Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Feil i bakre "sikringsplate eller REM" Volvo XC90 2005 modell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2010
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard Feil i bakre "sikringsplate eller REM" Volvo XC90 2005 modell

    Hei!
    Som overskriften sier så er jeg nødt til å skifte bakre sikringsskap i en Volvo XC90 2005 modell, da begge bremselysene nekter å virke. Gustavssen og Sønner i Oslo har feilsøkt og funnet en defekt utgang, på denne
    REM
    ´en
    Nypris på erstatningsboks er helt hinsides og håper derfor at forumet kan hjelpe meg på å skaffe en erstatning. Den trenger ikke å være ny, men bør virke.
    Delenummeret er 30786646 og er en
    REM
    .

    Håper på at noen sitter med noen gode kontakter slik at det er mulig å få tak i en slik, fortrinnsvis i Norge slik at jeg slipper mye dyr frakt og fortolling osv.

  2. #2
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2010
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Takk for det og har sittet der store deler av dagen og lett. Det er mange å få tak i men frakten er dyr, fortolling er slitsomt og mange av disse er fryktelig langt unna. Håper noen har kontakter så jeg kan få tak i en i Norge. Skal ringe de norske leverandørene imorgen og håper på flaks, men har egentlig størst tro på å finne rett person her inne.

  4. #4
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Og da er pedalbryter målt og gir signalgjennomgang, signal til
    REM
    og sikring er sjekket? Selv om den er feilsøkt på verksted, så er det lov å stille slike spørsmål før en slik operasjon foretas

    REM
    tror jeg du ikke trenger å programmere inn i bilen da denne går som "slave" under
    CEM
    . Skyt meg om jeg tar feil!
    Sitter enkelt til, lett å få ut og skal være en veldig enkel sak å bytte ift mange andre elektronikker.

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2010
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Du spør godt og jeg kan ikke svare. Bremselyset øverst i vinduet virker men baklyktene er døde. De har målt at utgang 3 i sikringssplaten er defekt, så jeg må bare stole på de. Vi har sammen sjekker sikringer og byttet pærer, men hadde en dårlig følelse når begge lysene ble mørke samtidig og det ikke var sikring. Det som var rart var at ikke alle tre lysene ble mørke, men det var fordelt på 2 kurser.
    Vi kunne gått for en quickfix og koblet om baklysene og hentet signal fra hengerkoblingen. Da måtte vi bytte pærene med LED for at belastningen ikke skulle bli for stor. Eneste grunnen til at vi ikke gjorde det er at da måtte jeg leve med at Bromsfel kommer opp i displayet hver gang jeg trykker på bremsen. Det orket jeg ikke.
    Fikk klar beskjed om at software måtte oppgraderes av verkstedet, og har for lite kunnskap til å vite om det stemmer eller ikke. Det ser dog lett ut å bytte!
    Jeg velger å stole på Gustavsen og Sønner i Oslo, da de har faire priser, har alltid tid til å høre på en og har aldri skrudd meg de gangene jeg har måttet ha bilen hos de.
    Det var tross alt de som foreslo å lete etter en brukt
    REM
    når jeg fikk hakeslepp av prisen på ny!

  6. #6
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Da henger jeg litt mer med, ja. Ser du skriver "begge bremselysene" i førsteinnlegget, så da tolket jeg det til at det ikke var bremselys i det hele tatt Da har mine spørsmål blitt besvart! Selv den beste kan ta feil, derfor så like jeg å stille slike spørsmål for å sjekke om alt er feilsøkt, men fotbryter og t/r signal fungerer da siden du har det ørve bremselyset.

    At
    REM
    må programmeres skal ikke være problematisk, men om du får start på bilen og kan kjøre til verkstedet får jeg ikke svart på.

    Uansett tror jeg du kommer billig unna med det hvis du bytter selv


    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  7. #7
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Her går eg utifra et releet også er kontrollert?
    Har ikke koblingskjema foran meg nå men på de eldre V70ene er det ett dobbelt rele som blir erstattet med 2 enkle.
    Det doble releet ryker og gir slike symptomer som du har. Det klikker og "slår" inn men gir ikke strøm videre.
    Kan være verdt å sjekke .

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. okt. 2010
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Det var det vi trodde var synderen og vi har også prøvd å bytte releet, uten hell. Har nå fått tak i brukt
    REM
    i Norge så får vel denne en gang til uken. Bare å krysse fingerne for at det virker.
    Tar ikke sjansen på å bytte dette selv når verkstedet gjør alt på en halvtime, såfremt den brukte
    REM
    ´en virker da.

  9. Takk Svirre takket for denne posten
  10. #9
    Registrerte brukere Kenut88 sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2014
    Sted
    Harstad
    VCCN medlemsnummer
    1242
    Innlegg
    85
    Antall takk

    Standard

    Sikker på at dere har byttet rett rele? (RMI5 hvis jeg ikke husker feil)
    REM
    feil er sjeldent. Byttet rele på flere biler med samme feil.
    -2010 Volvo V70 D5 AWD
    -2006 VW Caddy
    -1982 BMW 3-serie

  11. Takk C.Erstad takket for denne posten
  12. #10
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Gustavsson & sønner er kjent for svært god kompetanse - alle som jobber der. Jeg bruker de selv, og de aller fleste som er medlem i klubben som bor i Osloområdet gjør også det. Ikke uten grunn :-)
    Feil kan skje - men jeg tviler sterkt på at inkompetanse er problemet her :-)
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

Lignende tråder

  1. "dørlysbryter" kople meg på den, Volvo v70 2005
    By Lord_Hatlem in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 08/06/14, 11:17
  2. XC90 "BEST I TEST" i henhold til "ny" testmetode.
    By 850GLTsilver in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 10/11/13, 23:17
  3. Nordstad - Volvo V70 D5 2005 "Black Diamond"
    By Nordstad in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 54
    Siste post: 13/08/13, 13:34
  4. 18" BBS/ Orginale Nebula selges eller byttes i 17" eller 18" Pegasus.
    By Torgeir Trætten in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 16/09/12, 22:27
  5. Feilmelding "Deck Error" på XC90 2005 m. fl.
    By trema99 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 1
    Siste post: 21/08/11, 12:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •