Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  50
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 118 av 118

Tråd: PROSJEKT! 850 T5R skal steg 4 chippes! Samler alle tråder her da det blir mye rot på forumet ellers

  1. #101
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Å ty til noen andre virkemidler enn skriftlige garantier for at de tar kostnaden er å skyte seg selv i foten. M56 kom til både V70 og 850, ganske sikker på at bolthullene er samme.

    Hvorfor bytta de girkasse? Skaffet du girkassa?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  3. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Vil virkelig tru bolthullene er det samme. Jeg mener vi har endel som bygger
    RWD
    biler med T5 blokk om dagen, ingen av disse har hatt det problemet.

  4. #103
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Samme bolthull på alle hvit 5mmerne og sekserne.
    850ens M56H og M56L er også helt like utvendig.
    Samme kasse også på senere S70/V70 1997 og frem til 98, men da var det 2 typer M56 ute å gikk (en med intern slave og en med ekstern slave), dog fortsatt samme hull da.
    Fra 1999 var det intern slave på alle mener jeg - fortsatt samme hull. Men standard med dobbelmasse svinghjul. Og da sikkert endret lengde på aksel.
    Fra rundt medio 2002 var det en helt annen aksling på M56 kassa mener jeg og da fortsatt dobbeltmasse. Men hull skal nå like herlig de samme....

    Correct me if I am wrong... men det tror jeg ikke

    Vært på Maskin & Bil Ludvika - hørtes nemmelig slik ut

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  5. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  6. #104
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Karen(e) i Ludvika bør en holde seg unna.
    Dem har ok priser på deler til tider og leverer når passer dem. Tålmodighet må en ha.

    Hadde selv en rødblokk der for flere år siden til overhaling for 400hk++ oppsett. Motor kom på en halvpalle levert og gaffel fra truck hadde laget en fin deformert bunnpanne.
    Etter nærmere inspeksjon, så fant jeg sand i oljekanalene og generelt små skitt partikler rundt inni motor. Toppen som var påmontert skulle være portet og i god stand. Toppen hadde mye syreskader i kjølekanaler og portingen var gjort med dremel!

    Her var det kjøpt inn veiv, råder og stempler fra Sten Parner, deler fra kanskje øverste hylle i den tid.

    Når en betaler nærmere 100 store lapper for et heftig motorbygg og får slik i retur, så blir en utrolig skuffet.

    Motor ble demontert helt og bygget opp igjen av Wetterhus Engineering som og mappet den. Torgeir skal ha mye skryt for det han gjorde for meg der

    Hva har en erfart?
    Jo, kvalitet koster, men sparer seg for mye tullball!

  7. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  8. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Å ty til noen andre virkemidler enn skriftlige garantier for at de tar kostnaden er å skyte seg selv i foten. M56 kom til både V70 og 850, ganske sikker på at bolthullene er samme.

    Hvorfor bytta de girkasse? Skaffet du girkassa?
    Jeg byttet girkasse pga den gamle skrapte da jeg giret til 3 . Det jeg skrev med andre virkemidler var pga frustrasjon. er i kontakt med verkstedet som har gjort jobben så det ordner seg på et vis.

  9. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Ludvika Ja det svære !

  10. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Samme bolthull på alle hvit 5mmerne og sekserne.
    850ens M56H og M56L er også helt like utvendig.
    Samme kasse også på senere S70/V70 1997 og frem til 98, men da var det 2 typer M56 ute å gikk (en med intern slave og en med ekstern slave), dog fortsatt samme hull da.
    Fra 1999 var det intern slave på alle mener jeg - fortsatt samme hull. Men standard med dobbelmasse svinghjul. Og da sikkert endret lengde på aksel.
    Fra rundt medio 2002 var det en helt annen aksling på M56 kassa mener jeg og da fortsatt dobbeltmasse. Men hull skal nå like herlig de samme....

    Correct me if I am wrong... men det tror jeg ikke

    Vært på Maskin & Bil Ludvika - hørtes nemmelig slik ut

    Rcar
    Ja vært på Ludvika , dem vet ikke hva dem driver med. Kan det være svaret på at dem måtte flytte motoren ca en cm frem?. At dem ikke har vist om dette du skriver her?
    Takker for svaret ditt , det tror jeg kan komme meg til stor hjelp , Det du skriver om aksel lengden, kanskje dem ikke har vært klarover dette? Jeg forstod ikke helt dette dem forklarte med bolt hullene , men dette finner jeg snart ut av. Rett på verksted over julen , hos en jeg kjenner litt som driver verksted , da kan jeg få se med mine egne øyne hva som er blittgjort feil ved montering av den nye kassa.

  11. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Karen(e) i Ludvika bør en holde seg unna.
    Dem har ok priser på deler til tider og leverer når passer dem. Tålmodighet må en ha.

    Hadde selv en rødblokk der for flere år siden til overhaling for 400hk++ oppsett. Motor kom på en halvpalle levert og gaffel fra truck hadde laget en fin deformert bunnpanne.
    Etter nærmere inspeksjon, så fant jeg sand i oljekanalene og generelt små skitt partikler rundt inni motor. Toppen som var påmontert skulle være portet og i god stand. Toppen hadde mye syreskader i kjølekanaler og portingen var gjort med dremel!

    Her var det kjøpt inn veiv, råder og stempler fra Sten Parner, deler fra kanskje øverste hylle i den tid.

    Når en betaler nærmere 100 store lapper for et heftig motorbygg og får slik i retur, så blir en utrolig skuffet.

    Motor ble demontert helt og bygget opp igjen av Wetterhus Engineering som og mappet den. Torgeir skal ha mye skryt for det han gjorde for meg der

    Hva har en erfart?
    Jo, kvalitet koster, men sparer seg for mye tullball!
    Ja gutta i Ludvika , skal få høre fra meg om , hvodan det går ann å levere ut en bil fra renovering/overhaling , så har det blitt bare tull. Jeg skal få den på et verksted . nære derjeg bor som jeg kjenner gutta litt , så kan jeg se selv med mine egne øyne hva som er blitt gjort feil. så kan dem rette opp i dette med girkassa . så for Ludvika regninga.

  12. #109
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Ikke for å legge en dempe julestemningen, men er redd en ikke kommer så langt uansett hva en foretar seg mot dem.

    Jeg endte opp med et sett med Xenon pære sett til verdi av 400kr som de sendte som "plaster på såret" etter x antall ubesvarte telefoner og e-poster for siste handel. Dem er veldig kjapp å svare når skal handle, men i ettertid gir dem blanke f...

    Har selv lært den harde veien og forstår din frustrasjon veldig godt!

  13. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  14. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Ikke for å legge en dempe julestemningen, men er redd en ikke kommer så langt uansett hva en foretar seg mot dem.

    Jeg endte opp med et sett med Xenon pære sett til verdi av 400kr som de sendte som "plaster på såret" etter x antall ubesvarte telefoner og e-poster for siste handel. Dem er veldig kjapp å svare når skal handle, men i ettertid gir dem blanke f...

    Har selv lært den harde veien og forstår din frustrasjon veldig godt!
    Takker for med for at du forstår min frustrasjon. Jeg får håpe det er så enkel som at det kun er girspaken som har hoppet av feste mot girkassen.
    Bilen blir i alle fall satt på et verksted jeg kjenner en av mekanikerne , det er et meget bra firma , så da for jeg bare håpe at det ikke er så mye arbeid som skal til får at det virker igjen.

  15. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg advarer alle om å holde seg langt unna Ludvika bil & maskin , samme om det bare er snakk om et hjulskift så hadde jeg ikke stolt på dem .
    Det er bare lureri hele firma. Jeg leste jo litt rund om Ludvika bli& maskin før jeg valgte å bruke dem , det jeg fikk inntrykk av da var at dem hadde en veldig dårlig kundeservice , at han skulle komme tilbake til saken osv at han bare utsatt problemer som oppstod , men det ble også skrevet at han satset på¨større oppdrag, total renoveringer av biler fra Norge og andre skandinaviske land . så jeg tenkte at da tar han vell den biten seriøst men er ikke så hjelpsom på små jobber.
    Men jeg tok fullstendig feil, Ludvika er ikke et seriøst firma på noen områder , merkelig at dem klarer å holde dette firma gående ?

  16. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Ludvika mener at dem som har skrudd på bilen før har saget bort styrpinner som holder girkassen på eksakt posisjon . Er det han som har saget dem bort eller tidligere eiere?
    Jeg har ingen peiling på girkasser så jeg veit ikke hvordan disse styrpinnene ser ut eller hvilken funksjon dem har. Det eneste jeg har vært borti når det gjelder girkasser er bytte av girkasse på en Amazon jeg hadde en gang. Er det mulig å montere/sveise på nye styrepinner slik at girkassen kan bli holdt i riktig posisjon ? Det er kanskje feil sted å poste dette spørmålet ? så er det bare for Hovedstyre å slette denne posten ved behov! , jeg tror jeg velger å lage en tråd i motor /gir i stedet , det er vell der et slikt spørsmål bør være ?

  17. #113
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Er nok bare å la spørsmålet ditt stå Enklere når alt er samlet i en prosjekttråd! Angående styrepinnene... Så fatter jeg ikke at de skal ha noe å si. Trodde de var der for at det skulle være lettere å få på girkassen jeg, så den var på riktig plass før du satte inn skruer. Så den forklaringen syns jeg var tynn

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  19. #114
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. feb. 2017
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Er ikkje tilfeldigvis ein plomeraud HB registrert 94mod det er snakk om vel ?
    Volvo 850 1994 B5234T5 Prosjekt
    Opel Ascona B 1981 2.0S Prosjekt
    Subary Justy 1997 1.3 (Winterbeater/Brukis)
    Volvo 850 1993 B5252FS (Høgd)
    Volvo 850 1994 B5204FT (Høgd)

  20. #115
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjelljen Vis post
    Er ikkje tilfeldigvis ein plomeraud HB registrert 94mod det er snakk om vel ?
    Stemmer det.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #116
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fjelljen Vis post
    Er ikkje tilfeldigvis ein plomeraud HB registrert 94mod det er snakk om vel ?
    Du som kjøpte den eller ? Ligger en tråd på bilen her http://forum.vccn.no/showthread.php?...P-når-ferdig!
    1990 Volvo 240

  22. #117
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Håper at et litt slakt håndbrekk og en litt høy avgassmåling ikke skremmer den nye eieren

  23. #118
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Håper at et litt slakt håndbrekk og en litt høy avgassmåling ikke skremmer den nye eieren
    Hehe ja uff



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  2. Svar: 2
    Siste post: 14/05/16, 12:42
  3. Volvo 245 prosjekt! blir mye bilder
    By virre91 in forum 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/05/11, 15:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •