret av Marius; 23/07/16 kl 21:16

  9. Takk Paul H takket for denne posten
  10. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Bra skrevet og enig i nesten alt. Vålerbana er vel forsvidt på Østlandet. Ville vært mer økonomisk for alle klubbene å dele bane en helg.

  11. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Hei, og takk for godt innspill. En banedag eller -helg på Rudskogen eller Vålerbanen er noe vi også kunne tenke oss, absolutt. Styret må diskutere dette litt innad, siden det uansett dreier seg om store beløp, men vi kommer med svar så fort vi kan!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. Takk Paul H takket for denne posten
  13. #9
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nå skal det sies at VCCN arrangerte sammen med Opelklubben i 2013 og 2014. Jeg satt i styret på den tiden, så Petter og jeg hadde mye med planleggingen av det å gjøre. Opelklubben er en super klubb å arrangere med. Ryddige folk som er flinke på å arrangere treff! Det var en vesentlig mindre risiko for oss, i og med vi hadde noen å dele utgiftene med.

    Dog var problemet at det fra enkelte medlemmer her inne var et massivt (og da mener jeg virkelig massivt) hylekor om hvor forferdelig det var at vi arrangerte sammen med Opelklubben. Vi som satt i styret på den tiden ble nærmest stemplet som Judasser hele gjengen som kunne tillate et sånt samarbeid.

    I 2015 tok det nye styret tak i disse klagene, og lagde et kompromiss om å arrangere alene igjen (det var jo tross alt det medlemmene etterspurte) men på Vålerbanen sånn at det ikke skulle være kroken på døra for VCCN dersom det ikke skulle gå som planlagt. Ikke EN ENESTE av gutta fra hylekoret møtte opp, enda de nå hadde fått vilja si med et rent merketreff igjen. All verdens elendige unnskyldninger ramlet inn, og treffet må kunne sies å ha gått med et ganske heftig underskudd på grunn av dårlig oppmøte. Det er jo som oftest flere kjørende på Gardermoentreffene enn på hovedtreffet. Det er synd.

    Det virker dessverre som at mange medlemmer kommer med en gang det er gratis, men med engang det koster noe ekstra så renner folk unna.

    Kjenner jeg blir irritert av å lese enkelte medlemmer her klage over at det ikke er banetreff i år, mens de selv ikke har vist seg på et eneste treff de siste 5-6 årene.

    Vi må alle ta i et tak om sånne treff skal ha livets rett! Jeg synes det er knall å arrangere med andre, og få utbytte i form av nye bekjentskaper, og læring. Utrolig mye å lære av de andre klubbene som har 20 år og 100 banetreff på nakken!
    Sist endret av Daniel V; 24/07/16 kl 01:51
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. Takk holter, Marius, Haug, Paul H, Hassel takket for denne posten
  15. #10
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Da har dere vel lært at det er mye forums jappere og barn her inne! Nå er det få tide og få stemplet et årlig treff så vi volvo folk har noe og forholde seg til!
    Se på siste tiden som lærdom ang banetreff og start på nytt i sammen med andre klubber. Ble veldig overrasket selv over dårlig oppmøte på Våler i fjor.

    Får inntrykk av at enkelte volvo folk er forbanna sære!!! Bil er gøy sålenge det brummer og spinner og da går det vel an og legge ut en tråd til alle medlemmer her inne at vi ikke orker barnehage mentalitet! Synes det er mye kule Cossies og Asconer utpå da jeg selv er oppvokst med disse bilene.

    Sett mere regler! og folk som klager for mye kan få advarsler og evt bli kastet ut. Det er enklere og være forums japper enn biltreff entusiast! Siden få benytter seg av deres tilbud synes jeg vi bør slå sammen med Opel og Ford. Da spiller det ingen rolle om bare 10stk dukker opp pga koster kun 1/3 liksom!

    Ekte entusiaster dukker opp og betaler gladelig for volvo treff og japperne kan holde seg hjemme...

  16. Takk The Sven, Morgis takket for denne posten
  17. #11
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Støtter dette forslaget, fullt ut! Nå er det vel ikke noen hemmelighet at mange opeltilhengere hater Volvo, og motsatt, men det må da gå ann å være såpass voksen at man respekterer andre sine biler uten å være barnslig og spydig.
    Jeg selv er svak for gammel Opel, og veit det er flere som har et godt øye til mer enn bare Volvo. Jeg skulle gjerne ønske vi kunne fått til et samarbeid med opelklubben og/eventuelt fordklubben mtp trackdays og banekjøring. Problemet er vel kanskje å få vccnmedlemmer til å møte opp? Blei litt overraska over hvor få det var som benyttet seg av banekjøringa på Våler i fjor... Kanskje bindende påmelding til slike treff?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. Takk Paul H takket for denne posten
  19. #12
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vi er har lyst til å få til et stort banetreff vi og, men noen realiteter må vi forholde oss til. Om vi skulle gå inn og arrangerre med en eller to andre klubber, kan vi ikke gjøre dette uten en indikasjon på at det komme folk fra VCCN. Selv om det økonomiske tapet da blir mindre, kan ikke VCCN være med og sponse en banedag for Opel- og Fordklubben. Målet er ikke å gå med glitrende overskudd, men å gå sånn ca i null, og det er årsaken til at det ikke ble noen banehelg i år. Et sånt underskudd hadde vært spikeren i kista for VCCN.

    Misforstå oss rett, dette er interessant. Vi skal diskutere dette ved første mulighet, men siden vi nå er midt i ferieavviklinga regner vi med å komme med tilbakemelding mot høsten, fremdeles med god tid til å planlegge et eventuelt treff i 2017.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  20. Takk HansOla takket for denne posten
  21. #13
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Flott, høres bra ut

    Uansett om det ikke kommer mye folk ifra Vccn forum så kommer det masse ifra div Facebook grupper !

    Føler vel på at "de" mest seriøse faktisk har rømt til Facebook! No offence!
    Sist endret av Paul H; 24/07/16 kl 10:55

  22. #14
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vi reklamerte masse på Facebook for Våler-treffet.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. #15
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Ja så det men feil bane desverre!

  24. #16
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Feil bane og feil bane. I dine øyne er det kanskje det, men husk at Vålerbanen ligger litt mer "midt i landet" så der er det potensiale til å tiltrekke seg mange av de som synes det blir for langt til Rudskogen. Volvo Car Club Norway har medlemmer over hele Norge, og sånn som det er nå, så er det bortsett fra rabattavtalene ikke noe tilbud til de som bor utenfor Østlandet.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. Takk mrstfu, HansOla, Morgis takket for denne posten
  26. #17
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Og Vålerbanen er såååå mye mer ålreit å ha med å gjøre på arrangør-siden også.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  27. #18
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Vålerbanen passer vel bedre for de fleste tror jeg, men såklart rudskogen er mye bedre...og sikkert mye dyrere

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. #19
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Paul H Vis post
    Ja så det men feil bane desverre!
    Jeg lurer på hvorfor akkurat det? Hvorfor er det feil? Ligger den for langt unna deg?
    Jeg bor i Steinkjer og det tar fort 7 timer+ å kjøre ned. Og Rudskogen 9-10 timer+. Det er for dere på østlandet en svipptur i forhold.

    For oss andre rundt i norges land så ligger begge banene på østlandet i mine øyne.
    Jeg tror underholdningsverdien kan være større på Våler enn Rudskogen mtp kjøreutfordring, krappe svinger og kombinasjoner enn de lengre strekkene på Rudskogen, hvor du aldri ser en bil hele runden.

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  29. #20
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Feil bane og feil bane. I dine øyne er det kanskje det, men husk at Vålerbanen ligger litt mer "midt i landet" så der er det potensiale til å tiltrekke seg mange av de som synes det blir for langt til Rudskogen. Volvo Car Club Norway har medlemmer over hele Norge, og sånn som det er nå, så er det bortsett fra rabattavtalene ikke noe tilbud til de som bor utenfor Østlandet.
    Veldig enig i dette.
    Ikke alle som Paul har Rudskogen i "bakgården"

    Er man interessert i bil klarer man å frakte lekebilen sin noen timer unna for å få kjørt på bane

  30. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  31. #21
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Ja leser det dere skriver men hvorfor kommer ikke folk på vålerbanen da? Mener og huske bra oppmøte sist treff med opel og volvo sammen på rudskog 2014!

    Så dere har lyst til og prøve vålerbanen igjen.... Man trenger ikke prøve og finne opp kruttet to ganger?

  32. #22
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Dette har heller ingenting med min bakgate og gjøre!
    Dette har med banen, oppmøte, restaurang, depo ja alt som hører til.
    Min ide er og blande bilinteressen sammen med opel og ford da jeg tror det vil fungere knall.

    Ikke la dette spore utav første innlegget mitt!!!

  33. #23
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Jeg lurer på hvorfor akkurat det? Hvorfor er det feil? Ligger den for langt unna deg?
    Jeg bor i Steinkjer og det tar fort 7 timer+ å kjøre ned. Og Rudskogen 9-10 timer+. Det er for dere på østlandet en svipptur i forhold.

    For oss andre rundt i norges land så ligger begge banene på østlandet i mine øyne.
    Jeg tror underholdningsverdien kan være større på Våler enn Rudskogen mtp kjøreutfordring, krappe svinger og kombinasjoner enn de lengre strekkene på Rudskogen, hvor du aldri ser en bil hele runden.

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Hei
    Tror ikke den ligger for langt unna meg da jeg møtte opp med 2 biler i fjor????

  34. #24
    Paul H sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rakkestad
    VCCN medlemsnummer
    479
    Innlegg
    308
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor velger Ford og Opel Rudskogen som sitt hoved treff? De har også mange medlemmer mitt i norge? Er ikke plasseringen jeg tenker på det er samkjøring med andre klubber!!!

    Siden hoved poenget i klubben er at økonomien brast på vålerbanen så må vel 1/3 av utgiftene på rudskogen være bedre eller????
    Sist endret av Paul H; 24/07/16 kl 14:44

  35. #25
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Var du som skrev feil bane.
    I mine øyne er det hipp som happ om man kjører på skogen eller Våler, bare det blir treff.
    Og gjerne med Opel + Ford og flere....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Biltreff 2014
    By Volvo Car Club Norway in forum Arkiv
    Svar: 20
    Siste post: 30/07/14, 19:11
  2. [FERDIG] Biltreff Bilia Bryne 21. April
    By Loggy in forum Arkiv
    Svar: 7
    Siste post: 21/04/13, 08:16
  3. Svar: 0
    Siste post: 10/03/12, 13:17
  4. Svar: 0
    Siste post: 08/03/12, 16:47
  5. Biltreff-kalender
    By larsa-std in forum Forslagskassen
    Svar: 6
    Siste post: 13/03/10, 19:42

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •