Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  50
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 118

Tråd: PROSJEKT! 850 T5R skal steg 4 chippes! Samler alle tråder her da det blir mye rot på forumet ellers

  1. #26
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    Kjøre som normale folk jeg! Har heller ingen problemer med Politi. Det er nå sånn jeg tenker da, folk må vell kunne ha sinne egne meninger?
    Det er ikke politiet som foretar teknisk kontroll av kjøretøy med tanke på uoriginale turboer osv. Det er Statens Vegvesen som har primærkompetansen på det

    Fargekoden står på en plate i motorrommet ved batteriet. Fargekoden har tre siffer, en bindestrek for så to siffer til.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #27
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DRømmevovo Vis post
    jeg tenkte å bytte bakluke på bilen ,å den er i annen farge så jeg må lakkere den. Hvor på bilen finner jeg fargekoden? og hor mange tall bokstaver skal det være? Noen som vet det? Takker på forhånd på alle som svarer
    Finner fargekoden på chassisplata i motorrommet, der hvor chassisnummeret ditt står. Usikker på hvor denne er lokalisert på 850, men tror det er på innerskjermen på førersiden. Fargekoden vil ha formatet XXX-XX, for eksempel 426-10.

  3. #28
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Kjører man original motronic styring er det ikke noe problem å ha 2 stk (eller fler)
    ECU
    til en og samme bil.
    For normal dagligdags kjøring - kan man ha en custom mappet
    ECU
    (til de endringer man har gjort) - men med allikevel tilnærmet original effekt.
    (For hva du har planlagt og fått til råd - er det også fult mulig å få dette til å se 99 % originalt ut - selv for en biltilsyn mann / kvinne eller en mekaniker - dog kanskje ikke en Volvomekaniker)
    For tracksdays etc - kan man ha en vesentlig vassere
    ECU
    "som leverer full pupp"
    Koster lite og er ikke mye bry å bytte disse (!) Tar faktisk ikke mer en 30 sekunder (om man er nøye å passer på å få klipsa på plass....)
    For å ikke snakke om at man slipper å risikere både sertifikat, regresskrav ved skade osv osv.


    Rcar
    Sist endret av Rcar; 11/06/16 kl 22:47
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  4. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Der ga du meg virkelig noe å tenke på, takk skal du ha hørtes veldig smart ut i mine ører.

  6. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Jeg er klar over at det er statens vegvesen som foretar kontroller av biler , jeg tenkte bare på vis man blir stoppet av politi å dem mistenker høyere effekt en vognkortet så kan dem sende deg på teknisk kontroll hos statens vegvesen . Har været borte i noe lignende før ,politiet mente jeg måte vise bilen hos statens vegvesen fordi den ikke var i den stand som stod i vognkortet , men jeg dro aldri til vegvesenet å viste bilen , ble aldri innkalt så saken ble vell glem eller noe , ikke vet jeg .

  7. #31
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Svart intercooler, svarte rør, svarte silikonslanger, beholde varmeskjold deksler over turbo etc, kjøre eksos med 2 lyddempere + racecat, KN filter I original boks - mye man kan oppgradere uten at det ser så innmari påfallende ut. At motor innvendig er bygget for flere hundre hk over originalt - er biltilsynet rivende likegyldig.
    ECU
    bestemmer effekten (!) og velger man de rette komponentene fungerer disse like fint på 225-250 hk som 350 hk.
    Og for daglig kjøring holder 250 Hk mer enn nok... Skal man frese rundt å bruke 100 hk til på offentlig vei hele tiden - er ikke den største bekymringen /problemet av skiltning / visning etc, men SERTIFIKATET DITT
    Har som sagt selv rett over 250 hk i min egen T-5R for normal kjøring (som er innenfor 10 %) , men har også ME 4.4 ECUer som er satt opp til 300, 350 og 400 (sistnevnte må jeg oppgradere snurra for å oppnå)
    Får du tak i noen som er meget flinke til å sette opp en "custom"
    ECU
    er det vesentlig kvikkere ytelser å oppnå enn originale 250 Volvo hester (selv med 250 hester)
    - Da turbo er litt større, grenrør flower bedre, grovere eksos flower bedre, Kn filter drar luft lettere inn, grønne dyser har bedre spredning etc osv osv.

    Og skal man på en trackday etc er det som sagt særdeles enkelt å swappe hjernen på disse

    850 er i det hele en gulla god bil
    Og for øyeblikket veldig mye - for lite penger.
    - Så et godt valg du har gjort der...

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 16/06/16 kl 17:02
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  8. Takk Professor Dremel, DRømmevovo, regeli takket for denne posten
  9. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Da jeg kjøpte bilen synes jeg det røyk mye eksos ut av potta etter kjøring når jeg lot den stå på tomgang , tenkte at her er sikkert toppen slitt eller noe . men nå når jeg starter bilen ryker det mye av potta selv før jeg har kjørt , og det ryker etter kjøring , men det lukter bensin, så jeg er 99 prosent sikker på at bilen får for mye bensin , hva kan være galt? er det lambdasonden som har tatt kvelden ? Takker får alle som har noe forslag om hva jeg skal gjøre , (prøve) får at den ikke skal få for mye bensin. skal på EU første uka i januar . tror dem får sjokk skader av co utslippet på denne bilen.

  10. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Hvilken farge er det på eksosen?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  11. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  12. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Råd på veien Autotech ,Tm Racing, PacMan Racing de kan 5 Volvo og trimm 19T er bare glemme skal du klemme ut effekt av den bilen over steg 3-4.En holdbar 5 med 400-500 koster deg fort 100.000,- Skr
    Jeg har kommet frem til at jeg havner på rett under 150 000 får et oppsett der ingen ting er overlatt til tilfeldigheter , og det er kun med steg 4 fra Autotech . Alt som kan oppgraderes , skal oppgraderes helt ned til pluggledninger.

  13. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Hvilken farge er det på eksosen?
    Den er ikke blå! Det er sånn typisk røyk som kommer vanligvis rett etter man har startet bilen da den går med choke.

  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=DRømmevovo;1006247]Da begynner ting å falle på plass med hvem, hva og hvor Jeg skal få Kjøpt/Overhalt/modifisert/forsterket motoren å bilen , jeg tro det bare gjenstår å finne ut hvem som kan montere en bredbåndslambda på 850 prosjektet ? Jeg har send mail til mang firmaer/verksteder , men det er tydeligvis ingen som har noe lyst til å ta på seg denne jobben ,
    ikke vet jeg hvorfor! Noen som har noen forslag til verksted som driver med slikt? Sverige/Norge? Det følger jo med bruksanvisning til disse kittene som bli solgt , men den er på Engelsk og jeg har ikke tenkt å montere dette selv da jeg ikke kan noe om det, og som jeg skjønner er det veldig viktig hvordan dette blir montert. spesielt hvor langt fra turbo du monterer selve sensoren.Kom gjerne med tips!!![/QUO
    Nå har jeg googla og spurt alle jeg kan om bredbåndslambda montering . det er jo ikke noe vanskelig i det hele tatt . Så det fixser jeg fint selv.

  15. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Er vakumet koblet til regulatoren? Kjører du bilen langt og ofte? Lenge siden oljebytte? Kan være bare kondens du ser.

    100+k bil.. men det inkluderer byggd motor, diff, skikkelig turbo, bremser, oppheng og "alt" som hører med - 450+-hk
    www.youtube.com/watch?v=D-ouO8Ii74s
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  16. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Er vakumet koblet til regulatoren? Kjører du bilen langt og ofte? Lenge siden oljebytte? Kan være bare kondens du ser.

    100+k bil.. men det inkluderer byggd motor, diff, skikkelig turbo, bremser, oppheng og "alt" som hører med - 450+-hk
    www.youtube.com/watch?v=D-ouO8Ii74s
    Vet ikke om vakumet er koblet til regulatoren, Er dette noe som kan løsne? Skal sjekke dette til helgen. Håper også at diagnose systemet på bilen fungerer så kan jeg finn ut mer om denne røyken jeg ikke liker. Nei Kjører aldri bilen langt . den lengste turen bilen har hatt er da jeg kjøpte den i nærheten av Sarpsborg og kjørte den hjem til Skedsmo. Jeg bruker bilen svært lite , da jeg føler at motoren/toppen ikke er god. Blir mye mer kjøring til våren , da motor / topp osv er overhalt/forsterket og trimmet. Blir tur til Sverige nå i November får å få orden på motor/Topp osv. men dette med røyken som bekymrer meg må jeg finne ut av fortest mulig, takker får alle tips! Håper det bare er kondens, jeg ser . Det er en mulighet . Men det er også en annen type røyk på bilen den har vært der siden jeg kjøpte bilen , stoppet på en bensinstasjon får å fylle på litt supe på vei hjem etter kjøp av bilen , da jeg stoppet bilen men lott den stå å gå på tomgang kom det voldsomt med røyk ut av eksospotta , det samme skjer nå viss jeg kjører meg en tur å bruker den , vis du skjønner så skjer det samme masse røyk på tomgang etter hard kjøring.

  17. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Du sier røyken ikke er blå men du forteller ingenting om fargen ellers, er den hvit eller sort da?
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  18. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Du sier røyken ikke er blå men du forteller ingenting om fargen ellers, er den hvit eller sort da?
    Den røken som har kommet nå i siste kan jeg vell kalle vit ( det er liksom ikke noe farge på den bare røyk, litt vanskelig å forklare. Den andre røyken jeg snakker om som kommer etter jeg har kjørt bilen en stund å lar den gå på tomgang etter kjøring er svart. Får håpe at diagnose boksene fungerer på bilen , så skal jeg kjøre en diagnose på injection systemet til helgen ! Er blitt gjort så mye rart av tidligere eiere med denne bilen så kommer ikke som noe sjokk viss det ikke fungerer.

  19. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Hvit farge, da er det kondens som brenner av. Sort derimot er nok for mye fuel, om du ikke har feilkoder liggende så let etter vakumlekkasjer.
    Er ikke så mye å hente på å "kjøre diagnose av injection systemet". Enten har du koder eller så har du ikke.

    Start med basicen, tenningsdeler og vakumslanger her og der, ikke minst den på enden av innsug til PTC og den til bensintrykkregulatoren.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  20. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  21. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    hmm tror nok fremdeles jeg ville angrepet dette noe annerledes..

    En flaskehals du bør vurdere er hvilken turbo du skal ha, flere skyr td04hl-19t da eksoshuset fort blir i minste laget, da hjelper det fint lite med alt det andre. Det mange gjør, er å bruke 19t simpelthen pga av enkelthet, tilgjengelighet og pris.
    Ikke dermed sagt at dette er beste veien å gå, spesielt ikke med lommeboka di.
    Jeg klarte å poste den samme meldingen 2 ganger så derfor redigering.
    Sist endret av DRømmevovo; 06/10/16 kl 17:16

  22. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    hmm tror nok fremdeles jeg ville angrepet dette noe annerledes..

    En flaskehals du bør vurdere er hvilken turbo du skal ha, flere skyr td04hl-19t da eksoshuset fort blir i minste laget, da hjelper det fint lite med alt det andre. Det mange gjør, er å bruke 19t simpelthen pga av enkelthet, tilgjengelighet og pris.
    Ikke dermed sagt at dette er beste veien å gå, spesielt ikke med lommeboka di.
    Blir flowprepping av eksoshuset så håper det hjelper bitte lite

  23. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Laloba Vis post
    Råd på veien Autotech ,Tm Racing, PacMan Racing de kan 5 Volvo og trimm 19T er bare glemme skal du klemme ut effekt av den bilen over steg 3-4.En holdbar 5 med 400-500 koster deg fort 100.000,- Skr
    En holdbar 5 er med steg 4 (330 HK ++) koster ca 150 000 skal man oppgradere ALT.

  24. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Hvit farge, da er det kondens som brenner av. Sort derimot er nok for mye fuel, om du ikke har feilkoder liggende så let etter vakumlekkasjer.
    Er ikke så mye å hente på å "kjøre diagnose av injection systemet". Enten har du koder eller så har du ikke.

    Start med basicen, tenningsdeler og vakumslanger her og der, ikke minst den på enden av innsug til PTC og den til bensintrykkregulatoren.
    Ja det er det jeg tror jeg også at den får alt for mye suppe.Takk får at du kommer med forslag til mulige feil. skal sjekke grundig på Lørdag. håper å få lest av feilkoder det kan jo gi meg svar om for eksempel lambdasonden har takket for seg osv. Må vell skru av innsuget å hele pakka får å se om alt er ok, det sitter vell en del ting som har innvirkning på at den får for mye suppe bak innsuget som bør sjekkes?

  25. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Hvit farge, da er det kondens som brenner av. Sort derimot er nok for mye fuel, om du ikke har feilkoder liggende så let etter vakumlekkasjer.
    Er ikke så mye å hente på å "kjøre diagnose av injection systemet". Enten har du koder eller så har du ikke.

    Start med basicen, tenningsdeler og vakumslanger her og der, ikke minst den på enden av innsug til PTC og den til bensintrykkregulatoren.
    Her har jeg tatt 2 bilder legg merke til den ledningen jeg holder i hånda den henger bare å dingler! På det andre bilde hvor jeg holder i vieren , det er satt på et stort klips , her er det noe jalla mek igjen . Noe av dette må vell ha innvirkning på bensintilførselen min? 20161006_184249.jpg20161006_184028.jpg

  26. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Om det var noe galt med maf eller lambda tror jeg nok du skulle fått en kode + lampe i dashen. Er vel bare å stikke innom volvo og få lest ut koder og ta en co måling så har du svaret. Å ta av innsuget har ingenting for seg.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Det bildet ditt og teksten forteller meg lite annet enn at vi er i nærheten av fordeleren . Er det en slange? hvorfra og til hvor går den.. er ikke jalla fordi den er festen med en strips, det er fornuftig det, ser ut som en vakumslange.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Mener bestemt at 150 kun for motor høres helt vilt ut da du går for en standard pakke, ville forventet meg laaangt mer for såpass med penger, inkludert clutch, motorfester, oppheng, fjæring, oljekjølere og eksos etc etc. Pluss litt elektrisk knask som bredbåndslambda etc
    Sist endret av gswede; 06/10/16 kl 20:22
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  27. Takk DRømmevovo takket for denne posten
  28. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Om det var noe galt med maf eller lambda tror jeg nok du skulle fått en kode + lampe i dashen. Er vel bare å stikke innom volvo og få lest ut koder og ta en co måling så har du svaret. Å ta av innsuget har ingenting for seg.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Det bildet ditt og teksten forteller meg lite annet enn at vi er i nærheten av fordeleren . Er det en slange? hvorfra og til hvor går den.. er ikke jalla fordi den er festen med en strips, det er fornuftig det, ser ut som en vakumslange.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Mener bestemt at 150 kun for motor høres helt vilt ut da du går for en standard pakke, ville forventet meg laaangt mer for såpass med penger, inkludert clutch, motorfester, oppheng, fjæring, oljekjølere og eksos etc etc. Pluss litt elektrisk knask som bredbåndslambda etc
    Det med bilde med ledingen i hånda er en ledning som bare henger å slenger , vet ikke hvor den skal ? blir nøyere ettersyn på lørdag får å finne ut hvor den skal sitte. Det andre bilde har jeg ikke forklart meg nøye nok , det er ikke den blanke vakum slangen jeg mener , den har jeg feste med strips selv (er til ladetrykk måleren) det er wiren under jeg mener som har med regulering av turtallet gassresponsen å gjøre , vipper du litt på hjulet denne er festet i så ruser du motoren , klipset sitter der det er gjenger på denne wieren , og meningen at du skal kunne justere wieren. er litt vanskelig å se det sitter et klips der fordi det ikke skal sitte der , så jeg tenker siden det sitter et klips der så må gjengene eller noe være ødelagt , ingen fornuftig grunn til å sette et strips der viss noe ikke er defekt.

  29. #49
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Den ledningen som "bare henger og slenger" er til å lese ut feilkoder med på OBDI.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  30. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. jan. 2014
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    1702
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gswede Vis post
    Om det var noe galt med maf eller lambda tror jeg nok du skulle fått en kode + lampe i dashen. Er vel bare å stikke innom volvo og få lest ut koder og ta en co måling så har du svaret. Å ta av innsuget har ingenting for seg.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Det bildet ditt og teksten forteller meg lite annet enn at vi er i nærheten av fordeleren . Er det en slange? hvorfra og til hvor går den.. er ikke jalla fordi den er festen med en strips, det er fornuftig det, ser ut som en vakumslange.
    Trenger ikke være jallamekk fordi det er en ledning der du ikke kjenner igjen, igjen - hvor går den fra / til?

    Mener bestemt at 150 kun for motor høres helt vilt ut da du går for en standard pakke, ville forventet meg laaangt mer for såpass med penger, inkludert clutch, motorfester, oppheng, fjæring, oljekjølere og eksos etc etc. Pluss litt elektrisk knask som bredbåndslambda etc
    Når det gjelder motor å priser , må det være lenge siden du har undersøkt priser, det koster penger, så fremt mann ikke kan åpne motorer selv å bytte ut deler å ha spesial freser osv stående klare til bruk osv. Bare delene koster jo mye penger, skal ikke ha en motor full av Japan deler.

Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 4
    Siste post: 17/05/16, 18:11
  2. Svar: 2
    Siste post: 14/05/16, 12:42
  3. Volvo 245 prosjekt! blir mye bilder
    By virre91 in forum 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/05/11, 15:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •