Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: Dieselvarmer starter ikke

  1. #1
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard Dieselvarmer starter ikke

    Hei
    Nå var det vel min tur til å få feil på parkeringsvarmeren. Kjørte en diagnosetest og fikk opp at det er en intern feil. Ingen feilkode. Kjørte parameterene og ser at alt starter og går men dieselpumpa starter ikke.
    Da er det vel dieselpumpa som er defekt eller at den ikke får strøm. Er det noen her som har hatt samme feil? Er pumpa enkel å bytte?



    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo S80, 2007

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Sikkert greit om du starter med og fortelle hva type volvo denne varmeren sitter montert . Men at pumpen ikke går betyr ikke at den er defekt og hva tok du den diagnosen med ? Ja pumpa er enkel og bytte om det er feilen .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  3. #3
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Upps, ja dette er en S80, 2007 modell D5.
    Testen tok jeg med Vida.
    Systemet starter og kan gå i et par minutta før den slår seg av. Jeg er sikker på at den ikke tenner da det ikke kommer noe eksos fra den.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo S80, 2007

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Skulle jo da kommet feilkode på pumpen - men går den i et par minutter skal en høre tikkingen fra pumpen og at vifte i brenner øker hastigheten før den da skulle starte og brenne . Vanligste er jo at dem skifter fra på til av etter maks 30 sec om den ikke fungerer , men ryker det ikke så brenner den heller ikke . Var på finn i går og så etter noe annet til volvo og da lå det flere pumper for salg der .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  5. #5
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Var på volvoverksted og fikk de til å se på dette. De ladda inn ny software da feilmld viste feil på dette. Desverre så funker den fortsatt ikke. De konkluderte med at enten er glødeplugg gått eller så er styreenheten gått og må byttes.
    Det som er litt intr her er at styreenheten kan ikke byttes på denne modellen dieselvarmer. Må bytte hele dieselvarmeren da styreenheten er integrert. Dette ifølge verkstedet.
    Pris på ny, 17000kr


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Volvo S80, 2007

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Merklige greier egentlig -for volvo burde jo med en diagnose få opp om glødeplugg er defekt -ikke sånn enten det eller det -kunden betaler samme hva det koster ,men forundrer meg snart ingenting med enkelte volvo verksteder . Men er vel en ardic 912 d varmer i din bil vil jeg tro og skal om så være enkelt og bytte glødepluggen selv -sist jeg kjøpte kostet den 850 kr hos volvo . Om du skulle ende med og bytte hele varmeren med styreenhet finnes slike og få kjøpt brukt fra sverige -norge hos huggere til alt fra 2-3 tusen og oppover ,men du bør høre med volvo om det da behøves noe programmering etterpå og om du f.eks kan bruke styreenheten fra en s60 -v70 -xc70 o.s.v da fra bil opp til 07 mod . Kanskje noen andre her har erfaring med og byttet hele varmeren med styreenheten -jeg har ikke det.
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Så på bildelsdatabasen i sverige og lå div varmere der til s80 07 , men lignet veldig på webasto ttv varmer dem som lå der - om så kan jo det være positivt for da kan en finne varmere fra biler som har gått lite , men sikkert noen her som har lik bil og vet om det sitter ardic eller webasto i den . Med webasto må varmer åpnes for og skifte glødeplugg .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  8. #8
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg har en TT-V varmer
    Volvo S80, 2007

  9. #9
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    De sa at varmeren starter men tenner ikke. Kan være glødeplugg selv om diagnose ikke ser det.
    Volvo S80, 2007

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Ja den kan nok være defekt selv om diagnosen ikke viser det - men syns vel dem burde klart og komme opp med et bedre svar på et merkeverksted som har vida , men ingenting forundrer meg . Om du skrur selv kan du plukke ut varmeren og åpne den - glødepluggen kan testes med strøm fra bilbatteri -har vel bare pluss og minus den pluggen -ligger video på youtube . Det er en bruker her inne som netopp har plukket fra hverandre sin ttv varmer -og ligger bilder på hans side .http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-V70-2010-mod
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  11. #11
    Registrerte brukere peodudn sin avatar
    Medlem siden
    09. juli 2010
    Sted
    Alta
    Innlegg
    177
    Antall takk

    Standard

    Kommer ikke inn på linken.
    Volvo S80, 2007

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    ok - så det nå at den lå under prosjekter for betalende medlemmer og ditt kommer du nok ikke :( men ligger x antall videoer om ttv varmerene på youtube så se om du finner noe der , kan hende taggen ser denne posten også og kan legge bilder her . Ellers er det bare og skru ut varmeren - enten går det med og fjerne framhjulet på den siden varmeren sitter og så løsne plast innerskjermen - om ikke må du fjerne støtfangeren , begge deler er enkelt . Så er det og skjøte sammen slangene til vannet med noe passe og teipe over kontakter så kan du bruke bilen til du får skiftet pugg eller om du ender med en brukt varmer .
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  13. #13
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Holer du må ikke vilede folk ta kontakt med ditt volvo verksted hehe hva kan dem?hørtes ut som det volvo verskstedetl han var på at noen der manglet deler til sin varmer og da får dem som har problemer med sin varmer og bytte slik at dem som er på volvo får deler til sine.Hold deg langt unna volvo sine verksteder og finn deg noen som kan det så får du nok varmeren din i orden for en rimelig peng.
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  14. #14
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Har lite peiling på dieselvarmere, men har nå virkelig sett hvor viktige de er etter at jeg kjøpte meg Volvo..

    Hva med å oppsøke et firma der de er spesialister på Webasto etc.. Tipper de har en helt annen kunnskap om dette.

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Det var det første jeg tenkte også når jeg fikk problemer med ardic varmeren i forige volvo , reiste til elektrodiesel -dem er proff på parkvarmere .... men nei mafiaen hadde bestemt at om den varmeren satt i en volvo da kunne dem ikke fikse den -heller ikke selge deler .Var hos samme firma og hørte om dem kunne fikse webasto varmere og samme svaret . Skal for min del kjøpe meg en brukt ttv varmer så fort jeg får lyst på en langtur innover i sverige , bør ha minst 1 i reserve
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  16. Takk Alfs80 takket for denne posten
  17. #16
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Vi har heldigvis et seriøst firma her i bergen som kan varmere
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  18. #17
    Registrerte brukere GBXC sin avatar
    Medlem siden
    19. april 2015
    Innlegg
    130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holter Vis post
    Det var det første jeg tenkte også når jeg fikk problemer med ardic varmeren i forige volvo , reiste til elektrodiesel -dem er proff på parkvarmere .... men nei mafiaen hadde bestemt at om den varmeren satt i en volvo da kunne dem ikke fikse den -heller ikke selge deler .Var hos samme firma og hørte om dem kunne fikse webasto varmere og samme svaret . Skal for min del kjøpe meg en brukt ttv varmer så fort jeg får lyst på en langtur innover i sverige , bør ha minst 1 i reserve
    Er det mulig? Makan til dritt!
    Ja, bra tips å ha en i reserve.. Kan ikke være kvalitet i disse varmerene når så mange sliter med de. Ikke resten av bilene heller for den del. I min ganle MB cdi sitter en Eber varmer, bilen er gått 300`K og varmeren funker som fjell på 17nde året.

  19. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Har vært bra min en så lenge , men stoler ikke på at det blir slik neste vinter- litt langt og reise til bergen Alfs80
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  20. #19
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Holter er jo en fin tur over fjellet da og når du reiser fra bergen har du ny vaska bil garantert
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  21. Takk holter takket for denne posten
  22. #20
    Registrerte brukere anders85 sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2010
    Innlegg
    243
    Antall takk

    Standard

    Samme driten som med min dette, "fusker" liksom og skrur seg av etter 30 sek. Hvis jeg venter 5 min eller bilen begynner og bli litt varm starter den og alt virker bra. Ble lei til slutt og monterte defa pakke, kjappere og billigere når det var 25- ute. Blir og overhale fikse varmeren når det blir litt varmere i været. Fint om det blir lagt ut en tråd her på overhaling bilen er en 08 xc70 D5.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Lignende tråder

  1. Dieselvarmer blinker bare PÅ men starter ikke
    By peodudn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 24
    Siste post: 27/01/15, 00:04
  2. Dieselvarmer som ikke starter.
    By Lfm in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 4
    Siste post: 07/10/13, 10:53
  3. Dieselvarmer V70 D5 2005 - starter ikke - råd tips.....
    By mrmoe in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 14
    Siste post: 11/08/13, 17:58
  4. Dieselvarmer starter ikke, CEM-5F46
    By ver in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 11/12/12, 21:39
  5. Dieselvarmer starter ikke...
    By iCyrus in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 17
    Siste post: 06/02/12, 22:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •