Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38

Vis meningsmålingsresultat: Skal vi beholde eller fjerne "Takk/Thanks"-funksjonen?

Velgere
120. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Behold den!

    66 55,00%
  • Ta den bort!

    54 45,00%
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 53

Tråd: Ta bort "Takk"-funksjonen?

  1. #26
    Registrerte brukere outcoming sin avatar
    Medlem siden
    23. nov. 2015
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    1716
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Mange gode poeng her, og dette med forumaktivitet er vel det viktigste. Personlig synes jeg det er greit å kunne gi et takk til et gammelt svar, da det er uoversiktlig å quote noe som ble skrevet flere år tilbake etter min mening.
    04 - V70 AWD D5
    88 - 240GLE

  2. #27
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes er riktig i denne saken.

    Jeg ser absolutt at man har lyst til å gjøre grep for å få forumaktiviteten opp igjen. Dette er selvfølgelig spennende nå som Facebook tar stadig større andel av det som før var å finne på forumet.

    Dog er jeg usikker på om Takk-knappen har noe med dette å gjøre. Jeg synes generelt folk er flinke til å svare når de vet svaret på det man spørr om, og at folk er flinke til å rose andres biler i innlegg i tillegg til å gi innlegget en takk.

    Jeg personlig tror nok ikke vi vil merke så stor forskjell ved å ta bort denne knappen, da jeg tror Facebook har mye større innvirkning på resultatet enn denne funksjonen.

    For mitt vedkommende er jeg redd for at vi ved å fjerne denne funksjonen ender med mye "fin bil" kommentarer, uten at resten tar seg så nevneverdig opp. Der synes jeg takkfunksjonen bidrar til at det holdes ryddig i prosjekttråder ved at det ikke blir 20 "det ble fint" innlegg etter hver oppdatering i en worklog.

    Kan godt være jeg er helt på bærtur, men det er nå noen betraktninger fra en som har saumfart dette forumet de siste 5 årene
    Sist endret av Daniel V; 06/07/16 kl 09:44
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. Takk Lasse R, FroBe takket for denne posten
  4. #28
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det er på ingen måte påstått som en fasit, men noe vi er lystne på å prøve - forumaktiviteten er loggført statistikk, og om vi ser at det ikke har hatt noen påvirkning kan den lett innføres igjen.

    Takk-knappen fungerer godt der man ikke har behov for å si noe, det er ikke slik at vi vil alle skal kommentere alle tråder, hele tiden. Vi føler bare at terskelen for å kommentere kan bli litt lavere om man fjerner den. Igjen, som et forsøk. For gamle tråder med god informasjon er rykteknappen gull verdt, som sagt.

    Med det sagt, føler jeg personlig det er greit å gi seg når man ligger foran.


    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. Takk outcoming, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    øy , hvor finner man den statistikken ?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. #30
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Øverst på sida, under banneret, hurtiglinker.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Øverst på sida, under banneret, hurtiglinker.
    fant det ser ut som at jeg er litt for flink med den takke knappen..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  9. #32
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Av den statistikken kan det forresten virke nokså nærliggende å konkludere med at "takk avler takk"? For fire navn forekommer på begge topp 5-listene.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #33
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Av den statistikken kan det forresten virke nokså nærliggende å konkludere med at "takk avler takk"? For fire navn forekommer på begge topp 5-listene.
    Stemmer nok det. Drev med litt takk-hunting før jeg ble ansvarlig og tok del i styret av VCCN
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  11. #34
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Einar Jenssen Vis post
    fant det ser ut som at jeg er litt for flink med den takke knappen..
    ja. du leder..

  12. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  13. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    ja. du leder..
    yeey
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  14. #36
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Eg stemte for og ikkje ta bort thanks funksjonen. Grunnen er at eg er einig med DanielV, det er facebook som er hovedgrunnen til mindre aktivitet her, ikkje thanks knappen. Er nok mange som ikkje gidder kommentere uansett, og då er thanks knappen ein grei måte og vite at folk faktisk leser sjølv om dei ikkje skriverEr veldig mange ting som ikkje er vits og kommentere på og, då er det greit og trykke thanks så veit folk at ein leser i det minste

    Ta tpc f.eks som har vært eit stort volvoforum i mange år. 100% dødt der no etter at facebook har tatt over. Dei har ingen thanks knapp som øydelegger for dei
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. Takk Lasse R, aarnes, Nero, Tommen, TommyG takket for denne posten
  16. #37
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Jeg syntes også funksjonen er grei å ha, som flere nevner er det artigere å legge ut ting når man får en indikasjon på at noen faktisk leser det.

    Det å fjerne den har nok veldig liten betydning for antall poster på forumet, tror ihvertfall jeg

  17. Takk Lasse R, aarnes, FroBe takket for denne posten
  18. #38
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.921
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Eg stemte for og ikkje ta bort thanks funksjonen. Grunnen er at eg er einig med DanielV, det er facebook som er hovedgrunnen til mindre aktivitet her, ikkje thanks knappen. Er nok mange som ikkje gidder kommentere uansett, og då er thanks knappen ein grei måte og vite at folk faktisk leser sjølv om dei ikkje skriverEr veldig mange ting som ikkje er vits og kommentere på og, då er det greit og trykke thanks så veit folk at ein leser i det minste

    Ta tpc f.eks som har vært eit stort volvoforum i mange år. 100% dødt der no etter at facebook har tatt over. Dei har ingen thanks knapp som øydelegger for dei

    Word!

  19. #39
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    Hvor er den i tapatalk?
    ❤️ ikonet nederst til høyre i innleggene



    Per Turbo
    Styreleder / Chairman
    Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

  20. #40
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Synes det er vel så viktig å ta i bruk Rykte-knappen (liten stjerne nederst til venstre i innlegget). Mye potensiale der og.
    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    ❤️ ikonet nederst til høyre i innleggene



    Per Turbo
    Styreleder / Chairman
    Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
    ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  21. #41
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dan Bay-Johansen Vis post
    ?
    Lurer du på noe, kjære? Jeg bruker ikke Tapatalk.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  22. #42
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Per mente i bunn var rykteknappen, hos meg er det takknapp.

    Så jeg lurte på hvor rykteknappen er, på tapatalk, kjære
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  23. Takk HansOla takket for denne posten
  24. #43
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.040
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker "Takk" til å takke folk for hjelp, for å takke for interessante tips, eller for å vise at det er noe jeg er enig i uten å la det gå inflasjon i enig-poster.

    Før kunne jeg gå inn i profilen min for å se hvilke innlegg jeg hadde takket for, dette var da en kjapp liste med snarveier til interessante poster for meg, men det ser ut som om dette nylig er blitt endret slik at 90% er blitt slettet. Nå må jeg basere meg på å huske relevante søkeord eller ha lagret snarveier i nettleseren for å finne tilbake til de beste tipsene/postene/trådene.

    For meg så vil et forum med flere innholdsløse takk/enig i nye poster bli utvannet og uinteressant, og jeg vil sannsynligvis droppe å sjekke nye poster i trådene med mindre jeg har problemer med bilen og trenger hjelp.

    Rykte-stjernen er sikkert en fin funksjon, men ser ikke hvordan denne funksjonen skiller seg fra de grønne prikkene hos medlemmene bortsett fra i form og utseende.

    Forøvrig så ser det ut som om "Takk" i forumet ofte brukes som tommel opp for å skryte av noe eller si at noe ser flott ut, burde kanskje hatt en annen knapp for dette?
    Sist endret av FroBe; 16/07/16 kl 23:54
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  25. #44
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    *Leste feil*

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  26. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juni 2016
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Kan vel være likeså greit å fjerne den hvis den blir som en "liker" knapp på FB. Så det blir bedre å poste ett svar der man takker for ett flott svar på ens spørsmål.

  27. #46
    Registrerte brukere Tommen sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2011
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    72
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke grunn til å fjerne den. Er kjedelig å skulle følge en tråd hvor det står at det er noe nytt og så er det bare syv "tommel opp", "pent", "kult" osv. Hvis det blir erstatningen vil i hvertfall jeg blir mindre aktivt. Jeg kommenterer ikke mye i dag. Men da kommer jeg innom færre tråder hvor jeg har noe å bidra med.

    Jeg bruker knappen for å vise at jeg er enig i et forslag andre har lagt inn. Eller bare for å indikere for at jeg synes noe var bra. Eller for å takke folk som kommer med svar. Derfor synes jeg det er en terskel som gir mer aktivitet selv om ikke posten selv oppdateres. Den som blir takket for en post får jo opp det. Hvis knappen forsvinner får vedkommende ikke det en gang!

    Forumet blir ikke nødvendigvis bedre hvis det blir at folk skal kommentarer med enkeltord og moderatorene "ser" flere innlegg. Kvantitet er ikke nødvendigvis kvalitet!
    ---
    2008 V70 SUMMMUM 2,4D 163hk
    [RIP] 2005 S60 ADDITON 2,0T [RIP]

  28. Takk Nero, ellingsøyern, FroBe takket for denne posten
  29. #47
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    At kvantitet ikke er bedre en kvalitet er vi helt med på, men noe av tanken er jo at svar og aktivitet vil motivere hver enkelt til å være mer aktiv i egen tråd.

    For å snu litt på saken: noen med konkrete forslag til hvordan vi kan øke forumaktiviteten? Det er målet, tross alt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  30. #48
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.040
    Antall takk

    Standard

    Er det bare prosjekttrådene der aktiviteten dør ut, eller er det generelt på forumet?

    Regner med at dere sitter på litt statistikk og kan se både hvor mange som er innlogget, hvor mange som leser, hvor mange som takker, og hvor mange som skriver innlegg?

    Et levende forum vil rekruttere nye lesere og etterhvert medlemmer. Deres aktiviteter vil flytte seg mellom de forskjellige avdelingene i forumet etterhvert som eldre biler forsvinner som spiker og nye modeller dukker opp.
    Hvis ikke de gamle medlemmene skriver nok interessante innlegg så bør fokuset være å lokke til seg nye medlemmer, og holde kvaliteten på trådene høy nok til at de blir lest.

    Selv er jeg innom forumet for å lære hvordan bilene fungerer, og hjelpe meg selv og andre å holde dem i drift. Hvordan noen pimper bilene sine bruker jeg sjelden tid på å lese eller kommentere.
    Har jeg tid prøver jeg daglig å lese alle nye poster i underforumet for bilen jeg har, men blir trådene fylt med intetsigende takk-poster så bli dette uinteressant å følge med på.

    Jeg ser nå at "Takk"-funksjonen har hatt sikkerhetshull og gitt driftsproblemer, det har jeg ikke tenkt over, og dette er kanskje en faktor til at dere vurderer å fjerne funksjonen.

    Hvordan ser Volvo-forhandlerne på forumet? Føler de at det er noe som stjeler kunder fra verkstedene, eller er forumet en plass som øker interessen for å være trofast til Volvo?
    Hvis forhandlerne er positive til forumet så burde de kanskje være aktive med å reklamere for det og opplyse om det til kundene sine i butikkene? Nye lesere/brukere kunne kanskje økt aktiviteten litt her på forumet.
    Sist endret av FroBe; 22/07/16 kl 22:48
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  31. Takk Jimbojama takket for denne posten
  32. #49
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke inntrykk av at verkstedene ser på VCCN som noe som røver fra dem kunder. Dette basert på at VCCN har jo rabattavtaler med flere av de store Volvoforhandlerne.

    Det er jo ikke til å stikke under en stol at flere og flere er av den oppfatning av at det er så mye elektronikk på en bil at det er sjanseløst å prøve å gjøre noe selv, noe verkstedene lever godt av.

    Jeg prøvde for noen år siden (mener det var slutten av 2012) å forhandle med de store Volvoforhandlerne sånn at alle som kjøpte en ny Volvo, skulle få med en folder fra VCCN. Tanken var at gjennom gode rabattordninger skulle dette bidra til at folk brukte merkeverkstedene, samtidig som kundene følte de ble tatt godt vare på. Dette skulle jo også gi oss store inntekter i klubben. Jeg skjønte fort at vi trengte litt flere år på baken for å tilfredsstille administreringen av alt dette på en god måte. Det hadde jo vært elendig reklame ovenfor både VCCN og Volvo at det tilbudet som ble gitt ikke ble fulgt opp på skikkelig måte.

    Jeg mener fortsatt at grunnen til at aktiviteten synker her er fordi vi er inne i en periode hvor alt skal gjøres via Facebook. Der får man utrolig kjapt svar, enorm respons på salgsannonser og når ut til et mye større publikum enn her inne.

    Problemet er at folk ikke skjønner verdien i at alt her inne er søkbart og lagret i systematiske former. Prøver du å finne igjen et innlegg på en Volvogruppe på Facebook etter 30 minutter er jo dette så godt som håpløst.

    Jeg er ingen medieviter overhodet, så jeg vet ikke hva som bør gjøres i kampen "mot" Facebook, men jeg synes nå uansett at det er mye bedre, lettere og smidigere å lese ting her inne, enn å grave rundt etter dårlige artikler på Facebook. Eneste jeg synes duger bra på Facebook er markedsplassene der.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  33. #50
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Facebook har helt sikkert tatt mye av "markedet", men det er sjelden man der finner svar av den slags kvalitet som vi ofte har her.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 11
    Siste post: 12/04/15, 16:54
  2. VIDA: hva gjør funksjonen "programmering brenslepumpstart diesel"?
    By eab in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 18/07/13, 17:54
  3. Takk til alle dere som bruker "rapporter" funksjonen!
    By Daniel V in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 0
    Siste post: 22/05/11, 19:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •