Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: V70N '04, kobling og oppgradering av ny stereo m.m

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard V70N '04, kobling og oppgradering av ny stereo m.m

    Hei!

    Takk for et godt, morosamt og informativt forum. Jeg er ny her inne av helt naturlige årsaker ;-). Jeg har skaffet meg min første Volvo - en '04 V70N, 2,4D med manuel kasse. Helt ok/bra bil så langt og hel og pen. Den er importert fra Tyskland i 2009 og trenger div. oppgraderinger og litt puss og shining osv.
    Noen spørsmål:

    1. Hvor er et godt og naturlig sted å montere DAB+ antenne som følger med Pioneer AVHX3700? Jeg har kjøpt canbus til rattkontrollene, antenneovergang til org. antenne og det følger med mikrofon, usb.
    2. Hva er den/de vanligste grunnen til at setevarmen ikke virker (har bar sjekket førersiden...).
    3. Utvendig speil på førersiden virker både varme og innbretting, men ikke justeringen av glasset. Må jeg bytte hele speilet eller er det andre ting jeg kan sjekke først?
    4. Det står at den har 131HK. Kan den chippes/trimmes til 163HK e.l? I så falll hvordan og hvem/hvor?
    5. Hvordan får man best mulig lys med de originale lyktene inkl. grøftelyktene?
    6. Kan innvendige pærer oppgraderes til noe mer hipt, godt lys?

    Med hilsen JanLF

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    1: De fleste legger denne helt øverst på innsida av ruta oppe i høyre hjørne, alternativt kan der være bedre å legge den bak speilet. Dette må du avgjøre selv basert på antennestørrelse og kabellengde.

    2: Sjekket sikringer? Det er det første steder å feilsøke på elektrisk utstyr på, deretter finnes der antageligvis en termostat i setet man kan feilsøke på.

    4: Såvidt jeg vet, ja. Alle dieselmotorene som kom i bilen din er meg bekjent mekanisk identiske, så en softwareoppgradering vil kunne øke ytelsen. BSR-tuning.no kan sikkert hjelpe deg med dette, men du kan ikke ta motorstyringa fra en annen bil, disse er tilpasset og parret med andre enheter i bilen. Som alltid, jeg kan ta feil, men det er godt mulig clutchen i bilen din er tilpasset det lavere effektnivået, og vil slure og slites mer med øk effekt.

    5: Best mulig, LOVLIG lys, forutsatt at du ikke har xenonlamper, blir ved p polere opp slitte lykteglass, og sette inn GP Thunder-pærer. Disse finnes eksempelvis på dioder.no. Har du xenonlamper, ville jeg bytter pærene, om du opplever lyset som svakt. Dette koster, men varer. Og gjør alle en tjeneste, ikke sett inn xenonpærer i halogenlykter - det gir deg mer lys, men feil spredning, og vil reflektere av veiskilt som et uvær, og blende motkommende trafikk - og ikke er det lovlig.

    6: interørlamper, skiltlys, parklys og lyset under speilet, om du har det, kan byttes ut med hvite LED-pærer, det gir et klarere hvitt lys og oppfattes mer moderne. Jeg tror instrumentbelysninga kan byttes og, det kan sikkert andre svare på.

    Lykke til med bilen din, og velkommen til forumet. Om du har tenkt til å kjøpe deler og materiell selv, vil jeg anbefale å bli betalende medlem i VCCN. Du får tilgang til lukket forumdel, reduserte priser på arrangement, og mange gode rabattavtaler hos Bilia over hele lander, nettbutikker med bilstereo, bilpleie, dekk, slitedeler, oppgraderinger og rekvisita.

    Velkommen i VCCN
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. Takk JanLF takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Hei igjen!

    Supert, takk for utfyllende og gode svar. Ja, jeg har faktisk alt meldt meg inn :-) Jeg må komme i gang med litt shining og tuning. Som en start skal jeg jobbe med å bli kvitt sur tobakk og blaut bikkje lukt og polere litt :-)

    /J


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. Takk mrstfu takket for denne posten
  6. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Nr 3 kan ikke jeg svare på, men det kommer sikkert svar imorgen, og eventuelle rettelser på der jeg tar feil - er ikke kjempekjent på disse bilene, mer på eldre V70.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  7. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Kan være brudd i en ledning inn til døra som er årsaken til at speilmotor ikke virker . Eller at noen har kjørt speilen på vinter med fastfryst speile . Om det ikke er brudd er det billigste vil jeg tro og kjøpe en brukt speile og bytte alt utenom speilhuset om du ikke får i riktig farge . Varme i sete er ofte en koblingsboks som sitter under setet -at det blir irr i kontakter -men sitter en styreenhet til setevarmeren i bilen også om kan være defekt , vet ikke om en kan kjøre test på det i vida men det har du kanskje ikke. Ligger en del poster om setevarmere på forumet -er en ganske kjent feil på v70 .Har en volvo er beste innvesteringen ... vida og et medlemskap her
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  8. Takk JanLF takket for denne posten
  9. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Fantastisk, her hagler det inn med kunnskap og modell spesifikke svar noen minutter etter min første post.Takk igjen. Nå har jeg masse konkrete punkter å starte med :-)


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. Takk mrstfu takket for denne posten
  11. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mars 2015
    Sted
    fjellhammar
    VCCN medlemsnummer
    1533
    Innlegg
    989
    Antall takk

    Standard

    Har du speiler som legger seg inn når du låser og kan deaktivere den funksjonen så gjør for all del det når det blir kaldt - følte at kontoen tømte seg i går når jeg låste opp bilen og hørte knasingen når speilene gikk ut -men gikk bra Verste feilen en kan få på setevarmer er om varmetråder er knekt inne i setet eller ryggen - åpnet et slikt sete på en eldre v70 og aldri mer - men nå er volvo en varm bil om den har parkvarmer -uten det anbefales varmedress om en har dieselmotor
    2016 XC 60 D5 220 hk Rdesign



    Har Vida / Dice.

  12. Takk JanLF takket for denne posten
  13. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2013
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    47
    Antall takk

  14. Takk JanLF takket for denne posten
  15. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hassekanon Vis post
    Åw jeh, bestilte tvert. Takk igjen. Jeg hadde bilen hos en lokal "Volvo-helt" i dag. Må nok skifte AC kompressor, et av disse vakumstyrte motorfestene og dieselvarmeren. Noe kr. ut der bare delene kommer, men sikkert bedre enn alternativet med kompressoren gjennom motorblokka, kald bil og som fjusker litt her og der pga. falsk luft - kanskje ;-)

    /J

  16. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. aug. 2013
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    47
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JanLF Vis post
    Åw jeh, bestilte tvert. Takk igjen. Jeg hadde bilen hos en lokal "Volvo-helt" i dag. Må nok skifte AC kompressor, et av disse vakumstyrte motorfestene og dieselvarmeren. Noe kr. ut der bare delene kommer, men sikkert bedre enn alternativet med kompressoren gjennom motorblokka, kald bil og som fjusker litt her og der pga. falsk luft - kanskje ;-)

    /J
    jeg har en ac-kompressor liggende om du kan bytte over løpehjul/lager. Jeg skulle bytte ut min på forrige bil, men kom aldri så langt. Den er din for portoen. Evt kan den hentes i Tønsberg.
    mini.jpg

  17. Takk JanLF takket for denne posten
  18. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Hei, det er veldig hyggelig og generøst, men jeg har allerede kjøpt en ny! Uansett, mange takk for tilbudet.

    /J

  19. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Så, nå er ny spiller på plass. Jeg fikk montert DAB antennen som du sa mrstfu. Dobbelt så bra blir det ikke :-). Utrolig enkelt og greit å koble og montere. Herlig med iPhone, BT, iPod, lading osv. Anlegget låter også myyye bedre. Jeg tror alikevel jeg skal oppgradere høgtalere. Fikk et tilbud på Infinity fra Bilradiospesialisten. Kostet ikke all verden og tenker litt på å finne en original sub også. Jeg skal mekke litt dieselvarmer og ac-kompressor til uka og må få renset, pusset og vasket litt - særlig inni. Hvor forsiktig er man når man tar motorvask mtp. spyling? Altså jeg skjønner at man ikke stikker hele Kärcher fabrikken inn i sikringsboksen...


    Sent from my iPad using Tapatalk

  20. #13
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Gå over slanger og sjekk at alt er tett, ta en plastpose over det du føler bør pakkes inn (aldri pakka inn annet enn batteriet selv, uten problemer, og det har jo du baki), ha på avfettning eller dedikert motorvask, la det virke noen minutter, og spyl av med slange eller høyttrykk. Trikset er vannmengde foran vanntrykk - stå en god meter unna når du spyler på alt av elektrisk og slanger, og la heller vannet renne over og bak. Ikke gjør det på kokvarm motor, vent til den har lunka litt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  21. Takk JanLF takket for denne posten
  22. #14
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Motorvasker min S80 en gang hver tredje måned, og det har aldri vært noe problem. Har aldri dekket til noe som helst, men stått litt på avstand med høyttrykken. Gått smertefritt det i de to årene jeg har hatt bilen, og de 8 motorvaskene.

    Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  23. Takk JanLF takket for denne posten
  24. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Hei, topp, takk! Hva bruker dere for motorvask/middel?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #16
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker Surfex HD. Lar det virke tre-fire minutter som beskrevet over. Om noe gjenstår ved tørr motor tar jeg en omgang mef kluten.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  26. Takk JanLF takket for denne posten
  27. #17
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Jeg bruker Surfex HD. Lar det virke tre-fire minutter som beskrevet over. Om noe gjenstår ved tørr motor tar jeg en omgang mef kluten.
    Hvor sterkt blander du?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  28. #18
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Husker ikke hva jeg begynte med, når blir det bare en dæsj, men jeg kjører det i skumkanonen. 1:20 eller deromkring.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  29. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Sånn ja, da var ny varmer, ac-kompresor, lykt og et vacuum styrt motorfeste på plass også. Jeg synes den drar en del bedre nå? Muligens bare fordi jeg har rast rundt i naboens spygrønne Citroén C2 i 2 dager... :-) Dessuten så er det avtalt tid for 163hk software trimming -må jo få litt fart på julegavene. Fikk ledlys til interiøret i dag, så det blir skiftet i helgen sammen med litt shining. Jeg må prøve å få til en polering også. Hvorfor har jeg ikke kjøpt meg V70 før nå! :-)


    Sent from my iPad using Tapatalk

  30. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Yes! De led-pærene er helt supre. Ingen flimring, forsinkelse eller annet. Takk for tips hassekanon.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  31. #21
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Janlf legg ut bildet av det da
    Lusken Har Vida/Dice om du trenger hjelp
    Volvo S80 D3 2012 summum
    2019 Fendt Brilliant 700 sga

  32. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. nov. 2015
    VCCN medlemsnummer
    1534
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Hei Alfs80! Ja, det bør jeg vel gjøre :-) Men, skal bare ditt og datt og slikt først... Hørte jeg støvsuging, vask, rens, shinining, polering. Men, seriøst, så ja I'll get down to it.


    Sent from my iPad using Tapatalk

Lignende tråder

  1. Div spørmål om stereo i V70N
    By Viking in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 21
    Siste post: 02/07/12, 19:20
  2. Kjapt spørsmål om kobling av Stereo
    By Lars Verde in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 08/05/12, 08:06
  3. Spørsmål ang oppgradering av stereo, V70N.
    By atleell in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 3
    Siste post: 14/03/12, 20:45
  4. Volvo v70N Awd 2004 mod, hva slags kobling er det? haldex?
    By Dalaræcing in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 01/03/11, 19:45

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •