Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  148
Side 20 av 21 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 514

Tråd: Bestilt S90/V90 noen?

  1. #476
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Bare pass på at AA er installert i bilen når du får det! Jeg har AA på telefonen, men forhandler klarer ikke installere AA i bilen, bare CarPlay.

    Android Auto henter du fra apkmirror.com. Fungerer flott i XC/V90'er som har AA installert.
    Det kan vel løses med å kjøpe seg en skikkelig telefon da (les iPhone)....problem solved
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  2. #477
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. april 2014
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    Har siklet på V90 siden den ble lansert, og drømt om å eie en i lang tid.
    Planen var å kjøpe en 3-4 år gammel brukt en når den tid kommer.
    Har aldri vært komfortabel med tanken om å tape så mye penger som man gjør ved å kjøpe helt nytt, selv om økonomien fint klarer det.

    Men S90 og V90 er så lekre biler at jeg ikke klarte å vente lenger.

    Så jeg bestemte meg for å gå inn til en Volvo forhandler og prøve en V90 D3 i går. Men selgeren spurte om jeg ikke heller ville teste en V90 T8.
    Og det ville jeg jo gjerne. Faen for en akselerasjon! 407HK var en helt annen verden enn de 210 jeg har i min S60 D5 hvertfall

    Ble så bergtatt av kjøreopplevelsen at jeg kjørte straks tilbake og begynte å sjekke priser sammen med selgeren. Tanken var først å se på en T8 Momentum med nokså lite utstyr, men så tenkte jeg fuck it.
    Jeg kliner til så jeg ikke kommer til å angre samt få den beste opplevelsen når jeg skal kjøpe min første fabrikknye bil.

    Så jeg endte opp med å bestille en V90 T8 Inscription i sort med tonede vinduer, sportsratt med paddleshift, teknikkpakke, elektrisk hengerfeste, 18" vinterhjul med mer.
    Det første jeg kommer til å gjøre er å ta 19" sommerfelgene inn til glassblåsing og pulverlakkering i sort. Liker litt sånn batmobil preg veldig godt
    Og så bestiller jeg Polestar optimering så jeg får 421hk. Ikke at det blir noen særlig forskjell på akselerasjon kanskje, men det sies at girskift blir kvikkere og mer presise samt bedre gassrespons på pedalen. Og da er det verdt de 10 lappene syntes jeg.


    Men nå gleder meg noe så grusomt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan har dere taklet ventetiden når dere bestilte?
    Dette er faktisk smertefullt...
    Sist endret av Tussi18; 22/12/17 kl 23:05

  3. #478
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18 Vis post

    Men nå gleder meg noe så grusomt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan har dere taklet ventetiden når dere bestilte?
    Dette er faktisk smertefullt...
    Nå kjøpte jeg XC90T8, og ventetiden var en fryd fordi jeg kjørte Alfa Romeo GT 3,2 imens. Plutselig så var T8 på plass.
    Jeg vurderte også Polestaroptimering, men tenkte jeg fikk prøve uten først. Er ikke rare hk ekstra, men kanskje litt mer økning på nm.
    Fint om noen med Polestaroptimering kan si noe om dette er bare marginalt og mest placebo, eller om det virkelig kan merkes.
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  4. #479
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Runet Vis post
    Fint om noen med Polestaroptimering kan si noe om dette er bare marginalt og mest placebo, eller om det virkelig kan merkes.
    På ren effekt og 0-100 er det marginalt ja. Tror man skal slite å skille mellom polestar og 2% nedoverbakke på klokka.

    Men om man liker å kjøre landeveier og bremse hardt inn i svingen og gasse hardt gjennom og ut av svingen, er det stooor forskjell. Det er betydelig raskere girskift, og turallet opprettholdes lengre og det kjennes ut som mellomregistetet er betydelig kraftigere.
    Det blir nesten sånn at man blir litt skuffet når turtallet øker og effekten blir mer lik originaltuningen.

    Jeg kjøpte egentlig mest for det kule merket bak på bilen


    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

  5. #480
    Registrerte brukere Wardo sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2011
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Artig å lese litt fra dere som har fått bilene deres.
    Jeg er nå midt i prosessen med å bestille ny bil. Det blir V90 T8, men er litt usikker på om jeg ønsker R-Designe eller Inscription samt hva jeg bør ha av ekstra utstyr. er mye man vil ha men lommeboken sier stopp et sted desverre.
    fikk et forslag av selgeren på en Inscription med følge ekstra utstyr:
    -Smartphone Integration
    -Tonede ruter 5 stk
    -Parkeringssensor fora/bak
    -Hengerfeste semielektrisk
    -El.oppvarmede spylerdyser
    -Dekorinnlegg Metal Mesh
    -Skinn Sport Charcoal RA01
    -Teknikkpakke Pro

    Bilen skal være hvit, synes det er vanskelig å få noe skikkelig inntrykk av forskjellen på Solid hvit og Perlemor hvit i bygg din bil konfigen

    Noen som har noe innspill?
    Volvo XC70 D5 AWD 185hk 2007
    Volvo V70 D5 AWD 2004 SOLGT
    Volvo S60 2.0T 2002 SOLGT
    Ducati 848 Evo 2011

  6. #481
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wardo Vis post
    Artig å lese litt fra dere som har fått bilene deres.
    Jeg er nå midt i prosessen med å bestille ny bil. Det blir V90 T8, men er litt usikker på om jeg ønsker R-Designe eller Inscription samt hva jeg bør ha av ekstra utstyr. er mye man vil ha men lommeboken sier stopp et sted desverre.
    fikk et forslag av selgeren på en Inscription med følge ekstra utstyr:
    -Smartphone Integration
    -Tonede ruter 5 stk
    -Parkeringssensor fora/bak
    -Hengerfeste semielektrisk
    -El.oppvarmede spylerdyser
    -Dekorinnlegg Metal Mesh
    -Skinn Sport Charcoal RA01
    -Teknikkpakke Pro

    Bilen skal være hvit, synes det er vanskelig å få noe skikkelig inntrykk av forskjellen på Solid hvit og Perlemor hvit i bygg din bil konfigen

    Noen som har noe innspill?
    Jeg var i samme klemma som deg.....Inscription eller R-design. Endte opp med R-design i Bursting Blue.
    R-design mest fordi det ikke er så alt for mange av dem (foreløpig), og B.Blue fordi jeg synes den kler bilen bra.

    Min spec.liste er:

    -PS med Bowers&Wilkins
    -Smartphone Integration
    -Tonede ruter 5 stk
    -Parkeringssensor foran/bak
    -Hengerfeste semielektrisk
    -Dekorinnlegg Carbon
    -Nubuck/Nappa Skinn, R-Design sportsseter (RB0R)
    -Teknikkpakke Pro
    -Panorama glasstak

    Tror det var det jeg kryssa av (i grove trekk)
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  7. #482
    Registrerte brukere Runet sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2011
    Innlegg
    122
    Antall takk

    Standard

    Enig med Holern. Velg Carbon dekorinnlegg. Syns de andre ser kjipe ut.
    Jeg valgte også nubuck skinn som han. Angrer ikke på det. Tror pristillegg er 0,-
    Panorama hadde jeg droppa, men det var ikke mulig på xc90
    Sist endret av Runet; 06/01/18 kl 22:16
    99 Lotus Elise S1, 20 Volvo XC60 T8 R, 18 Alfa Romeo Giulia Super 2,2 diesel, 03 MB Sprinter bobil

  8. #483
    Registrerte brukere Wardo sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2011
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Litt usikker på om jeg skal gå for Teknikkpakke PRO eller bare den vanlige Teknikkpakken. HeadUp føler jeg er bortkastet penger egentlig, kjekt å ha men ja..
    Eneste er den 360 parkeringskamera, den vanlige teknikkpakken kommer jo med vanlig ryggekamera. er det verdt pengene?
    Volvo XC70 D5 AWD 185hk 2007
    Volvo V70 D5 AWD 2004 SOLGT
    Volvo S60 2.0T 2002 SOLGT
    Ducati 848 Evo 2011

  9. #484
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. nov. 2013
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wardo Vis post
    Litt usikker på om jeg skal gå for Teknikkpakke PRO eller bare den vanlige Teknikkpakken. HeadUp føler jeg er bortkastet penger egentlig, kjekt å ha men ja..
    Eneste er den 360 parkeringskamera, den vanlige teknikkpakken kommer jo med vanlig ryggekamera. er det verdt pengene?
    Vil ikke si at headsup er bortkastet, har det i familien sin BMW og det er veldig behagelig å kjøre med. Pappa har sagt at det er ekstrautstyret han er mest fornøyd med, særlig på langturer...

    Angående 360 kamera så gir det en veldig god oversikt ved parkering, men om disse to tingene er verdt 10 000 må jo lommeboka avgjøre
    Volvo V70N 2.4D '07 (solgt) - Volvo V70 2.4 '99 (solgt)

  10. #485
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. mars 2017
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Jeg har både 360 og HUD på min... det er ikke verdt pengene i mine øyne... jeg ville heller hatt glasstak... så smaken er som baken ;-)

  11. #486
    Registrerte brukere Wardo sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2011
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    179
    Antall takk

    Standard

    Har kjørt bil med HUD tidligere å tenker vel litt sånn at det er sikkert noe man er veldig glad i når man har,
    men ikke savner noe særlig hvis man ikke har det.
    Føler meg litt gjerrig fortiden
    Volvo XC70 D5 AWD 185hk 2007
    Volvo V70 D5 AWD 2004 SOLGT
    Volvo S60 2.0T 2002 SOLGT
    Ducati 848 Evo 2011

  12. #487
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Som du, og andre, sier så er det vel lommeboka som avgjør....
    Jeg har både Tekn PRO og panoramatak......angrer (foreløpig) ikke.

    Jeg leaser, og dette utgjorde noen hundrelapper pr. mnd.
    Men seff...man blir litt blind på hundrelappene når man sitter og leser utstyrslistene til øyet blir stort og vått.
    Ha-begjæret vekkes så til de grader
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  13. #488
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg driver i disse dager å specer ny bil. Om det blir noe av aner jeg ikke, men morro er det lell

    Men jeg bruker å tenke som så når det kommer til utstyr, man må bestemme seg for hvor viktig det er. Noen hundre lapper her og der blir raskt penger.
    Men hva er viktigst, ny bil eller ingen bil, om det er ustyr som man gjerne vil ha, men rett og slett gjør den for dyr?
    Volvo XC70 2013- D4 AWD

    Har VIDA / DICE

  14. #489
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. nov. 2017
    Innlegg
    103
    Antall takk

    Standard

    Det beste du kan gjøre, men som er litt vanskelig å få til, er å få lånt en bil gjennom en uke og se hva slags ekstrautstyr du faktisk trenger. Det kommer jo helt ann på dine preferanse, egenskaper og situasjon.

    Jeg har valgt en god del utstyr, men tok ikke med ting som B&W og stolmassasje. Ikke fordi det var vippepunktet økonomisk, men jeg synes det var for mye penger i forhold til hva jeg fikk. En annen fyr ville kanskje prioritert B&W foran alt annet utstyr.

    Sånn erfaringsmessig med V90'en etter 4-5 mnd, er det ikke mye av ekstrautstyret som er avgjørende for om det skulle bli V90 eller ikke. Det er to ting jeg føler jeg ikke klarer meg uten:
    * 360 kamera. Uvurderlig ved parkering og innkjøring i trang og rotet garasje. Parkering av den store bilen ute dette, hadde vært adskillig mye mer stressende.
    * Adaptive LED frontlys. Det er helt utrolig avslappende å kjøre med automatikke, samt at lysene lyser siden av veien veldig godt, selv med møtetrafikk. Det gjør det veldig mye lettere å se fotgjengere, syklister og dyr på når det er mørkt ute.

    Jeg har drøssevis med ustyr jeg har funnet ut jeg fiiiiint klarer meg uten:
    * Intellisense. Har ennå ikke opplevd situasjoner hvor systemet har reddet meg fra farlig situasjon. Kan jo seff skje, og da går det sikkert opp på lista over :-)
    * Panoramatak. Ja, det blir lyst og fint, men man tenker jo ikke noe på det etter å ha sett gjennom der et par, tre ganger. Mye knaking når det legger seg is i listene.
    * Park assist. Elendig funksjon. Masse manuell giring, gassing og bremsing. Det går tregt og føles stressende. Automatikken kantkjørte ene felgen. Bruker det aldri.
    * Hengerfeste. Har fortsatt ikke brukt det. Og siden pilot assisten ikke virker med noe på hengerfeste, blir det vel å kjøre med sykkelen på takstativ i steden.
    * Lane assist. Bruker PA2 mye, så lane assist blir jo stort sett bare skrudd av fordi den driver å drar i rattet når man forsøker kutte svinger på landevei.
    * HUD. Kjekt, ja, men ikke noe som bidrar til om jeg er fornøyd med bilen eller ikke.
    * Semi automatisk bagasjeromstrekk. Helt unødvendig for mitt bruk. Trekket står stort sett i garasjen.

    Så til spørsmålsstiller: Det er kanskje lurt å skille ekstra utstyr i "må ha", "vil ha", "bør ha" og "trenger ikke". Så får man se hva man ender opp i etter "må ha" og se hvor man havner prismessig. Så kan man fylle på "bør ha" i sånn gjensalgsøyemed dersom man har litt sære preferanser.

    Så kan man ta en tusenlapp eller to og stikke på Teknikkmagasiner og kjøpe seg en haug med duppedingser til lek og moro. Istedenfor ekstrautstyr til 30k som man synes ser litt artig ut.

  15. #490
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VoƖvolog Vis post
    Det beste du kan gjøre, men som er litt vanskelig å få til, er å få lånt en bil gjennom en uke og se hva slags ekstrautstyr du faktisk trenger. Det kommer jo helt ann på dine preferanse, egenskaper og situasjon.

    Jeg har valgt en god del utstyr, men tok ikke med ting som B&W og stolmassasje. Ikke fordi det var vippepunktet økonomisk, men jeg synes det var for mye penger i forhold til hva jeg fikk. En annen fyr ville kanskje prioritert B&W foran alt annet utstyr.

    Sånn erfaringsmessig med V90'en etter 4-5 mnd, er det ikke mye av ekstrautstyret som er avgjørende for om det skulle bli V90 eller ikke. Det er to ting jeg føler jeg ikke klarer meg uten:
    * 360 kamera. Uvurderlig ved parkering og innkjøring i trang og rotet garasje. Parkering av den store bilen ute dette, hadde vært adskillig mye mer stressende.
    * Adaptive LED frontlys. Det er helt utrolig avslappende å kjøre med automatikke, samt at lysene lyser siden av veien veldig godt, selv med møtetrafikk. Det gjør det veldig mye lettere å se fotgjengere, syklister og dyr på når det er mørkt ute.

    Jeg har drøssevis med ustyr jeg har funnet ut jeg fiiiiint klarer meg uten:
    * Intellisense. Har ennå ikke opplevd situasjoner hvor systemet har reddet meg fra farlig situasjon. Kan jo seff skje, og da går det sikkert opp på lista over :-)
    * Panoramatak. Ja, det blir lyst og fint, men man tenker jo ikke noe på det etter å ha sett gjennom der et par, tre ganger. Mye knaking når det legger seg is i listene.
    * Park assist. Elendig funksjon. Masse manuell giring, gassing og bremsing. Det går tregt og føles stressende. Automatikken kantkjørte ene felgen. Bruker det aldri.
    * Hengerfeste. Har fortsatt ikke brukt det. Og siden pilot assisten ikke virker med noe på hengerfeste, blir det vel å kjøre med sykkelen på takstativ i steden.
    * Lane assist. Bruker PA2 mye, så lane assist blir jo stort sett bare skrudd av fordi den driver å drar i rattet når man forsøker kutte svinger på landevei.
    * HUD. Kjekt, ja, men ikke noe som bidrar til om jeg er fornøyd med bilen eller ikke.
    * Semi automatisk bagasjeromstrekk. Helt unødvendig for mitt bruk. Trekket står stort sett i garasjen.

    Så til spørsmålsstiller: Det er kanskje lurt å skille ekstra utstyr i "må ha", "vil ha", "bør ha" og "trenger ikke". Så får man se hva man ender opp i etter "må ha" og se hvor man havner prismessig. Så kan man fylle på "bør ha" i sånn gjensalgsøyemed dersom man har litt sære preferanser.

    Så kan man ta en tusenlapp eller to og stikke på Teknikkmagasiner og kjøpe seg en haug med duppedingser til lek og moro. Istedenfor ekstrautstyr til 30k som man synes ser litt artig ut.



    Park assist; Ja, det har jeg også & det er brukt 1 gang. Da det resulterte i skrape på felgen.... så det blir ikke brukt noe mer (!)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  16. #491
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    då er det bra ikke eg hade det til min bil :P
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  17. #492
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    min bil

    https://www.garaget.org/?car=409553

    ( hurdan laste man bilder på denne forum )
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  18. #493
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ragge1 Vis post
    min bil

    https://www.garaget.org/?car=409553

    ( hurdan laste man bilder på denne forum )
    Fysjameg den var stygg.....NOT!

    Grattis med flott vogn
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  19. #494
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ragge1 Vis post
    ( hurdan laste man bilder på denne forum )
    Bli VCCN-medlem så får du tilgang til bildetjenesten

  20. #495
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2015
    Sted
    Mo i Rana
    VCCN medlemsnummer
    2081
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18 Vis post
    Har siklet på V90 siden den ble lansert, og drømt om å eie en i lang tid.
    Planen var å kjøpe en 3-4 år gammel brukt en når den tid kommer.
    Har aldri vært komfortabel med tanken om å tape så mye penger som man gjør ved å kjøpe helt nytt, selv om økonomien fint klarer det.

    Men S90 og V90 er så lekre biler at jeg ikke klarte å vente lenger.

    Så jeg bestemte meg for å gå inn til en Volvo forhandler og prøve en V90 D3 i går. Men selgeren spurte om jeg ikke heller ville teste en V90 T8.
    Og det ville jeg jo gjerne. Faen for en akselerasjon! 407HK var en helt annen verden enn de 210 jeg har i min S60 D5 hvertfall

    Ble så bergtatt av kjøreopplevelsen at jeg kjørte straks tilbake og begynte å sjekke priser sammen med selgeren. Tanken var først å se på en T8 Momentum med nokså lite utstyr, men så tenkte jeg fuck it.
    Jeg kliner til så jeg ikke kommer til å angre samt få den beste opplevelsen når jeg skal kjøpe min første fabrikknye bil.

    Så jeg endte opp med å bestille en V90 T8 Inscription i sort med tonede vinduer, sportsratt med paddleshift, teknikkpakke, elektrisk hengerfeste, 18" vinterhjul med mer.
    Det første jeg kommer til å gjøre er å ta 19" sommerfelgene inn til glassblåsing og pulverlakkering i sort. Liker litt sånn batmobil preg veldig godt
    Og så bestiller jeg Polestar optimering så jeg får 421hk. Ikke at det blir noen særlig forskjell på akselerasjon kanskje, men det sies at girskift blir kvikkere og mer presise samt bedre gassrespons på pedalen. Og da er det verdt de 10 lappene syntes jeg.


    Men nå gleder meg noe så grusomt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan har dere taklet ventetiden når dere bestilte?
    Dette er faktisk smertefullt...
    Gratulerer med bestilling av ny bil Ventetiden har vært lang, jeg er så utålmodig og vil alt skal skje med en gang. Jeg bestilte i november og nå er den kommet og står klar til forhandleren, men jeg er bortreist på jobb og får den ikke før om 1 uke da jeg kommer hjem, dagene,timene og minuttene står for tiden i ro....... Nå er det skikkelig smertefullt når jeg vet den står der klar for levering! (Volvo V90 R-design med polestar+++)

  21. #496
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. aug. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Har bestilt med V90 T8 R-design som jeg håper å få i løpet av ca. 4 uker tenker jeg. Bestilte i august i fjor. Gleder meg som en unge!

    Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg slenger det ut.

    Ettersom bakhjulene drives av batteri. Hva vil skje med
    AWD
    når batteriet er tomt etter en langkjøring f.eks.?

  22. #497
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Buggen Vis post
    Ettersom bakhjulene drives av batteri. Hva vil skje med
    AWD
    når batteriet er tomt etter en langkjøring f.eks.?
    Såvidt jeg har lest vil aldri batteriet bli helt tomt.

  23. #498
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Som "volvoRsport" sier, så vil det alltid være strøm tilgjengelig for
    AWD
    .
    Det jeg antar skjer er at motoren genererer strøm til el.motorene, dvs at du får et noe høyere drivstoff-forbruk.

    Du kan også aktivere en "Hold"-funksjon, som sørger for å spare på strømmen i batteriet til senere bruk.

    Bilen driver hele tiden og kjenner om
    AWD
    er nødvendig, og kobler selv inn hvis det er behov.
    Jeg har f.eks en kneik ut fra garasjen min, og om jeg har stilt inn "Pure", eller "Hybrid", kobler bilen inn
    AWD
    om jeg begynner å spinne med bakhjulene.

    Det er bare å glede seg til bilen dukker opp...du har noe å se frem til.
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  24. #499
    Registrerte brukere ragge1 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    300
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18 Vis post
    Tanken var først å se på en T8 Momentum med nokså lite utstyr, men så tenkte jeg fuck it.
    Jeg kliner til så jeg ikke kommer til å angre samt få den beste opplevelsen når jeg skal kjøpe min første fabrikknye bil.

    Så jeg endte opp med å bestille en V90 T8 Inscription i sort med tonede vinduer, sportsratt med paddleshift, teknikkpakke, elektrisk hengerfeste, 18" vinterhjul med mer.
    Det første jeg kommer til å gjøre er å ta 19" sommerfelgene inn til glassblåsing og pulverlakkering i sort. Liker litt sånn batmobil preg veldig godt
    Og så bestiller jeg Polestar optimering så jeg får 421hk. Ikke at det blir noen særlig forskjell på akselerasjon kanskje, men det sies at girskift blir kvikkere og mer presise samt bedre gassrespons på pedalen. Og da er det verdt de 10 lappene syntes jeg.


    Men nå gleder meg noe så grusomt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvordan har dere taklet ventetiden når dere bestilte?
    Dette er faktisk smertefullt...
    grattis med bestelling
    om Polester så volvo har tatt det vekk på T8 bilar men det kommer tilbake men ingen vet ner ( men lite usikert om det kommer dette år )
    er det 19'' på sommerdekk , vist du ta de $ du hade på polester + paddleshift ( tror ikke du kommer bruker det mye ) så kan du får legger til Aktivt Four-C chassis med luftfjæring bak og 20'' sommerdekk

    min bil så hade eg 18'' på vinter men det blir levert med 19'' vinterdekk og 20'' sommerdekk og begge felger er Matt Black Diamond Cut Alloy Wheel : 158 og 246
    -V90 T8 R-design - 18
    -VW E-golf -19
    tidigare bil : https://www.garaget.org/ragge1
    -XC70II D5 -09 ; - V70N - 04 ; -97 - V70 ; Golf 1,6TDI -14
    -96 Opel vectra ; -95 Audi A6 ; -94 Opel vectra ; -86 mazda 626 ; - 80 Audi 80

  25. #500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. aug. 2017
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ragge1 Vis post
    grattis med bestelling
    om Polester så volvo har tatt det vekk på T8 bilar men det kommer tilbake men ingen vet ner ( men lite usikert om det kommer dette år )
    er det 19'' på sommerdekk , vist du ta de $ du hade på polester + paddleshift ( tror ikke du kommer bruker det mye ) så kan du får legger til Aktivt Four-C chassis med luftfjæring bak og 20'' sommerdekk

    min bil så hade eg 18'' på vinter men det blir levert med 19'' vinterdekk og 20'' sommerdekk og begge felger er Matt Black Diamond Cut Alloy Wheel : 158 og 246
    Hvorfor har de tatt bort Polestar?

Side 20 av 21 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Eget underforum for ny XC90 og S90/V90?
    By lyskespark in forum Forslagskassen
    Svar: 5
    Siste post: 18/02/16, 14:18
  2. Noen spørsmål ang, S90/V90/960
    By Vegardb92 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 05/01/12, 23:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •