Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Volvo V70 2001++ 140/170 hk manuell ønskes kjøpt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard Volvo V70 2001++ 140/170 hk manuell ønskes kjøpt

    Vi har fremdeles ikke funnet bil til kjerringa. Som tidligere antydet, er markedet visstnok "støvsugd" for aktuelle biler... eller så langt unna at en ikke rekker å dra dit før de er solgt, selvsagt. En kan jo ikke holde av biler heller, når de kan få salg til en pris som de finner grei, det være seg prisantydning eller lavere.

    Det vi ønsker (vi har nå snevret inn søket) er altså en V70, 2001 eller litt nyere (altså den typen karosseri), og da er det vel stort sett "bare" 140 hk som er aktuell, om det ikke finnes et hakk høyere, uten turbo. 170 hk?

    Prismessig ligger denne bilen sikkert et sted mellom 15 og 50 000... Kanskje fort nærmere det siste enn det første...

    Bilen må ikke bruke olje, motoren være i "tipp topp stand" ut over å ha gått x antall km, og med visse unntak gjerne eu-godkjent nylig, og/eller ingen åpenbare feil og/eller bare lett reparerbare feil på bilen. Styreledd, bremseklosser og slikt "småtteri"...

    Så beklager alle dere med 2 l 180 hk med automat, diesel og/eller turbo osv - det er ikke aktuelt. Uansett hvor god bilen er. Vi trenger en tunnelbil, som ikke bruker olje, og vi går for manuell der. Vi har hørt mye om turbohavarier, girboksslitasjer og annet fra andre. Så en ren femsylindra slitemotor kan være tingen for oss!

    Farge (det er som sagt kjerringa dette) skal være "alt annet enn grønn" (ikke helt begeistret for grønne biler, selv om hun hadde en fin grønn Avensis som forrige bil...) Men om du har en grønn utgave, så for all del... kanskje det ikke finnes andre aktuelle, så ta for sikkerhets skyld kontakt.

    Jeg kommer ikke på mer info om dette som ønskes og trengs... håper folk har fått med seg hva hun ønsker... Ta kontakt og opplys gjerne så mye som mulig om bilen. Jeg kan få fikset småtteri, om det er det det står på, men om den skal eu-godkjennes snart og dette er en "usikker" sak, så må i så fall prisen gjenspeile dette... Da er budsjettet vi har satt opp noe som også må inkludere reparasjoner og så videre...

    Vi holder til på Averøya, like ved Atlanterhavsveien... om noen lurte...

    Noen aktuelle biler der ute nå...?

  2. #2
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nå skal ikke jeg være kjip, men å skulle ha en tunnelbil, for så å velge den slappeste motoren du får til disse bilene, er jo ikke helt som hånd i handske

    Turbohavarier er det ikke mye av på disse, eneste feilen som går igjen er på de med automat som aldri har fått ny olje. Har kassa vært regelmessig flushet hadde jeg ikke vært spesielt redd for det.

    Fordelen med 2,4S med manuell er jo at du får dem billig. Det er nesten ingen entusiaster som kjøpte disse nye, så de er som regel støvsugd for utstyr, og ikke veldig godt holdt. 2,4Sen er også ganske tørst, fordi en sugemotorbil med store sylindre og lav effekt jobber mye hardere for å holde farta så lenge ikke veien er helt flat.

    Jeg har kjørt masse 2.0T og litt 2,4S og jeg er helt klar på at jeg uten tvil hadde valgt 2.0T. Det er jo en av de mest driftssikre hvitblokkene du kan få. Da er også utvalget mye større, og sjansen for å få med endel utstyr på kjøpet er også vesentlig større

    Jeg ser du har vært veldig opptatt gjennom hele prosessen på dette med "tunnelbil" og da forstår jeg det som at du ønsker noe med litt trøkk i som virkelig har krafta du trenger for å ferdes i de mange lange og bratte tunnelene som er i dette landet. Gjerne med litt last også.

    Til dette formålet ser jeg ingen grunn til å velge bort en tilnærmet plettfri 2.0T med manuell og endel utstyr for å kjøpe en 2,4S med lite utstyr og lite motorkraft.
    Men selvfølgelig, valget er 100% deres, men jeg velger å uttale meg her fordi jeg har god erfaring med både 2,4S og 2.0t.

    Til det budsjettet du har, så får du en ganske ålreit 2.0T med manuell.

    Siden diesel også er uaktuelt (som virkelig er tunnelracere pga masse moment i bunn) så er helt klart 2.0T å anbefale.

    Blir litt som å kjøpe en Caravelle med 88hk uten turbo, kontra 102hken med turbo. Blir en helt vanvittig forskjell i draget og responsen bare motoren får bittelitt pustehjelp.

    2.0T er på ingen måte noen ustyrlig racerbil, den har bare litt bedre respons og trøkk enn 2,4S som du kommer til å sette enormt pris på den dagen du f. eks skal kjøre forbi et vogntog i en oppoverbakke.
    Sist endret av Daniel V; 15/04/16 kl 23:24
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Nå har dette bilkjøpet blitt diskutert i tråder tidligere -og det er klart en kan ha ønsker om at en bil skal være sånn og slik , men tror sjansen for og finne den blant brukerne på forumet er veldig liten . Har en et budsjett på 15-50 tusen bør en ikke regne med at det ikke dukker opp problemer med bilen en kjøper , volvo ligger også forholdsvis høyt i pris om en ser på alder -kjørelengde -kontra pris ,spesielt v70 da dette har vært og fortsatt er en drømmebil for mange og som ikke har hatt råd til og kjøpe noen når den kostet 100 tkr og oppover . Men det er klart det finnes en v70 med manuell girkasse med 140 hk motor som er eu godkjent og som kan kjøres i tuneller som ikke koster mer en 50 tkr , men den kan være langt fra der du bor Selv om den er eu godkjent kan motoren havarere midt i tunnelen om 2 mnd om du er uheldig -men det kan hende med en bil til 200 tkr også selv om motoren er tipp topp når du kjøper den og den ikke bruker olje , det og finne en ærlig bilselger er omtrent like lett som og vinne i lotto
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  4. #4
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Nå har dette bilkjøpet blitt diskutert i tråder tidligere -og det er klart en kan ha ønsker om at en bil skal være sånn og slik , men tror sjansen for og finne den blant brukerne på forumet er veldig liten . Har en et budsjett på 15-50 tusen bør en ikke regne med at det ikke dukker opp problemer med bilen en kjøper , volvo ligger også forholdsvis høyt i pris om en ser på alder -kjørelengde -kontra pris ,spesielt v70 da dette har vært og fortsatt er en drømmebil for mange og som ikke har hatt råd til og kjøpe noen når den kostet 100 tkr og oppover . Men det er klart det finnes en v70 med manuell girkasse med 140 hk motor som er eu godkjent og som kan kjøres i tuneller som ikke koster mer en 50 tkr , men den kan være langt fra der du bor Selv om den er eu godkjent kan motoren havarere midt i tunnelen om 2 mnd om du er uheldig -men det kan hende med en bil til 200 tkr også selv om motoren er tipp topp når du kjøper den og den ikke bruker olje , det og finne en ærlig bilselger er omtrent like lett som og vinne i lotto
    50 000,- for en 2,4S er faktisk ganske mye. De fleste ligger på rundt 25-35. Hadde aldri betalt 50 000,- for en 2,4S. Men jeg er enig i det du sier, i entusiastmiljøet er det nesten ingen som har sånne.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde heller ikke betalt det Hva folk forlanger på finn mot hva som er realistisk og få igjen kan være et stor avvik - men så er det dette med v70 spesielt etter 01 at dem ble utrolig populære -spesielt da som en stor trygg familiebil . Her på indre del av østlandet er det mye av disse og ser dem stadig på finn , så burde være mulig og finne en 02-03 til rundt 35 tusen som ikke er grønn Men er nå slik at alt som er populært og har rett pris i forhold til stand blir solgt fort , ellers er det nok tunneller og teste biler i her inne Men håper trådstarter finner en bil fruen vil ha .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

Lignende tråder

  1. [Ønskes kjøpt] Volvo V70 II, 2.4D/D5, Manuell, Mørkt interiør, Max 200k
    By Espen Hveding Nordgård in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 04/04/16, 10:09
  2. hvor sitter oljeføleren / oljesensoren på volvo v70 2001 140 hk bensin
    By Simen Leira in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 0
    Siste post: 19/03/12, 17:31
  3. 18" Ønskes kjøpt 2001-02 V70
    By piddil in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 27/01/12, 17:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •