Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 46 av 46

Tråd: MHRXR`s Nye Volvo V70 2,5 TDI. Nye bilder 12.09.2016

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Må jeg av med drivaksel og motor feste for å få ned bånnpanna? Løsna alle skruvene untatt 3 stk x)

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Eneste mulighet jeg ser for og få av bånnpanna og oljepumpa er og skru hele motorn løs og løfte den litt.. Å jeg som "ikke" er lei av og skru hehe

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Er det noe hemmelig kode eller noe for og få av bunnpanna på dem her eller? Tre bank på venstre side og litt plytstring så detter den av?...
    Fjerna alt av umbrako skruer under og de 3 pipe skuene ved girkassa... ikke faen at den vil av.. henter snart noe dynamitt så skal vi nok se at den detter av x)

  4. #29
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Googla kjapt og fant ut at det er 2 skruer som taes ut ved riktig plassert svinghjul. Så drei ivei og se om du ser dem.

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Googla kjapt og fant ut at det er 2 skruer som taes ut ved riktig plassert svinghjul. Så drei ivei og se om du ser dem.

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Ja fant det ut jeg også hehe Fått ned bunnpanna og tatt av oljepumpa nå! Så blir det og hente nye pakninger imårra

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Bilde update! 17.07.2016

    Er ei beite siden jeg har lagt ut no bilder her nå eller noe "framgang" i det hele tatt.
    Men nå fikk jeg surra meg te å ta noen bilder da
    Fikk enderlig tatt ned bånnpanna og tatt av oljepumpa.. måtte rive ut drivakslingen og dra røra til servoen litt ned etter at jeg hadde skrudd dem fra servo tanken selvfølgerlig.
    Tatt vekk så og si alt av pakkningspasta som var på dem og gått over med pussepappir og bremse rens.
    Så i mårra reiser jeg til volvo og kjøper nye stål pakninger Kunne selvfølgerlig bare brukt den stålpakningen som var på bånnpanna og pakningspasta på den og oljepumpa men like greit og gjøre det orntlig når jeg først har gått igjennom alt det strevet der..

    Tok med et bilde fra avreisen til gatebil Var en del som kom og kikka på bilen og ville høre anlegget osv. Morro!

    ^Blei greit med sot på den vogna der på turen opp og hjem x) Når jeg kom hjem var halve fronten svart ^

    ^Meen så ere jo sånn den står nå da.. Ikke et skjeldent syn akkurat..^






    Da vare bare å vente på nye pakninger og skru det "ihop" fort som fa*n! Passe lei av å ikke ha bil nå....
    PS. har en liten godbit som kommer i posten om ikke så alt for lenge Vent og se hva det er

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Da var pakningen på oljepumpa å bånnpanna bytta........ men lekker fortsatt av oljepumpa! :@ kanskje gi det en siste sjangse og kjøpe ny oljepumpe...

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    da var bilen satt sammen igjen. ikke på grunn av at den er i orden men fordi den skal på værksted. Bestiller time så fort dem åpner imårra.

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Reiser og henter meg ny bil iløpet av uka! Bmw 5 serie e61 Volvoen står i garasjen og venter på at jeg skal ta ut motoren på den... Må få tetta den j*vla olje lekasjen :@

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Tenker jeg bynner å skru på den nesten hælj Må få den i orden

  11. #36
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Bra at du fikk liv i annlegget bare gi meg en lyd når du trenger hørapparat jeg har noen du kan få arve hehe
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alfs80 Vis post
    Bra at du fikk liv i annlegget bare gi meg en lyd når du trenger hørapparat jeg har noen du kan få arve hehe
    hehe!! Har vel kanskje gått litt for langt ja.. Sist jeg var på "eu" hos bedriftslegen blei det en 1`er feil på høyere øre gitt.. om det er pga det anlegget her eller ikke vet jeg ikke.. Etter dette begynte jeg hvertfall å dele ut ørepropper til passasjerer i bilen hehe! Blir tatt ut nå i hælja og satt i bmw`n Har ikke hatt tid til og begynne og skru på denne enda.. tenkte og begynne nå til hælja kanskje

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Trur den blir og stå ei beite til jeg... absolutt ikke motivert til og skru .. Kan selges for 15 000

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Avtalt og hente ny/dele motor til den snart Så da blir det en liten update med motorbytte/Reprasjon

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Noen som har løst oljepumpe hus? Ingen som gidder og demontere sjøl å får ikke henta dele motor på noen måte..

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Ingen som har en D5252T delemotor liggende altså? :(

  17. #42
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Ligger et par biler på finn med motorhavari.

    Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    DA! Skjer det enderlig noe snart her igjen!! Snakka med en kar som skulle demontere oljepumpa og sende den avgårde til meg. Allerede 60% demontert på bilen.
    Måtte ut å lufte den litt her en dag! Spyla over den og kjørte litt så den ikke skulle stå seg ihjæl! Fantastisk og kjøre volvo igjen Fornøyd med bmw`n men var litt mer morro og kjøre v70`n akk da hvertfall Svart røyken sto oppover dalen her Sitter og vurderer om jeg skal ha den og bruke den til festbil/rånebil eller om jeg skal selge den... Trenger ikke 2 biler men bmw`n blir for fin til og ture (feste/Drekke) i... Blir isåfall å pusse alt av rust på karosseriet og lakke og blir lagt ut for salg til 30 000 ca. Får se
    Tok noen bilder da







    Også er det jo nye gliset da 5 serie e61. 2006 164hk 520D.



    Så ere bare og vente på oljepumpa og nye pakkninger der så får vi se om oljelekasjen gir seg eller ikke

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Oljelekasjen er fiksa! men ser ut som at bilen ikke vil starte pga strammern til diesel pumpa har knekki på en eller annen måte.. blir fiksa etterhvert

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Da er det snart klart for EU godkjenning! Skulle egentlig vært eu godkjent i november men fikk fram til 31 januar på meg.. spørs om jeg rekker det..
    Mye er gjort allerede men gjenstår fortsatt litt.. Fjærer er bytta framme fra senkefjærer til orginal fjærer, bytta lykte glassa til orginalt ++ husker ikke alt akk nå.
    Men det som gjenstår og kommer til og ta litt tid er vel bremsene. Bremseskivene bak er rusta (innover i skiva) så den må byttes og brekke fungerer jo ikke.. Enda godt jeg får rabatter gjennom jobb på MECA.
    Bilen starter ikke per dags dato (15 januar) men har bestilt tannhjulet som drar reg. reima rundt ifra volvo i sverige nå så innen neste helg fyrer den Håper jeg..
    Bilder er det dårlig med men det er like greit når den ser så orginal og kjederlig ut x)

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Dårlig med oppdateringer her men.. Har så og si skrudd siden januar på den og hatt samme problemet hele tia.. at det lakk olje fra oljepumpe huset.. etter og ha bytta MAANGE oljepumper/hus kjøpte jeg en ny motor som har gått ca 150 000 km og satt den i.. motoren har fortsatt plomberinger fra fabrikken unntatt på diesel og register dekselet og topp dekselet. Montering av motoren er ferdig og litt diverse på bilen er fiksa så kanskje den går igjennom EU kontroll Venter bare på ny driv aksel nå så blir det prøveskilt og prøve den litt.. og det er vel det jeg rekker før jeg må på jobb igjen... Må fortsatt time diesel pumpa, slette feilkoder også eu godkjenne..
    Får se åssen det går

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. MHRXR`s Volvo v70 2,5 TDI. 1999mod.
    By MHRXR in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 28/03/16, 23:01
  2. S. Volvo V70 TDI 98
    By Arvid André in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/10/10, 17:50

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •