Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  129
Side 2 av 10 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 242

Tråd: DRømmevovo: Volvo 850 T 94 mod /noe ombygd til 96 mod bremser osv T5R ECU 240 HK blir 350 BHP+ når ferdig!

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    I utgangspunktet styres trykket av ecu på denne men det er bare å koble bort slangene. Bostcontroller setter du på slangen mellom kompressorhuset og wg klokka.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    På bildet jeg har poste under dette svaret fra deg , er det her jeg kobler fra
    ECU
    ?
    Setter stor pris på at du svarer på mine innlegg, jeg har mye å lære ,skjønner jeg! Problemet mitt er jeg vet ikke hvilken slanger du tenker på, håper det bilde er til noe hjelp?
    Jeg har tittet litt på nettsiden til ARD der er det noe dem kaller en oppgradering av den orginale ladetykk kontroller HD Turbo control valve from Pierburg. This valve is a 100% drop in replacement for the
    OEM
    turbo control valve . jeg legger ved et bilde, sitter det en som ligner på denne Volvo 850,n, er det denne som må frakobles?
    thumbnail.jpg
    Sist endret av DRømmevovo; 31/12/16 kl 19:57

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Du må nok la ventilen sitte der, ellers lyser lambda lampa mener jeg.

    Den slangen som går til sugesiden på turbo er bare for å få atmosfæretrykk for regulering. Det den ventilen gjør er å blø av trykket til wg og på den måten hehe trykket over åpningstrykket til wg.

    Ny bostcontroller kobler du bare til som anvist på esken/bruksanvisningen.
    Husk å blende slangen til luftfilteret så du ikke suger falskluft der.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  3. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  4. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Du må nok la ventilen sitte der, ellers lyser lambda lampa mener jeg.

    Den slangen som går til sugesiden på turbo er bare for å få atmosfæretrykk for regulering. Det den ventilen gjør er å blø av trykket til wg og på den måten hehe trykket over åpningstrykket til wg.

    Ny bostcontroller kobler du bare til som anvist på esken/bruksanvisningen.
    Husk å blende slangen til luftfilteret så du ikke suger falskluft der.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Takker for informasjon!
    Jeg googla litt rundt dette tema. og fant en bilde beskriving. Kan jeg gjøre som vist på bildet? Kan jeg føre den Blå slangen til røret som sitter før luftfiltret ?
    Vill den da fungere når jeg har kappet vekk Grønn og Gul? Er det blå slangen du mener jeg må blende? Hvordan fungerer reirk fra turbo da? Mener du at jeg ikke skal ha noen resirk slange til Røret med LMM som fører til luftfilteret . Eller er jeg helt på villspor? Er ikke den blå slangen til resirk?

    mbc-diagram.jpg

  5. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Riktig som du sier. Om du kobler alle slangene fra ventilen og blender blå eller om du lar blå være koblet til ventilen og blender gul og rød på ventilen blir et fett. Krg synes kanskje det er ryddigst å fjerne så mye som mulig av slanger. Mulig den ventilen kan erstattes med en motstand for å unngå feilkode.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  6. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  7. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Riktig som du sier. Om du kobler alle slangene fra ventilen og blender blå eller om du lar blå være koblet til ventilen og blender gul og rød på ventilen blir et fett. Krg synes kanskje det er ryddigst å fjerne så mye som mulig av slanger. Mulig den ventilen kan erstattes med en motstand for å unngå feilkode.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Takker for svaret! Ok da gjør jeg som du sier(vist på tegning)gul Du mener vell gul og grønn? Det er dem som er kappet på bildet ?Jeg lar det sitte igjen en slange stump fra den gule , grønne og blå som jeg blender er det det du mener?, .
    Jeg har det for meg at dumpventilen på 850 er av typen reirk , at den har en slange som går fra dumpventilen til et sted rett føre LMM og luftfiltret . Den slangen kommer ikke frem på noen av bildene som jeg kan se ? Eller er det den røde slangen?
    Skal den røde slangen blendes eller skal den bare være som den er? kan jeg plassere den de den blå sitter orginalt før luftfiltrtet ?
    Beklager alle spørsmålene , du synes sikkert dette er en enkel sak men jeg har ikke så peiling på montering av boost controller ,når ladetrykket egentlig styres av
    ECU
    .
    Sist endret av DRømmevovo; 01/01/17 kl 11:59

  8. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    *fargeblind* (fakta)

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  9. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  10. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    *fargeblind* (fakta)

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Ok jeg forstår. Så da blir det som på tegningen. Er det noen vits å koble blå slange til luftfilter ? Har den noen funksjon når jeg har blendet dem to andre slangene som går inn til Ventilen /kontakten ?

  11. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Nei den har ingen funksjon lengre da, så den er du bare å ta bort hvis du føler for det.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  12. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  13. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=turb00le;1033417]Nei den har ingen funksjon lengre da, så den er du bare å ta bort hvis du føler for det.

    Sent fra min S30 via Tapatalk[/
    Takker igjen for at du tar deg tid til å svare på trådene mine. da blir alle blendet fra solenoiden eller hva det heter.

  14. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Noen som kjenner seg igjen? Heee heeee


  15. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg funnet ut hvordan man kobler boostcontroller på 850 uten at man får feilkode pga solenoiden. man fjerner alle 3 slanger fra solenoiden, men lar det som er el. på andre siden av solenoiden sitte der. Den ene slange som går fra røret ved luftfilter blender man. Så er det bare å koble til den gule slangen(som vist på bildet i en annen post) til den ene enden på boost contolleren og den grønne til den andre siden av boost controlleren (som vist på bildet). nå har man jo to slanger en fra wastegate og en fra kompressorhus som ble fjernet fra solenoiden som forklart. sette inn boost controlleren mellom disse to slanger så fungerer det perfekt.

  16. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Har du kjøpt deg bostcontroller enda?

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  17. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  18. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Har du kjøpt deg bostcontroller enda?

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Har en gammel liggende men jeg kommer ikke til å montere den fordi Autotech mener det er viktig å bruke en man kan stole på (ikke noe Ebay kina ditt), Så Nei! Jeg skal bestille denne http://atechmotor.com/universal/turb...-reglerventil/ så jeg kan føle meg trygg på at det blir riktig. har postet tråder om boostcontroller for å
    ha noe annet å tenke på en girkassen som ikke fungerer etter at den har vært på verksted som har gjort en dårlig jobb. så da har jeg undersøkt om montering av boost controller da det er det første jeg skal montere så fort bilen er i stand igjen å jeg kan starte med trimmingen , det blir artig å endelig kunne starte på trimming prosjektet.
    Det eneste som er gjort trim relatert frem til nå er mer eller mindre forsterking av motor,byttet til ståltråd toppakning , byttet til top off the line verdi staker, lett portet topp, spesial kamaksler, Sinter clutch og frest opp veivakselhusventilasjon. Bilen er steg 3 chippet slik den var når jeg kjøpte den og det er montert åpent luftfilter som jeg skal bytte ut med CCI BOX filter kit, sitter 3" downpipe og 3" eksos på bilen nå , men det skal også byttes ut til et nytt system. Får bar håpe det ikke blir så fryktelig mye
    som må gjøres med girkasse problemet mitt. Tauet bilen til verkstedet som skal se på gir problemet nå for en time siden . så da får jeg svar i løpet av morgen dagen hva som er blitt gjort galt ved montering.

  19. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Verkstedet jeg leverte bilen hos i går, har sluttet å ta på seg jobber utenom det vanlige, så jeg fikk en pris på 8500 kr for at dem skulle demontere girkassen , det betyr med andre ord at dem ikke har lyst til å hjelpe meg med gir problemet. veldig syn at sjefen for verkstedet har innført nye regler for mekanikerne som jobber der , det er helt slutt på (privat arbeide) .Så da blir det nok til at jeg frakter bilen tilbake til Ludvika , så for dem få orden på girkassen. Jeg bare håper dem har kompetanse nok til å gjøre dette riktig. Jeg gir meg ikke før dem har løst dette problemet på rett vis. Det går på garantien i følge Marcus på Ludvika. Det er nesten så jeg har lyst til å være der når dem jobber med bilen for å se hvordan dem løser problemet med girkassen. Jeg stoler ikke mye på Mr Marcus.
    Sist endret av DRømmevovo; 03/01/17 kl 17:55

  20. #40
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som om alt jobber imot deg på denne bilen :(
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  22. #41
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Er vel ikke første kunden som har hatt negativ erfaring med Ludvika du, skal være flere av dem.

  23. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  24. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Nesten så det frister å si du kan ta en Hamar tur så kan vi dr på det sammen.

  25. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  26. #43
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Når jeg leser dette hadde girkassa vært min minste bekymring.

    Hvordan tror du porting + råder og andre ting du har gjort der borte er, når de har klart å surre til noe som er bolt on ifra Volvo orginalt????????

  27. Takk Per Turbo, Svirre, mrstfu, regeli, Daniel V, HansOla, DRømmevovo takket for denne posten
  28. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    Når jeg leser dette hadde girkassa vært min minste bekymring.

    Hvordan tror du porting + råder og andre ting du har gjort der borte er, når de har klart å surre til noe som er bolt on ifra Volvo orginalt????????
    Jeg har nevnt det tidligere at jeg stoler ikke mer på Marcus i Ludvika. Jeg har ikke peiling på hvordan det er utført.
    Dette har forfulgt meg i snart 10 år nå , når det gjelder bil , ingen ting skal bli riktig , Jeg er forfulgt av murphys lov.
    Alt jeg driver med som er bil orientert blir til store problemer , Men nå kan jeg jo egentlig takke meg selv som valgte Ludvika . Burde sjekka firma grundigere,
    Jeg så jo at det var mange som ikke var imponert over Marcus på nettet , men det virket som det var på små jobber, at da ga han helt F , han satset heller på store jobber renovere Motorer/topper osv fra Norske og utenlandske kunder. så jeg tenkte at da er han seriøs på det feltet , men tok grundig feil.

  29. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Er vel ikke første kunden som har hatt negativ erfaring med Ludvika du, skal være flere av dem.
    ja jeg vet , Jeg er veldig frustrert for tiden , har jo kastet en haug med penger i dass , og dassen er Marcus i Ludvika.

  30. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Nesten så det frister å si du kan ta en Hamar tur så kan vi dr på det sammen.
    Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre , jeg må jo nesten la Marcus få en sjanse til å rette på dette , men samtidig så stoler jeg ikke en dritt på hva han sier.Så jeg er ganske frustrert fortiden .

  31. #47
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Spørsmålet er som Marius sier, kan man stole på hva han gjør!? Og ikke bare sier... Synd at man blir offer for slike folk!

  32. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  33. #48
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Forbered deg på å være plagsom. Han har tatt betalt for en tjeneste, han har ikke levert, og du skal enten ha gjenoppreisning eller gjennomført arbeid. Har du skritftlig avtale på hva som skal gjøres?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  34. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  35. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard 850,n som har vært på overhaling på Ludvika Bil & maskin , Hva ville dere gjort vis dere var meg?

    Jeg har som flere av dere har fått med seg hatt 850 min På Ludvika Bil & Maskin , for overhaling/oppgradering. På vei hjem fra Ludvika sluttet girkassen å fungere (manuel girkasse), Vet ikke hvorfor den sluttet å fungere , girspaken kan man sette i hvilken som helst posisjon/gir uten at det skjer noe. Da jeg hentet bilen forklarte Marcus på Ludvika "verkstedet" at han hadde hatt problemer med å montere girkassen riktig til motoren , Han sa han aldri hadde vært borti lignende problem , Han forklarte at bolthulene i motor ikke hadde stemt overens med boltene fra girkassa , så han hadde måtte vinklet motor ca en cm fremover, tukla litt med det øvre motorfeste slik at han fikk motor litt lenger frem, Han mente at noen tidligere hadde tuklet med motor , saget av styrepinner
    var det han sa til meg , Jeg spurte om dette kom til å bli noe problem i fremtiden , da han nevnte at to bolter ikke var montert pga hulene/festene ikke stemte.
    Marcus svarte at nei girkassen satt bra nok slik den var montert nå. Da gikk det opp for meg at her må det være noe ugler i mosen .Men Naiv/dum som jeg er
    tenkte jeg at han kan vell ikke si det er holdbart vis det ikke er det.Tenkte ikke på at han stod å prata svada. Da jeg spurte litt mer rundt dette med at ikke alle bolter var montert , viste han meg at bilen hadde hatt en frontskade som ikke var fagmessig utført. Noe jeg var klar over fra før. så han mente at bilen muligens var skjev i fronten . Bile har vært skadet på venstre side foran og det er ikke akkurat fagmessig opprettet det er jeg enig i. Men det var jo ingen problem med den gamle kassen , den satt riktig på plass den etter som jeg vet . aldri noe problemer med giringen på den , (den skrapte vis du giret fort til 3 giret) men det er som jeg har skjønt et kjent problem med disse girkassene ,vis dem blir behandlet hardt. Girkassen som ble montert er den samme som orginal kassen M56 bare at det er den nyere modellen som sitter på V70 vis jeg ikke tar feil. Så skal jeg komme ti poenget! Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle ? Hadde dere reklamert på det? å tatt det på garantien som Marcus så flott sier i e-post? Grunn til at jeg spør er fordi jeg er veldig usikker på hva han kommer til å gjøre når jeg leverer den tilbake til "verkstedet" ? Klarer han å sette girkassen riktig mot motor slik at det blir en holdbar løsning ? Er det i hele tatt noen vits å reklamere på det da han tydeligvis har problemer med å montere girkasser?

  36. #50
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Som sagt, vær plagsom inntil du får det som du vil. Du kan la han fikse feilen sin på garanti, eller du kan få noen andre til å fikse feilen, og ta med deg regninga til Ludvika. Jeg hadde gjort det første.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  37. Takk DRømmevovo takket for denne posten
Side 2 av 10 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 40
    Siste post: 11/04/17, 23:23
  2. Svar: 34
    Siste post: 03/06/16, 21:38
  3. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  4. volvo 240 88 mod strømen blir borte?
    By Bjørnstad in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 20/12/10, 17:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •