Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 27 av 27

Tråd: 850 btcc

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Etter det jeg har lest så byttet TWR ut alle toppene med produksjonsmotor topper før bilene ble solgt ut til privatmarkedet.
    Stemmer nok det!
    De toppene var helt spesielle og tillot mye mer løft enn "original" utgaven. Hadde vært rått og hatt en slik topp på min motor, med 600ccm mer.. Kunne blitt fine tall!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  2. #27
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Stemmer nok det!
    De toppene var helt spesielle og tillot mye mer løft enn "original" utgaven. Hadde vært rått og hatt en slik topp på min motor, med 600ccm mer.. Kunne blitt fine tall!
    Har lagt ut pdf om de toppene flere ganger jeg De kosta 200000kr pr. stykk midt på nittitallet...Var kun halve toppen, fra midt på vannhatten og ned til blokk som var
    OEM
    Volvo støp. resten var billet og påskrudd, bla.a carrierne til løfterne og kammene. Reglene fastslo at målet ved pakningsflensen på innsug, fra senterlinja av kanalen og ned til blokkanten måtte være som originalt. Så for å få kanlene så opprakte som mulig, tøyde de noen regler til maks, og kappa flata mot blokka på skrå slik at kanalen kunne løftes maksimalt, også fylte de opp med epoxy under for det var lov å tillføre materiale, men ikke sveise. Dette var før venturikanalenes inntog, så høla var rimelig svære, og de kjørte 17mm løft. Motorene hadde seff også et VELDIG tilspisset register av de årsaker store porte fører til... Ergo ikke anbefalt for en hobbyracer engang, og gata kan man bare glemme.... Ingenting under 5000rpm, hvorav reglene fastslo at maks turtall var 8500rpm. Men på den annen side henta de jo ut 325hk av 1998cc da, på det meste... De hadde ikke så astronomisk mere enn en rundt 120ish% fyllingsgrad...

    Det som er morsomt er at man på en nesten helt std. topp nå kan klare det samme uten å gå galemattias... Venturi-greier er no dritt
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •