Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  742
Side 31 av 77 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 ... SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 1916

Tråd: mrstfu: Dunfrid™ - '07 V70 AWD - En æra er over </3

  1. #751
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Dette blei veldig pent Fin høyde med lekre felger

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. Takk mrstfu takket for denne posten
  3. #752
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Ser bra ut
    De ser somregel bare på nr på fjørene på en av sidene når man er å godkjenner uansett.
    OT, bor du i moelvenbrakke du å?
    Takk, takk

    Nei, jeg måtte låne jekken til bestefaren min. Blei utsatt for et lite I-landsproblem - jekken min er for høy etter senken:(

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Dette blei veldig pent Fin høyde med lekre felger

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    Takker og bukker. Kjenner jeg er veldig glad for at jeg ikke jakta 19", dette ble MER enn stivt nok bare med 235/40R18. Nankangdekk er kjent for dekkstøy, men disse var stive som faen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. Takk Daruu, Svirre takket for denne posten
  5. #753
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Langkjøring bestått med glans. Dekka holder lufta innenfor 0.2 bar alle sammen, null ubalanse, null ulyder. Frykta harde dekk og stivt understell skulle bli slitsomt i lengden, men fire timer gjorde ikke noe vondt. Ikke engang under disse ekstreme regnskylla som er rundt om nå, med det som ser ut som ti centi vann i veibanen, er det antydning til vannplaning eller merkelig oppførsel.
    Ikke noe subbing heller, på fullt utslag hvertfall. Blir jo til at man kjører roligere over fartsdumper og.

    Bilen er herlig å kjøre nå. Mer kontant på styringa, den går dit jeg peker umiddelbart, istedetfor at jeg vrir rattet, klør meg i skjegget, tilter litr, full kantring, og så endrer retning. Good times.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. #754
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sammenligning mellom før og etter senk.





    Ikke ideell eksponering, så høydeforsjellen kommer ikke helt frem.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #755
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Ser den har krøpet endel nærmere bakken foran ja! Bak er det ikke så lett å se
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #756
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det er litt av vinkelen bildet er tatt i, vignetteringa gjør st det ser ut som bildet vrir seg litt. Prøvde å ta bilde på samme plass og posisjon etter hukommelsen, gikk sånn halvveis

    Den er absolutt nærmere bakken bak og, men som jrg sa, så forventet jeg mer sig, mer rævtunghet. Veldig fornøyd med høyden hittil.

    Edit: ikke minst, vinterhjula har noe større diameter, så de fyller hjulbuen mer. Det er jammen ikke lett det med høyde og perspektiv. Aller helst skulle jeg hatt klaring nok til aldri å subbe i fartsdumper, men at bilen så lav nok ut, hjulet skulle fyllt hjulbuen helt perfekt, uten å subbe, skulle hatt profil nok til mindre veidemping, uten å se større ut - så jeg burde vel strengt tatt ha svart bil med svarte felger og aldri bevege meg ut i dagslys. Inntil da er dette e meget godt substitutt.
    Sist endret av mrstfu; 09/04/16 kl 17:09
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. Takk Nick V70N takket for denne posten
  10. #757
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard mrstfu: Dunfrid™ - '07 V70 AWD - Eibach /FK og sommerfelgz på plass

    Jeg ser det, jeg ser det At den er litt lavere også bak altså. ble bra med litt bakkekontakt og de felgene ser jo nesten ut som 19" uansett!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. Takk mrstfu takket for denne posten
  12. #758
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Fikk litt Comfort Suede i posten idag. Bildet lyver, er ganske svart, dette her.

    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  13. #759
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Kjenner jeg er ganske fornøyd med meg selv nå.







    Håndtaket var en test for å se om det passa. Skal gjøre det om igjen, da det er trangt rundt den dekorbiten, men det blir nok værende noenlunde sånn. Lurer på å ta et par andre bits and pieces og. Mansjetten rundt girspaken har de vanlige sprekkene, og trekket på A-stolpene kunne hatt godt av litt Comfort Suede, en idé jeg fikk av Retro.L. - creds given. Uansett, lett stoff å jobbe med, dette her. Nydelig finish.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  14. Takk Retro.L. takket for denne posten
  15. #760

    Medlem siden
    06. des. 2012
    Sted
    Hagan
    VCCN medlemsnummer
    856
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Blei strøkent det der, spennende å se hvordan de andre detaljene blir

  16. Takk mrstfu takket for denne posten
  17. #761
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Jeg og aarnes kom i prat om camberen bak her. Etter senken er det tydelig mye mer negativ camber bak, som er å forvente. Fra Swedespeed veit jeg flere har kjørt både med og uten camberforinger bak, uten problemer, men jeg veit ikke hva som er påkrevd av godkjenninger ved senk der, eller om de amerikanske hjulstillingskravene er like de norske. Vil gjerne ha en diskusjon om hvorvidt det er nødvendig med camberforinger eller ikke, både i forhold til dekkslitasje og godkjenning. IPDs camberforinger koster jo fort 2k levert her i Norge, om de slites fort ut blir det en dyr fornøyelse. Dekka jeg har nå gir jeg litt beng i, siden de skal byttes til neste sesong, men satser på å få det godkjent innen da.
    Retro.L. tipset meg om disse, men det gjør vel ikke samme jobben som camberforinger?

    http://foringer.no/understell/powerf...16mm-pfa100-14

    Var det du som hadde samme problemet med camber bak, GMV ? Hva ble eventuelt løsninga? Veit jeg har sett det her på forumet før, finner bare ikke igjen tråden.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  18. #762
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte IPD sine og de fungerte og fungerer utmerket. Tror ikke de slites unormalt fort da de er ganske kompakte og er orginal volvo med en IPD produsert eksentrisk alu senter.

  19. Takk mrstfu takket for denne posten
  20. #763
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Fiffig. Regner med de må presses inn med hydraulisk presse? Har du bilder å dele, eventuell link? Du måtte ha de for å komme innenfor spec?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  21. #764
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Jeg tenker at det KAN bli et problem med BT, dersom utskriften viser røde tall - er jo bare å printe ut med sort/hvitt, men kan tenke meg at de har en oversikt over hva som er maks/min på BT også

    EDit:
    Fant dette om de boltene du linker til:

    PowerAlign Camber Bolts make non-adjustable two bolt suspension struts adjustable by up to +/- 1.75degs of camber change.

    Simply remove the original upper bolt, loosen the lower bolt, install and adjust the PowerAlign Camber Bolt to the desired camber degree and then tighten everything to the vehicle manufacturer's torque setting.

    This is an easy fix for camber issues and a perfect add-on for any suspension bush change.

    The bolts are made using a 10.9 tensile, high strength material that is zinc plated to finish offering residence to corrosion. These parts are also covered under the terms of our lifetime warranty

    Høres jo ut som de gjør nytta.

    Edit2:

    Disse er for front
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  22. #765
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Yep, funker dårlig på monteringsmetoden bak.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  23. #766
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Yep, funker dårlig på monteringsmetoden bak.
    Tror nesten jeg må gå for disse "spaccer" greiene - de vil jo heve bilen bak.
    Spørsmålet er jo det vil gjøre noe med camber
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  24. #767
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Vil jo ha samme effekten som høyere fjærer, så det burde jo det.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. #768

    Medlem siden
    06. des. 2012
    Sted
    Hagan
    VCCN medlemsnummer
    856
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Kunne tenke meg at disse var foran ja. Da er det vel bare å kjøre på med IPD sine.

  26. #769
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Yay, mer arbeid før firehjulskontroll. GMV , noen erfaringer om posisjonering?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  27. #770
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ser IPD har en anbefalt posisjon, regner med du satte den tilsvarende?

    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  28. #771
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Eg har ipd sine, men volvo har visst tilsvarande til en hyggeligare pris. Hadde bilen på firhjulskontroll med senk uten camber foringer, fikk da beskjed at det blir en del meir dekkslitasje fordi dei måtte justere hjula skjevt andre veien også, for å få samme rulleomkrets (pga awd). No er det camber foringer og nylig firhjulskontroll, da er alle tala veldig bra og dekkslitasjen normal..

    Hør med volvo før du kjøper hos IPD, deira er Svindyre

  29. Takk mrstfu takket for denne posten
  30. #772
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av immortal92 Vis post
    Eg har ipd sine, men volvo har visst tilsvarande til en hyggeligare pris. Hadde bilen på firhjulskontroll med senk uten camber foringer, fikk da beskjed at det blir en del meir dekkslitasje fordi dei måtte justere hjula skjevt andre veien også, for å få samme rulleomkrets (pga awd). No er det camber foringer og nylig firhjulskontroll, da er alle tala veldig bra og dekkslitasjen normal..

    Hør med volvo før du kjøper hos IPD, deira er Svindyre
    Har ikke tilfeldigvis delenummer? Akkurat dette jeg var ute etter

    Har du bilder? Klarer ikke se for meg den aktuelle delen foringen skal presses inn i, men det er kanskje selvforklarende?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  31. #773
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Satte de maks inn ja. Dvs. Peker inn mot senter av bilen. Reduserte camber med ca 1,5grader.

  32. Takk mrstfu takket for denne posten
  33. #774
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Satte de maks inn ja. Dvs. Peker inn mot senter av bilen. Reduserte camber med ca 1,5grader.
    Takk for hjelpa. Det finnes vel ingen justering ellers? Mtp om det blir for mye positiv camber... det er vel kanskje ikke mulig, mtp hvor mye den kneler i dag.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  34. #775
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Vet ikke om de kan vris i etterkant uten å presse de ut.

Side 31 av 77 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Morten83: 1980 242 Tar form..
    By Morten83 in forum 200 -serien
    Svar: 166
    Siste post: 21/05/16, 20:26
  2. mrstfu: Vera™ - Solgt :(
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 2644
    Siste post: 27/01/16, 11:17
  3. mrstfu: '93 850 - Turid - Tråden kan stenges.
    By mrstfu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1433
    Siste post: 05/08/14, 18:02
  4. tennings hjerne er ikke i form
    By t.e.b in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/01/11, 21:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •