Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  148
Side 10 av 21 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 514

Tråd: Bestilt S90/V90 noen?

  1. #226
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av megaoctane Vis post
    Bilen blir skrytt opp i skyene - enig i det. Før denne kunne jeg aldri i livet tenke meg en kjip V70/S80.
    Ergo - de har klart å lokke til seg kunder fra tyskerne.

    Men.. for mange er ikke motor det viktigste. Jeg sparer heller 100.000 på motor og huker av for masse ekstra utstyr. Elsker duppeditter.

    Men jeg foretrekker at alle motorer og all utstyr er tilgjengelig i alle markeder.
    Ja; utstyr er moro det....
    Hva man sparer på mindre / alternativ motor ved kjøp kan sees på flere måter det; men differansen ved salg er vel i det som i praksis ofte teller.
    Er nok kanskje ikke så mye dyrere å velge større motor nå lenger - når man får igjen desto mer ved salg igjen.
    (Men som jeg påpekte; er det jo absolutt mulig å bestille seg en av de mindre motorutgavene og gå for optimering - som ser ut til å bli helt lovlig og i mange tilfeller avgiftsfritt fra 2017)

    Det jeg ville frem til er at poenget med enkelte særnorske varianter vil forsvinne - dersom norsk avgiftspolitikk fortsetter slik.
    Altså fra en jantelovaktig avgiftspolitikk, til en politikk der miljø teller.


    Vel V70/S80 Kjip og kjip.
    Ville vel si at gamle V70en (III) kanskje ikke var verdens kuleste bil; men folkelig, romslig og sikker.
    Også en bil som var et (er et) trygt kjøp med tanke på å få solgt igjen.

    S80 II ser da riktig så flott ut i riktig kombo syntes jeg....men smaken er som xxxxx

    Det man kanskje kunne si om S80 II og V70 III var kanskje at det var litt mye "Ford preg" over dem.
    - Det likte jeg ikke. (Mye bedre med kinesiske eiere da)
    PS. Så jo hvordan GM kjørte SAAB i grøfta....

    S80 II med V8 er i alle fall en bil som står høyt på min brukt ønskeliste

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 18/12/16 kl 18:56
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  2. #227
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stv4ever Vis post
    Jeg har en V90 R D5
    AWD
    i bestilling til ca 850'. T8 med samme config har ca samme pris. Avgiftsendringen ikke tatt i betraktning.

    Lett valg å bytte til T8, for å si det sånn. Selv om ventetiden øker med 5-6 mnd ekstra.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Jeg selv endret fra T5 til T8.
    Ble jo dyrere, men....helt sikker på at jeg får igjen hver kroner når jeg en dag skal selge.

    Klart er D5 ikke et dumt alternativ (passer jo også bilen veldig godt med tanke på effekt/vekt); men man frykter jo litt at diesel og bensin får lik pris på sikt, samt at det ligger ann til kjøreforbud i enkelte storbyer for diesel. (Diesel er jo ikke helt i vinden om dagen hos politikerne )

    Så er det jo klart at hybriden bruker mer enn D5en under en del forhold, men er man flink til å lade - kan man vel fort komme på relativ lik SNITT pris per kjørte km.

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  3. #228
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av megaoctane Vis post
    Ergo - de har klart å lokke til seg kunder fra tyskerne.
    Ikke minst det som i tiden fremover (med mål om 800.000 solgte biler per år) teller; er å lokke til seg Kineserne (!)

    Rcar
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  4. #229
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Godt å se at avgiftspolitikken går rett vei. Får håpe det holder seg sånn, hvis ikke blir det fort cubanske tilstander her hvor vi nordmenn sitter med 850, 940 og
    P2
    i 2050 hvor vi vedlikeholder disse bilene inn i evigheten.

    Å kalle V70II og S80II for kjipe biler blir vel litt feil. V70 har jo solgt helt enormt helt siden de kom som 850 på begynnelsen av 90-tallet, og siste gen V70 har jo ikke akkurat solgt dårlig! Jeg er enig i at V90 er en ny æra hva Volvo gjelder, men å kalle de gamle for kjipe blir vel litt feil

    En S80II V8
    AWD
    er fortsatt etter min smak noe av det som står høyest i kurs, fordi det er rått med V8 i en sånn bil. Har kjørt endel S80 V8, og det er heftig!

    Men nok om det:

    Blir gøy å vente til de første V90 T8 er på veien! Kanskje vi til og med får se litt til dem på autoslalom?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #230
    Registrerte brukere stv4ever sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2016
    Sted
    Sunnmøre
    VCCN medlemsnummer
    1868
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg endret bestillingen på min V90 R-design
    AWD
    fra D5 til T8.

    Jeg spår at 2017 blir hybrid-bilenes år, når avgiftsreglene gir 407 hybridhester til prisen av 235 dieselhester. Så får man bare smøre seg med litt ekstra tålmodighet frem mot levering på sommeren.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #231
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Er det så godt som samme pris på D5
    AWD
    og T8 når alt ellers er uforandret?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  7. #232
    Registrerte brukere stv4ever sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2016
    Sted
    Sunnmøre
    VCCN medlemsnummer
    1868
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Er det så godt som samme pris på D5
    AWD
    og T8 når alt ellers er uforandret?
    Bilprisen (uten utstyr) skiller to tusen. Så ja, så godt som samme pris.

    Innholdet i utstyrspakkene er noe endret, og noen smådetaljer i std-utstyr. Men prismessig svært liten forskjell.

    Verdt å nevne er at jeg her sammenligner opprinnelig D5-pris med T8 (med de nye avgiftsreglene). Teoretisk sett skal man også for D5'en trekke fra litt avgifter (kanskje 20 000,-), men mest trolig vil Volvo beholde en god skjerv av avgiftslettelsen selv.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #233
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Takk, da er det jo en no-brainer
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  9. #234
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Hvor enkelt håndtere forhandleren et bytte fra D5 til T8, når kontrakt er skrevet a?

    Jeg trodde forhandler hadde forpliktet seg ganske kraftig overfor fabrikken når du skrev kontrakten?

  10. #235
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Hvor enkelt håndtere forhandleren et bytte fra D5 til T8, når kontrakt er skrevet a?

    Jeg trodde forhandler hadde forpliktet seg ganske kraftig overfor fabrikken når du skrev kontrakten?
    De har vel en bestillingsdato og så en egen deadline for endringer som ligger nærmere produksjonsstart av akkurat din bil.

    Men det vet de nok hvis du ringer dem
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  11. #236
    Registrerte brukere stv4ever sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2016
    Sted
    Sunnmøre
    VCCN medlemsnummer
    1868
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    I mitt tilfelle, som opprinnelig gjaldt en D5 R-design bestilt i juli '16, så har det ikke vært noe problem å gjøre alle mulige endringer (også motor), frem mot prod-start (som faktisk nå er utsatt til febr). Jeg har derfor ikke hatt noe problem med å endre til T8, selv seks mnd etter bestilling.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stv4ever Vis post
    I mitt tilfelle, som opprinnelig gjaldt en D5 R-design bestilt i juli '16, så har det ikke vært noe problem å gjøre alle mulige endringer (også motor), frem mot prod-start (som faktisk nå er utsatt til febr). Jeg har derfor ikke hatt noe problem med å endre til T8, selv seks mnd etter bestilling.
    Hmm, selgeren hos forhandler offa seg fælt og måtte høre med sjefen og det var ikke måte på. I og med as S90T8 ikke er åpnet for bestilling i Norge, ble det bare ennå mer slitsomt. Mulig han bare var stresset, men det var visst ikke bare bare å bytte når man gikk over modellår.

  13. #238
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Jeg prøvde en V90 her om dagen og fikk det litt travelt etterpå så fikk ikke spurt selgere om alt jeg kanskje burde...

    360-graders parkeringskameraet, er det meningen det skal vise omgivelsene, eller bare hvilke deler av bilen som lyser opp når de nærmer seg en hindring?

    Bildet av omgivelsene var veldig tåkete for å si det mildt..
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  14. #239
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Skal vise omgivelsene men så er det også kameraer som ikke blir rene i vanlig vask og høytrykk. Må rengjøre linsene helt og de blir fort møkkete.

    Uansett er det ikke noe HD kvalitet over de der, det er ett hjelpemiddel. Ikke noe man skal stole blindt på


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #240
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Får man lignende indikasjon på hvor hindringer er uten 360-graders opsjonen?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  16. #241
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Da er det ryggekamera og sensorer som gjør susen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #242
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Får man lignende indikasjon på hvor hindringer er uten 360-graders opsjonen?
    Får pip/varsling på samme måte som rygge sensor, bare hele veien rundt.

    Sent from my E6853 using Tapatalk

  18. #243
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2016
    Innlegg
    35
    Antall takk

    Standard

    Med 360-graders kameraopsjonen kan du vel få opp bilen din i fugleperspektiv på skjermen. Jeg har uten 360 grader på min, og synes det fungerer mer enn bra nok, gode sensorer på siden som er nesten for ivrige (piper lenge før jeg er kritisk nære noe). Kameraet gir godt bilde bakover, med mulighet for zoom, men som andre påpeker, kameraet blir veldig fort møkkete, og da er det nyttesløst. Jeg tørker av midt hele tiden

  19. #244
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser på svenskenes "bygg min volvo" at V90T8 kun leveres med panoramatak. Er det noen som vet om dette er tilfellet i Norge også?

  20. #245
    Registrerte brukere stv4ever sin avatar
    Medlem siden
    28. aug. 2016
    Sted
    Sunnmøre
    VCCN medlemsnummer
    1868
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Jeg ser på svenskenes "bygg min volvo" at V90T8 kun leveres med panoramatak. Er det noen som vet om dette er tilfellet i Norge også?
    Det kan godt være, jeg har panoramatak med i min T8-bestilling, vurderte aldri noe annet. Det er en god del endring i oppsettet av utstyrspakker, og noen småting som var ekstrautstyr på D5, er std på T8. Men kjenner ikke til noen restriksjoner på valg av ekstrautstyr av betydning.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  21. #246
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Panorama er standard på T8 ja
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  22. #247
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stv4ever Vis post
    Det kan godt være, jeg har panoramatak med i min T8-bestilling, vurderte aldri noe annet. Det er en god del endring i oppsettet av utstyrspakker, og noen småting som var ekstrautstyr på D5, er std på T8. Men kjenner ikke til noen restriksjoner på valg av ekstrautstyr av betydning.
    Det store spørsmålet er jo: Måtte du betale ekstra for det ? :-D

  23. #248
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Jeg kan jo svare meg selv, siden jeg bestilte idag: Jeg måtte betale for panoramataket.

    Så da kommer det en V90T8 R-design min vei en eller annen gang.

    Fortsatt er det endel valg jeg er usikker på.

    1. Det ser ut til at luftfjæring/4C gjør at man ikke får r-design senkingen. Ifølge den svenske bygg min Volvo. Kan man faktisk justere høyden på bilen med luftfjæringen, eller er det bare der for komfort og nivåregulering?

    2. Man får ikke valgt med 21" felger fabrikksmontert. Det er kanskje noe vektgreier ifbm avgifter? Eller rullemotstand vs. CO2?
    3. Tåkelys hverken som standard eller som valgbart utstyr.
    4. 220V uttak er borte.


    Mye greier som er std.utstyr ift 2017 R-design da:
    VOC, parkeringsvamer, subwoofer, smartphoneintegrasjon, laminerte sideruter,

  24. #249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Det jeg har blitt fortalt så skal produksjonstakten for 2018 modellene bli satt i uke 11. T8 går i produksjon i uke 21.

    I prislista til T8 står 21" oppført som option for 14.900 kr. Men selgeren klarte ikke å bestille dette på min akuratt nå. Han trode dete var en "bugg" i bestillingsystemet, men ville ikke love noe. Jeg håper dette blir mulig.

    Ang luftfjæring så kan du senke bilen bak når du skal løfte ut og inn bagasje. Tror det var ca 3 cm den gikk ned, avhengig av motor og utstyr) Men det fungerer ikke å kjøre med den lav bak. Så funksjonen blir som en avansert nivåregulering.

    Jeg endret min bestilling til en T8 3. januar som i dag ser ut til å ha en indikert leveringsdato mellom 10. og 17 juli.. så har litt igjen å vente.
    Bestilte opprinnelig en T5 i September, endret til D5
    AWD
    i desember. Denne skulle jeg egntlig få levert i slutten av februar. Så ble litt lenger å vente.



    Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  25. #250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JohBor Vis post
    Bestilte opprinnelig en T5 i September, endret til D5
    AWD
    i desember. Denne skulle jeg egntlig få levert i slutten av februar.
    Hva gjør du når de lanserer T10 i mars da (2*T5 + elmotor = 620HK) :-D

Side 10 av 21 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Eget underforum for ny XC90 og S90/V90?
    By lyskespark in forum Forslagskassen
    Svar: 5
    Siste post: 18/02/16, 14:18
  2. Noen spørsmål ang, S90/V90/960
    By Vegardb92 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 05/01/12, 23:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •