Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  50
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 118

Tråd: PROSJEKT! 850 T5R skal steg 4 chippes! Samler alle tråder her da det blir mye rot på forumet ellers

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Den ledningen som "bare henger og slenger" er til å lese ut feilkoder med på OBDI.
    Tusen takk får svaret. Der hjalp du meg mye!

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard Da har jeg kjørt en diagnose å fått frem feilkodene i bensinsystemet . Kun 3 feil

    Den ene feilen kan jeg se bort fra , den vet jeg om å har ingen ting med at det ryker så mye ut av eksosen på bilen å gjøre (motor får alt får mye bensin).
    Feil nr 2 : Signalet fra den fremre bankesensoren mangler eller er feilakig.
    Feil nr 3 : Signal fra TPS (Trottelpositionsgiver) eller på norsk gass-stillings sensoren er utenfor spennings parameteret. så da blir det til å få noen til å sjekke hva som er galt med TPS, som jeg tror har endel å si når det gjelder å få den til å gå mer magert . så jeg kansje snart kan slippe denne svarte røyken som kommer etter kjøring når motor står på tomgang å det ryker noe voldsomt med bensin som ikke er forbrent . Noen som har noen tips rund dette? få motor til å gå mer magert?

  3. Takk LÅG takket for denne posten
  4. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Om det var noe galt med maf eller lambda tror jeg nok du skulle fått en kode + lampe i dashen. Er vel bare å stikke innom volvo og få lest ut koder og ta en co måling så har du svaret. Å ta av innsuget har ingenting for seg.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Det bildet ditt og teksten forteller meg lite annet enn at vi er i nærheten av fordeleren . Er det en slange? hvorfra og til hvor går den.. er ikke jalla fordi den er festen med en strips, det er fornuftig det, ser ut som en vakumslange.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Mener bestemt at 150 kun for motor høres helt vilt ut da du går for en standard pakke, ville forventet meg laaangt mer for såpass med penger, inkludert clutch, motorfester, oppheng, fjæring, oljekjølere og eksos etc etc. Pluss litt elektrisk knask som bredbåndslambda etc
    Da har jeg lest av koder. kun 3 feilkoder, se siste post får mer info. Kankje det er noe du kan tipse meg om?

  5. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Da har jeg lest av koder. kun 3 feilkoder, se siste post får mer info. Kankje det er noe du kan tipse meg om?
    og hva var feilkodene?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  6. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    og hva var feilkodene?
    Hei! Feilkodene står i en post lenger opp på siden

  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Bankesensoren kan nok rote til, mulig den feter opp hvis signalet er borte for å helgardere mot tenningsbank.

    Tps kan også gjøre det, men da må den tro at den hele tiden står på bånn gass/over en bestemt vinkel. Da går du inn i "wot enrichment"

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  8. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Du skriver din tolkning av kodene, ikke hva de faktisk var, hva var den første koden? Du ber om hjelp da er det minste du kan gjøre å dele informasjonen om kodene.

    Bankesensoren kan være et kontaktproblem, start der.

    TPS er billig og enkel å bytte.

    Hva er tilstand på tenningsdeler, plugger, rotor, lokk og kabler? Hvilke plugger står i og hva er gapet på dem?
    Kun originaldeler er å anbefale i tenningssystemet

    Sjekk for vakumlekkasjer.

    Hvilken olje er på motoren?

    Sjekket vakumlinja til BTR?

    Er spjeldet på tomgangsmotor løs og fin? Ta evnt av tomgangsmotor og rengjør.

    Er gasspjeldet rent og pent, kan ligge mye gugge der som gjør at det ikke lukker skikkelig..

    Går gasspjeldet helt tilbake til grunnstilling når foten er av gassen, du hadde noe med en klips eller no på gasswiren. Sjekk ut dette. Skal være et par mm slakk på wirern men ikke mer. Uansett, spjeldet må helt tilbake i nullposisjon.
    Sist endret av gswede; 09/10/16 kl 10:46
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  9. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Du skriver din tolkning av kodene, ikke hva de faktisk var, hva var den første koden? Du ber om hjelp da er det minste du kan gjøre å dele informasjonen om kodene.

    Bankesensoren kan være et kontaktproblem, start der.

    TPS er billig og enkel å bytte.

    Hva er tilstand på tenningsdeler, plugger, rotor, lokk og kabler? Hvilke plugger står i og hva er gapet på dem?
    Kun originaldeler er å anbefale i tenningssystemet

    Sjekk for vakumlekkasjer.

    Hvilken olje er på motoren?

    Sjekket vakumlinja til BTR?

    Er spjeldet på tomgangsmotor løs og fin? Ta evnt av tomgangsmotor og rengjør.

    Er gasspjeldet rent og pent, kan ligge mye gugge der som gjør at det ikke lukker skikkelig..

    Går gasspjeldet helt tilbake til grunnstilling når foten er av gassen, du hadde noe med en klips eller no på gasswiren. Sjekk ut dette. Skal være et par mm slakk på wirern men ikke mer. Uansett, spjeldet må helt tilbake i nullposisjon.
    Tusen takk får mange fine tips! Jeg setter virkelig pris på forslagene dine, jeg skjønner at du vet hva du prater om. Så jeg kommer til å gå gjennom alle punktene du har skrevet, starter med bankesensoren som du anbefaler. . Jeg skal sjekke ut alt dette du har nevnt til helga. Motronic 4,3 Feilkode 1-4-3 og 4-1-1 . Jeg glemte en ting det var motorolja som du nevnte , jeg vet ikke hvilken kvalitet det er på oljen , men det jeg vet er at den ble byttet rett før jeg kjøpte bilen , pga Veivhusventilasjon hadde tettet seg. når jeg ser på oljen så ser den helt ny ut, har nok ikke gått mange km. så når det gjelder kondens så vet jeg ikke om det gjelder med et gammelt kæring råd jeg brukte før i tiden , sjekke under siden av oljepåfyllingslokket , at det ikke er noen vann perler der?
    Sist endret av DRømmevovo; 09/10/16 kl 18:20

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Trenger ikke vannperler på oljelokket for å ha kondens i olja, kondens er noe alle biler får i olja, hver dag. Noen mer, noen mindre.
    Mest akkumuleres ved småkjøring.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  11. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  12. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Trenger ikke vannperler på oljelokket for å ha kondens i olja, kondens er noe alle biler får i olja, hver dag. Noen mer, noen mindre.
    Mest akkumuleres ved småkjøring.
    Takker! Er det noen fare med å kjøre med bilen med disse feilkodene. Kjøre med en bil som får for mye bensin? Jeg tenkte på å ikke bruke bilen noe spesielt mer før jeg skal ha den til ful overhaling i Sverige. Så tenkte jeg å få rettet opp feilene der , slik at jeg får normal co2 utslipp og blir kvitt denne sorte røyken?

  13. #61
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Litt kondens i olja er det på alle biler ja. Sjeldent det er så mye at du får dråper i påfyllingslokket. Det har i alle fall jeg aldri opplevd.

    Dog kan du fort merke kondensen i bunnen av peilepinnen. Der kan det fort bli litt guggete.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Du sier at den får for mye bensin, gjør den det? Har du målt CO? Hva er forbruket?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  15. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Du sier at den får for mye bensin, gjør den det? Har du målt CO? Hva er forbruket?
    Jeg har ikke målt co tror jeg vill sprenge parameteret der, å den bruker faktisk ikke mye bensin.
    Jeg har får å si det rett ut ikke peiling! Så jeg har snakket med Svensken som skal overhale forsterke renovere motor gir . han skal fixe dette med røyken som kommer ut av eksospotta. Det er mye bedre å overlate dette til noen som kan skru , i stedet får at jeg skal stå å knote i timevis uten å klare å skjønne hva som egentlig er årsaken til denne røyken.

  16. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Liten vits i å jage spøkelser som kanskje ikke er der, koster jo nesten null å få sjekket CO..
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  17. Takk DRømmevovo, mrstfu takket for denne posten
  18. #65
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Røyken er nok ikke noe spøkelse ! . den er der jeg har sett den med mine egne øyne, bestod syns testen hos legen på helse sjekk får 2 uker siden. He hee. Å jeg har heler ingen vrangforestillinger , brodern som oppdaget den voldsomme røyken på tomgang etter kjøring, da vi stoppet får å fylle bensin når jeg var på vei hjem fra bil kjøpe .Brodern
    mente det måtte være noe alvolig galt med bilen siden det røyk så jævlig å mente at jeg hadde kjøpt katta i sekken. at vi burde snu å prøve å heve kjøpet . Men jeg valgte å ta med meg bilen hjem. Å har kjøpt katta i sekken . Hee he . Det er det ingen tvil om . vær gang jeg driver med noe med bilen så dukker det opp nye overskelser , så jeg tenker på den luringen som solgte meg denne (bilen) , burde ikke vært lagt ut på finn.no som bil til salgs , men kjørbart prosjekt selges. Det er så mye små feil å rart med bilen at det er helt latterlig . Så det er grunn til at den må en tur til Sverige , da blir det orden på Motor å gir, så får jeg forsette å utbedre alle små feilene på bilen ting som ikke virker osv. Jeg ser det på¨den måten at nå har jeg snart en fin motor å gir i alle fall , så får jeg eventuelt kvitte meg med denne bilen etter vært , Men beholder motor , gir og alt trim greiene jeg skal ha på , å eventuelt flytte dette over på en bedre bil , holder meg til P 80, det er helt klart. Jeg skal ta å laste opp et bilde av røyken så skjønner du hva jeg mener. Men hva F er problemet med å laste opp bilder på dette forumet her? må jeg slette dem jeg har lagt ut før? når jeg prøver å laste opp et bilde så får jeg beskjed om at det tar får stor plass , så har jeg vært inne i et bilde komp. program å laget bilde så lite at det tar ikke noe plass i det hele tatt! men når jeg skal laste det opp kommer det opp en melding om at bilde ikke kan være større en så så stort. å så lite går det ikke an å få et bilde , jeg har jo lastet opp bilder her før?
    Sist endret av DRømmevovo; 14/10/16 kl 18:11

  19. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Det er begrensninger for hvor store filer du kan laste opp. Få deg en photobucket konto, kjekt å ha og veldig grei til slikt som forumbilder.

    Du kan jo seff skalere ned bildet og laste det opp..
    Sist endret av gswede; 15/10/16 kl 10:04
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  20. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  21. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Oppgradering av turbo? 850 har rett avgass hus, noe som er lite heldig da det vinklede str 7# skal vist nok skal kunne hente frem mer fra turboen.
    Hvordan få tilpasset vinklet 7# avgass hus da jeg har rett Kona avgass orginalt. Kan jeg sveises om downpipen? eller fines det andre løsninger? Hvilken turbo er mest lik TD04HL T19 , da tenker jeg på at du ikke trenger høyt turtall før turboen slår inn . Har funnet ut at T 19 er ganske begrenset når det kommer til HK, skulle gjerne funnet en turbo som kan levere litt mer hk og samtidig reagere på lavt turtall ? Noen som har tips til fin turbo til 850n, er ikke ute etter så stor turbo, å gjerne så bolt on som mulig!

  22. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Krx400?

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  23. Takk HansOla, DRømmevovo takket for denne posten
  24. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Krx400?

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Takker for svaret . Jeg fant den til salgs oss NAI racing , der stod det følgende kan brukes på 850 ,men da må rørpakke til vannkjøling og smøring byttes.
    Jeg har ikke så greie på turboer , så sett at jeg eventuelt kjøper denne turbo , Hvor mye tror du et verksted som driver med turboer, skal ha får disse modifiseringene?
    Sist endret av DRømmevovo; 23/10/16 kl 15:56

  25. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Er det noen som vet om noe trix får at downpipen skal passe på et vinklet avgass hus? Det sitter rett kona downpipe til tubon der nå . Er løsningen å kappe litt ned på downpipen og sveise på en downpipe som passer mot et vinklet avgass hus ? Er det noe særlig mer HK å hente ut av en 20T en en 19T ? Kan man hente ut 20 hk+ mer på en 20T ?

  26. Takk regeli takket for denne posten
  27. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Du trenger turbo med vinklet eksoshus og tilhørende DP.
    Evnt bare bytte eksoshus på den turboen du har og så skaffe deg vinklet DP.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  28. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  29. #72
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Er det noen som vet om noe trix får at downpipen skal passe på et vinklet avgass hus? Det sitter rett kona downpipe til tubon der nå . Er løsningen å kappe litt ned på downpipen og sveise på en downpipe som passer mot et vinklet avgass hus ? Er det noe særlig mer HK å hente ut av en 20T en en 19T ? Kan man hente ut 20 hk+ mer på en 20T ?
    Skal den ikke steg 4 trimmes allikevel nå da eller ???

    Som jeg har sagt før rekker 19T til 350 (+med litt oppgraderinger)
    Har du enda ikke bygget grom motoren din med bla sterkere råder - går du for 18T eller en litt oppskremt 16T.
    Begge holder til 330.
    Dog er det ikke slik at man får mer hester bare ved å heve på noe større.
    Komponenter må stå i stil og
    ECU
    må bli fortalt (programmert for) de aktuelle oppgraderingene.

    Mvh
    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  30. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  31. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rcar Vis post
    Skal den ikke steg 4 trimmes allikevel nå da eller ???

    Som jeg har sagt før rekker 19T til 350 (+med litt oppgraderinger)
    Har du enda ikke bygget grom motoren din med bla sterkere råder - går du for 18T eller en litt oppskremt 16T.
    Begge holder til 330.
    Dog er det ikke slik at man får mer hester bare ved å heve på noe større.
    Komponenter må stå i stil og
    ECU
    må bli fortalt (programmert for) de aktuelle oppgraderingene.

    Mvh
    Rcar
    Blir ikke noe steg 4 ! Blir mapping av
    ECU
    hos ARD.

  32. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard 850 T5 Blir ikke steg 4 chip , går får ARD tuning av ECU og mest sansynlig ARD TUNING TD05 20G Turbo

    Jeg har tenkt meg nøye om og kommet frem til at det er alt får store begrensninger med steg 4 chip og 19 T turbo. Så de blir mest sansynlig
    ECU
    mapping av ARD og TD05 20 g turbo fra ARD. Når jeg først skal oppgradere så kan jeg like gått gå får noe som gir mer HK og mer glede!
    Bilen er i Sverige nå får full overhaling og forsterkning av topp motor gir clutch og en quad diff.
    Sist endret av DRømmevovo; 18/11/16 kl 19:24

  33. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Var jeg deg ville jeg holdt meg så langt vekke fra ARD som mulig.

    ARD=IPD "Lucky" som har startet for seg selv. Hans såkalte map er intet mer enn forhøyet turbotrykk, uten hensyn på tenning AFR eller annet. Dette er en stor kontrovers blant entusiaster som fulgte han videre fra IPD. ARD er intet mer enn han selv og hans kone som driver fra garasjen.

    På volvospeed er det dokumentert at hva han bedriver er juks og bedrag med tilhørende døve ører når motoren går til helvete.
    For guds skyld, hold deg unna og få nå heller bilen mappet hos noen som kan det AKA autotech.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  34. Takk regeli, DRømmevovo takket for denne posten
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  2. Svar: 2
    Siste post: 14/05/16, 12:42
  3. Volvo 245 prosjekt! blir mye bilder
    By virre91 in forum 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/05/11, 15:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •