Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 124

Tråd: Jimbojamas 07 XC70 - PKK Godkjent

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Tenker at du kan demontere lyktene, godkjenne bilen og prøve deg på salg. Får du solgt de, så kjøper du nye. Og hvis ikke monterer du de bare igjen. =)
    Bare pass på at de nye da er merket 17,5. For som du sier, så synes jeg at lyktene passer veldig bra på XC70.

  2. Takk SirOlsen takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Ja, det blir vel noe i den gata der Jeg har jo kufanger som de står montert på (kufangeren er godkjent i vognkortet). Synes de kler den plasseringen veldig godt.

    Men det jeg finner så veldig rart, er feks at dine lykter, som ser helt identisk ut med mine, ikke skal være mulig å bygge om til feks halogen/17,5. Altså at man ribber innholdet og setter opp nytt i skallet mener jeg.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  4. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Joda, det går fint det, men ref.tallet er trykka i reflektoren, så det eneste du kan beholde fra gammel lykt er selve huset og lykteglasset. Ikke vet jeg hvor du skal få kjøpt reflektor heller, tror ikke de selger løse deler.

  5. Takk SirOlsen takket for denne posten
  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da venter jeg bare på go'været! =D

  7. Takk SirOlsen takket for denne posten
  8. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg endt opp med å bestille meg to nye Feniex Cannon, men da i 360 variant.
    Feniex Cannon HAW 360

    Disse har også 3 moduser, i motsetning til de jeg har idag, der er det kun 2. (Litt irritert på leverandør ennå, som ikke opplyste om det da jeg kjøpte de. =p )

    Tanken er da at det blir _litt_ enklere å montere DRL i tåkelysa.
    Modus 1 blir DRL
    Modus 2 blir tåkelys
    Modus 3 blir gul blink

    (Mulig rekkefølge blir endret litt her, da modus 1 har lavest prioritet, og modus 3 har høyest. Må gruble litt på den.)

    Slipper dermed å bruke dioder på det originale ledningsnettet på tåkelyset, men om jeg kobler til markeringslysa, og eventuelt baklyset må jeg jo fortsatt bruke dioder på de tilkoblingene. Den tid, den sorg.

  9. #31
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Morsomt med varselblink, driver og vurderer noe av samma. Det jeg tenker på er frittstående og skjulte lyskilder, da jeg ikke vil erstatte noen av de eksisterende pærer eller noe sånt. Veit du om det finnes en lettskjult strobekontroller med et plasseringsvennlig betjeningspanel? Flate brytere, som ikke bygger mye er ønskelig, eksempelvis som knappepanelet til Per Turbo , men det og tilhørende kontrollmodul koster vel en halv månedslønn.

    Kunne tenkt meg noe som kan styre en større belastning og, eventuelt styre et relé, så man kan ha litt arbeidslys og tilsvarende rundt om.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Har kikka endel etter kontrollpanel, men har ikke funnet noe jeg er 100% fornøyd med ennå. Jeg har som et krav at det ikke skal være noen form for utenpåliggende montering, liker ikke dill dall festet rundt om. =p Det skal være mulig å integrere.
    Eneste jeg har funnet som møter det kravet nærmest, er MotoBrain. Der bruker man en app på tlf (eller et nettbrett, når jeg kommer så langt og får integrert det i dashbordet.)

    Ellers har man Whelen ULF44 som man kan bruke hva som helst av brytere på. Det er kun en flasher, og betjening ordner man selv, alt etter hva som passer inn i bilen.

    Du og jeg har stikk motsatte krav når det kommer til lys da, for jeg er mest opptatt av å erstatte pærer for å få mest mulig skjult anlegg. Jeg har tenkt litt på om jeg skal flytte de 2 gamle Cannon jeg nå erstatter over i parklysa (med motstand for å dimme de) om det lar seg gjøre. Jeg er dog noe skeptisk til å leke altfor mye med lykta siden det er
    ABL
    , og den koster en liten formue. =p

  11. #33
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Noe av poenget mitt er å kunne kalle alt av ekstrabelysning utover tusenmeterne for arbeidslys eller varsellys, henholdsvis jmf Kjøretøyforskriften § 28-5 og § 28-3. Interessant, om noe kompleks lesing.

    https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...28#KAPITTEL_28

    I hovedsak er det fordi jeg har lyst til å slippe å demontere alt av lysutsyr ifm PKK, og for å slippe å frykte tekniske kontroller. Hadde det vært snakk om en varsellysbjelke hadde det vært greit, men med et par strober i grillen, bakrutene og i baklyktene eller lignende begynner det å bli mye arbeid.

    Driten med alt av lysustyr som en bil KAN ha (§ 28-5) er det at det skal være DOT, SAE eller FMVSS-merket. Det lysutstyret som er aktuelt til min bruk, altså Ebaygreier, er sjeldent det.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Jau, det er et poeng det, men jeg krysser fingra for godkjenning uten at de legger merke til det, så får jeg bare ta problemet når det kommer. Ebaygreiene har jeg ikke mye erfaring med, har holdt meg til merkenavn om man kan kalle det det, så godkjenningene sånn sett er jo i orden.

  13. #35
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    De er merket som nevnt over? Hva snakker vi av priser a?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    SAE J1113.
    De 2stk i 360versjonen jeg bestilte nå kom på i underkant av $200, også blir det jo litt moms her i Norge. Den gangen jeg kjøpte 120 versjonen som jeg har i nå, mener jeg de kosta ca 1200,- pr stk. (Norsk forhandler)

  15. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    I påvente av den nye OBDvarianten av styringspanel fra Motobrain, har jeg bestilt en Feniex 4200 mini.
    Er ikke stor fan av utenpåliggende monteringer, men jeg skal vel få skjult den godt i midtkonsollen et sted tenker jeg.

    Har også prøvd meg litt frem på kobling av DRL, men mistenker at boksen jeg har fått tilsendt er kaputtos. Fikk ikke mer enn 0,14V ut fra den så da ble det jo heller ikke noe lys. Skal prøve en annen metode for tilkobling, så får jeg se om jeg kan få liv i den i det minste, og eventuelt prøve meg videre frem derfra, hvis ikke må det sendes en liten klage til selger.

  16. #38
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ooooh, den likte jeg. Anonym og fin, må tenke litt på den..
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Mulig du kan få kjøpt av meg når jeg bytter ut, men aner jo ikke hvor lang tid det tar før den nye er klar for levering da. Hehe.. =p

  18. #40
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Er det sånn å forstå at den har fem eller seks individuelle styringer med strømtilførsler? Ikke en styring for reléboks, men tilførsel og styring for fem/seks kanaler?

    Da er det VELDIG aktuelt, seks kanaler er det jeg har sett for meg.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  19. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Sånn jeg har forstått det, er det 6 kanaler på 3,5A. Unntaket er om man bruker wig-wag funksjonen, da blir det kun 5 kanaler, siden knapp 1 blir ON og knapp 2 blir bytte av flashkonfig.

    Skal den belastes med mer enn 3,5A kan man jo løse det ved hjelp av et relé, men ikke om det skal blinkes vil jeg tro.

    Uansett er det jo en alright pris på den vil jeg påstå, $99 (og foreløpig gratis frakt, får se hva de sier imorra når den skal pakkes)

  20. #42
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Jeg følger med, om du ikke skal selge innen rimelig kort tid kjøper jeg nok en egen. Likte den godt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  21. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da har man vært en tur på Posten. =D

    En liten dunk med olje så man har til et par skift fremover:


    Også kom 360 Cannon lysa:


    Se om jeg kan få montert litt lys i helga, men jeg har jo egentlig tenkt å prioritere ny ryggesensor og
    IAQS
    . Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne de. =/

  22. #44
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Lista med ting som skal på bilen blir stadig lenger. =p

    Henta på Posten idag:


    Planen er ett sett foran og dobbelt sett bak (bilen henger litt, pga vekta fra hundeburet). Her er det med TüV-papirer, så da blir det spennende å se om det er mulig å få godkjent. Ingenting å utsette på pakka fra Spaccer ihvertfall, her var det fullt opp med alt mulig av papirer og forseggjorte detaljer på innpakning og materiell.
    Interessant tema.
    Jeg har ikke nivåreg på bilen idag, tydeligvis ikke du heller.(Jeg trodde alle XC var levert med det? uansett rart at du får heng med hundebur, det veier ikke veeldig mye...)
    er det slik at dette hever bilen, eller bare sørger for at den blir stående i samme posisjon med litt belastning?
    Jeg synes min er aaltfor høy , men med henger blir det bra heng. Nivåregkit koster ca 10000kr, og da kan den ikke senkes.
    Tricky situasjon.
    Kom gjerne med tilbakemelding, og før/etter-bilder
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  23. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Buret veier nok fort mellom 50 og 60kg (dette blir ren tipping, men det er mange deler, hvorav gulv og vegger er finér, så kommer jo dører og nødluker som er gitter av stål, pluss tak og litt ekstra braketter og ekstra dekksider på hjulbuene.)
    I tillegg til dette, blir det endel hundeutstyr som ligger samla under gulvet. Det blir det jo slutt på nå som sub er på plass, må finne en annen oppbevaringsløsning for leker og skåler og gudene vet hva nå.

    Tanken med Spaccer er kun heving, ingen nivåregulering. Disse halvmånene eller hva jeg skal kalle det, legges imellom selve fjæra og skåla på demper, evt fjærbeinslageret. Er litt forskjellige anbefalinger for forskjellige biler. Skal prøve å få tatt litt bilder når jeg kommer igang med montering. Jeg har jo 4C, så ingen nivomatic på denna bilen.

  24. #46
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jimbojama Vis post
    Buret veier nok fort mellom 50 og 60kg (dette blir ren tipping, men det er mange deler, hvorav gulv og vegger er finér, så kommer jo dører og nødluker som er gitter av stål, pluss tak og litt ekstra braketter og ekstra dekksider på hjulbuene.)
    I tillegg til dette, blir det endel hundeutstyr som ligger samla under gulvet. Det blir det jo slutt på nå som sub er på plass, må finne en annen oppbevaringsløsning for leker og skåler og gudene vet hva nå.

    Tanken med Spaccer er kun heving, ingen nivåregulering. Disse halvmånene eller hva jeg skal kalle det, legges imellom selve fjæra og skåla på demper, evt fjærbeinslageret. Er litt forskjellige anbefalinger for forskjellige biler. Skal prøve å få tatt litt bilder når jeg kommer igang med montering. Jeg har jo 4C, så ingen nivomatic på denna bilen.
    Ah, det er såpass vekt ja. Er jo ikke langt unna kulevekta på hengern det, om jeg følger loven :-P
    Men, om de legges imellom fjør og skål, så vil det vel ikke heve noe særlig, bare unngå at det klapper isammen ved høy belastning, eller?
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  25. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Nei, det blir jo som at du strekker fjøra i praksis. Har ikke papirene her nå, men om du titter på Spaccer så finner du litt info der. =)

    Har ikke verdens beste bilder av bilen for å sammenligne høydeforskjeller, men du ser en liten forskjell om man legger godvilja til på disse to her:

    Ved kjøp (uten bur)


    Vanlig last med bur og hundestæsj:

  26. Takk SirOlsen takket for denne posten
  27. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Jeg ekke no supertalent i tysk, men bildene taler jo for seg selv. Han har montert 4 slike spaccergreier bak på en senka A4 (forstå det den som kan): http://www.hifi-forum.de/viewthread-123-1811-3.html

    Edit; stereanlegget hans veier vel kanskje mer enn hundeburet mitt skjønner jeg når jeg blar lenger ut i tråden. =p

  28. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Fant endelig ryggesensoren og
    IAQS
    som skulle byttes.

    Bytta først
    IAQS
    , men no go der dessverre. Den koster jo en liten formue fra Volvo (og finner ingen andre som selger den noe billigere), så jeg prøvde med en fra ebay til slikk og ingenting. Eneste forskjellen var at den var laga for VW Passat (B6).
    Fikk ny feilmelding, noe med
    LIN
    , så da må jeg bare bite i det sure eplet etterhvert, og gå til Volvo. Liker ikke feilmeldinger. =p

    Ryggesensoren fikk jeg bytta, og ingen feilmeldinger lenger. Men fyttikatta for et makkverk å komme til sensoren. Ta av bakfanger er jo nok jobb i seg selv, men når man først har fått den av, må man jo dele innmaten for å komme til sensoren, ingen hyggelig jobb. =p

  29. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard Bytte av IAQS

    Da har jeg fått bytta til Volvos sensor. Ingen feilmeldinger, og alt er kalibrert. Noe usikker på effekten da men. Leste at man skulle teste om sensoren fungerte ved å spraye WD40 ved luftinntaket, og se om det lukka seg eller ikke. Den gjorde ikke det før byttet, men heller ikke etter, så hvem vet hva det er godt for.


Side 2 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. vil felger V70/XC70 2009 og senere passe på v70/XC70 som var før det?
    By TommyG in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 14
    Siste post: 14/03/14, 11:09
  2. xc70 06'
    By Redline5 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 23/10/11, 22:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •