Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  33
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 60

Tråd: Hvor finner jeg fargekoden på 1994 mod 850 T5R? Hvor mange tall bokstaver skal den ha?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Hvor finner jeg fargekoden på 1994 mod 850 T5R? Hvor mange tall bokstaver skal den ha?

    Jeg skal bytte bakluke på bilen , å den er i en annen farge så jeg må lakkere den. Hvor på bilen finner jeg fargekoden? Hvor mange tall bokstaver skal den ha?
    Takker på for alle som kan hjelpe meg med dette !

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Den står på en plate på skjermvangen ved siden av batteriet. Eksempelvis vil T-Gul hete 607, etterfulgt av to tall til som tilsier produsent og hvorvidt det er klarlakk på den, om jeg ikke husker feil.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Den står på en plate på skjermvangen ved siden av batteriet. Eksempelvis vil T-Gul hete 607, etterfulgt av to tall til som tilsier produsent og hvorvidt det er klarlakk på den, om jeg ikke husker feil.
    Ok! så på min står det 418-11 da er koden 418? Bergunder rød metallic.

  4. #4
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Ok! så på min står det 418-11 da er koden 418? Bergunder rød metallic.
    T5-R kom aldri i burgunder, men det stemmer at det er fargekoden for burgunder.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  5. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  6. #5
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Da er det vel en T5 med litt bits and pieces, da.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  8. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    T5 som er godkjent ombygd til T5R i 1997. Da er Lakk og grunning bestilt, da blir det snart lakkering av bakluka jeg skal bytte, + at jeg kommer til å lakkere de flatene med dårlig lakk (klarlakk har flasset).
    Sist endret av DRømmevovo; 11/06/16 kl 18:53

  9. #7
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Er ikke noe som heter godkjent ombygd til T-5R.....
    T-5R er en Limited Edition spesial modell fra Volvo.
    Men man kunne sikkert få den godkjent med T-5R
    ECU
    (med overboost funksjon) og dermed få oppført økt effekt i vognkort.
    Dog har jeg vel til gode å se noen som noen gang frivillig har reist å spurt om å få en faktura for avgifter på disse få hk
    Eventuell R optikk (foruten Volvos egne senkefjærer for denne bilen - er ikke noe som måtte godkjennes)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  10. Takk mrstfu, DRømmevovo takket for denne posten
  11. #8
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Nå sporer vi av her, men en annen sak er hvis det er motoren som primært er ombygget/byttet, hvorfor velge å bygge om til en sær tidsbegrenset overboost og ikke til mer 850R-lignende ytelse som hadde de ekstra musklene hele veien, hele tiden, og enda litt mer ved manuell gir?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  12. #9
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Nå sporer vi av her, men en annen sak er hvis det er motoren som primært er ombygget/byttet, hvorfor velge å bygge om til en sær tidsbegrenset overboost og ikke til mer 850R-lignende ytelse som hadde de ekstra musklene hele veien, hele tiden, og enda litt mer ved manuell gir?
    Støtter den. Bilen vil aldri bli en T5-R uansett, likegreit og antageligvis lettere å bare kjøre R-setup. Chippe trykket opp til ca 10-11 psi, 16T-turbo og M59. Badabing.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  14. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Her var det mye rare svar: Er det et problem får noen at jeg har en Volvo 850 T5 som er ombygd til T5R (240hk) i 1997 ?
    Synes det er helt problemfritt jeg. Skjønner ikke problemet?

  15. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg startet en tråd får å få vite hvor fargekoden på bilen stod. så får jeg en haug med svar som ikke har noe med fargekode å gjøre i det helet tatt. Prøv å svar meg på det jeg spør om ! Deres personlige meninger om T5- T5r får meg helt unødvendig . Jeg vet bare det står T5R 240 HK i vognkortet , å da velger jeg å kalle det en godkjent ombygd T5 til T5R , hva dere mener om det har ingen ting med hva jeg lurte på, fargekoden er noe helt annet så spar meg får personlige meninger om modeller av 850!

  16. #12
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke bare antall hk som gjør en T-5R til en T-5R.....
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  17. Takk mrstfu, Mrtical84 takket for denne posten
  18. #13
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Når du er på et entusiastforum, så må du tåle at folk korrigerer deg på fakta som er feil Hvis ikke er jo dette forumet helt uten verdi

    Du har jo fått svar på det du spurte om, og det med engang, så at folk diskuterer litt rundt bilen din må du nesten regne med. Spesielt når du har utgitt den for å være en T-5R i de andre trådene dine, og det her blir avslørt på fargekoden at det er en vanlig T-5.

    Volvo 850 T-5R er en bil som står høyt i kurs i Volvomiljøet, derfor er det mange som reagerer her inne når der kommer "falske" eksemplarer i samlinga.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  19. Takk Rcar, mrstfu, Svirre, Mrtical84, perpåhøvik takket for denne posten
  20. #14
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Når du er på et entusiastforum, så må du tåle at folk korrigerer deg på fakta som er feil Hvis ikke er jo dette forumet helt uten verdi

    Du har jo fått svar på det du spurte om, og det med engang, så at folk diskuterer litt rundt bilen din må du nesten regne med. Spesielt når du har utgitt den for å være en T-5R i de andre trådene dine, og det her blir avslørt på fargekoden at det er en vanlig T-5.

    Volvo 850 T-5R er en bil som står høyt i kurs i Volvomiljøet, derfor er det mange som reagerer her inne når der kommer "falske" eksemplarer i samlinga.
    Korrekt.
    Case closed.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  21. Takk perpåhøvik takket for denne posten
  22. #15
    Registrerte brukere Professor Dremel sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2015
    Sted
    Årnes
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    T-5 med opgraderinger er også en fin bil. Kos deg med den. Skulle den få 350 hk., har den bedre ytelse enn de fleste T-5R. Bilen din er uansett en oppgradert T-5. Den måtte vært bygd som T-5R fra fabrikk for å være en ekte T-5R. Eiere av ekte T-5R og andre entusiaster kan nok reagere litt på at du kaller den det.
    Sist endret av Professor Dremel; 12/06/16 kl 13:48 Begrunnelse: Retting i tråd med hva jeg mente å si.
    Volvo S70 1998, Volvo 850R 1996 Steg 0, Volvo PV "Extrem - Sport".

  23. #16
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har aldri ei en T5-R, og jeg reagerer litt på det.

    Se på det sånn, med en T5 har du mye friere tøyler til å gjøre hva du vil uten kritikk, fremfor med en T5-R. Kall det en T5 R-design eller lignene, go nuts - men om du kaller det en T5-R vil du ikke kunne starte en eneste tråd (eller flere, som du har gjort) uten at folk kommenterer at det ikke er en T5-R.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Vis det er så viktig får dere så er det en T5 som er blitt byttet motor å resten av delene slik at jeg kaller det en t5R. Står det i vognkortet så da synes det jeg var greit å gå ut fra det. men er det så fryktelig viktig så er det en orginal T5 som ble ombygd i 1997 hvorfor vet ikke jeg. kan gått kalle den en T5R replica vis det hjelper folk noe Beklager på det sterkeste at jeg har oppgitt feil fakta , har bare fulgt vognkortet jeg.Men i hode mitt vill den alltid fremstå som en T5R , selv om den er bygd om.
    Sist endret av DRømmevovo; 12/06/16 kl 17:44

  25. #18
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det står virkelig T5-R i vognkortet?

    Dette er ikke noe å bli furt over, men folk kommer til å påpeke det. Det er akkurat som når noen smeller på eksos, understell og logoer på en BMW 328 og kaller det en M3. Folk vil reagere.

    Du må gjerne kalle den hva du vil, men da vil du og få reaksjoner på det, spesielt når du eventuelt skal selge. En trimma T5 er langt mindre verdt enn en original T5-R, og de få T5-R som er igjen her i landet prøver vi alle å verne litt om.

    Det er bare sånn det er, en original T5-R står fremdeles ganske høyt hos de aller fleste.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. Takk perpåhøvik takket for denne posten
  27. #19
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Det står virkelig T5-R i vognkortet?

    Dette er ikke noe å bli furt over, men folk kommer til å påpeke det. Det er akkurat som når noen smeller på eksos, understell og logoer på en BMW 328 og kaller det en M3. Folk vil reagere.

    Du må gjerne kalle den hva du vil, men da vil du og få reaksjoner på det, spesielt når du eventuelt skal selge. En trimma T5 er langt mindre verdt enn en original T5-R, og de få T5-R som er igjen her i landet prøver vi alle å verne litt om.

    Det er bare sånn det er, en original T5-R står fremdeles ganske høyt hos de aller fleste.

    Flere 850 T5 i Norge er faktisk feilmerket i vognkort som 850 T-5R
    - Dog var jo ikke det som var saken her....

    Som jeg har påpekt i tråden min er også ekte 850 T-5R ved flere anledninger feilmerket TSR osv.

    Har også sett vognkort der det står at bilen er godkjent ombygget med "T-5R motor". Da typisk i 99,99 % av tilfellene; en "vanlig sugis" - som har blitt godkjent med motor fra en B5234T5 ifra 850 T-5R (evt B5234T5 fra en T5)
    - Opplyser DRømmevovo om sitt chassis eller skiltnummer - er det fort gjort å finne ut av om det er tilfellet for denne bilen.

    Vh
    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  28. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  29. #20
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    418 rød T5 med hellakkert R-fanger foran og original bak (skrevet i en annen tråd) kan høres ut som denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?...tter-850-Turbo
    Registrert på eier nå i mai (Jessheim), rett før "DRømmevovo" begynte å poste spørsmål angående trimming av en slik bil. Har jeg rett?

  30. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  31. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Hvis det er den bilen så har jeg originalmotoren hjemme, ble bytta i den etter toppakningshavari.

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  32. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  33. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Volvo 850 T5 (r) REPLICA ikke orginal t5R har aldi vært reg på jessheim.

    Jeg skjønner at dere reagerer på at det ikke er en orginal T5R , men la nå det være, Det er en T5 som er en replica av en T5R , så det er ikke noe vits i
    å lage noe stort ut av det er det vell? Jeg beklager at jeg ikke skrev dette med en gang, var ikke klar over at det var så viktig får dere her på forumet!
    Men er klar over det nå så kommer ikke til å Kalle den en T5R noen gang mer. Bilen Har ikke vært registrert på Jessheim så dere slipper å spekulerer mer om det. Kan jeg nå få lov til å bruke forumet på en normal måte?

  34. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg sjekka den linken som var over det er den dritt bilen som har vært på Jessheim , dere har helt rett! Kjøpte den i Sarpsborg så syne det hørtes rart ut. Men stemmer
    Er veldig lik den bilen fra Jessheim!

  35. #24
    Registrerte brukere Professor Dremel sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2015
    Sted
    Årnes
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Jeg skjønner at dere reagerer på at det ikke er en orginal T5R , men la nå det være, Det er en T5 som er en replica av en T5R , så det er ikke noe vits i
    å lage noe stort ut av det er det vell? Jeg beklager at jeg ikke skrev dette med en gang, var ikke klar over at det var så viktig får dere her på forumet!
    Men er klar over det nå så kommer ikke til å Kalle den en T5R noen gang mer. Bilen Har ikke vært registrert på Jessheim så dere slipper å spekulerer mer om det. Kan jeg nå få lov til å bruke forumet på en normal måte?
    Folk her på forumet tar entusiast - Volvo'er på alvor. Du har en fin Volvo som kan bli enda finere. Selv har jeg en 850R som jeg storkoser meg med først og fremst fordi jeg er så glad i å kjøre med den. Dersom jeg skulle erstatte 850R'en med noe annet, kunne jeg gjerne valgt en knallfin T-5. Jeg anser en fin T-5 som en ualminnelig trivelig bil for lite penger. Som du er klar over er jo oppgraderingsmulighetene enorme.
    Volvo S70 1998, Volvo 850R 1996 Steg 0, Volvo PV "Extrem - Sport".

  36. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  37. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Professor Dremel Vis post
    Folk her på forumet tar entusiast - Volvo'er på alvor. Du har en fin Volvo som kan bli enda finere. Selv har jeg en 850R som jeg storkoser meg med først og fremst fordi jeg er så glad i å kjøre med den. Dersom jeg skulle erstatte 850R'en med noe annet, kunne jeg gjerne valgt en knallfin T-5. Jeg anser en fin T-5 som en ualminnelig trivelig bil for lite penger. Som du er klar over er jo oppgraderingsmulighetene enorme.
    Hei! Endelig en som tenker i samme baner som meg. Grunn til at jeg kjøpte en slik bil var nettopp fordi oppgraderingsmulighetene er enorme , takk du er virkelig en hyggelig kar det må jeg si! Jeg kjøpte nok denne bilen litt får fort , kjøpte vell katta i sekken får å være ærlig , men jeg har dette som en hobby og bruker pengene mine på å få den i bedre stand karosseri trenger en del arbeid, det kan jeg pusle med selv , sett bort fra at noen har gjort en elendig oppretting på venstre front side, som jeg ikke for gjort noe med . kan leve med det! så bruker jeg fagfolk til å få overhalt og oppgradert motor , å så steg 4 chippe den , håper da på ca 350 HK med høyt ladetrykk. Det er grunn til at jeg kjøpte meg 850 at det er enorme oppgraderingsmuligheter. å at det er mange som kan mye om disse bilene.

  38. Takk holter, Professor Dremel takket for denne posten
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Hvor finner jeg hjernen på v40 2.0t 01 mod?
    By MortenJåsumd in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 0
    Siste post: 14/01/16, 17:48
  2. hvor er stikken for original subwoofer på 05 mod v70? finner den ikke
    By jensen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 12
    Siste post: 26/12/12, 23:22
  3. 850 2.5tdi 96 mod, hvor mange km tåler den?
    By HelgeS in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 08/03/12, 07:55
  4. V70 2001 2,4 T: mange feilkoder. Hvor skal jeg begynne?
    By minikabel in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 13
    Siste post: 20/05/11, 23:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •