Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 46

Tråd: MHRXR`s Nye Volvo V70 2,5 TDI. Nye bilder 12.09.2016

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard MHRXR`s Nye Volvo V70 2,5 TDI. Nye bilder 12.09.2016

    Kjøpt meg ny v70 og bruker den andre som delebil...
    Slapp unna med en grei pris på 11 000kr for denne her.
    I annonsen sto det "Ryker litt".. Spørte selger om den røyk ubeskriverlig mye eller bare var litt "tøff" diesel røyk og svaret jeg fikk var "Neida den ryker ikke så veldig".
    Ok sa jeg og begynte den 4/5 timer lange turen i 940`n for og hente den.
    Kom fram og kikka rundt om på bilen, til 11 000 så den meget bra ut i lakk.. nesten ingenting rust, et par små rust bobbler på panser og begynner og bli bittelitt i hjulbuer. Kikka i motorrommet og fikk en liten overraskelse da det var bytta til Audi topp.. veivhus ventilasjonen er ikke helt den samme men er der så tenkte jaja.. Ga dama penger for bilen ho ikke eide lenger og fyrte opp. Kikka bak og så litt blå røyk og tenkte jaja ekke så ille..
    Kom ut på motorveien og røykskyen sto!

    Kom hjem bytta turbo da det var turbo ras på den. hjalp en del men røyk fortsatt en del så bestemte meg for og bytte motoren ifra delebilen over i denne, for motoren i delebilen veit jeg at ikke ryker.
    Så per dags dato står bilen uten front og motor.. (22.05.2016)
    Sånn ser bilen ut:







    Følg med! Blir oppdateringer i helgene da jeg jobber "borte" i ukene
    Sist endret av MHRXR; 12/09/16 kl 21:13 Begrunnelse: nye bilder :D

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Motor er nesten klar for og settes inn i bilen.
    Men fikk enda et forslag på hvorfor det kan ryke blått.. Ventilene.. Ventilene kan være brent og da sku det vist komme en del blå røyk.
    Skal se nærmere på det så kanskje det blir og bytte dem.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Da var den nye motorn i Ikke brukbar helt enda men regner med og bytte fra 940n til v70n ikveld/natt. Dette er pga, må fylle gear olje (noe som tok jævli lang tid med de metodene vi kom på) så skal prøve med luft trykk for å fylle på lettere. Også lekker kjølevann ifra en kobling i torpedoveggen, den som går inn til varmeapparatet. satser på at jeg fikk tetta det. Motorn har starta men veit ikke mer enn det ettersom at jeg ikke var der når den blei starta.

    ^Fin plass å skru på igrunn.... værksted er en drøm som er langt borte fra virkligheten..^

    ^Tada! ^

    ^ Så kom fronten på igjen etterhvert å^

    Uten om at det lekker kjølevann og må fylles litt olje og diverse så er den klar for veien igjen.
    Og fikk melding idag om at det har kommet vindavvisere i posten
    Følg med videre!

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått kjørt litt med bilen! Gleden varte ikke så lenge... fikk vel kjørt 4 km så begynte den og dø når jeg gira og røyk veldig når jeg skulle starte den.. og bare så vit den starta så blei og kjøre hjem fort som fa*n! Sikkert bare å time diesel pumpa men jeg bor 2 timer unna der bilen står så får ikke gjort så mye.. og hver kveld jeg har kjørt opp der den står har jeg hatt et håp om å ta den ned igjen :( Bremselys funka heller ikke plutserlig! Må vel være en kobling framme i motor rommet etter som at det bare er der jeg har drivi og kobla inn og ut? noen som veit om det er noen koblinger der som går til bremselyset?

  5. #5
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MHRXR Vis post
    Da har jeg fått kjørt litt med bilen! Gleden varte ikke så lenge... fikk vel kjørt 4 km så begynte den og dø når jeg gira og røyk veldig når jeg skulle starte den.. og bare så vit den starta så blei og kjøre hjem fort som fa*n! Sikkert bare å time diesel pumpa men jeg bor 2 timer unna der bilen står så får ikke gjort så mye.. og hver kveld jeg har kjørt opp der den står har jeg hatt et håp om å ta den ned igjen :( Bremselys funka heller ikke plutserlig! Må vel være en kobling framme i motor rommet etter som at det bare er der jeg har drivi og kobla inn og ut? noen som veit om det er noen koblinger der som går til bremselyset?
    Det er uhyre viktig at denne justeres korrekt, eller så kan du få alike problemer, men tett dieselfilter kan også være et problem.

    Hvordan døde den?

    Edit: Bremselyset kan være en sikring eller selve bryteren. Regner med at dette er en smal sak.

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Det er uhyre viktig at denne justeres korrekt, eller så kan du få alike problemer, men tett dieselfilter kan også være et problem.

    Hvordan døde den?

    Edit: Bremselyset kan være en sikring eller selve bryteren. Regner med at dette er en smal sak.

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    Har skjekka sikring, bryter og pærene.. må nok gå over hele motorrommet i dagslys så kanskje jeg finner ut av noe..
    Ja var det jeg også tenkte! At den står 1 tann eller noe feil.. for den gikk normalt og "bra" som den skal..
    Bare plutserlig døde så ga jeg litt gass å trilla den igang siden jeg allerede hadde fart og da måtte jeg helt inn med gassen så kom den.

    Kobla også feil! kobla en eller annen kontakt inn i releet til vifta.. og vifta gikk ikke etterpå så lurer på om det kan være et problem eller om vifta er sånn at den bare går når motor er alt for varm eller i 50 km/t? Er retta opp i den feilen nå og ingen sikringer eller noe jeg kan finne tok skade av dette.. med mindre det er bremselysa det da

    Skal opp imårra (fredag) og gi bilen en siste sjangse. har bare hatt ulykke med 2,5 TDI i de bilene, så er temlig møkka lei. Men ofc fortsetter prosjektet hvis jeg får greier på det!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    "upp and running again!" forhåpentligvis for godt denne gangen!
    Fikk silt inn diesel pumpa så godt som mulig på øyemål! Bare grovjustering selvfølgelig men den går hvertfall.
    Det ga selvfølgelig noen bilder.

    ^Her med positur fra en nok så krøn "repratør"^



    ^Sommer og sol gjør mye med utsene på en bil ^

    Også er det litt for ungdommen hehe..
    2x12 bass LIB 1221 eller 2112 (husker ikke helt)
    Hifonic brutus 3000wRMS forsterker.
    4 stk 6x9 diskanter (pioner jbl m.m.)
    600wRMS ukjent diskant forsterker.



    Spiller "helt greit" x) anlegget har kosta 15 - 16 000...
    Og dere eldre river dere vel i håret nå pga dere mener at jeg "ødelegger" bilen, men det er vel fortsatt min bil hehe.
    Driver og lyd/vibrasjons isolerer bilen nå får og ikke få den riste lyden på utsia av bilen og mere bass trykk inne i bilen.
    Hvis det er interesse for det kan jeg legge ut noen bilder av det
    Hjelper også på vanlig kjørestøy!

  8. #8
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Dieselpumpa hadde laget fatale feil om den hadde stått 1 tann feil Det er nok med 1mm forskyvning på reimhjulet til at den ikke vil starte i 10+ f.eks. Den kan oppleves som "frisk", men det er kaldstarten du vil finne ut om pumpa faktisk er justert riktig. Bør egentlig tatt en dynamisk justering for å få det så nøye som overhodet mulig. Hvis du fremdeles sliter med motoren, så er feilkodeutlesning er sikktert alternativ!

    Varmgang på disse motorene skyldes termostat som ikke åpner, liten eller ingen sirkulasjon påkjølevæsken. D5252T genrerer svært lite varme, så du skal kjøre hardt og sakte for at det skal oppstå varmgang. Viktig å luft systemet tilstrekkelig når ny kjølevæske er fylt på.

    Bremselyset er i utgangspunktet elementert. Bryteren på pedalen mener jeg styrer strøm til baklampene. Kommer det ikke spenning ned til bryteren, så mål over sikringen i sikringsboksen. Mest sannsynligvis en sikring eller bremselyskontakten. Sistnevnte er ingen uvanlig synder.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Dieselpumpa hadde laget fatale feil om den hadde stått 1 tann feil Det er nok med 1mm forskyvning på reimhjulet til at den ikke vil starte i 10+ f.eks. Den kan oppleves som "frisk", men det er kaldstarten du vil finne ut om pumpa faktisk er justert riktig. Bør egentlig tatt en dynamisk justering for å få det så nøye som overhodet mulig. Hvis du fremdeles sliter med motoren, så er feilkodeutlesning er sikktert alternativ!

    Varmgang på disse motorene skyldes termostat som ikke åpner, liten eller ingen sirkulasjon påkjølevæsken. D5252T genrerer svært lite varme, så du skal kjøre hardt og sakte for at det skal oppstå varmgang. Viktig å luft systemet tilstrekkelig når ny kjølevæske er fylt på.

    Bremselyset er i utgangspunktet elementert. Bryteren på pedalen mener jeg styrer strøm til baklampene. Kommer det ikke spenning ned til bryteren, så mål over sikringen i sikringsboksen. Mest sannsynligvis en sikring eller bremselyskontakten. Sistnevnte er ingen uvanlig synder.
    Ja tenker jeg skal få et orntlig værksted til og fin justere pumpa iløpet av sommeren
    Den blir ikke varmere enn ca 80 90 grader, har ikke lagt merke til at vifta har starta da heller..

    Det med bremselyset er til og klø seg i hue av! Er ikke brytern er strøm til og ut av bryter, er ikke noe rele (for det er vel før brytern også?) men har uansett skjekka releet. Skal ta opp listene på sjoførsida og bakover te hælja og få skjekka om det er noe ledningbrudd der.. er jo veldig rart det igrunn med tanke på at jeg ikke har vært der siden jeg kobla opp anlegget :S Men er jo en mulighet!

    Blir vel også å prøve å få noe senking på bilen snart sky høy og dårlig fjærer bak så med anlegget så kan jeg ikke ha folk baki før det subber i hjulbuene.. Med 18" da selvfølgelig

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Vurderer og lakke felgene hvite..

  11. #11
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MHRXR Vis post
    Ja tenker jeg skal få et orntlig værksted til og fin justere pumpa iløpet av sommeren
    Den blir ikke varmere enn ca 80 90 grader, har ikke lagt merke til at vifta har starta da heller..

    Det med bremselyset er til og klø seg i hue av! Er ikke brytern er strøm til og ut av bryter, er ikke noe rele (for det er vel før brytern også?) men har uansett skjekka releet. Skal ta opp listene på sjoførsida og bakover te hælja og få skjekka om det er noe ledningbrudd der.. er jo veldig rart det igrunn med tanke på at jeg ikke har vært der siden jeg kobla opp anlegget :S Men er jo en mulighet!

    Blir vel også å prøve å få noe senking på bilen snart sky høy og dårlig fjærer bak så med anlegget så kan jeg ikke ha folk baki før det subber i hjulbuene.. Med 18" da selvfølgelig
    I det hele tatt sjekka om det kommer spenning bakover?

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    I det hele tatt sjekka om det kommer spenning bakover?

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    Er ikke spenning bak. uten om til kjørelyset

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    FANT SYNDERN TIL AT BREMSELYSE IKKE FUNKA!

    Etter mye leiting så fant jeg det!! Masse ledninger bak baksete som var ryki! Har en ide om hvorfor også... når jeg satt i anlegget borra jeg i platene bak sete ryggen for og gjemme den 53mm2 tjukke strøm ledningen til anlegget, viste ikke at det var ledninger der x) Men fikk nå satt det sammen igjen da og alt funker som det skal.
    Eneste som må gjøres på bilen nå er og bytte endeledda og time diesel pumpa.. Time diesel pumpa er det jo selfølgerlig ingen værksted som klarer og på volvo notodden har dem ikke tid før i juli... "ikke faen, da eier ikke jeg den bilen lengere" sa jeg og ønska han en god dag videre Så da må jeg bare fortsette og trille starte den fram til jeg får tima den da... Må også finne ut hvor det lekker olje ifra! Mistenker at det er topp dekselet eller bunnpanna, skal se nærmere på det.

    Greide også og "knekke" forsterkern min her om dagen også.. så 1000 lapper løpe ut av lommeboka!! Forsterker til 10 000 som jeg kjøpte for 7000.. Heldigvis finni samma for 5000 i nærheten da.

    Bilder tok jeg også!

    ^Synderne! ^

    ^Fiksa^

    ^Og da var det bare og bære inn anlegge igjen.. Var så vit vi greide og bære det inn 2 stk! Vi er jo fra bygda og jeg er gruvearbeider og han er oljearbeider så er jo ikke akk sveklinger.. tror jeg? ^

    ^Også var bilen klar for Slåtte Festival og kanskje 1 eller 2 øl ^



    Bilen er lagt ut for salg nå, vil ikke ha dieselen xD Litt synd å selge den når den er perfekt sånn jeg vil ha den men...
    Lagt den ut for 30 000 men er åpen for bud.. var dette litt i overkant kanskje? Sett sånne ligge til over 40 og da var dem ikke "pene"

  14. #14
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Problemet er at V70N med samme motor ligger til mellom 30 og 40, og det er jo en helt annen verden hva kjørekomfort angår. Jeg hadde ikke solgt den nå som du får den på stell
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Problemet er at V70N med samme motor ligger til mellom 30 og 40, og det er jo en helt annen verden hva kjørekomfort angår. Jeg hadde ikke solgt den nå som du får den på stell
    Ja.. er jævli mange som er interesserte da men det er bytting med mellomlegg.. kanskje prøvd 20 25 da.. tjener nesten på det selv om jeg selger den for 20 xD

    Var innom en plass som heter "nenset bilverksted" her i skien ista og spørte om dem kunne time diesel pumpa på den... tja jo ja dem kunne det men ikke før neste uke, og når jeg sa at jeg hadde bytta motor mente han at jeg skulle greie og time den korrekt også!
    Så fikk med meg et autodata blad der det er diverse merker og greier over reimene og tannhjul og stramme hjul osv osv. og beskrivelse av hvordan jeg skulle gjøre det. TAKK for at det finnes folk som ikke bare tenker på penger men faktisk å hjelpe! Hyggeligste turen jeg har hatt på et verksted

    Så skal prøve og time den nå i hælja og hvis jeg ikke får det te så skulle jeg enten ringen han eller han skulle ta det for meg neste uke

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    senkesett, luftfilter og olje peile pinne bestilt

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg gjort litt på bilen igjen Fikk pakke idag med Senkesett (kun fjører) olje peilepinne og luftfilter
    Senkefjørene blei satt på framme og luftfiltere blei bytta, luftfiltere trengte egentlig ikke byttes men var mest for at jeg skal vite når det blei bytta og at det er bra.
    Senkinga syns jeg egentlig var veldig mye jobb og penger for veldig lite.. Kjøpte 40/40 senk med TÛV papirer men blei ikke like lavt som jeg ville og hadde håpa..
    Oljepeile pinnen passa jo selfølgerlig ikke -.- så da må`n fortsette med og kjøre rundt med en tang i bilen og skjekke olje.. Lekker litt olje også.. muligens fra pakningen ved veiva på register reim sia. skal få skjekka det!

    Også fått stilt diesel pumpa sånn ca 90% riktig! Starter hvergang uansett om det er kaldt eller varmt men drar dårlig! skal prøve og stille litt mere på den, har fått bruksanvisning og beskrivelse på åssn den skal stilles.. ellers bestiller jeg bare værksted time.

    Og i helga kommer bilen til og få en orntlig shinigs! Polering og god vask inni!! Tenkte og ha den strøken til Gatebil festivalen så jeg kan vise litt på campen hvertfall

    Bilder ble det ikke mange av men noen


    ^Litt forskjell på senkefjærer og orginale xD ^

    ^Men kunne vært litt lavere syns jeg ^

    ^Blei litt høyere bak siden jeg ikke satt på senkefjørene der.. er også noe jalla mekk som gjør at den er litt høyere.. slitene fjærer og tungt anlegg vettu..^


    ^
    ABS
    sensor ble også bytta men måtte bårre opp skruen og masse drit siden den var råtten.. så nå er det tatt en patent med skrue og mutter på undersia i og med at jeg ikke hadde gjengetapp tilgjenglig.. Tar ikke borti drivmansjetten så.. funker jo..^


    ^Instrukser for timing av diesel pumpe på D5252T til dem som trenger det..^

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Det lekker olje OVER ALT! -.- Noen som veit HVOR de vanligste plassene for lekasje er på disse motorene?

  19. #19
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MHRXR Vis post
    Det lekker olje OVER ALT! -.- Noen som veit HVOR de vanligste plassene for lekasje er på disse motorene?
    Motorvask først. En eller to lekkasjer kan se ut som om hele motoren lekker olje.
    Regnet med at dette ville komme som et spørsmål da jeg så bilen på Gatebil

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. #20
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hvilken oljevisko kjører du på?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Motorvask først. En eller to lekkasjer kan se ut som om hele motoren lekker olje.
    Regnet med at dette ville komme som et spørsmål da jeg så bilen på Gatebil

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    Hehe ja.. godt jeg fikk camp på glattkjørings banen..

    Motorvask er tatt men jeg har ikke finni det ut fra det, ettersom at det bare lekker når olja er varm og tynn. Jeg har bare sett at det lekker fra bånnpanna (renner ifra sia på den kam sia..) drypper ned fra røret til intercoolern, og ut fra simringen til oljepumpa så akk den simringen er grei men er jo over alt ellers å!

    På værksted sa han at det kanskje kom fra toppaknings dekselet mens han kosa seg med og taste inn summen på kort automaten..
    Sist endret av MHRXR; 11/07/16 kl 18:19

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Hvilken oljevisko kjører du på?
    Hvis med oljevisko du mener hvor tjukk olje.. så har jeg 15w-40 nå, tenkte jeg måtte ha så tjukk olje som mulig for at det sku lekke litt mindre hehe.

  23. #23
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Oljevisko er viskositeten på olja ja Okei, da er i alle fall ikke olja for tynn. Mange som fyller 0w-30 på disse motorene, og klør seg i hodet når de begynner å lekke som ei sil
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Oljevisko er viskositeten på olja ja Okei, da er i alle fall ikke olja for tynn. Mange som fyller 0w-30 på disse motorene, og klør seg i hodet når de begynner å lekke som ei sil
    Hehe ja, hadde først på 10w 40 men så kom jo lekkasjen så da tok jeg 15.
    Prøvde og tette topp deksel pakningen nå med et tynt lag pakningspasta på blokk delen, ser ikke ut som at det er noe vits og kjøpe ny da den ser fin ut og ikke er pressa ned eller noen ting. OG han mekanikkern sa at jeg måtte kjøpe hele dekselet nytt hvis jeg sku bytte pakningen.. ser for meg at det blir dyrt men..

    Og imårra skal jeg prøve og finne ut enda flere plasser som det kan lekke. Veit allerede om at det lekker ifra oljepumpe simringen.

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2014
    Innlegg
    60
    Antall takk

    Standard

    Fant dette ifra en annen tråd her inne..
    "Oljelekkasjer på denne VAG motoren (altså på høyre side sett bakfra)

    Mest vanlig på disse motorene er oljepumpepakning. Oljen sprer seg til venstre under motoren mot bunnpanne.
    Tettering veiv: Olje bak reimhjul til veivaksling.
    Tettering kamaksling: spredt oljesøl fra toppen av motoren og nedover høyre side (motorens front) og bak motor.
    Bunnpanne: Punktlekkasje rundt pakning
    Toppdekselpakning: Pga. lufttrykk igjennom grill vil dette spre seg rundt hele toppdekselet og nedover bak/foran hvis lekkasje er i front."

    Den pakkningen til oljepumpa skulle jeg vel kanskje sett litt nærmere på... for det er jo spredt utover bånnpanna.. Det går vel an og bruke pakningspasta på dette? Gidder ikke vente på ny pakning og etter hva jeg har erfart er den blå pakningspastaen om ikke bedre like god som pakning ifra fabrikk. Billigere er det også

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. MHRXR`s Volvo v70 2,5 TDI. 1999mod.
    By MHRXR in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 28/03/16, 23:01
  2. S. Volvo V70 TDI 98
    By Arvid André in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 10/10/10, 17:50

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •