Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Per Turbo svingte innom campen lørdag kveld, tilfeldigvis var kameraet ute
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Helt vildt
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Fikk kasta på det mest nødvendige av varsellys før Gatebilhelga, gjenstår litt finjustering og et par strober, men det funker veldig greit. Mulig jeg bytter hideawaysene, da de ikke har helt den lysstyrken jeg kunne tenkt meg, men det er absolutt synlig - og lovlig, ikke minst.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Skulle sikkert fyrt på noen på min også, med KZ-regging så er det jo litt sivil over det
Iphone Tapatalk
De du har i lyktene, info på de?
Så tøft ut, mangler bjelken på taket da
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Tøøøøøft
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Lækkert. Hvordan er det med flash back fra den i frontruta? Blir du litt blenda i mørket, eller er den skjerma godt?
Jeg kan vinkle den opp litt for å flukte helt, men nå er det en centimeter glippe eller noe sånt. Ikke plagsom flashback i mørket, men jeg satte den sånn med vilje. Om Feniexen skulle svikte eller noe sånt, ser jeg alle de interne lampenes refleksjon fra glasset, så jeg kan nappe sikringa eller lignende. Kan fikse en video fra inni bilen etterpå.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Jimbojama
Lyset er synlig, men blender ikke. Bare greit med ekstra indikasjon.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Virka helt overkommelig det der ja. =)
Ja, var absolutt ikke noe problem. Tilførsel til den i ruta er skvist nedimellom dash og ruta, og bort til lomma på høyresida av dashen. Fjernes på ti sekunder.
Tok ferie istad, og begynner ferien med å jobbe. Blir full detailing pluss oljeskift på kasse og motor.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Fikk bytta motorolje og filter her, Castrol Edge FST 0W30 Acea A5/B5, som bruksanvisningen sier. Ikke hatt nevneverdig oljeforbruk siden jeg kjøpte den, så tror og håper det blir bra. Bytta kasseolja og, og det er jo litt mer omstendelig. Kjøpte 20L Castrol JWS3309 fra billigbilpleie.no, til en veldig hyggelig pris.
For seinere referanse, påfyllingshullet er under T55-bolten midt i bildet, under LMM.
Uttappinga når man følger Gibbons-metoden (en amerikaner fant på dette, visstnok) er den NEDRE oljekjølerslangen. Den er et medium knot å få opp og ut i dagen uten å søle, så en spilloljedunk er greit å ha stående under. 12mm innerdiameter på slangen man trer over. Takk til locked for stødig veiledning/villedning. Man pumper da altså ut ca 2 liter, og heller på samme mengde, her er det viktig å være nøyaktig i forholdet mellom ut og inn, forklaring kommer lengre ned. Jeg brukte to spylerveskedunker jeg allerede hadde målt opp og merka i litersnivåer, og da var der null stress. Pumper ut i ca 20sek, stopper noen millimeter under 2-litersmerket, og lar røret tømme seg.
Når jeg sier pumper mener jeg altså å ha motor i gang, og stoppe motor på riktig tidspunkt. Veldig mye lettere å gjøre dette med en hjelper enn alene.
Første utpumping så slik ut i fargen.
Fokuset blei helt feil, men fargen var nesten helt svart, med en liten rødtone i. Etter fire liter:
Tolv liter:
Herfra ble den noe klarer i fargen, glemte selvfølgelig å ta bilde av det. Pumpa til slutt gjennom 18 liter, fordi jeg ikke gadd å ha fire liter olje stående i en 20-litersdunk, helte jeg spillolja over på dunken. Kjører den bort på avfallsmottaket til uka.
Bilen er en helt annen. Under vanlig normal kjøring og en og annen forbikjøring merker jeg ikke girskiftet i det hele tatt, den går smooth som pokker, rett og slett veldig behagelig. Girskift ved pådrag går kjapt og uten dramatikk. Før syntes jeg den innimellom holdt litt lenge på giret, og la inn nytt gir litt brått. Ikke voldsomt, men ikke hva man forventer ved myk kjøring. Neste skifte blir på 360k, har nå gått 303k km.
Det med oljemengde inn og ut er ikke superviktig om alt går som det skal, men i mitt tilfelle gikk ikke alt som det skulle. Under kassa finnes en tappeplugg, og midt i denne tappepluggen sittee det en T40-bolt, som tetter et stigerør midt i kassa. Tanken er at man skal ha bilen stående horisontalt, og at man ikke skal ha overflow når kasseolja er mellom 50°C og 60°C - olja blir tynnere ved temperatur, så om man åpner før dette risikerer man å la olje som ikke har oppnådd driftstemp renne over og ut.
Vel, noen har skrudd på den før. Tydelige slitasjemerker rundt bolten, og den satt som et uvær og gikk rundt på første forsøk, så jeg fikk den ikke ut for å kontrollere nivået. Derfor er jeg takknemlig for at jeg var litt petimeter på nivå inn og ut. Skal få sveisa på en mutter elns og bytta bolten til stigerøret. Stigerøret og tappepluggen er hvertfall her, ved siden av trykkrøret ut fra turbo.
Derfra kjørte jeg på full utvendig lakkdetailing. Vask med skumkanon, claying, Überpads og Menzernas trestegs med roterende, og Fusso Coat Dark som LSP. Clayinga overrasket meg, var veldig lite å ta tak i. Kan virke som den ble detaila grundig for ikke så altfor lenge siden, var egentlig bare der eksosen fra motor og dieselvarmeren kommer ut at jeg fant konsentrerte flekker med piggstøv. All ulakkert plast fikk et lag med Polytrol og. Midt i maskeringa gikk jeg tom for teip, da den ene rullen har blitt borte på magisk vis, så det ble noen rester liggende her og der. Blir bare et rengjøringsprosjekt jeg tar ettersom jeg ser det. En ting, holter - hvordan klarte du å brike en hel boks Fusso på ÉN bil? Jeg føler jeg har vært rimelig raus, men har bare gravd seks-syv millimetere ned k halve overflaten
Angrer nesten litt på at jeg ikke kjøpte XC70 og hevet den noen centimeter. Blir ganske bøllete med litt klaring
En styrestout eller tre er helt greit.
Dette var en Über gul. Den har vært med på fire detailinger og ble pensjonert i går.
Tok litt bilder med speilrefleksen, kommer i eget innlegg.
Sist endret av mrstfu; 17/07/16 kl 23:55
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Ble veldig pent etter polering. Nypolert sølvfarget bil er undervurdert!
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Bare synd det er så vanskelig å vise det på bilder. Ikke minst mtp at den var relativt blank i utgangspunktet, så forskjellen var ikke så enorm. Husker når jeg tok Vera første gangen - levde i ekstase i flere uker etterpå fordi jeg plutselig hadde blank bil.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Sølv bil er litt kjedelig sånn ja, at man ikke får den syke forskjellen man får på mange andre farger. Gleder meg til å gyve løs på min også. Henter stadig vekk litt inspirasjon i denne tråden.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Blei litt oppgradering i dag og. For det første ville jeg ha 12V-uttak i bagasjen, tenkt til kjølebag eller lader for batteriboosteren. Men, jeg er ikke interessert i at hverken eller tapper batteriet om den får stå en stund, så jeg ville ha tenningsstyrt relé på tilførselen, som viste seg litt kronglete. Løsningen ble å hente styrt jord fra matta til subwoofer, fremfor å splitte opp ledningsnett inn og ut avREM. Takk til aarnes for litt hjelp i koblingsskjemaene her. Som sagt, så gjort.
Videre ville jeg ha styrt tilførsel til lyskontrollen, slik at den garantert er av når jeg går fra bilen. Hekta den inn på samme, men jeg vurderer å flytte den over på noe som er styrt av parklys, får se hva jeg kommer til. Måtte også ha styrt 12V til denne:
Blackvue DR650GW tokanals, altså et kamera foran og et bak. Fikk med Blackvues Power Magic Pro til en hyggelig samlet pris, den overvåker batterispenningen og kutter tilførsel til kameraet om spenningen detter under en viss volt. Har også timer for hvor lenge den skal filme etter parkering, og bryter for å slå av om jeg blir lenge borte fra bilen. Stappa den inn her.
I prosessen med å trekke kabler frem og tilbake mellom dashbord og batteriet fjerna jeg en del av de gamle taxikablingene. Dette har vært lagt opp i tillegg til den originale kablinga, som fremdeles sitter montert ved siden avREM. Hadde en bryter montert skjult oppunder sparkeplata til fører, et relé og en bunch med sikringer. Skjønner ikke helt hva det er til, men jeg har ikke bruk for det.
Bak vedREMfant jeg disse to konnektorene, liggende løst i brønnen underREM- noen som vet hva de er til?
Blackvuen i front henger rett under speilet, den bakre står i bakruta rett over viskeren. Vanskelig å ta bilde av i mørket.
Driver fremdeles å blir kjent med kameraene, men de virker som fine å ha når jeg skal på bilferie nå snart. Kan koble telefonen direkte til kameraet og laste over filer, morro å kunne laste opp hendelser rett til youtube om noe gøyalt skulle skje. Har tenkt på dette siden Vera ble bulka i forskjermen for halvannet år siden, greit å ha i sånne saker og.
Hyggelig bildekvalitet og
Sist endret av mrstfu; 19/07/16 kl 00:20
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke