Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 40 av 40

Tråd: Baktrykk vs VE ?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Avhenger av hvilken motor det skal på. Se denne, for turbovalget er IKKE tilfeldig: https://www.youtube.com/watch?v=YHRK5bJ6nPw

  2. #27

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Avhenger av hvilken motor det skal på. Se denne, for turbovalget er IKKE tilfeldig: https://www.youtube.com/watch?v=YHRK5bJ6nPw
    Ok . God natt

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Takk det samme.

  4. Takk Holck takket for denne posten
  5. #29

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Ta min motor som utgangspunkt. Jeg har 3 valg av turboer:
    Gt3576r med AR0.63
    Gtw3476r med AR0.63
    Gtx3576r med AR0.63

    Hva hadde du forventet hadde skjedd på min motor med de forskjellige turboene?

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ta min motor som utgangspunkt. Jeg har 3 valg av turboer:
    Gt3576r med AR0.63
    Gtw3476r med AR0.63
    Gtx3576r med AR0.63

    Hva hadde du forventet hadde skjedd på min motor med de forskjellige turboene?
    GT3576R er vel først og fremst en Ford 4,0 rekkesekser turbo og ingen universalturbo? http://gcg.com.au/turbos-kits/oem-tu...ra-4-0l-detail

    Ser lovende ut, men den enkle kompressorkåpen her er ikke den jeg foretrekker.

    GTW34 bruker tilsynelatende det gamle steg 3 hjulet med 65 mm stordiameter og 76 trim => 57 mm exducer. Dette er lite sammenlignet med GT35 hjulet med 68 mm stordiameter og trim 84.

    GTX3576R er i mine øyne en moderne videreutvikling av GT3582R som vi vet er en god turbo. Jeg ser frem til den dagen noe legger frem resultater med denne turboen som er i størrelse med EFR7670.

    Dette blir kun tipping.
    GTW3476R lader tidligst og gir høyest baktrykk.
    GTX3576R gir mest effekt.
    GT3576R gir ett resultat som er en mellomting, vil jeg tro.

    Magefølelse og intuisjon hadde sørget for at det hadde blitt en GT3576R her i huset.
    Sist endret av Batland; 30/05/16 kl 21:53

  7. Takk Holck takket for denne posten
  8. #31

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    GT3576R er vel først og fremst en Ford 4,0 rekkesekser turbo og ingen universalturbo? http://gcg.com.au/turbos-kits/oem-tu...ra-4-0l-detail

    Ser lovende ut, men den enkle kompressorkåpen her er ikke den jeg foretrekker.

    GTW34 bruker tilsynelatende det gamle steg 3 hjulet med 65 mm stordiameter og 76 trim => 57 mm exducer. Dette er lite sammenlignet med GT35 hjulet med 68 mm stordiameter og trim 84.

    GTX3576R er i mine øyne en moderne videreutvikling av GT3582R som vi vet er en god turbo. Jeg ser frem til den dagen noe legger frem resultater med denne turboen som er i størrelse med EFR7670.

    Dette blir kun tipping.
    GTW3476R lader tidligst og gir høyest baktrykk.
    GTX3576R gir mest effekt.
    GT3576R gir ett resultat som er en mellomting, vil jeg tro.
    http://gcg.com.au/turbo-parts/turbo-...lcon-fg-detail

    Vet ikke om kompressor huset mitt ville passet men. Finner lite informasjon på den.

  9. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Vanskelig å si, men jeg vil tippe at det går fint. GT??76 hjulene er oppgitt til 57/76,2 mm så det er sannsynlig at andre 76 mm kåper passer over. Husker jeg hadde noen harde diskusjoner med div. pers for noen år siden. Det endte med at det ble byttet og tricset med å bytte mellom de gode GT3071R kompressorkåpene og den dårlige GT2871R kompressorkåpen.
    Sist endret av Batland; 31/05/16 kl 17:36

  10. #33

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=GRT

    Har kompressor huset som disse kommer med "originalt" fra ATP. 4 tom inn med antisurge

  11. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=GRT

    Har kompressor huset som disse kommer med "originalt" fra ATP. 4 tom inn med antisurge
    Akkurat.
    Hadde blitt overrasket dersom dette ikke passer rett på, men hvis det er tilfelle, så er det nok enkelt å tilpasse.

  12. Takk Holck takket for denne posten
  13. #35

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Akkurat.
    Hadde blitt overrasket dersom dette ikke passer rett på, men hvis det er tilfelle, så er det nok enkelt å tilpasse.
    Tror det jeg også. Sende GCG en mail hvis det blir aktuelt. Først på lista er forsterka nedre kamreims hjul så får man se om lotto kupongen tikker inn etter det

  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Vet du hvordan motoren har det med tanke på baktrykk?
    I stedet for lotto er det er bedre å satse på en ekstra ladetrykksmåler som er tilkoblet en nippel i manifolden eller turbinhuset. Kanskje baktrykket ditt er lavere enn du tror og da er det ikke mye å hente på enda lavere baktrykk før du går over til skrøpelig grenrør og myye værre kam. Vi tok tross alt ut mellom 450 og 480 hk på pumpebensin med ett baktrykk som låg ganske høyt over ladetrykket.

  15. #37

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Vet du hvordan motoren har det med tanke på baktrykk?
    I stedet for lotto er det er bedre å satse på en ekstra ladetrykksmåler som er tilkoblet en nippel i manifolden eller turbinhuset. Kanskje baktrykket ditt er lavere enn du tror og da er det ikke mye å hente på enda lavere baktrykk før du går over til skrøpelig grenrør og myye værre kam. Vi tok tross alt ut mellom 450 og 480 hk på pumpebensin med ett baktrykk som låg ganske høyt over ladetrykket.
    Baktrykket var på 2,1-2,2 bar når vi hadde ladetrykk på 2 bar. Når vi prøvde høyere ladetrykk enn det gikk baktrykk over 2,5 bar. Fikk ikke se nøyaktig da målern jeg hadde stopper på 2,5 bar.

  16. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Baktrykket var på 2,1-2,2 bar når vi hadde ladetrykk på 2 bar. Når vi prøvde høyere ladetrykk enn det gikk baktrykk over 2,5 bar. Fikk ikke se nøyaktig da målern jeg hadde stopper på 2,5 bar.
    Akkurat, 10 - 25% over ladetrykket.
    Hvilke forhåpninger har du til forbedring av resultatet dersom baktrykket reduseres til 10 - 25% under ladetykket da?

  17. #39

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Akkurat, 10 - 25% over ladetrykket.
    Hvilke forhåpninger har du til forbedring av resultatet dersom baktrykket reduseres til 10 - 25% under ladetykket da?
    Håpet hadde jo da vært å få høyere effekt men uten å tape noe i mellomregister. Om det virkelig gir noe utslag på effekt med lavere baktrykk kunne vært testa med 1.06 eksoshus på 60mm turbin hjulet men da er det vel garantert at man saboterer mellomregister. Kunne selvfølgelig gått ned til en gtx3071r å sett hva det høyere turtallet på turbin hjelper med men lysta til å prøve en 3576 er større enn å gå ned i kompressor størrelse.

  18. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.319
    Antall takk

    Standard

    Blir interessant å se hva som skjer iallefall.

  19. Takk Holck takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. baktrykk i sugemotor?
    By Motstand in forum Motor og gir
    Svar: 16
    Siste post: 11/03/12, 03:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •