Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 124

Tråd: Jimbojamas 07 XC70 - PKK Godkjent

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard Jimbojamas 07 XC70 - PKK Godkjent

    På tide med en tråd for bilen min syns jeg, etter å ha vært jevnt innom forumet det siste året.
    Kjøpte denne bilen for ett år siden nå og noen oppdateringer underveis har det jo blitt, og flere kommer.

    Litt om bilen:

    2007 D5 med M66
    ABL
    frontlys
    4C understell
    RSE

    RTI

    Lyst skinninteriør (som delvis er byttet ut med mørkt/grått, planen er å bytte ut alt.)
    Volvos hundebur (ettermontert)

    Har også litt interesse for blinkende lys som andre her på forumet, så foreløpig er det montert Feniex Cannon HAW i ryggelyset og tåkelysene foran. Disse er koblet så belysningen fungerer som vanlig, men har tilleggsfunksjonen med gul blink.
    Har også montert ekstra ryggelys under fanger bak.

    Bilder har det ikke blitt så mye av dessverre, men har ihvertfall et par fra i sommer.


    Sist endret av Jimbojama; 02/07/18 kl 13:40

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Pen tralle, liker lys jeg og, så her følger jeg med.

    Hva slags ryggelys har du montert? Og hvordan monterte du HAWen, og koblet inn på ryggelyset?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Ryggelysene kjøpte jeg på ebay, lurer litt på om det kan være samme typen som Per Turbo har?
    Billige no-name, men de lyser opp mer enn nok. For meg var det viktigste at de hadde lav profil, så de kom godt oppunder bilen.

    Cannon ble kobla inn ved å kutte over ene plata som strømmen går i, inne i selve lykta, hvorpå jeg kobla til en ledning ut fra lampa. Litt vanskelig å se på bildet, men man skimter en rød flatstift inni der.


    Utenfra ser det slik ut:


    Har lyst til å bestille et par av den nye 360 typen for å se om det gir bedre lys, men da vet jeg ikke hva jeg skal bruke de jeg har nå til. =p

  4. Takk mrstfu takket for denne posten
  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da har man handlet litt nye gadgets.

    Hentet denne fra aarnes i går:



    Så nå blir det innklapp av speil, ryggelys på gul-knappen, og fjernkontrollstart på dieselvarmer. =D

    Dessverre støtter den ikke DRL på 05-07 modellene, så det blir en alternativ løsning på det problemet:



    Har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal koble den her ennå, men alltids greit å ha noe å bryne seg på.

    I tillegg har jeg en ryggesensor som må skiftes, og 13-pols ledningsnett til tilhengerfestet som skal monteres.
    Blir nok å gjøre i helga! =D

    Blir det noe tid til overs, har jeg hentet et par R-seter fra en 06 S60 og en 07 V70, så får vi se om jeg kan få lappa sammen noe der som kan brukes i XC70. =p Svensker liker jo ikke å selge airbager, så de må jeg flytte over fra mine egne, i tillegg til kontrollboksen fra førersetet. Passasjersetet er jeg usikker på hvordan passer inn, siden jeg ikke har elektrisk der idag. Jeg krysser imidlertid fingra for at ledningsnett er på plass, og det er plug'n'play!


  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Lista med ting som skal på bilen blir stadig lenger. =p

    Henta på Posten idag:


    Planen er ett sett foran og dobbelt sett bak (bilen henger litt, pga vekta fra hundeburet). Her er det med TüV-papirer, så da blir det spennende å se om det er mulig å få godkjent. Ingenting å utsette på pakka fra Spaccer ihvertfall, her var det fullt opp med alt mulig av papirer og forseggjorte detaljer på innpakning og materiell.

  7. Takk mrstfu takket for denne posten
  8. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Rakk ikke så mye idag som jeg hadde sett for meg. Fikk gjort det viktigste, bytting av tilhengerkontakt.
    7pols vil leve videre i mrstfu sin bil, og jeg gleder meg stort til å få testa 13pols. =p

    Noen som sa kabelspaghetti? =p


    Lagt ut et par videoer av gulblinken også:

    https://youtu.be/_TGdoio-yDk

    https://youtu.be/38VQY2htoIU

  9. Takk mrstfu takket for denne posten
  10. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Glemt å nevne dieselvarmer. Den har jo som mange andre vært kronglete denne vintern, så når jeg kom over en splitter ny på blocket til 4000 svenske, ble det roadtrip til Göteborg tidlig en lørdagsmorgen. =D
    Byttet tok vel ikke stort mer enn 30min. Av med fanger (Takk til Volvo som har en av de beste løsningene jeg har sett der), ut med gammel varmer, inn med ny.

    Blir vel å overhale den gamle etterhvert, så man har liggende når den nye tar kvelden om en 5-6 års tid. =p
    Noen som vet om det er mulig å lese ut feilkodene selv om man har byttet varmer? Har ikke gjort noe aktivt for å få den nye til å funke, så feilkodene ligger kanskje i selve styringa til varmeren, og ikke i bilen?

  11. #8
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Selve CPM-modulen må du ta med deg over fra den gamle varmeren, siden denne er kodet til bilens chassinummer. Feilkodene ligger lagret i denne, og vil være der inntil du sletter de.

    Spent på hvordan det blir med den DRL-kontrolleren, det er et ganske interessant stykke, det der. Beste hadde vært å koble det på tåkelysa, og fremdeles hatt muligheten til å bruke tåkelysa som vanlig, altså bryter av og på - men da må, såvidt jeg ser det, tåkelysa gå på automatisk ved start.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Okay, da får jeg bare demontere gamle brenner, og overhale etter beste evne med komponenttesting som eneste mulighet for feilsøking. Gidder ikke sette den tilbake for å lese ut feilkoder. =p
    Den nye brenneren fungerer knirkefritt, så jeg hadde jo mine mistanker om at feilkodene var lagra i brennerens styring.

    Ang. DRL, så ser jeg for meg å koble den via et relé som kobler fra når man skrur på parklys og med dioder for å sørge for at det ikke blir no kortslutning her.. Se om jeg kan få laga til et koblingsskjema etterhvert, må bare få full oversikt over alt som skal inn baki der. =)

  13. #10
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Om brenneren fungerer er det jo bare å la den sitte i bilen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Njæ, nå snakker vi nok litt forbi hverandre. Den nye varmeren jeg kjøpte var komplett, splitter ny. Altså alt av brenner, pumpe, styring, alt var med. Så jeg har to komplette brennere nå. Tanken er da å renovere den gamle, så jeg har en liggende når den nye streiker om noen år. Feilkodene fra den gamle ligger lagra i styringa til den, så for å få lest ut de feilkodene må jeg flytte over styringa , men da mistenker jeg at det er enklere å bytte over hele brennern. Oppsummert er nok det lureste å bare demontere den gamle og teste de forskjellige komponentene for å finne ut hva som funker og ikke.

  15. #12
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Mulig vi snakker forbi hverandre ja, men det jeg prøver å si er at CPM-modulen, den styringsboksen som sitter på brenneren, den er kodet til bilen. Såvidt jeg vet kan du ikke sette inn en ny brenner med en ny modul og få det til å fungere. Om du setter den gamle modulen på den nye brenneren, og den gamle modulen er i god form, vil det fungere, men altså ikke med ny modul

    Eventuelle feilkoder ER lagra i CPM-modulen, men de er i tilfelle bare å slette, så vil ikke de settes på nytt igjen før en eventuell feil oppstår.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  16. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Joda, ny brenner (inkl. ny CPM) er på plass i bilen og svirrer som bare det. Ingen koding, kun montert. Men den var som sagt splitter ny, så mulig det er noe der.

    Ellers er det noe i denne stilen jeg ser for meg med tåkelystilkoblinga, sånn enkelt tegna. =p

  17. #14
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg fått feilinformasjon, jeg ble garantert at det ikke vikle fungere. Bøyer meg i støvet.

    Ikke dum den koblinga der, men hva slags kapsling legger du i tilfelle rundt diodene? Krympestrømpe? Og DRL-boksen halvverer spenninga når nærlysa (bil + som du kaller det) tennes?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  18. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Sånn jeg forstår koblingsskjemaet på DRLboksen må den hvite ledningen kobles til + for å dimme lysene,så den blir det bare å klippe av. Tanken min er at når parklysene tennes (som de gjør i posisjon 1 og 2 på lysbryter) slutter +feeden fra DRLboks til tåkelys. Dermed skulle jeg også unngå eventuelle problemer med at bilen ikke er typegodkjent med dimma DRL i tillegg til parklys og nærlys. Norsk vegtrafikklov sier jo fortsatt at bilen kun skal ha 2 parklys og 2 nærlys. =p

    Kapsling rundt diode vil jeg tro kan løses med krympestrømpe ja.

  19. #16
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Er det Halogen eller Xenon du har i de ettermonterte 1000-metringene dine der?

    De ser like ut som mine, men jeg fikk ikke godkjent dem på EU, pga jeg har 37,5 Xenon i dem... vet ikke om det går an å bygge om jeg... jeg synes lyktene passer så fint til bilen..
    ____________________________________
    - XC70 2004

  20. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    De er halogen, husker ikke ref tallet i farta, men kan sjekke imorgen. Har ikke bilen tilgjengelig før etter jobb.
    Jeg har en tanke om å ettermontere xenon i de, ligger klart i garasjen, men foreløpig har jeg ikke fått det så høyt opp på prioriteringslista.

  21. Takk SirOlsen takket for denne posten
  22. #18
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirOlsen Vis post
    Er det Halogen eller Xenon du har i de ettermonterte 1000-metringene dine der?

    De ser like ut som mine, men jeg fikk ikke godkjent dem på EU, pga jeg har 37,5 Xenon i dem... vet ikke om det går an å bygge om jeg... jeg synes lyktene passer så fint til bilen..
    Har du 37.5 i reftall får du de ikke godkjent på bilen, med eller uten xenon.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. #19
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Har du 37.5 i reftall får du de ikke godkjent på bilen, med eller uten xenon.
    Det vet jeg så meget godt
    Så jeg må bygge de om til halogen... Med mindre det er mulig å komme innafor med 17,5... Lite trolig kanskje, siden jeg og har Xenon i hovedlys. Ser ut som sistnevnte er originalt fra fabrikk.
    ____________________________________
    - XC70 2004

  24. #20
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirOlsen Vis post
    Det vet jeg så meget godt
    Så jeg må bygge de om til halogen... Med mindre det er mulig å komme innafor med 17,5... Lite trolig kanskje, siden jeg og har Xenon i hovedlys. Ser ut som sistnevnte er originalt fra fabrikk.
    Å bygge de om er risikabelt uansett. Er de ikke godkjent for pæra som sitter i, spiller det ingen rolle om de er halogen eller xenon.

    Har du nærlys som vippes opp når du skrur på fjernlys? Da er det originalt xenon. Fikk du ikke anmerkning på det er det ikke noe å bry seg om.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. #21
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Ja, nærlysene mine vippes opp når jeg skrur på fjernlys.

    Jeg fikk anmerkning pr. ekstramonterte 1000-metere. De ser helt lik ut som på bildet til trådstarter, bare at de er merket 37,5. Og jeg synes også de er litt vél kraftige. Jeg kunne tenkt meg å få dem i halogen. 1000-meterne altså
    ____________________________________
    - XC70 2004

  26. #22
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirOlsen Vis post
    Ja, nærlysene mine vippes opp når jeg skrur på fjernlys.

    Jeg fikk anmerkning pr. ekstramonterte 1000-metere. De ser helt lik ut som på bildet til trådstarter, bare at de er merket 37,5. Og jeg synes også de er litt vél kraftige. Jeg kunne tenkt meg å få dem i halogen. 1000-meterne altså
    Skal du ha det godkjent, må du kjøpe lykter godkjent for halogen. Halogen utvikler mer varme, har et anner spredningsmønster og litt sånt, derfor får du -IKKE- godkjent ombygde lykter.

    Uansett, nok trådkapring, tilbake til Jimbojama
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  27. Takk SirOlsen takket for denne posten
  28. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Jeg er rimelig sikker på at jeg bestilte lyktene med delenr. 1FE 008 773-011 (Fjernlyskaster (ECE ref. 17,5))
    Men det er kun den varianten som har 17,5 i ref.tall, alle andre har 37,5.

    Skal sjekke når jeg har bilen imorgen ettermiddag, finner dessverre ikke kvitteringa nå i farta.

  29. Takk SirOlsen takket for denne posten
  30. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg sjekka, og mine er 17,5, så det byr på 0 problemer ved kontroll. Du har kun 2 alternativer da igrunn; ta de av ved kontroll, eller selge de og kjøpe nye halogen med ref 17,5. Dessverre.

  31. Takk SirOlsen takket for denne posten
  32. #25
    Registrerte brukere SirOlsen sin avatar
    Medlem siden
    20. juli 2015
    Sted
    Kristiansund N
    VCCN medlemsnummer
    1532
    Innlegg
    210
    Antall takk

    Standard

    Ja, regnet med det. Men hvem i all verden skulle være interessert i å kjøpe noe slik som ikke vil bli godkjent?..
    ____________________________________
    - XC70 2004

Side 1 av 5 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. vil felger V70/XC70 2009 og senere passe på v70/XC70 som var før det?
    By TommyG in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 14
    Siste post: 14/03/14, 11:09
  2. xc70 06'
    By Redline5 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 7
    Siste post: 23/10/11, 22:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •