Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  97
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 127

Tråd: Monzav8's '92 940 GL "No f*cks given"

  1. #101
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Kan hende jeg ser syner, men det ser ut som det kom en 940 til på gårdsplassen gitt

    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  2. #102
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    blitt bitt av basillen nå a?

  3. #103
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    blitt bitt av basillen nå a?
    940 er fortsatt ikke greia for meg, men de fungerer til sitt bruk Og denne har litt mer "luksus", da den er en SE
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  4. #104
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden jeg har vært innom nå, har egentlig ikke skjedd så mye heller! Starteren ville ikke være med på leken lenger da Komp+mye fortenning ble litt for mye for den . Tenningsboks med "Start retard" funksjon er lagt på lista! Ny forgasser er bestilt, ble en Demon forgasser denne gangen (Viktig å prøve noe nytt og bra reviews på denne ). Eksos skal også bli forandret på, tenker på å gå ned en halv tomme på anlegget og kjøre dobbelt anlegg med X eller H pipe med utgang(er) foran bakhjul. Vi får se, fungerer greit som det er nå også, men forandring fryder
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Det går i riktig retning her ja.
    Utvalget i forgassere til V8 motorer her helt hinsides stort og mulighetene for å gjøre ett optimalt valg er små hvis ikke forgasserbudsjettet er i 10 000 kr. området.

    Det finnes muligheter for å gjøre gode valg til fornuftig pris og Street Demon er ett av dem, men kalde innsug er spesielt krevende så jeg føler meg ikke helt sikker på at alle problemene er løst riktig enda.

    I forhold til Street demon håper jeg at du gikk for denne: http://www.summitracing.com/int/parts/dem-1904

    X-pipe må anbefales i stedet for H-pipe.
    Sist endret av Batland; 22/03/16 kl 11:15

  6. #106
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det går i riktig retning her ja.
    Utvalget i forgassere til V8 motorer her helt hinsides stort og mulighetene for å gjøre ett optimalt valg er små hvis ikke forgasserbudsjettet er i 10 000 kr. området.

    Det finnes det muligheter for å gjøre gode valg til fornuftig pris og Street Demon er ett av dem, men kalde innsug er spesielt krevende så jeg føler meg ikke helt sikker på at alle problemene er løst riktig enda.

    I forhold til Street demon håper jeg at du gikk for denne: http://www.summitracing.com/int/parts/dem-1904

    X-pipe må anbefales i stedet for H-pipe.
    Valget gikk på den forgasseren du linker til + "dyse" sett til den Hvis alt skjærer seg med det kalde innsuget jeg har nå, så ligger det ett lavt singel-plane innsug klart

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  7. #107
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Monzav8 Vis post
    Valget gikk på den forgasseren du linker til + "dyse" sett til den Hvis alt skjærer seg med det kalde innsuget jeg har nå, så ligger det ett lavt singel-plane innsug klart
    Det var glimrende.
    Sist endret av Batland; 05/09/18 kl 06:25

  8. #108
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det var glimrende.

    Hvilket lavt singelplane innsug er det du har? Har det eksosoppvarmingskanal mellom toppene? Har toppene dine slik kanal?

    Jeg liker godt det du holder på med her og vil by på ett custom tips som jeg selv har benyttet meg av med godt resultat. Du har nå tid og anledning til å gjøre det samme og slik jeg oppfatter deg og miljøet rundt deg så har dere kapasitet til å kunne gjennomføre dette også. Det bør iallefall vurderes.

    1. Utgangspunktet er ett aluminimumsinnsug med eksosoppvarmet plenum. Eksosoppvarming er selvsagt en katastofe som ALDRI må brukes på alu.

    2. Dersom man har topper med eksosoppvarmingskanal så må de tilhørende åpningene i manifolden sveises tett. Det var det jeg fikk gjort slik at det er en universalmanifold som passer på nesten alle motorer.

    3. Så borer, gjenger og skur, evt, sveiser man en nippel til vann inn i kanalen fra oversiden på hver side. Dette for å kjøre kjølevann gjennom kanalen i stedet for eksos, du vet, nøyaktig slik Volvo gjør det på B21A motorene sine. Jeg garanterer suksess.

    4. Det er er flere måter man kan velge vannsløyfe på. Den enkleste er å hente vann fra en nippel på manifolden som er plassert på vannkanalen opp til termostaten og lede dette rett bak til den nymonterte nippelen ved forgasseren.

    5. Den andre nippelen kobles til en slange som du leder bort til den siden av radiatoren som vannpumpen "suger" fra. Dette fungerer utrolig godt. Alternativt til en nippel på vannpumpen som er designet til å ta imot "returvann" fra varmeapparatet.

    Batlandmods.
    Innsuget jeg har liggende er ett Edelbrock av noe slag, mener det skal være ett Torker innsug! Ikke noen eksoskanaler i disse toppene, så her er det mulighet for "Batlandmods"
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  9. #109
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Godt. Da er jobben så enkel at det definitivt bør vurderes seriøst. Bruk helst nippler og slanger i varmeapparatstørrelse.

  10. #110
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Skjedd litt igjen, mot alle odds!

    Starteren tok som sagt kvelden her for ikke så lenge siden og nå i helga så prøvde jeg å montere en lik starter, bare brukt.. Det var dårlig business kan man si, orker ikke å dra rundt motoren! Så nå er det bare å krype til korset og kjøpe en Nedgiret ministarter og se hvor mye av grenrøret som må kuttes opp!

    MEN, har gjort litt annet også. Hadde en mistanke om at tenningstallene på svingningsdemperen var feil, så jeg fant TDC via en sveisetråd og måleur. Viser seg sånn at den viser 5 grader for mye i forhold til hva den egentlig får, da gir ting litt mer mening SBC, hvertfall med litt vettug komp. i og plugga i de fleste sylindra, er noe tung å dra rundt, så latman er ett fint verktøy å ha da



    Demon forgasser ble montert, så nå passer ingenting lenger, men alt kan ordnes! Bensinslange var relativt enkelt å lage (Dog ikke avbildet.)



    Så var jeg lei av eksosen som gikk å småskurret i eksosskjoldet bak, så ny og simpel eksos ble lagd



    Jeg klarte forresten å sveise filler av gjengene til Lambda sensoren, det var gullkornet idag! (Altså, den muttern man sveiser fast i eksosen!)
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  11. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  12. #111
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard



    It's Alive..... Again

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  13. Takk Anders Dybvadsskog, 245 gl, Jan-Einar Jenssen, HansOla takket for denne posten
  14. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    video
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  15. #113
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jan-Einar Jenssen Vis post
    video
    Det kommer, det kommer!



    Telefonen min døde sånn ca. 6 sekunder etter jeg la ut den siste posten her, så har ikke fått tatt så mye bilder (eller video). Bilen står nå hjemme, må "dyse" ned gasseren litt i "cruise" tilstand, da 11-11,5 AFR er noe høyt for min smak under cruise! Ligger stabilt mellom 13,5 og 14 på tomgang og rundt 10,5 på fullgass (Vel, nesten fullgass, gasswire kiler seg nå i luftfilter, så har ikke hatt muligheten til det enda! Enda en ting som må ordnes på!) Bilen har fått sommerdekk, KAPSLER, en god hjemmesnekra Esab (Kemppi) sperre og ny starter som orker litt! Motoren har blitt veldig hyggelig å ha med å gjøre med ny starter og forgasser, starter tvert! Fornøyd enn så lenge
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  16. Takk HansOla, Anders Dybvadsskog, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  17. #114
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Ekstra notat:

    Eksos ser absolutt ikke ut, skal bygges om igjen! Men, fin låt
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  18. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  19. #115
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Tenkte jeg skulle stille opp på ringbanen i morgen, men virker som girkassa ble litt trist etter litt pådrag! Mista noen gir i noen sekunder og slurer ålreit nu Prøve litt i morgen igjen, se om den har takka for seg!

    Mangler bare hatt og frakk nå

    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  20. Takk HansOla takket for denne posten
  21. #116
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Hehe bøllete Ikke mye som røper den utseendemessig iallfall
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  22. #117
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Hehe bøllete Ikke mye som røper den utseendemessig iallfall
    Blir å gjemme eksosen noe bedre senere, hehe (Ga litt faen akkurat der og da!)
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  23. #118
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Ingen bilder å vise, men var en tur på Gardemoen raceway/ringbanen idag og la ned sikkert den dårligste rundetiden av alle, de gangene jeg var på rett spor!

    Greit med tak i bilen, men når jeg får gitt fullgass igjen, så tenker jeg meg det hjelper på (Må bygge om gassoverføring da "kammen" på forgasseren blir helt feil i forhold til braketten til gasswire! Kommer ca. 80% av veien før den "kiler" seg grunnet at "kammen" på forgasseren begynner å gå nedover! Gasswire er ikke kjent for å dytte ned noe særlig, kan man si.)

    Girkasse synger på siste verset, slura seg til turtallsperre ett par ganger Simringen på girvelger akselen har ikke likt å bli girt manuelt heller, så den spytter fra seg når kassa blir varm. Manuell kasse står høyt i margen nå

    Fikk også høre at det kom hvit røyk fra det venstre eksosutløpet, så jeg dro ut alle plugga når jeg kom hjem og tittet nedi sylindre og opp mot topp for evt. "vann/frostvæske sprekker/avleiringer" med ett endoskop. Så veldig bra ut innvendig der, plugga var også OK (Noe mørke, da den går rimelig fet for øyeblikket, må få satt av litt tid og justere driten.) Ikke brukt noe kjølevæske som jeg så, da radiator var smekk full, så vi får se hva som kan ha gjort det! Oljeskift står også på orderen, da oljen lukter en anelse bensin


    Alt i alt, bilen er hysterisk morsom å kjøre, med tanke på at den oppfører seg som en båt og du vet aldri hva den vil gjøre i neste sving!
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  24. Takk vangsfreaken, Anders Dybvadsskog, Batland takket for denne posten
  25. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Skjer det noe her da?

  26. #120
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Skjer det noe her da?
    Fælt lite, men har dratt fram bilen igjen! Ikke verdens beste vinterbil kan man si, men ett garantert smil får du ut av en kjøretur, når du ikke er på vei ut i renna med ræva først.


    Sent fra min HUAWEI NXT-L09 via Tapatalk
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  27. #121
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk
    Sist endret av Monzav8; 17/01/17 kl 22:17
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  28. Takk HansOla, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  29. #122
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Hvordan gikk dette? Noen som vet?

  30. #123
    Remi T sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    VCCN medlemsnummer
    2887
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Motoren ble tatt ut å satt tilbake i en bil der den hører hjemme (amcar)

  31. #124
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.317
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Remi T Vis post
    Motoren ble tatt ut å satt tilbake i en bil der den hører hjemme (amcar)
    Akkurat. Takk for svar.

  32. #125
    Registrerte brukere Monzav8 sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2011
    Sted
    Vormsund
    Innlegg
    278
    Antall takk

    Standard

    Bilen står for øyeblikket uten bakaksel, motor og gir for man har tatt seg vann over hodet og startet på alt for mange prosjekter! Motoren forsvant nedi en '68 Corvette dragrace bil (Min lillebror sin første dragrace bil) som kjører 11.07 på 1/4 rimelig konsekvent, har for øyeblikket noe feil utveksling i bakaksling da vi ikke når høyt nok turtall før den er over mållinja.

    Planen videre for denne (Den dagen jeg har tid til egne prosjekter) er LQ4 og singelturbo, og tilsvarende drivverk som takler dette.
    1992 Volvo 940 GL
    1979 Volvo 245 L
    1971 Volvo 162

  33. Takk Batland takket for denne posten
Side 5 av 6 FørstFørst ... 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Monzav8's "142"
    By Monzav8 in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 8
    Siste post: 16/07/15, 21:38
  2. Svar: 4
    Siste post: 12/04/12, 15:01
  3. Svar: 0
    Siste post: 13/11/11, 13:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •