Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  102
Side 3 av 18 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 438

Tråd: Filtis: 242 930HK

  1. #51
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Får kjøpt forsterka stikkaksler og helt nye slutt utvekslinger så da skal det tåle en del vist diffen er 100% shimsa opp.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Nei det ble lite tidtaking på acr. Fikk kjørt bare 15 runder eller noe sånt. Målet var der oppe og bli kjent med banen og testa litt hvor fort bilen gikk opp imot dem andre. Men som sagt kom jeg ikke så lang. hehe.
    Tørrsump tanken sitter på venstre side bak ja. Fyller ca 12-13 liter olje når jeg bytter. Har ikke varmgang i oljen i hele tatt pga det stor volumet + at det sitter en stor oljekjøler foran og under intercooler.
    Bakakselen er en std 1031 med wattlink og fourlink. Stående Øhlins oppå akselen. Byttet et par stikkaksler men det er jo en enkel sak. Vuderer forsterka stikkaksler fra swe. Sperre fra usa. Merke usikkert. Når man har såpass effekt trenger du ikke sparke clutch på noen gir for å få det til og spole. det er spakinga som tar stikkakslene trur jeg.
    Flere bilder kommer. Blokk til betongfylling og borring imorgen.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hølbora stikkaksler holder en stund ekstra på de tunge 9 seriene. er jo værdt å prøve eller dreie de ned litt (aner ikke hvor mye.. kun prøvd å bore de). men det vet sikkert noen andre.
    One Ring to rule them all

  4. #54
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Hei.
    Nei det ble lite tidtaking på acr. Fikk kjørt bare 15 runder eller noe sånt. Målet var der oppe og bli kjent med banen og testa litt hvor fort bilen gikk opp imot dem andre. Men som sagt kom jeg ikke så lang. hehe.
    Tørrsump tanken sitter på venstre side bak ja. Fyller ca 12-13 liter olje når jeg bytter. Har ikke varmgang i oljen i hele tatt pga det stor volumet + at det sitter en stor oljekjøler foran og under intercooler.
    Bakakselen er en std 1031 med wattlink og fourlink. Stående Øhlins oppå akselen. Byttet et par stikkaksler men det er jo en enkel sak. Vuderer forsterka stikkaksler fra swe. Sperre fra usa. Merke usikkert. Når man har såpass effekt trenger du ikke sparke clutch på noen gir for å få det til og spole. det er spakinga som tar stikkakslene trur jeg.
    Flere bilder kommer. Blokk til betongfylling og borring imorgen.
    ¨


    Jeg regner med at det ga mersmak og at du/dere er tilbake på neste sommertreff

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    674
    Antall takk

    Standard

    P-o-r-n-o :d

  6. #56
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Hvilken girkasse har du satt til å håndtere faenskapet?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  7. #57
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    dette er bare GROOOMT
    håper å se mere kjøring neste gang
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  8. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hvilken girkasse har du satt til å håndtere faenskapet?
    tremec tko 600 står det på side 1

  9. #59
    Registrerte brukere bruningen sin avatar
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Sted
    røyken
    Innlegg
    107
    Antall takk

    Standard

    syntes detta bare er noe dritt!!
    kjører du med gamlekassa mi nå eller ble den skjeiv etter det enorme momentet mitt
    synd du ikke rekker en tur den 18,men du kommer vel på en prat?

  10. #60
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehe kjører nå med den gamle til vidar. Std kassa. Men den jeg kjøpte ligger fortsatt i deler. Har kjøpt ny 3 gir og ny kubbe+ nytt hus fra Liberty gear. Håper den tåler noe da.hehe. Har ikke så mye volum i motoren min jeg vettu. hehe trur vel det henger med momentet til han som drar i spaken inni oxo. Hørt at du ikke var snill mot staven midt i bilen..... hehe. Jepp tar en prat der vettu. Prøver lure robert til og kjøre med sin... Hvis ikke får jeg bare sette meg på kne foran deg og håpe jeg får sitte på med en som har mye volum.....hehe

  11. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    nittedal
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    det er der bare SYKT.
    volvo 240 gl 88 modell (prosjekt)

  12. #62
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Fungerte helt greit på ACR denne ! Hadde ståpels på armene når han dro forbi meg!

  13. #63
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Syke saker! Finnes det film at doninga?

  14. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av viktors Vis post
    Syke saker! Finnes det film at doninga?
    enig der
    Sko fått se ein film av an i aksjon

  15. #65
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Rart om det ikke skal være noe film av denne! Kanskje han syns det er mest gøy å kjøre i bremsebenken Litt mindre risiko for karosseriskader da!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  16. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.
    Vet ikke om det er noen film ute av bilen min.
    Og til deg Sven. Jeg har kjørt rally og vraka mange biler i skogen de siste 10 åra så jeg er ikke redd for den akkurat.
    Har kjørt 4-5ganger på rudskogen og sist på sommertreffet på acr. Problemet er at når man tar ut så mye effekt kan man ikke kjøre og kjøre som om man har en"justert bruksbil 944LT".hehehe. Man må regne med at det sjer noe. har akkurat hatt motoren i molekyler og byttet blokk(sprakk på acr)og lager. startet den opp istad.
    Men kan jo prøve få til noe snart. Har mål om og kjøre på rudskogen på gatebil i høst.

  17. #67
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Hehe, var ikke så seriøst ment, mest et ønske om å få sett bilen i aksjon en dag! Såg jo bilen på volvoforumtreffet på Rudskogen men da var det tekniske problemer? Fikk iallfall ikke sett bilen på bane:(

    Hjelper forøvrig ikke hvor driftsikkert det er når det ikke er noe gøy når det virker

    EDIT: har forøvrig bare kjørt 2 ganger på skogen selv så jeg skal jo ikke si noe, men nå er det nok ikke like mange som ønsker å se bilen min i aksjon som din!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. Takk timmie takket for denne posten
  19. #68
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Bra du har fått sammen bilen igjen forresten! Da får vi krysse fingrene for Gatebil!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  20. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hehehe ok. Er noe jeg ikke var fornøyd med etter oppstart idag. Må gå over kamm timing o.l. vibrerte mer enn det jeg husker. Kan bare være meg som er usikker også. Greit og dobbeltsjekke.

    Jepp vi satser for gatebil.

    Har også tenkt på og ta med bilen opp til Brummundal en gang. Kamerat av meg som bor der. Var noe biltreff/mønstring der i løpet av sommern trur jeg. Kan du komme og titte da vettu.

    Rune

  21. #70
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    Denne bilen er pervers!!!!
    gromt du har fått igang motor igjen.gleder meg til og se den på skogen i september!
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  22. #71
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Har du fått no greie på maskinisten??
    Eller var det ikke noe spesielt?
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  23. #72
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Ikke fått den til og gå ordentlig enda. Fjusker, går på 3 syl. Dro ut ledn på dyse nr 3 og hørte ikke forandring på gangen. Ble usikker på kamminnstillinga. Kjørte opp til KM Cams og sjekket dette. Men alt så helt strøkent ut for han. Sjekka gnist. ser ok ut. Vs sa at hvis jeg ikke la kammene helt 100% rett i kunne ventila gå i hverandre når du skrudde dem fast i toppen. Ble usiiker på dette så nå har jeg tatt kompresjons test av alle syl. Alle var helt like så da trudr jeg vel ikke det er noe galt med ventila. Hadde vel også hørt ventiltikk hvis dem ikke lukket helt.. Så nå står jeg her litt forundret.Har du komp,gnist og fuel så bør den jo gå. siste jeg får sjekke er dysa. Flytte på nr 3 og se om feilen flytter seg med. Feil på SM4 trur jeg vel ikke.

  24. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    256
    Innlegg
    245
    Antall takk

    Standard

    Heisan.
    Nå går bilen som ei kule. Trilla en tur idag pent. Får etterdra toppen før man gasser på noe. Håper det holder noen treff før det skjer noe nå da.
    Gleder meg til treff nå.

  25. #74
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.609
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Filtvedt Racing Vis post
    Heisan.
    Nå går bilen som ei kule. Trilla en tur idag pent. Får etterdra toppen før man gasser på noe. Håper det holder noen treff før det skjer noe nå da.
    Gleder meg til treff nå.
    artig og hørehåper eg får sjå denna bilen live ein gang!!

    du skulle skaffa deg svarte dørhandtak og lakka bensinlokket oransj syns eg

    kva brukar du luftinntaket på taket til?

  26. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    501
    Antall takk

    Standard

    Der var denna og ja, synd jeg ikke rakk å ta bilder av den ute før jeg flytta til Bergen... :(

    Kjørte forbi huset ditt for ett par måneder siden, var noen fine lakris striper bortover vegen der med små mellomrom gitt! Spinner bra på alle gira på den asfalten vel?

    EDIT: Om dere ikke har sett den på banen kan jeg konstantere at den går som ett %$&#@&$$&#@@&#&$&%%#$@!!! italo klubben var ikke så glad i den oransje pila som fløy ett par runder utpå der gitt...
    Sist endret av Nybakken; 07/08/10 kl 19:53
    Bor du nær Bergen og vil ha bilder av bilen din? Send meg en PM!

    '98 Volvo V70 2.5TDi - '86 Yamaha XT350
    x: '91 Audi 80 1.8 - '00 Audi A3 1.8T Quattro - '76 Volvo 244 1.9DL

Side 3 av 18 FørstFørst 1 2 3 4 5 13 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •