Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 124 av 124

Tråd: Jimbojamas 07 XC70 - PKK Godkjent

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ikke mulig med MD mener jeg å huske, kun satelitt eller cdchanger på x5x spillere. MD eller cdchanger på x0x spillere. Har ikke fått testa så altfor mye ennå, da jeg har hatt nok med å få ordna bilen til PKK. Skal titte litt på det nå, oppdatere til siste FW blant annet.

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Et par små oppdateringer.

    Fikk et problem da jeg skulle oppdatere FW på Mareks BT telefonmodul. Hele greia kræsja, så lærepengen er; ikke bruk Galaxay S7 til sånt. =p Han har laga en egen fil man skal sende først, for å teste kompabilitet, så da slipper man å kræsje hele greia, og måtte demontere hele skiten og laste inn alt manuelt via pc.
    Anyways, alt er nå på plass igjen, mangler bare lisenskoden som han skal få sendt meg etterhvert. (Nå kobler den fra etter 1 minutt)

    PKK er unnagjort, så da var planen å få skifta regreim + virvelspjeld. Fruen mener jeg har ekstreme evner til å prokrastinere, og jeg kan vel ikke nekte for det akkurat denne gangen. =p





    Som man kanskje kan se ble det til at jeg ordnet med ledninger til kontrollpanelet i stede, og da benytta jeg muligheten til å bytte ut gulvteppene med det samme. Har jo fortsatt krem/beige/sand interiør da, så blir litt lite delikat en kort periode nå.
    For den med et lite øye for detaljer ser man at det er S60 teppe bak. Ikke akkurat 100% match, men jeg fikk det nå inn etter litt jobb med tapetkniven. Skal selvfølgelig byttes ut når jeg får tak i riktig teppe.



    Planene for knappene på kontrollpanelet er det en liten oversikt på her.

    - Strobe er gule blinkelamper
    - Pattern er vel selvforklarende =p
    - K9 er åpning av nødluker på hundebura
    - Camera er for å aktivere ryggekamera uten å sette i revers
    - Flash er koblet til tåkelysa med midlertidig programmering av bryteren, dvs at jeg må holde på den for at den skal være på.
    - Flood skal kobles til ryggelys, tåkelys foran, og eventuelt fjærnlys så jeg kan ha på belysning av området rundt bilen med enkel av/på mulighet og uten at bilen må stå på eller i revers, osv.



    Jeg sliter litt med å bli klok på koblinga av blinkelysa dessverre. De har jo egne drivere, så jeg skal ikke trenge å bruke blinkermodulen i kontrollpanelet, men det er et krav at bryteren som styrer slike blinkelys skal vise at de er på (Usikker i farta nå om det faktisk skal blinke på knappen, men jeg mener ganske bestemt at det skal det). Jeg liker også mønstrene som kontrollpanelet byr på bedre enn de som er innebygd i lysa og har derfor satt de på "steady burn", som vil si at de lyser konstant og dermed skal blinke etter kontrollpanelets mønster. Problemet er at jeg ikke blir enig med hvordan de har lagt opp utgangene fra kontrollpanelet, og at Feniex Cannon lysa ikke vil skru seg på uten å blinke 3 raske blink. Det blir dermed veldig rart lysbilde. Og de vil heller ikke lyse gult, selv om de er programmert til det. Merker jeg begynner å bli litt demotivert etterhvert her. =p

  3. #103
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Har Cannon-lysa lagret program, eller resettes minnet hver gang? Kontrollpanelet er jo bare av/på-utganger, evt momentant ved hold som du sier, eller wig-wag mellom de to oppe.

    Det er ikke krav om blinkemønster i kontrollpanelet slik jeg tolker Kjøretøyforskriften, Kap. 28. Lys, lyssignal, refleks:

    3.4 Varsellyset skal være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når varsellyset er i funksjon.

    https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...28#KAPITTEL_28
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    De husker innstillinga ja, så skal ikke være noe problem der, og jeg er ganske sikker på at jeg har hatt de koblet til tåkelysa tidligere uten problemer, men nå oppfører de seg altså litt merkelig. Usikker på om det kan være noe med kvadraten på ledningene kanskje, skal ihvertfall prøve med å koble alt direkte til et batteri og se om det blir noe forandring. I starten slet jeg med en bryter som kutta så mye strøm at lysa ble veldig mye svakere.

    Det er wig wag utgangen jeg tenkte å bruke, men det virker som at de kjører ett mønster ut den ene ledningen og det andre mønsteret ut den andre. Ikke høyre/venstre som jeg har tenkt. (Knapp 1 høyre, knapp 2 venstre) Om det gir noen mening. =p
    Resultatet er heller at ledning 1 gir blinkemønster 1, mens ledning 2 gir blinkemønster 2. Har kun prøvd med det ene mønsteret.

    Det var den setningen der jeg tenkte på ja, men føler den kan tolkes begge veier. Liker uansett at det er synlig med blink innvendig og, så jeg har et håp om å få det på plass etterhvert..

  5. #105
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Ikke krav om blinkende bryter, men mange utrykningsenheter har dette for de forskjellige funksjonene. Jeg er mer enn nok fornøyd med at bryteren lyser da gulblinken i seg selv er godt nok tegn på om de er på eller ei

    Men er snedige og fine de kontrollerne der, ser på Varsellysgruppa på fb at mange bruker de.

  6. #106
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Nå kommer jeg til å høres ut som en 60åring, men; oh varsellysgruppa! Får se å melde meg inn der! =D Jeg bruker face så lite at jeg aldri tenker på det som en ressurs. Hehe.. Er glad i forum jeg.. =p

  7. #107
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Du får hvertfall ikke Feniex 4200'n til å indikere blinkemønster når hvert blinkemønster ligger lokalprogrammert i hver modul, og den kun er potensialsanne utganger, altså 12V av eller på. Wig-wag har et blinkemønster, men det er også det eneste blinkemønsteret det finnes i Feniexen. Hva skal du drive med wig-wagen? Veit av erfaring at å kjøre wig-wag eller annet blinkemønster som 12V ut på en modul, altså å mønstersette tilførselen til en modul, kan skape krøll. Bør kun drive modulfrie lyskilder, ikke moduler.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. #108
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Nettopp, derfor er modulene satt til steady burn.

  9. #109
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Og derfor du får litt funky oppførsel om du styrer moduler med wig-wag.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Joda, mulig det, men det forklarer ikke hvorfor tåkelysene har begynt med samme oppførsel. De tente normalt før.

  11. #111
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da er alt løst. O store internett sier at de nye 3 mode lysa har problemer med ekstern flasher, så de lager problemer når man prøver seg på den koblinga. Løses enkelt ved enten å ikke bruke ekstern flasher, men intern, eller å bare koble ut hele den interne driveren. Da må man i tilfelle legge inn en motstand, for lyshodene er ikke laga for 12V. Usikker på hvor mye strøm de får fra driveren, så satser på at Feniex har lyst til å svare meg på det. Uansett, jeg har fortsatt de gamle 2 mode lysa liggende, så da blir det bytte til de istede, så har jeg løst det problemet også.

    Problemet med blinking på tåkelysa var rett og slett feil valg av mønster. Det ligger inne et mønster som blinker 3 raske blink for så å lyse konstant, de kaller det for nødbrems eller no. Et par tapp på sync ledning, og byttet var gjort til ren steady burn og alt er på stell. =)

    Når det gjelder mønster på kontrollpanelet er det vel 11 forskjellige å velge blant mener jeg å huske, og jeg liker de bedre enn de som er innebygd. I tillegg til at jeg liker å se hvilket mønster som er valgt direkte på panelet. Et par timer i garasjen nå med litt kabling, så blir jeg nok fornøyd vil jeg tro. Må bare finne remsa med motstander. =p

  12. #112
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Du mener å få knappene på Feniex 4200en til å blinke i takt med modulen den forsyner, selv om modulen har intern flasher?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ja, den gjør jo det sålenge lyset er satt til steady burn. Jeg har aldri ment noe annet.

    Mulig vi bare snakker litt forbi hverandre her eller noe. =p

    4200 mini med knapp 1 og 2 som henholdsvis strobe on/off og mønster. Da bruker man kontrollpanelet som flasher og man får tilbakemelding i sanntid på mønster. Dette forutsetter jo at man ikke bruker intern flasher ved at lysene er satt i steady burn. (Det funker altså ikke med de nye 3 mode lysene, kun de gamle med 2 mode, eventuelt med fjerning av flasher og litt frikabling og motstander.)

    Man får såklart ikke opp lysets mønster på 4200 om man kun bruker av/på knapper og den interne driveren på lysa, det har jeg heller aldri ment eller forventet. =)

  14. #114
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ahh, den er jeg klar over, fikk inntrykk av at du skulle hs flashmønster på alle knappene, det blir verre.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  15. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da var endelig bilen på veien igjen! =D 180k service gjennomført, og virvelspjeld bytta. Går som ei kule. Nå mangler det bare å legge litt kjærleik i den, så ting er på stell. =) Blir nok en liten økt i helga tenker jeg.

  16. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Fant hele taklister på skroten. Feil farge, men ikke viktig siden de skal folieres uansett. Skal ha samme folie et par andre steder og, men ting tar tid når man prioriterer å få ferdig garasjen til vintersesongen.

    Uten lys/blitz;


    Og når den blir belyst;

  17. Takk Per Turbo takket for denne posten
  18. #117
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det var litt nice. Har du link?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  19. #118
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Vanlig 3M 580 folie. Denne er svart, men kommer i flere refleksfarger som rød, gul, osv. Kun den svarte som lyser hvitt da.

  20. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da er bilen hos Jensen & Scheele i Halden for PKK. Spent på om de sier noe på led i tåkelyktene nå som de er programmert som drl. Fingers crossed.

  21. Takk mrstfu takket for denne posten
  22. #120
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Resultat: null hull! =D
    Gikk igjennom endel småtterier før jeg leverte bilen igår, så egentlig er det vel som forventa. =) Mekaniker påpekte et defekt opphengslager på høyre drivaksel, godt å få det bekrefta da jeg har hatt en mistanke en stund.

    Fikk endelig foliert og montert den siste taklista i tillegg til å bytte ut et par av blinkelysa i front som hadde streika. Bilen brukes lite nå i sommervarmen, 330 cab foretrekkes de fleste dagene, selv om den har automat. =p

  23. #121
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Digg med kort lapp
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Fakyisk en av verdens beste følelser! Hehe.. =)

  25. #123
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    Var du noen gang å godkjente spaccer settet hos BT? sank bilen noe med tiden etter at du monterte de. Eller samme høyde enda? Vurderer å bestille slike selv da jeg ikke finner annet som er med TUV.
    Fulgte tuv med i pakka, eller måtte du få tilsendt per mail?

  26. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Har ikke vært innom trafikkstasjonen rett og slett i frykt for at de skal påpeke lekkasje i dempere. =p Har riktignok hatt pkk på bilen i mellomtida, så det skulle nok gå bra, men har altså ikke tatt sjansen.

    Alt av papirer følger med i pakka. Du oppgir understellsnr når du bestiller så det er skrevet i både papirer og på ringene.

    Ang. høyde er jeg noe usikker. Jeg har jo slengt på litt store hjul i tillegg, så vanskelig å sammenligne med andre biler på nett.

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. vil felger V70/XC70 2009 og senere passe på v70/XC70 som var før det?
    By TommyG in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 14
    Siste post: 14/03/14, 11:09
  2. xc70 06'
    By Redline5 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 23/10/11, 22:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •