Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Viser resultater 1 til 23 av 23

Tråd: Nettopp kjøpt XC70 2007 diesel aut 185HK, newb spørsmål

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard Nettopp kjøpt XC70 2007 diesel aut 185HK, newb spørsmål

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70940685

    Flott bil og velholdt. Jeg kommer fra en BMW 530D så jeg merker at det ikke er så mye fres men det er ok.

    Førsteintrykk:
    - Motor drar bra på lave turtall
    - Merkelig girkasse, takler normal kjøring fint men om du drar på og slipper gassen blir den helt syk, og ender opp med å gi tilbakeslag edit: tror det skjer mellom 1 og 2 gir i lave hastigheter men med kickdown og slipper gassen etterpå
    - Liker litt den myke amerikansk inspirerte fjæringen, samtidig som den tar svinger greit
    - Har forsøkt å stille inn bilstereoen men vet ikke helt.. Hva i all verden gjør dolby surround og senter i en bil? Og 2 rare fjernkontroller.
    - Kjørelysene er fantastiske
    - Rattet helt uten tilbakemelding, veldig amerikansk her også
    - Setene er altfor glate

    Vet ikke helt hva modellen heter, eller hvor jeg kan finne ut av hvilken options bilen har. Ønsker bedre lyd og tenker i forste omgang utskifting av eksisterende høyttalere, kanskje en liten sub på sikt, tips mottas med takk.
    Ser at det leveres ryggekamera til bilen og, virker greit for meg å hive ut TV skiten som ikke virker allikevel. Regner med at det ikke finnes rikstv for denne?
    Ønsker dab og bluetooth. Ønsker å chippe, hvilken erfaringer har dere med ymse leverandører? Dette koster jo fra kr 200 til kr 10 000.

    Alt i alt fornøyd og liker å sitte litt høyere. Bilen virker gjennomført, men er litt bekymret for enten uintelligent eller underdimensjonert girkasse.
    Sist endret av runet; 17/02/16 kl 21:38

  2. #2
    Registrerte brukere Karlsen88 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    For det første så ville jeg få undersøkt girkassa, om det eventuelt kan være no garanti greier. Har den girkassa hatt noen form for servicer? Blitt flushet og skiftet olje på? Om den ikke har det så ville jeg utført det, eventuelt krevd det dekket av selger.. Girkassene skal gire ganske pent og være myke å behagelige :-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    05`V70N D5
    86`740 Turbo intercooler.


    Si ifra om du trenger deler til 700/900 serie.

  3. Takk runet takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Girkassa har vært flusha. Den girer flott med normal til småaggresiv kjøring. Fra stillestående med kickdown i la oss si 7 sekunder, og deretter slipper gassen blir den helt ape og gir et kraftig tilbakeslag. Spørsmålet mitt er om dette er normalt.

  5. #4
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av runet Vis post
    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70940685

    Flott bil og velholdt. Jeg kommer fra en BMW 530D så jeg merker at det ikke er så mye fres men det er ok.

    Førsteintrykk:
    - Motor drar bra på lave turtall Motoren er råsterk, men mykje av effekten vert slukt i drivverket. Går en del i girkassen på desse.
    - Merkelig girkasse, takler normal kjøring fint men om du drar på og slipper gassen blir den helt syk, og ender opp med å gi tilbakeslag edit: tror det skjer mellom 1 og 2 gir i lave hastigheter men med kickdown og slipper gassen etterpå Høyres ikkje normalt ut.
    - Liker litt den myke amerikansk inspirerte fjæringen, samtidig som den tar svinger greit Ganske anleis enn BMW, du har ikkje kjøpt deg en sportsbil no ;-)
    - Har forsøkt å stille inn bilstereoen men vet ikke helt.. Hva i all verden gjør dolby surround og senter i en bil? Og 2 rare fjernkontroller. Du har top of the line, største stereopakken. Mangla nok orginal subwoofer, men du skal få ganske bra lyd.
    - Kjørelysene er fantastiske
    - Rattet helt uten tilbakemelding, veldig amerikansk her også Ja, eg gjentar. Du har ikkje kjøpt deg sportsbil.
    - Setene er altfor glatte. Nok en gang, ingen sportsbil. Du har riktignok komfortsete, fås og med sportssete, dei har ein del meir støtte sidevegs både i rygg og sittepute.

    Vet ikke helt hva modellen heter (Summum er utstyrsnivået), eller hvor jeg kan finne ut av hvilken options bilen har (Ring din Volvoforhandler og be om ei utskrift). Ønsker bedre lyd og tenker i forste omgang utskifting av eksisterende høyttalere, kanskje en liten sub på sikt (Du får orginal subwoofer til desse, ellers har du allerede største pakken), tips mottas med takk.
    Ser at det leveres ryggekamera til bilen og, virker greit for meg å hive ut TV skiten som ikke virker allikevel. Regner med at det ikke finnes rikstv for denne? (IMIEV ellernoko leverar adapter så du kan bruke skjermen til det du vil)
    Ønsker dab og bluetooth (Grom audio (gromaudio.com) leverar veldig bra aux/bluetooth adapter). Ønsker å chippe, hvilken erfaringer har dere med ymse leverandører? Dette koster jo fra kr 200 til kr 10 000. (Jo billigare, jo dårlegare. Eg har brukt Rica, 240hk og 480Nm. Samtidig fjerna EGR og partikkelfilter).

    Alt i alt fornøyd og liker å sitte litt høyere. Bilen virker gjennomført, men er litt bekymret for enten uintelligent eller underdimensjonert girkasse. Desse automatane er designa av asiatar. Dei har aldri laga ein slik dieselmotor så dei har ikkje greie på å lage passande girkasse.
    Gratulerer med ny bil :-)
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  6. Takk runet, Thomazz takket for denne posten
  7. #5
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Trenge ikkje å ha Premium Sound sjølv om ein har HU 850 spelar med Dolby. Eg har High Performance med HU 850 og PA200 forsterker.
    PA300 og 8" element i framdørene + sub bak hjelpen ein del
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  8. Takk runet takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Wow, takk for gode svar locked. Dette med girkassen er jo kanskje fremprovosert fra min side da, men allikevel, det er ikke uvanlig å gi full pupp og dereter slippe gassen, det gir vel converteren en helvetes oppgave. Er dette noe jeg burde reklamere på?
    På BMW'en fjerna jeg swirlflaps og blindet EGR'en men vet lite om denne motoren da.
    XC70 2007

  10. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MadAss Vis post
    Trenge ikkje å ha Premium Sound sjølv om ein har HU 850 spelar med Dolby. Eg har High Performance med HU 850 og PA200 forsterker.
    PA300 og 8" element i framdørene + sub bak hjelpen ein del
    Så det kan hende at spilleren er bra men at forsterkerene og høyttalererene fremdeles er skit? 8" i fremdørene høres snopt ut, det er plass til det?

    jøss, billig http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=56346262

    men får sjekke ka eg har, hvor er denne gjemt?
    Sist endret av runet; 17/02/16 kl 23:00
    XC70 2007

  11. #8
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av runet Vis post
    Så det kan hende at spilleren er bra men at forsterkerene og høyttalererene fremdeles er skit? 8" i fremdørene høres snopt ut, det er plass til det?
    Du har dørtrekkene for Premium Sound + fjernkontroll, så da har du nok også Premium Sound høyttalere.

  12. Takk runet takket for denne posten
  13. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Satte timer for dieselvarmer til i dag tidlig. Den startet ikke, og det var ingen feilmeldinger i bilen. Kan 1/3 full tank ha noe med manglende start å gjøre?
    XC70 2007

  14. #10
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Beste er koble til vida lese ut feil koder.men haar du for lite diesel el dårlig strøm så kobler ikke den inn
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  15. #11
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Minimumskravet for dieselvarmeren er vel 5-10 liter og under 5 grader eller noe rundt der, så det burde ikke være noe problem... Muligens et dumt spørsmål, men verdt å spørre siden du nettopp har kjøpt bilen: du stilte inn varmeren riktig? Man stiller ikke inn når den skal starte, men når du skal reise, sånn at bilen er varm til innstilt klokkeslett. Prøvd å direktestarte den? Da hører du fort om det er liv i den. Hvis det fortsatt er dødt er det greit å sjekke feilkoder

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  16. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Ok skal prøve å sette den til direktestart før jeg starter bilen i kveld. Får forresten ikke pdc piip heller. Det lyser grønt på knappen, men er helt stille uansett hvor nær jeg er. Skal trykke med igjennom feilkoder i kveld. TAKK for god hjelp så langt!

  17. #13
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Du har dørtrekkene for Premium Sound + fjernkontroll, så da har du nok også Premium Sound høyttalere.
    Mest truleg ja, men det har vært levert bila med P.S dørtrekk sjølv om bilen har H.P.

    Men om du synst lyden er dårleg, sjekk basselementa i dørene. Har ein tendens til å slutte å fungere på P.S.
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  18. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Aha! Ingen lyd fra basshøyttarere høyre side. Men det er diskant. The fuck?
    Har PA300 forsterker.
    Sist endret av runet; 18/02/16 kl 22:59

  19. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2013
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av runet Vis post
    Aha! Ingen lyd fra basshøyttarere høyre side. Men det er diskant. The fuck?
    Har PA300 forsterker.
    Jeg kjøpte nettopp venstre basshøyttaler av han her, etter at min (PS) konka. Han tok 200,- for høyttalern: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=71179343

  20. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Nice, men når både fram og bakdør på høyre side er daue så peker det vel litt mot forsterkeren?
    XC70 2007

  21. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    noen som vet om diskantene har egne forsterkerkanaler eller om de sitter på samme kanal som bassen i dørene?
    XC70 2007

  22. #18
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Diskant og bass bruka same kanal frå forsterkar. Fungerar diskanten, er nok basselementet defekt.
    Men du kan no flytte over elementet frå ei dør som fungerar
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  23. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Har ikke hatt tid til å se så nøye på det ennå, men i dag virket det som om det var diskant og mellomtone fra høyre fremdør. Det er altså 3 høyttalere i døren? Er det samme basshøyttaler i pasasjerdør som i fremdør?
    Tror du kanskje har rett i at basselementene er gåen.
    XC70 2007

  24. #20
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Stemmer, du har diskanten oppe og mellomtone og bass nede.
    Framdørene har like høgtalerelement på begge sider, og dei bak har like element begge sider.
    Framme er nok braketten til høgtalaren ulik per side, men mente bare at du tar ut elementet frå ei dør og plugga i kontakta på andre sida for å sjekke om du får lyd.

    http://accessories.volvocars.com/sv-...CC-425594/2004
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  25. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Hei godtfolk, demonterte høyttaler i bakdør og kan bekrefte at den er død og at forterkeren funker. Høyttaleren var POPPET FAST. takk volvo. Har bestilt 2 nye høyttalere fra bøhle bil, takk for linken.
    XC70 2007

  26. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. feb. 2016
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Standard

    Litt bekymret nå, 4 hjulstrekken ser ikke ut til å fungere. Står fast i mange slakke bakker med 5 cm nysnø. Sammenlignet med octavia og andre biler jeg har forsøkt med samme system føles det i hvert fall som om denne ikke har 4 hjulstrekk i det hele tatt.
    XC70 2007

  27. #23
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Har du sett at bakhjulene står stille og framhjulene spinner?

    Vanlige årsaker til at
    AWD
    ikke fungerer er overføringshylse mellom girkasse og vinkelgir har gitt seg (den er laget for å ryke før noe annet indrivverket). Pumpe og trykksensor i haldexen er også en gjenganger.

    Prøv i første omgang å lese ut eventuelle feilkoder.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  28. Takk runet takket for denne posten

Lignende tråder

  1. 2007 XC70 D5 185hk Summum
    By Xantius in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 30/12/15, 01:31
  2. V70 D5 aut summum 185hk selges!
    By ksandseter in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 06/07/15, 22:41
  3. 945, diverse spørsmål fra en newb!
    By vangsfreaken in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 29
    Siste post: 22/03/14, 15:01
  4. Kvitring på XC90 D5 2007 185hk
    By gaupe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 21/10/13, 21:55

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •