Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  97
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 127

Tråd: Monzav8's '92 940 GL "No f*cks given"

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Var litt snadder der ja , hehe
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  2. #27
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 245 gl Vis post
    Var litt snadder der ja , hehe
    Her en Amcar frelst stefar og jeg er vel ikke veldig langt etter, sånn egentlig! Går stort sett i GM produkter, i alle årganger (Shelby'n på bilde har GM drivverk!)
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  3. Takk 245 gl takket for denne posten
  4. #28
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Kabler, sånne i stål, "wire" heter det vel?

    Har de siste dagene kranglet med gassoverføring og kick-down wire!

    Kick-down wire:

    Kjøpte en sånn flott justerbar kick-down wire med tanke på at dette motorbyttet er "køstum/Custom" . Passformen var så som så, kranglet litt om plassen med oljekjølings adapterne på kassa, med alt går med vold å vaselin, vel, har jeg blitt fortalt.... Fant fram en alt for spinkel brakett for montering ved forgasser og forsterket denne. Denne er justerbar, også, det vil si at den kan justeres på hylsa til vaieren, ved forgasser brakett, MED forgasser brakett og med selve vaieren. Var mye å holde styr på! Prøvde litt forskjellig, vaieren kilte samma F hva jeg gjorde for noe, så det endte med at jeg dro vaier hylsa så langt ut det gikk, for å få minst mulig krappe bend på vaiern! (Vanskelig å forklare, enda vanskeligere å ta bilde av ) Har ikke kuttet ned vaieren enda, da den må justeres etter jeg får liv i f*enskapet.

    Gasswire:

    Her skulle den originale vaieren brukes, samma f*en hva! Det skapte litt hodebry med tanke på at vaieren er fordømt lang hvis man ikke bruker en gassrulle (Og som de fleste vet, så drar vaieren i gassrulla originalt og "dytter" på spjeldet! Noe som er totalt omvendt av hva jeg trengte den til å gjøre ). Så her ble det en litt mindre "original" løsning! Tok en M6 bolt, sånn passe lengde, satt den inn i det "midtre" hullet på forgasserspjeldhendelenellerno og slisset bolten slik at jeg fikk sklidd vaieren innpå. To stykk låsemuttere og den satt nå "fast". Da sto det bare igjen å lage en brakett som holdt selve vaierhylsa. Demonterte en brakett fra ett F innsug og skjærte av den lille "firkanten". Lagde så en "flat" S brakett og monterte denne i kick-down wire braketten, med slissa spor for justering. Vaieren står noe i spenn mot torpedoen, men det ble jaggu meg kontakt mellom gasspedal og forgasser nå, så jeg sier meg fornøyd

    Og ett bilde av noe som skulle bare ta liten stund å lage!

    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  5. Takk HansOla, Anders Dybvadsskog, Kristian N, Madice takket for denne posten
  6. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Morro prosjekt, og hysterisk bra skrevet!
    Gleder meg til å se denne våkne til live. Kan virke som bestefar kommer til å få et temperament med denne stålklumpen under huven!
    Stå på, jeg følger med

  7. #30
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Morro prosjekt, og hysterisk bra skrevet!
    Gleder meg til å se denne våkne til live. Kan virke som bestefar kommer til å få et temperament med denne stålklumpen under huven!
    Stå på, jeg følger med
    Blir vel ikke like sint som en Lemen(Eller en gretten Politi/potitt-betjent, begge to har en tendens til å hisse seg opp!) trengt opp i ett hjørne, men er alltids forbedrings potensiale!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  8. Takk crazyclomp takket for denne posten
  9. #31
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Mye jobb, lite å vise!

    Er nå i den delen av ett prosjekt der man har gjort seg ferdig med de "Store" tingene, de tingene som syntes og har startet med ALT det andre som trengs, men knapt syntes. Litt demotiverende å bruke så <-------------------------------> lang tid på noe så <.> lite, hvis det var forståelig, føltes det var lettes å forklare det sånn

    Ting kryssa av lista!
    - Converter bolter (Gjennomgående, skulle gjerne hatt noen alvorsord med han/hun som fant ut at det var en "god" idè...)
    - Ledningsnett motor.
    - Koblet ledningsnett motor sammen med bilens ledningsnett (Hele UTROLIGE 3 ledninger).
    - Pluggledninger + fancypants holdere (Mest sannsynlig i riktig rekkefølge, men jeg skal ikke lyve, Jeg har tatt feil før! )
    - Vakuumslanger til diverse mikk!
    - Veivhusfilter (Skulle stått filter(e), men en idiot (MEG) bestilte bare en.)
    - Påbegynt oppkobling av bensinpumper gjennom originalt relè.
    - Byttet ut bling bling termostathus med ett annet bling bling termostathus, men med en annen vinkel .
    - + Alt annet jeg har glemt allerede, jeg er litt sånn

    Kan nå meddele at når jeg vrir på nøkkelen, så vrir også motoren seg, artig. Står bare igjen at motoren fortsetter å snurre når jeg slipper nøkkelen, men det kommer! Tror ikke girkassa blir veldig happy hvis motoren gjør det nå, da den er rimelig tom for garasjegulvets beste venn (Her hvertfall), OLJE

    Oversiktsbilde. Kvalitet som vanlig, elendig.



    Wirrrrreees, sånne i kobber:



    Behjelpelig ledning som har strøm på hakk 2 og 3, det liker fordeleren




    Mellomaksel er også ferdig, så den kommer på mandag!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  10. Takk HansOla takket for denne posten
  11. #32
    Registrerte brukere Jonola89 sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Ås/Eidsvoll
    Innlegg
    104
    Antall takk

    Standard

    herlig tråd!
    liker hvor enkelt du får alt til å virke :P
    "If in doubt, flat out" Colin Mcrae

    - 1997 Volvo 945 2.3LT alt under 1 bar er sugis...
    - 2010 Vw Caddy 1.9Tdi 4 motion "bruksbil"

  12. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Se her ja, fikk ikke med meg at du hadde oppdatert.
    GROMT termostathus! Ikke parker utenfor det lokale nav-kontoret uten å legge en fille eller noe over, da er det vekk før du rekker å lukke døren etter deg
    Håper ikke du ble hårløs etter alle ledningene! Kan godt forstå om du ble det, jeg hadde nok gitt opp etter nr2..

    Men du! Nå er det 2 mandager siden mellomakslingen skulle være der, men vi har ikke sett noe til den enda... Og om du hadde giddet å be gulvet dele litt på den oljen, så du kan få noe i girkassen din, så hadde jo det vært kjempemessig det også

  13. #34
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jonola89 Vis post
    herlig tråd!
    liker hvor enkelt du får alt til å virke :P
    Nja, er ikke rakettforskning dette heller, må bare holde tunga rett i munn!

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Se her ja, fikk ikke med meg at du hadde oppdatert.
    GROMT termostathus! Ikke parker utenfor det lokale nav-kontoret uten å legge en fille eller noe over, da er det vekk før du rekker å lukke døren etter deg
    Håper ikke du ble hårløs etter alle ledningene! Kan godt forstå om du ble det, jeg hadde nok gitt opp etter nr2..

    Men du! Nå er det 2 mandager siden mellomakslingen skulle være der, men vi har ikke sett noe til den enda... Og om du hadde giddet å be gulvet dele litt på den oljen, så du kan få noe i girkassen din, så hadde jo det vært kjempemessig det også
    Kommer en update nå straks. Oljene virker til å holde seg der de skal være, enn så lenge nå!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  14. #35
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Blåmandag hele året!

    Stund siden det ble postet noe her nå og grunnen er som følger....


    For ca. 2 uker siden hadde jeg motivert meg selv for å bruke den helga som var da til å skru. (Prøv å finn motivasjon til å gjøre noe som helst annet enn å ligge i senga og dra seg, når man til tider får MAKS 1 time søvn om natta.) Kom hjem fra jobben den fredagen (Blitt "lat" og har lærlingen som sjåfør til og fra jobben! Mest fordi jeg har ikke EN eneste bil som går, som ikke er solgt. All ære til lærlingen som gidder, det skal han ha.) Joda, får i meg noe mat og tenkte jeg skulle skru på varmen i garasjen og slappe av litt først. En stund senere kommer jeg ut i garasjen og merker at motoren står noe skakt. Det viser seg sånn at noen hadde virkelig bruk for starteren som satt i DENNE bilen, fordi en kompis hadde tydeligvis havarert starteren sin og jeg fikk fint beskjed om at "Denne bilen går jo ikke på stund!". Nei, ikke lett å få en motor til å gå, uten en starter. Det i seg selv var greit nok, men isteden for å løsne grenrøret og slippe starteren rett ned, sånn det må gjøres på denne, så hadde de løsnet motorfestet (Ukjent hvorfor, dette hjelper jo lite på klaringen mellom motor og grenrør.) og det virker som spett var igjen brukt på denne motoren. Spett + Nylakkert motor = Ikke veldig pent etterpå. Sliten og lei som jeg var, ga jeg totalt blanke F og hektet på hjulene og fortalte at han kunne bare dytte ut bilen. Var rimelig pissed, hadde sikkert ikke en alt for god grunn, men sånn ble det, der og da. Følgende helg, uke, neste helg og mesteparten av uka som var, har jeg gitt F i å gjøre noe som helst, motivasjonen var ikke der. I tillegg så har jeg fått litt mas for ting som jeg i teorien ikke har noe med, men må stå for likevel, alltid like koselig. Kan rett og slett si at jeg ble deprimert og VELDIG lei av å skru bil (Hvorfor i H ble man mekaniker.......). I løpet av uka som var rullet det inn en ny starter fra min stefar og jeg klarer ikke å være langsint, så vi ordnet opp! Motivasjonen kom sigende når luftfilter og diverse andre snacks som ble bestilt forrige måned kom på døra, så da var det bare å sette på seg "Big-man-pants" og bite i det!

    Følgende er gjort de siste dagene:
    - Servopumpebrakett.
    - Dynamobrakett.
    - Tilpasset bunnplate til luftfilter, så det var fysisk mulig å lukke panseret. (Ja, vinkelsliper og stikksag var ett sterkt tema i noen timer.)
    - Mellomaksel satt i (Passet tilogmed, all ære til GKN!)
    - Koblet opp bensinpumpe via relè via originalt ledningsnett som blir koblet til en oljetrykksvakt når den kommer. (Ikke EN ledning har blitt kuttet i det originale ledningsnettet... Enda.)
    - Justert bensintrykk.
    - Fylt olje på servo, girkasse og motor.
    - Montert radiator og oljekjøler girkasse.
    - Diverse småmikk jeg allerede har glemt.

    Div bilder i ræva kvalitet:

    Servopumpebrakett og dynamobrakett in the making, utrolig kjedelig jobb! Uansett hva man gjør, så blir den reima LITTTTEGRANNNN skeiv når man strammer reima. Så, jeg ga faen, lar reimene slite seg til.







    Grei klaring.



    Ferdig resultat.





    Luftfilter montert.



    Oljekjøler.



    og til slutt en liten film. Jeg skulle i teorien sjekke om den tente på bensin nå som bensinsystemet var klart for oppstart, men to kinn på starteren og den sto å gikk av seg selv. Åpne headers, ikke justert tenning og ikke justert gasseren, men den går helt greit på tomgang. Hmm, mulig at jeg har gjort noe riktig denne gangen!

    https://youtu.be/OyaF9g9JkAo



    (Legger bare ved link, da jeg aldri klarer å bruke Youtube funksjonen her på forumet, mest pga at jeg inkompetent.)

    Edit: Fikset YouTube link, Mvh. ArneR
    Sist endret av ArneR; 13/12/15 kl 15:13
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  15. Takk HansOla, Anders Dybvadsskog, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  16. #36
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    For å legge inn YouTube videoer i innlegg, så bruker du
    Kode:
     [ YouTube ] videokode [ /youtube ]


    Edit, ikke så enkelt dette. måtte legge til mellomrom, håper det vises nå. .
    Sist endret av ArneR; 13/12/15 kl 15:18
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #37
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Har de bare tatt startern din uten å spørre, og tilogmed brukt spett(!!!!) for å demontere den? Du har dårlige kompiser....

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  19. #38
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    For å legge inn YouTube videoer i innlegg, så bruker du
    Kode:
     [ YouTube ] videokode [ /youtube ]


    Edit, ikke så enkelt dette. måtte legge til mellomrom, håper det vises nå. .
    Se der ja, takk!

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har de bare tatt startern din uten å spørre, og tilogmed brukt spett(!!!!) for å demontere den? Du har dårlige kompiser....

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Kompis av stefaren min trengte og min stefar demonterte. Ordnet opp i det, var bare jæskla surt der og da.
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  20. #39
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Kvelds "kos"

    Siden det har vært dårlig med oppdateringer i det siste, så kommer en kveldsoppdatering.

    Hva gjør med en turteller når den slutter å fungere? Normale personer ville nok kjøpt en lik en, fungerende, og montert den. Jeg derimot, å nei.

    Fant fram en turteller, type Autometer, fancy shit. Demonterte så instrumenthuset og prøvemonterte. Passet sånn ca...



    Vekk med gammel drit



    Det som måtte gjøres var: Skjære filler av baksiden av instrument huset og det meste egentlig. Veldig beroligende jobb må jeg si. Ferdig resultat ble sånn (Ja, hullet i "glasset" er så skeivt som det ser ut som, jeg gikk lei.)





    Og alt fungerte, tilogmed med kutting i kretskort!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  21. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Se der ja!! Fy Fa*n så lett den startet! Bare få på noe eksos nå, og noen kjøreslanger så er det vel ganske klart for prøvetur?
    Jeg forstå godt at du blir forbanna! Jeg hadde klikket selv x) Blir så forbanna når folk begynner å grissle med ting de ikke har greie på, for å så greie å fucke til ting fordi de ikke gadd å høre på de "instruksjonene" de har fått.. Men det er bra du er "i rute" igjen! Gleder meg fælt til neste update
    Strøken tilpassing av ny turteller, Chip Foose som har designet ikke sant?

  22. #41
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Se der ja, takk!
    Eller så trykker du bare på "Insert Video" og limer inn linken, ennå enklere

  23. #42
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Se der ja!! Fy Fa*n så lett den startet! Bare få på noe eksos nå, og noen kjøreslanger så er det vel ganske klart for prøvetur?
    Jeg forstå godt at du blir forbanna! Jeg hadde klikket selv x) Blir så forbanna når folk begynner å grissle med ting de ikke har greie på, for å så greie å fucke til ting fordi de ikke gadd å høre på de "instruksjonene" de har fått.. Men det er bra du er "i rute" igjen! Gleder meg fælt til neste update
    Strøken tilpassing av ny turteller, Chip Foose som har designet ikke sant?
    Var noe lettstartet ja, nesten skummelt. Varmeapparatslanger, radiatorslanger, koble til shifter (Muligens finne ut at girkasse er defekt), montere oljetrykksvakt, instrumenter som viser vitale verdier som er fint å vite, lage til eksos og varmkjøre, finne 100 lekkasjer, fikse disse, varmkjøre igjen, finne 2-3 lekkasjer til, gi faen og kjøre! Muligens ta en titt på håndbrekket da det virker som bilen ruller lettere med håndbrekket på, enn av. Åja, montere brannslukningsapparat........

    MEN, etter en dårlig natt og en tur på legevakta idag gjør alltids noe med tidsskjema. Det er i motbakke det går oppover sies det, men hjelper lite det når man er i fritt fall! Kan si med 100% sikkerhet nå at jeg er lei av å syte, vil gjerne ikke ha noe å syte om, men ting ordner seg vel

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Eller så trykker du bare på "Insert Video" og limer inn linken, ennå enklere
    Prøvde etter alle kunster, er ikke tvil om at det er brukerfeil, ordna seg uansett!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  24. Takk crazyclomp takket for denne posten
  25. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Skjer det noe her, Mister?

  26. #44
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Moment er litt morsomt...

    Da har det skjedd litt igjen! Kan si det i korte trekk, fordi jeg er lat:
    - Olje på kasse.
    - Olje på gulvet.
    - Olje på fingre.
    - Olje på kasse.
    - Olje på gulvet.

    Ja, automat driten lekker, men er minimert til en liten dam etter å ha stått over natta nå, problemet er løst ved å kjøpe mer automat olje, for nå!


    Alright, kan ta den lange versjonen også...

    Fått lagt opp kjøleslanger, med noen diverse koblinger og slanger (1.gen Camaro radiator slanger er som skapt til denne applikasjonen) og det lakk bare 2 steder etter varmkjøring, sier meg fornøyd med det! Fikset disse, nå spyler den bare fra seg litt kjølevæske grunnet denne bilen skulle egentlig hatt en lukket radiator, grunnet at radiatoren står lavere enn motoren. Bagateller, de er det nok av! Termostaten til kjølevifta fungerer ikke, så den går nå på bryter Motoren koker faktisk ikke, litt overraskende faktisk, det sitter tross alt en SBC her!






    Eksos ble 2 potter (En som var ALT for stor, men alt går!) og en haug med bend. En sveiseperle nedi øret og en nedi der man ikke vil ha de, men var verdt det! Lyden ble akkurat sånn den skal være, rolig på tomgang og snerrer ved pådrag





    Ble litt "Bestefar" hvertfall...



    Girshifter og målere har jeg fint lite bilder av, har ikke montert midtkonsoll enda, men det kommer! Fungerer helt greit, måtte kortes noe hinsides i lengden for å passe men!



    Jeg som driter meg ut (Glemt helt hvordan denne fronten skal settes sammen, makan!). Bolta til fangeren er noe balle å komme til med lamper på fant jeg ut.........



    Ordnet seg til slutt! Fylte etter diverse væsker, montere choke-kabel, slapp den ned på bakken og dro etter hjula.... Nå var tiden inne for å se om jeg vant eller tapte girkasse lotteriet.........




















    Jupp, har alle gira!


    Første prøveturen var på våt asfalt, da så, ja, bilen trenger sperre... Har innerhjulet racing i alle gir, ble litt myk innvendig når åttern skreik rett ut . Står igjen en del justeringer, men var artig, det må jeg si Muligens det blir en lengre prøvetur i morgen, vi får se!


    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  27. Takk kjetil r, HansOla, sverre2210, TurboHenrik takket for denne posten
  28. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Dette er jo litt tøft, også jeg som ikke liker kaner egentlig. Jaja, får håpe du får no pulver i den da. For er vel 5.7 liter?

  29. #46
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Dette er jo litt tøft, også jeg som ikke liker kaner egentlig. Jaja, får håpe du får no pulver i den da. For er vel 5.7 liter?
    Mye pulver er det nok ikke denne, men moment er det nok av, kan man si! 5.7l ja, Ala 350.
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  30. #47
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard Best av tre?

    Først og fremst, God Jul!

    Julen her ble brukt i garasjen, desverre! Historien er som følger...

    23/12-15:

    Var på julelunch med jobben i Lørenfallet, som var koselig og maten var veldig bra! Kjørte rallyporscha (Utleiebilen vår, Peugeot 107, illsint 1l under panseret) tilbake til Årnes og sa God jul og de greiene der, fri i romhjula skulle gjøre godt! Så var det rett hjem og rett ut i garasjen for å justere inn 940'n. La tenning på 12*grader fortenning på "tomgang" og hadde totalt 37*grader tilsammen. Ser ut som motoren likte seg best der! Justerte tomgang og miksturskruene på forgasseren, nå gikk den riktig pent og godt Girkassa tettet seg selv, utrolig nok og kick-down vaier ble justert etter beste evne. La nå ut på en lengre prøvetur (Vormsund-Årnes-Skarnes-Vormsund) og bilen fungerte smertefritt, trodde jeg hvertfall...
    Sånn ble midtkonsollen (Legg merke til noe lavt oljetrykk.....)




    24/12-15:

    God jul og alt det der! Skulle levere noen julepakker, så jeg tenkte jeg skulle ta 940'n, siden den var nå kjørbar! Joda, startet bilen og....

    image.png




    Stoppet driten, dro av sted i en bil jeg ikke har førerkort på og leverte pakkene, nå var jeg litt kjei, for å si det sånn Kom hjem igjen, kjørte 940'n inn i garasjen og dette skjedde rett før julemiddagen!



    Åpnet opp motoren og ja, bildene får tale for seg selv...

    Sylinder 6:





    Sylinder 1:





    Rimelig søppel, kan man si Kjenner det blir noen ekstra pils i romjula nå


    MEN! det er ett men! Min stefar hintet på at han har fått igjen en motor etter overhaling, som jeg kunne "låne".... Hehehehehe.... . Dette er i grunn en motor som mest sannsynlig vil ta livet av det meste av driverksbiter på denne bilen . Motoren er en SBC 400, som er stroket (med EN DEL sliping i blokka) til en 434CI. Det er i teorien en big-block, i en small-block blokk, så det kan bli spenstig Motoren bremset 600Nm'ish og 4** ett eller annet hester som jeg ikke husker nå. (Skal se om jeg finner igjen dyno papirene.)
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  31. #48
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard "Lykke til!"





    "Lykke til!" fikk jeg som svar når jeg hentet denne motoren hos Solør Motor når jeg fortalte at den skulle i en Volvo 940 og at den skulle brukes om vinteren. Gliste godt når jeg sa at det skulle være en bruksbil også! Vet ikke om jeg burde være bekymret, men samma f

    Kort om motoren:
    - 434CI (7,1L)
    - Brodix topper (Husker ikke CC for øyeblikket).
    - Nye stempler (10,5:1 i komp.)
    - Nye lager.
    - Ny oljepumpe.
    - Ny kamaksel m/ løftere. (0.499"/0.510" løft).

    Fant ut at en standard Th350 girkasse fra ukjent årstall mest sannsynlig vil bli TH-WILLBREAK uten litt modifikasjoner! Så, blir bestilt en del deler for å forsterke opp denne + en ny converter med høyere stall
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  32. Takk 245 gl, Kristian N, HansOla, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  33. #49
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Hehee, tøft Kanskje du får pastaskrue-bil når våren kommer?

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  34. #50
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Hehee, tøft Kanskje du får pastaskrue-bil når våren kommer?

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Tror ikke det kommer til å være mye grep bak lenger med denne motoren . Hadde vært spenstig om denne tok tak, tror en del saker hadde skjedd rundtom på denne bilen da
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Monzav8's "142"
    By Monzav8 in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 8
    Siste post: 16/07/15, 21:38
  2. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  3. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •