Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 25 av 25

Tråd: Ettermontering av DAB-radio i Volvo V60 2011 uten DAB-prep

  1. #1
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Cool Ettermontering av DAB-radio i Volvo V60 2011 uten DAB-prep

    Dette er en rapport fra prosess med å installere løsning for DAB-radio i en Volvo V60 2011 uten DAB-prep (forberedelse for DAB-radio).

    Produktet er FIAMM SM20 DAB-tuner med antenne. Les mer om produktet her: http://www.autohifi.no/Produkter/Bil...20-p0000016500. FIAMM SM20 skal fungere i Volvo V60 (og antakelig andre modeller) med Sensus eller Sensus Connect. Disse modellene har mulighet for Blåtann-streaming i lydanlegget. AUX-tilkopling vil også fungere.

    Gjennomgangen under er en sammenstilling av notat fra installasjonen og kommentarer fra bileier og fra AutoHifi i Trondheim. Dersom du skal installere eller har installert FIAMM SM20 i din bil så setter vi pris på dine erfaringer og kommentarer. Og et godt råd er å lese bruksanvisningen som følger med produktet.




    Her er oversikt steg for steg fra første gang vi testet FIAMM SM20 i V60'en:

    1. Laste ned FIAMM app (logo med rød bakgrunn) fra Apple AppStore eller Google Play.

    2. Plugge i enhet i USB i midtkonsoll om man har det. Alternativt strøm fra 12 volt i bagasjerom (plugg med USB).



    3. La blåtann i bilen finn Fiamm SM20 (Volvo V60 2011). Kommentar fra AutoHifi: Her er det enklere å sette Sensus systemet «søkbart».

    4. Åpne Fiamm app i telefonen, klikk på verktøy, velge bilikon, søke og la app finne bilen

    5. Parre app og bil, finner ingen kanaler ved første gangs forsøk. Kommentar fra AutoHifi: Om du trykker og holder en av pil-tastene (i bilen) inne så vil SM20 gå automatisk i søk.



    6. Slått anlegg i bilen av og på x antall ganger, plutselig dukket kanalene opp, brukte piltastene i bilen (de som du velger kanal med – step by step < < > >). Kommentar fra AutoHifi: Her kan man benytte både pil-taster på selve infotainment-systemet, eller på multifunksjonsrattet. Stemmestyring fungerer faktisk også, om bilen er utstyrt med dette!

    7. Ingen lyd i bilen den første tiden etter installasjon. Kommentar AutoHifi: Ofte skyldes dette at man etter paringen må gå inn å velge BT Audio som kilde, da mange spillere ikke gjør dette automatisk første gangen.



    8. Betjener AV- og PÅ-knappen på anlegget en rekke ganger. Plutselig dukker lyden opp! Dersom det ikke kommer lyd etter at kanalene er på plass, slå av og på lyden.

    9. Buffertid for lyd/display er 2-4 sekunder. Kommentar fra AutoHifi: Så lenge de fleste originale løsninger benytter rundt 2-3 sekunder, så snakker vi sjelden om bufferingtider.

    Kommentar fra eier etter en uke i drift:

    Nå fungerer i alle fall alt helt utmerket. Må slå av og på lyd etter at kanalene har søkt seg inn ellers ingen plunder eller heft. Er spent på antennen når en kommer i områder med litt mer marginale senderforhold, dette er foreløpig ikke testet.
    Sist endret av SagaPer; 08/02/16 kl 15:39
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  2. #2
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Er dette et system som fungerer kun i biler med blåtann?

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  3. #3
    Registrerte brukere -Tommy sin avatar
    Medlem siden
    11. jan. 2011
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    736
    Antall takk

    Standard

    Se der ja! Nydelig! Fikk akkurat en slik slengt på pulten her for å prøve ut, å se om det er noe vi skal ta inn i butikken her. Virker jo som at ganske greit produkt utifra det som blir skrevet her da.

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Er dette et system som fungerer kun i biler med blåtann?

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    Sånn jeg har skjønt det så kan man bruke AUX også for å få lyd i bilen

  4. #4
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Er dette et system som fungerer kun i biler med blåtann?

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    FIAMM SM20 fungerer trådløst med Blåtann streaming men leveres også med kabel med 3,5 mm plugg for tilkopling til AUX.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  5. Takk Svirre takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Man kan montere original DAB tuner i biler uten DAB-prep. Men det krever operasjon og forlengelse av
    MOST
    -nett og opplegg til strøm og antenne i finnen.
    Litt jobb men fullstendig mulig
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  7. #6
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Man kan montere original DAB tuner i biler uten DAB-prep. Men det krever operasjon og forlengelse av
    MOST
    -nett og opplegg til strøm og antenne i finnen.
    Litt jobb men fullstendig mulig
    Som kjent har jeg fullført prosjekt med ettermontering av DAB-radio i min egen XC70 2009 uten DAB-prep. Det brukte jeg over 3 år på. Jeg har også i en tidligere tråd invitert eiere av V60 til å sette i gang prosjekt med å beskrive prosessen med å ettermontere DAB-radio i bil uten DAB-prep.

    Jeg er ikke i tvil om at det er mulig, men det krever nok en del forskning og arbeid med å finne ut av hva som mangler i bilen, hva som evt må oppdateres, hva som må kjøpes av deler, tilpasninger og ettermontering osv.

    Det første man kan starte med er å verifisere hva en bil MED DAB-prep har av klargjøring mht antenne, fiberkabler, plassering av brakett for DAB-modul, antenneforsterker, samt kabling av strøm til modul. Programvare bør ikke være noe problem. Om V60 har
    SUB
    så har den kanskje fiberkabel til bagasjerom? Så kan man se på en bil uten DAB-prep og finne ut av hva som mangler av nevnte komponenter.

    Husk at man bare trenger EN DAB-antenne til bånd III. Bånd L brukes ikke i Norge. I biler med DAB-prep satt antenne for bånd L i haifinnen.
    Sist endret av SagaPer; 08/02/16 kl 20:03
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Absolutt!
    Som nivå 4 tekniker, NICA og instruktør på Volvo har jeg litt bakgrunn i dette. Det er også gjennomført med suksess å oppdatere DAB uten prep og sub.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  9. #8
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Absolutt!
    Som nivå 4 tekniker, NICA og instruktør på Volvo har jeg litt bakgrunn i dette. Det er også gjennomført med suksess å oppdatere DAB uten prep og sub.
    Hei, da er det nok flere med meg selv inkl som ønsker å høre mer om prosjekt med oppdatering av original DAB-radio i bil uten DAB-prep. Kjør presentasjon!
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Velger å ikke legge ut for mye, men
    MOST
    kablene må bygges om fra
    AUD
    , styrestrøm må legges opp og DAB-kompatibel antenne må monteres til tuner. Denne fåes på den lokale radiobutikken. Det kreves også en mjukvare som ligger i
    VIDA
    .
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. feb. 2014
    Sted
    Løkken Verk
    VCCN medlemsnummer
    1718
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Har nå forsøkt og få installert dab i min bil uten dab prep, fikk lagt opp most kabler fra passasjer fotbrønnen og bak til dab enheten uten og støte på noen problemer.
    Men når jeg var hos volvo i går for og legge inn programvaren støtet de på et problem med installering av softwaren,
    jeg byttet også
    ICM
    fra 5" til 7" denne virket fint etter oppdateringen men de sa at denne softwaren ikke lot seg installere også(finner helle ingen feilkoder på denne).
    791: Lagtinnn ITP bort og utført CEm oppdatering. Bil vill ikke ta til seg noen programvarer som har med noe på
    MOST
    -nettet og gjøre. Er alt montert riktig??
    Bilen kommuniserer fint med dab modulen og den lyser grønt i nettverke men får opp feilkoden"Styrenhetens konfiguration ej kompatible"
    Hadde også feilkoder på antennene men disse har jeg fikset og fått fjernet.
    Kan det være for at dab modulen er brukt?? kjøpte denne hos hugger.
    eller kan jeg ha montert noe annet feil?
    noen som har en ide hva som kan være galt?


    v70 drive 2012
    XC90 D5 2016

  12. #11
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    1. Du har sjekket varenummer på modulen du har mot varenummer hos Volvo for din bil? Pakken med DAB-modul og brakett og kabler har et varenummer og så har du et varenummer på selve modulen. At den har stått i annen bil skal ikke ha noe å si.

    2. Dere installerte software for tyverisikring og deaktiverte tyverisikringen i nettet etter installasjon?

    3. Du er helt sikker på at fiber er koplet riktig inn/ut på DAB-modulen og at sløyfen er i orden?

    PS: Er bilen din en V60? Om ikke så anbefaler jeg å opprette ny tråd for V70/XC70 med samme emne som denne tråden.
    Sist endret av SagaPer; 15/03/16 kl 12:01
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    SagaPer, beklager at jeg trekker opp en gammel tråd, men før jeg bestiller Fiamm-enheten lurer jeg bare på om du fikk testet den i områder med mer marginalt inntak, og om den fungerte greit der. I så fall bestiller jeg to, én til bilen og en til motorsykkelen. Motorsykkelen har en eldre dings gjemt under setet, så jeg må gå av sykkelen og ta av setet for å bytte kanal!

    Edit: Og hva er forskjellen mellom 20, som du omtaler her, og 21, som er den nyeste versjonen, hvis du vet det? Det eneste jeg ser, er at SM21 tydeligvis støtter ekstern antenne, noe vel ikke 20 gjør.
    Sist endret av Mastiff; 26/06/16 kl 12:06

  14. #13
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    SagaPer, beklager at jeg trekker opp en gammel tråd, men før jeg bestiller Fiamm-enheten lurer jeg bare på om du fikk testet den i områder med mer marginalt inntak, og om den fungerte greit der. I så fall bestiller jeg to, én til bilen og en til motorsykkelen. Motorsykkelen har en eldre dings gjemt under setet, så jeg må gå av sykkelen og ta av setet for å bytte kanal!

    Edit: Og hva er forskjellen mellom 20, som du omtaler her, og 21, som er den nyeste versjonen, hvis du vet det? Det eneste jeg ser, er at SM21 tydeligvis støtter ekstern antenne, noe vel ikke 20 gjør.
    Det var en bekjent med Volvo V60 2011 som kjøpte FIAMM SM20 og som er beskrevet i denne tråden.

    Det eneste han har sagt er at det fungerer ok. Noe mer vet jeg ikke om dette produktet eller senere versjoner.
    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Den er greit, takk. Får vel bare bestille en og teste. De koster jo ikke allverdens.

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Jeg har koblet den til og så vidt testet den nå. Den ser ut til å funke brukbart, men appen krasher veldig mye. Jeg ser i Play Store at den ikke er oppdatert siden 2014, så kanskje Marshmallow er for nytt for den? Og så oppfører den seg litt rart når man bytter kanal, det blir masse blafring i displayet på V60-en, med "strømming" (eller var det "streaming"?) og radiokanalen om hverandre før den slår seg til ro. Men lyden funker, og jeg kan bytte kanal med rattknappene, så den er iallfall bedre en det VST-skrotet med fjernkontroll med hele fire forhåndsinnstilte stasjoner og FM-modulator som først ble montert der...

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Rettelse, ny feil følger: Den var oppdatert i vår, jeg blandet med en annen FIAMM app. Men den krasjer akkurat like godt for det...

  18. #17
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Noen som har testet dette på 2011 V70 uten dab prep ?

    Med tanke på at du kan bruke denne på både blåtann og aux så burde det jo fungere ganske bra. Vurderer og kjøpe inn denne.

    Noen som vet om den støttet flere " brukere ". Altså at jeg kan ha appen på to telefoner.

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror ikke den og en 2012 V60 uten dab prep er så forskjellig fra bilen din. Det er kommet en oppdatering av appen siden forrige gang jeg brukte den (i fjor høst), og denne oppdaterer også programvaren til selve DAB-adapteren (eller smartantennen, som den liker å kalle seg). Det er ikke noe problem å koble til to mobiler, det sjekket jeg nå nettopp. Men den kan bare én tilkoblet av gangen.

    Jeg skal for øvrig ta dingsen i bruk igjen, men nå på motorsykkeeln min, når sesongen kommer. Jeg kan koble den til bluetoothen på Sena-handsfreen, og så setter jeg en Funke vindusantenne på innsiden av vindskjermen. Det burde gå greit så lenge jeg er i Norge. Litt verre nedover i Europa til sommere, men jeg får heller snakke med fruen i de to ukene jeg skal på tur!

    Edit: Det jeg ikke fatter er hvordan man lagrer stasjoner som favoritter. Når jeg klikker på stjerna, kommer jeg til plassen for favorittene, men den er tom.

    Edit 2: Der fikk jeg det! Man må holde inne stjerna eller like-tommelen, så kommer det. og hvis man trykker på stjerna i det vanlige søkevinduet, kommer man til der de blir lagret.
    Sist endret av Mastiff; 07/02/17 kl 13:29
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  20. Takk Benjamin takket for denne posten
  21. #19
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff Vis post
    Jeg tror ikke den og en 2012 V60 uten dab prep er så forskjellig fra bilen din. Det er kommet en oppdatering av appen siden forrige gang jeg brukte den (i fjor høst), og denne oppdaterer også programvaren til selve DAB-adapteren (eller smartantennen, som den liker å kalle seg). Det er ikke noe problem å koble til to mobiler, det sjekket jeg nå nettopp. Men den kan bare én tilkoblet av gangen.

    Jeg skal for øvrig ta dingsen i bruk igjen, men nå på motorsykkeeln min, når sesongen kommer. Jeg kan koble den til bluetoothen på Sena-handsfreen, og så setter jeg en Funke vindusantenne på innsiden av vindskjermen. Det burde gå greit så lenge jeg er i Norge. Litt verre nedover i Europa til sommere, men jeg får heller snakke med fruen i de to ukene jeg skal på tur!

    Edit: Det jeg ikke fatter er hvordan man lagrer stasjoner som favoritter. Når jeg klikker på stjerna, kommer jeg til plassen for favorittene, men den er tom.

    Edit 2: Der fikk jeg det! Man må holde inne stjerna eller like-tommelen, så kommer det. og hvis man trykker på stjerna i det vanlige søkevinduet, kommer man til der de blir lagret.
    OK! men det er godt å vite

  22. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juni 2016
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    281
    Antall takk

    Standard

    En annen ting jeg fant ut mens jeg fiklet med den igjen, er at hvis man har vært tilkoblet med en mobil før, og en annen mobil har gjort endringer på favorittene, vil de være usynlige, men man får beskjed om at favorittfeltet er fult. Da må man slette data for appen (altså ikke resette FIAMM SM21) og koble den til på nytt, så funker det.
    XC60 2013 D4 AWD automat Summum solgt
    Gått over til fienden, Mercedes EQC - ikke aktiv på forum lenger

  23. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. jan. 2011
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Thumbs up Original ettermontering av Dab+ i Volvo

    Har fått ettermontert Dab+ i min Volvo S80 2012 uten Dab prep hos Nardo bil. Kun antenne som settes i frontvindu ellers er ettermonteringen som originalt og Dab kommer opp i meny. (Det vises også i Volvo vida at db er montert)
    Favoritter og service following følger med som standard/originalt.

    https://nardobil.no/verksted/trondheim-volvo/dab

  24. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2011
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitter på en av c-stolpene originalt. Ikke noe problem å bruke org.

  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2018
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Hei fra Athen / Hellas. Dette er mitt første innlegg. På grunn av DAB + -overføring som startet før 2 uker i Athen og avbrudd av FM-stasjoner i nær fremtid, søker jeg etter en DAB + -radio til min V40 Cross Country . Dessverre har jeg ikke bestilt bilen med alternativkoden 683 (DAB prep). Jeg vil gjerne ha mening om FIAMM SM20. Jeg vil koble den til bil med Bluetooth. Er android app nødvendig alltid eller bare første gang for å justere SM20?

    - Jeg bruker google oversetteren, så kritiser ikke mine ord
    - Er det sant at alle FM-stasjoner er slått av i Norge?

    takk for deg hjelp
    Sist endret av haralabosg; 24/01/18 kl 00:00

  26. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. jan. 2018
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Unhappy

    Sitat Opprinnelig postet av haralabosg Vis post
    Hei fra Athen / Hellas. Dette er mitt første innlegg. På grunn av DAB + -overføring som startet før 2 uker i Athen og avbrudd av FM-stasjoner i nær fremtid, søker jeg etter en DAB + -radio til min V40 Cross Country . Dessverre har jeg ikke bestilt bilen med alternativkoden 683 (DAB prep). Jeg vil gjerne ha mening om FIAMM SM20. Jeg vil koble den til bil med Bluetooth. Er android app nødvendig alltid eller bare første gang for å justere SM20?

    - Jeg bruker google oversetteren, så kritiser ikke mine ord
    - Er det sant at alle FM-stasjoner er slått av i Norge?

    takk for deg hjelp
    Hvem som helst....?

  27. #25
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.569
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Ja, du må ha appen for å kunne innstallere Fiamm SM20/21. Du lagrer alle favorittkanalene dine i det systemet. Etter dette kan du bruke den uten telefonen. Merk at du kan oppleve å måtte slå av/på lyden på radioen for at dette skal virke de første gangene.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

Lignende tråder

  1. Svar: 324
    Siste post: 01/11/21, 22:04
  2. LØSNING: DAB-radio i Volvo V70/XC70/S80/XC90 via USB med Dension DAB+U Gen3
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 121
    Siste post: 24/02/18, 11:32
  3. Dab -> dab+ v60 2011
    By Anders in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 6
    Siste post: 11/10/15, 13:37
  4. Har du planer om oppgradering til DAB-radio i V60 uten prep.kabel?
    By SagaPer in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 2
    Siste post: 13/06/15, 12:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •