Ja utrolig rart. Men jeg plomberte den "luka" du ser på bildet her:
http://www.downeasttradingco.com/ima...ber45DCOE3.jpg (braketten med hull i midten) tror det blåste ut suppe der. når jeg åpnet var det er rom der hvor fjøra til gasspjellene var. + rørene til choke. Aner ikke hvorfor det skulle gjøre så stor forskjell og plombe dette.. var som dag og natt. Gikk fint på afr uten den plomberingen, bra drag i bilen. Når denne var plombert gikk afr på topp hele tiden, og bilen døde ut.
Hvor på registeret vil jeg eventuelt merke forskjell på F9 kontra F8? midtregister?
Halsringer vet jeg ikke nå, men er standar 152g gassere, så er org. fant noe info på nett:
Trumpets-- 60mm
Chokes-- 36mm
Aux Venturi-- 4.5
Emulsion Tube--f16
Main Jet--145
Air Jet--155
Idle Jet--f8/55
Pump Jet--45
Hadde i allefall ikke noe problem etter 3000 o/min, før jeg plomberte. Lada da 1 bar for å prøve.
Fikk loddet dysene også, brukte sølvlodd og borret i dreibenk. ble bra! Litt nervepirrende å borre med 0.6mm borr.
borret hovdyse på 170 og 60 lavfart nå først, får heller borre opp litt ettervært, men har ikke tilgang på borr med +0,05mm etc. 1,75mm. har kunn hele tiendes borr.
Har prøvd å lese meg frem litt til progresjons hull borringen, slik jeg har forstått der er det hull som må borres ovenfor gasspjellet? som mater på med bensin?
Noen greie linker:
http://www.carburetion.com/Weber/adjust.htm
http://www.webercarbsdirect.com/v/vs.../45DCOE152.pdf