Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  148
Side 17 av 21 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 514

Tråd: Bestilt S90/V90 noen?

  1. #401
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Jeg er helt i motsatt ende. Leasing uten tvil. Staten tar endel av regningen og ingen risiko for restverdien

  2. #402
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Aldri leaset bil før, så mulig jeg har dumme spørsmål, men:

    Hvordan tar staten en del av regningen?

    Det med restverdi vil vel bare være relevant for de som låser seg til å maks ha bilen i tre år (vanlig leasingperiode)?


    Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. #403
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Riktignok en V60 D6 men for vår del var det greit med leasing. Binder ikke opp masse kapital/lån i en bil som man gjerne gjør med biler i denne prisklassen. Det jeg ser på som negativt er at man må betale mva på årsavgift


    Sent from my iPod touch using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  4. #404
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard Bestilt S90/V90 noen?

    Leasingselskapet får fradrag for momsen når bilen kjøpes. Det betyr at finansiert beløp blir mindre enn ved å låne pengene. Det betyr igjen mindre rentekostnader enn ved lån. Hvis restverdien på bilen er god så blir momsen som betales på terminbeløpene mindre enn momsen leasingselskapet fikk fradrag for. Dermed har staten tatt en del av regningen. I tillegg binder du ikke opp kapital eller låner penger. Banken finner ikke ut at du har hverken billån eller bil når du søker om huslån. Alle som har forsøkt seg på den skjønner at man må kjøpe hus før bil.

    Mva på årsavgift er kun i år for neste år skal årsavgiften kreves inn fra forsikringsselskapet og forsikring betaler man ikke gjennom leasingen.

    Ved å lease så slipper man også å gå i fella med å tro at bilen man skal selge er så mye mer verdt enn alle andre og gå på skuffelsen med å få 100.000kr mindre enn man trodde for bilen.

    Aldri mer kjøp av ny bil på meg, det blir leasing. Så nå koser jeg meg med diesel og trenger ikke å tenke på om den er verdiløs om 4 år...

    Det er ikke lov å forhåndsavtale kjøp av bil etter endt leasing for da kan restverdien settes kunstig høyt og dermed taper staten moms. For noen år siden gikk standard leasing fra 3-4 år pga staten så at de tapte mye moms på det. Hvis du leaser en bil i 3 år må du betale momsen for det fjerde året uansett
    Sist endret av Volvo144; 01/04/17 kl 17:15

  5. #405
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Absolutt fint med valgmuligheter.
    Og folk får så absolutt velge det som passer dem.
    Og jeg kjøper absolutt argumentet med oppbundet kapital.
    Samt er det svært behagelig å slippe å selge bilen, når man skal ha seg ny...jaja man kan jo bytte inn en eid bil også.
    Dog tror jeg en del ikke ser så nøye på leasing regnestykket. En del lar seg blende litt av månedssummen alene.

    Kostnadene å f.eks lease en V90 T8 R design med ekstra ekstra... koster fort vekk med startleie + månedsleie en 300-330 tusen kroner.
    + Etableringskostnader.
    + MVA på årsavgift(er).
    + Gebyr på ca 200 per tilsendte faktura for årsavgift(er), bompassering(er) osv fra leasingselskapet.
    + Litt høyere forsikringspremie.
    + Risiko for tilleggs regning for "skader" ved innlevering. (Til priser langt over hva en ellers bilinteressert person hadde fått fikset dette på alternative steder)
    (Dog ikke det at det hadde vært/er noe problem for mitt vedkommende - holder alltid tingene mine i topp stand...men like fullt stressende å ha er slik "pisk" hengende over seg)
    + Risiko for tilleggs regning ved innlevering for overkjørte km.
    + Andre risikoer (f.eks ræper man
    OEM
    felgen bilen ble levert med; kan man ikke innlevere bilen med andre strøkne felger - nei man er tvunget til å erstatte med lik original felg/felger) Hadde man eid bilen selv; kunne man sett på alternative løsninger ved et evt salg av kjøretøyet.

    Kan ikke "i min villeste fantasi" se for meg at summen av overstående er mindre enn tapet på salget av bilen om man kjøper den "kontant" og holder den som folk.
    Dvs summen jeg skal slå ved å eie kontra å leie er 115000,- + per år.

    Nå gjorde jeg en veldig god deal på V40en jeg leaser (med alt utstyr), men ender der opp på godt over 42500,- per år.

    Leverte akkurat inn min (eide) Volvo V60 til min Volvo-forhandler; og den kostet meg i verditap per år kroner 37500,-
    En sum jeg neppe så slått av leasing...(sier seg jo for så vidt selv, når serien under med kroner 100000 i "rabatt" allikevel er 5000 + dyrere per år)

    Nå skal det sies at jeg for mitt vedkommende liker å spare til en bil jeg ønsker meg, fremfor å låne opp til pipa (eller "bak til eksospotta" i dette tilfellet )
    - Det utgjør jo også en viss forskjell på kostnader ved bilhold.


    Rcar
    Sist endret av Rcar; 01/04/17 kl 21:11
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  6. Takk Texascom takket for denne posten
  7. #406
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard Bestilt S90/V90 noen?

    Du har veldig rett i det du skriver. I prinsippet er det hipp som happ leasing vs kjøp. Jeg vil ikke ha den risikoen, har en forsikring som dekker 40K i innleveringskonstnader mot en egenandel på 4000kr i skade. Ikke bonustap. Koster 100kr måneden ekstra i forsikring.

    Nå leaser jeg med 0 i innskudd. Det får du overalt hvis du sier du vil ha det. Vet hva jeg skal betale hver måned. Har fråtsa i alt utstyr jeg vil ha og dette er den billigste bilen jeg har eid de siste 5 årene. Biler har kostet meg ca 150k i året. Det er det ærlige regnestykket. Det er surt å betale 9350kr i måneden inkl serviceavtale, men jeg vet hva jeg skal betale, jeg tar ekstremt godt vare på bilene jeg eier eller leaser, innleveringsforsikringen er for å dekke evt steinsprut i felger og bil ved innlevering. Regninger som kommer via leasingselskap må unngås, men har man bombrikke og betaler parkeringsbøter er det kun årsavgiften man må betale 175kr i behandlingsgebyr for.

    Ser du totalen i dette blir det hipp som happ, men i min verden er leasing beste løsningen nå

  8. #407
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Liker diskusjonen som er i gang nå, det er bra å dele erfaringer og meninger!

    Selv sverger jeg til kjøp da dette er mest fornuftig for meg. Liker ikke å betale på gebyrer osv.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  9. #408
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard Bestilt S90/V90 noen?

    Er enig med deg texascom, men de siste 5 bilene jeg har solgt har jeg innbilt meg har vært 100k mer verdt enn hva jeg fikk. Det er surt, eller et ekstra år med leasing

    Og en ting til.

    Som regel får man kjøpe leasingbilen etter endt leasingperiode for restverdi + 10.000kr. Har aldri forsøkt det selv, men har forståelsen for at dette er "gjengs" med de jeg har hørt med. Dette betyr at jeg betaler et forventet verditap i 4 år og hvis jeg liker bilen kan jeg kjøpe den ut for en pris jeg kan vurdere mot finn.no etter endt leasing. Da vet man jo mer hvilke biler man kjører i fremtiden. For akkurat nå er jeg i tvil, om 4 år skal bilene gå på diesel? Bensin? Strøm? Hydrogen? Hybrid? Gass? Det vet vi ikke nå, men det vil garantert ha myyye å si for verdien på bilen om 4 år. Og om 4 år er huset mitt ferdig påbygd, trippelgarasjen er ferdig og jeg kan med glede ta et billån eller kjøpe en ny eller annen bil.

    Mulig det ble veldig ærlig nå, men alle situasjoner i livet har veivalg man må ta. Leasing er mitt nå
    Sist endret av Volvo144; 01/04/17 kl 21:25

  10. Takk Texascom takket for denne posten
  11. #409
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Bestilt S90/V90 noen?

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Selv sverger jeg til kjøp da dette er mest fornuftig for meg. Liker ikke å betale på gebyrer osv.
    Nå skal ikke jeg være trollete, men misforstå meg rett: Hvorfor ventet du ikke da 1,5 måned med å registrere XC90en? Det hadde jo spart deg for over 100 000,- i avgifter
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. #410
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Nå skal ikke jeg være trollete, men misforstå meg rett: Hvorfor ventet du ikke da 1,5 måned med å registrere XC90en? Det hadde jo spart deg for over 100 000,- i avgifter
    Det tenkte jeg ikke på faktisk og viste heller ikke at den kom til å gå ned så mye.
    Registrerte min 6. oktober. Svei litt ekstra ja!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  13. #411
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Dette blir litt på siden, men min V70 R har i mine snart tre år som eier falt minimalt i verdi. Likevel har den kostet mer i vedlikehold og reparasjon enn det V60'n kommer til å koste som leasingbil totalt de neste tre årene

    De største fordelene med leasing synes jeg at prisen totalt er ganske bra (om man pruter litt!), forsikringen ble heller ikke dyr som er nevnt her, det er forutsigbart og man binder ikke opp kapital.


    Sent from my iPod touch using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  14. Takk Volvo144 takket for denne posten
  15. #412
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Dette blir litt på siden, men min V70 R har i mine snart tre år som eier falt minimalt i verdi. Likevel har den kostet mer i vedlikehold og reparasjon enn det V60'n kommer til å koste som leasingbil totalt de neste tre årene

    De største fordelene med leasing synes jeg at prisen totalt er ganske bra (om man pruter litt!), forsikringen ble heller ikke dyr som er nevnt her, det er forutsigbart og man binder ikke opp kapital.


    Sent from my iPod touch using Tapatalk
    Tenkte du på det jeg skrev - så skrev jeg at forsikringen ble litt dyrere.
    Det samme gjelder for så vidt også for biler med billån og pant i kjøretøyet.
    - Siden jeg hverken skal lease eller låne; sparer jeg noen hundre per år.

    Bil er dyrt i Noreg, slik er det bare. Men legger man "litt sport i det" - er det mulig med masse pruting osv å få bilholds kostnadene ned.
    - Veldig spent på hva årsprisen blir på min V90 T8. Kunne man havnet på 75000,- er jeg vel relativt fornøyd. (kremt.... nå tilkommer vel Polestar optimeringen, Heico eksos osv også da men....dog dette er jo penger man velger å "sløse bort" selv og som da kunne vært unngått)

    Men også enig med deg at også gamle biler ofte er dyrt - når det tilkommer vedlikeholds kostnader.
    Gamle S80 T6en min har kostet meg ca 150k på 3 år og 30000 km i deler etc (dog mye unødig oppgraderinger selvsagt).
    Verditapet har vel igjen ikke vært så stort per år.
    Min T-gule 850 har vel også fått deler for 150.000 og den har gått snaue 50 km siste 3 år ....så ja....pris per kjørte km er ofte noe man ikke vi nødvendigvis sammenligne med nytt.
    Dog på denne gule snakker man forhåpentligvis ikke noe verditap på selve bilen.
    (Men å få for oppgraderingene o.l. må man vel vente en god stund til på....)

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 02/04/17 kl 14:05
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  16. #413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Noen som har fått en konkret V90T8 leveransedato ennå?


    Og @rcar; Har du fått med deg ryktene om at Heico Select Sound eksosen ikke passer med R-design diffusoren?

  17. #414
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard Dato

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Noen som har fått en konkret V90T8 leveransedato ennå?


    Og @rcar; Har du fått med deg ryktene om at Heico Select Sound eksosen ikke passer med R-design diffusoren?
    Har fått vite at produksjon er uke 34, og levering 10/9-2017.

    Men har også hørt at dette til en viss grad styres av tilgjengelighet fra underlevrandører i forhold til konfigurasjon og utstyr. Et eksempel var at massasje i seter på Inscription kunne ikkke leveres før godt utpå høsten.

    Og det er også sånn om man har en konfigurasjon som blir forsinket på grunn av ett element f.eks massasjeseter(ikke det at det gjelder T8 R design) og produksjonsdato blir flyttet til et senere tidspunkt så hjelper det ikke å fjerne det ene elementet, bilen blir da ikke flyttet frem igjen....
    Sist endret av Joppe_T8; 20/04/17 kl 10:49

  18. #415
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Noen som har fått en konkret V90T8 leveransedato ennå?
    Var innom forhandler i går og fikk vite at levering var satt til november. La til B&W + carplay i spec'en.
    V90T8 Inscription / massasjeseter / teknikkpakke ++ .
    Bestilte 31.12.2016.

    Andre som har fått dato på V90T8?
    Ser på svensk forum (http://www.jagrullar.se/forum/viewto...7ac3&start=345) at mange har fått sin dato flyttet en uke eller to frem (kortere venting), men er litt redd dette gjelder bare Sverige, og da kanskje på bekostning av norske kunder.

    Ser også der at de kan se forventet leveringsdato i en app, er dette noe dere får til?
    Sist endret av tlov; 21/04/17 kl 19:40

  19. #416
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mai 2011
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Carplay? Det var vel i grunnpakka på T8 når jeg bestilte i romjula?

  20. #417
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Carplay? Det var vel i grunnpakka på T8 når jeg bestilte i romjula?
    Fikk høre at det var i grunnpakka til XC90T8, men ikke V90T8. Tilsvarende står i prislista for T8 såvidt jeg husker.

  21. #418
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lyskespark Vis post
    Carplay? Det var vel i grunnpakka på T8 når jeg bestilte i romjula?
    Du har jo rett! Sjekket kontrakten fra romjula, og der står det Smartphone integration som første punkt på fabrikkmontert utstyr, men det gjør det ikke på kontrakten fra torsdag. Dumt av meg å betale 3100,- ekstra for noe som jeg egentlig allerede hadde ja.

  22. #419
    Registrerte brukere Rcar sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Notodden
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    Smartphone integrasjon 882, sto ikke som standard på min kontrakt fra 13.12.16
    De første dagene var ikke alt klart, og noen opsjoner fantes faktisk ikke (kom senere)
    Priser på utstyr og utstyr har også vært litt hit og dit på T8en.
    Bla. bestilte jeg bilen først uten hengerfeste, når "bygg din Volvo" kom opp med T8 sto hengerfeste til kr 7700,- på nettsidene.
    Sa ifra at det ønsket jeg.
    Men når jeg endret bestillingen skriftlig kostet hengerfestet enda noen noen tusen til....
    Så også på et eller annet tidspunkt 882, som standard på T8. Men finner ikke igjen hvor jeg fant dette.

    MEN;
    Har du en kontrakt med signatur på at 882 var standard da du først bestilte - er det klart at du ikke skal betale for dette.
    (Ville jeg utvilsomt kontaktet forhandleren om)

    Rcar
    Sist endret av Rcar; 22/04/17 kl 17:19
    Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")

  23. #420
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Har signatur på den ja, har kontaktet forhandler

    Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

  24. #421
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard myvolvo.se

    Sitat Opprinnelig postet av tlov Vis post
    Var innom forhandler i går og fikk vite at levering var satt til november. La til B&W + carplay i spec'en.
    V90T8 Inscription / massasjeseter / teknikkpakke ++ .
    Bestilte 31.12.2016.

    Andre som har fått dato på V90T8?
    Ser på svensk forum (http://www.jagrullar.se/forum/viewto...7ac3&start=345) at mange har fått sin dato flyttet en uke eller to frem (kortere venting), men er litt redd dette gjelder bare Sverige, og da kanskje på bekostning av norske kunder.

    Ser også der at de kan se forventet leveringsdato i en app, er dette noe dere får til?
    Prøvede å logge inn på myvolvo.se i går, og ser at design osv er annerledes der enn i Norge, men kommer ikke inn da pålogging krever svensk personnr. Så her tilbyr de ulike løsninger i ulike markeder...

  25. #422
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2017
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    V90 T8 ankommet forhandler i Kongsberg, nydelig bil... Synd det ikke er min...

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

  26. #423
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2017
    VCCN medlemsnummer
    1947
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Jeg bestilte V90 T8 R-design++ i slutten av februar, har fremdeles IKKE fått prod./lev.dato... Forhandler sier at han har fått "bekreftet" at bilen kommer før årsskiftet. Jeg syntes det er litt rart at det nå har gått 4 mnd fra bestilling og at de fremdeles ikke har satt prod.dato. Er det noen andre som er i samme situasjon? Begynner å bli litt utålmodig. Evt.: Andre som bestilte i jan/feb. Som HAR fått prod./lev dato?

  27. #424
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2017
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Bestilte V90 T8 Inscription nyttårshelgen og har fått produksjonsdato midt i oktober 2017. Det fikk jeg høre først i mai. Forhandler sa det var mange som ikke hadde fått noen prod. dato enda. Men på my.volvo stod det bare V90 T8 og ingen annen info frem til for noen uker siden. Nå står det ingen ting, får ikke opp bilen en gang etter de endret til nye sider:

    https://www.dropbox.com/s/x3tuh3ss1n...17-58.png?dl=0

    Er det andre som får opp fornuftig info om bestilt bil her, eller er det andre steder man skal logge inn?

  28. #425
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. juni 2017
    VCCN medlemsnummer
    1947
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    I den gamle versjonen av "Min volvo" på nett, brukte jeg ordrenummer (men den fant ikke bilen, siden den ikke var lagt inn i systemet med produksjonsdato). Med den nye versjonen er det jo VIN nummer som skal brukes for å legge til bilen - det har jeg jo ikke fått, så jeg kommer ingen vei der heller

Side 17 av 21 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Eget underforum for ny XC90 og S90/V90?
    By lyskespark in forum Forslagskassen
    Svar: 5
    Siste post: 18/02/16, 14:18
  2. Noen spørsmål ang, S90/V90/960
    By Vegardb92 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 05/01/12, 23:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •