Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  78
Side 20 av 24 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

  1. #476
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Monterte skvettlapper bak tidligere denne uken. Ingen bilder av det for denne stund. Men var jo gjort på 5-10 min. Jekke opp bak på hver side, ta av dekke, borre ut eldre nagler og poppe inn nye.

    Framme skal også monteres, men de har jeg brukte som jeg lakka svart. Men nå har jeg bestillt nye fra Volvo fremme, lå på 700kr ish.. men men, la gå, ikke så ille når du reflekterer og tenker at disse skal sitte lenge og de hjelper på skitt og møkk. Verdt pænga.


    Var på kino i går med venner og så Thor Ragnarok, da satte jeg fra meg V70'n hos Ålesund bil og putta nøkklene i postkassa deres. Var innom på slutten av arbeidsdagen i dag og fikk diagnosen, utetemp sensor EFI-251. Betalte 625kr for avlesningen og gikk til delelageret og bestillte sensoren.

    Så da er skvettlapper foran og utetemp giver på vei

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  2. #477
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Så det var bare ute temp sensoren så bra godt og finne ut av det

  3. Takk 2førr10 takket for denne posten
  4. #478
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    La om til vinterdekk for en times tid siden. Fikk meg en overraskelse som jeg egentlig hadde ventet på. Fullt av svart fett på innsiden av felgen, på bærearma, styrestag, innerskjerm osv.

    God indikasjon på at belgen på ytre cv-joint har sprekker og rifter. Denne viste jeg at jeg måtte bytte, men tok ikke meg tid til å bytte den da. Siden jeg hadde flere andre 2-er feil å rette etter EU. Så får ta på meg jobben og bytte belgen en dag snart. CV-belg rep sett har jeg liggende da jeg bytta belg på førerside. Nå er det passasjersiden sin tur.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  5. #479
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

  6. #480
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    svirre mrstfu

    Noen som vet?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  7. #481
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Kan se sånn ut.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. Takk 2førr10 takket for denne posten
  9. #482
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Kan virke slik men når jeg søker opp bilen din på på autodoc så er det flere Bosch lamba så virker som at det er flere typer og noen er billigre enn denne

  10. #483
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Kan virke slik men når jeg søker opp bilen din på på autodoc så er det flere Bosch lamba så virker som at det er flere typer og noen er billigre enn denne
    Har leita litt rundt, utelukker Volvo da det koster iver 3k fra dem. Så på vparts og de har 3stk for V70
    P80
    , men kan virke som at man får frem flere modeller når man kikker på produktene. Når jeg blar etter tenningsdeler for V70 97-2000 og det kommer opp deler som passer nyere modeller... grunnen til at jeg har stussa er at kontakten ser helt feil ut.

    På lamdaen jeg linka til stemmer det i forhold til kontakten, antall ledere og fargen på ledningene.

    Men skal sjekke på autodoc, men de har vel ikke free shipping.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  11. #484
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Har leita litt rundt, utelukker Volvo da det koster iver 3k fra dem. Så på vparts og de har 3stk for V70
    P80
    , men kan virke som at man får frem flere modeller når man kikker på produktene. Når jeg blar etter tenningsdeler for V70 97-2000 og det kommer opp deler som passer nyere modeller... grunnen til at jeg har stussa er at kontakten ser helt feil ut.

    På lamdaen jeg linka til stemmer det i forhold til kontakten, antall ledere og fargen på ledningene.

    Men skal sjekke på autodoc, men de har vel ikke free shipping.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Er det over en vis som så er det gratis frakt så om det er noe annet du trenger så kan du få det men glemte med prisen at autodoc er pluss mva men det er vell ebay også.
    Men er forvirende at det er så mange typer.

  12. #485
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Er det over en vis som så er det gratis frakt så om det er noe annet du trenger så kan du få det men glemte med prisen at autodoc er pluss mva men det er vell ebay også.
    Men er forvirende at det er så mange typer.
    Skal sjekke og bla litt rundt. Se om det er noe annet jeg kunne kjøpt i samme slengen. Visst ikke blir det fra ebay for den selgeren har noen andre deler jeg har funnet.

    Ja moms, frakt og toll har jeg ikke tatt henhold til, bare ser på veiledende pris. Men jeg fannt samme og riktig lambda på autodoc og det var til omtrent samme pris.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  13. #486
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sjekket litt rundt for deg og billigste Bosch lamba jeg fant i Norge og Sverige var ca 1800 kr noe som var nok så er det beste og handle fra ebay eller autodoc da.

  14. Takk 2førr10 takket for denne posten
  15. #487
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    kimar takk! Nice. Da blir det nok ebay.


    Skal ha nye tennplugger etterhvert, noe som disse hvitblokk motorene (B5254T) liker bedre overfor annet? Har volvo plugger nå, men tror de kosta rundt 5-600kr. litt stivt?

    Så hva med Bosch eller NKG? og er det noe spesiell spec jeg skal se etter? Elektrodeavstand? 0,9mm? Akkurat nå holder jeg på å ser på autodoc.

  16. #488
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Ville kjørt originale uten tvil. Husk vi har litt rabatter rundt omkring. Akkurat god tenning er noe du vil legge et par ekstra kroner i.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  17. Takk 2førr10 takket for denne posten
  18. #489
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Ville kjørt originale uten tvil. Husk vi har litt rabatter rundt omkring. Akkurat god tenning er noe du vil legge et par ekstra kroner i.
    Ble umiddelbart enig med deg, jepp! Er nok best å legge litt ekstra kroner i tenninga ja
    tanken på at vi har rabatt rundt omkring har slått meg, bør absolutt få utnytta medlemskapet og få rabatt på deler

  19. #490
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker Bosch sine tennplugger på min og er fornøyd vill tro de er like gode som orginale eller bedre og helle tenings systemet i alle fall på min er Bosch deler orginalt.
    Volvo sine plugger blir jo produsert av andre så de kan like godt være lagd av Bosch for alt vi vet.

  20. #491
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Virker fra denne som både Bosch NGK og Denso har lagd tennplugger for Volvo http://forums.swedespeed.com/showthr...ion-year-2007) så er nok litt det samme hva du velger bare det er et kvalitets merke som eks Bosch.

  21. #492
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Tenk litt på at en Boschplugg kan væren lagd for å passe hundrevis av forskjellige motorer, mens den du kjøper på Volvo, til din motor, er valgt av Volvo som en passende til DIN motor - sjelden det blir et problem, men jeg har selv hatt NGK-plugger som satte misfire-koder, noe som ikke skjedde med Volvoplugger. Om det ikke er stor forskjell i pris, kjør Volvo - og bruk rabattavtalene for alt det er verdt.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  22. #493
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Tenk litt på at en Boschplugg kan væren lagd for å passe hundrevis av forskjellige motorer, mens den du kjøper på Volvo, til din motor, er valgt av Volvo som en passende til DIN motor - sjelden det blir et problem, men jeg har selv hatt NGK-plugger som satte misfire-koder, noe som ikke skjedde med Volvoplugger. Om det ikke er stor forskjell i pris, kjør Volvo - og bruk rabattavtalene for alt det er verdt.
    Jeg ser at tennpluggen til min at den er bare til 10-20 motor typer av VAG PSA og Volvo så er ikke så mange akkurat.
    De tennpluggene fra Volvo så er det vell at Volvo da utlyser at de trenger en tennplugg med visse spesifikasjoner også finner Bosch eller NGK en plugg som passer til de spesifikasjonene også selger de til Volvo. Så det da vil vell bli det samme om jeg kjøper tennplugger etter spesifikasjonene til min bil eller fra Volvo. Og de NGK pluggene må du ha vært uheldig med har aldri opplevd det eller hørt om det så det må være noe galt der

  23. #494
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Hehe, finnes masse folk som har slitt med NGK-plugger, er ikke alene der. Uansett hva du ender opp med å kjøpe, gap de skikkelig, ikke alltid de kommer riktig justert.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  24. #495
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Hehe, finnes masse folk som har slitt med NGK-plugger, er ikke alene der. Uansett hva du ender opp med å kjøpe, gap de skikkelig, ikke alltid de kommer riktig justert.
    Jeg bruker mest Bosch men det jeg har vært borti av NGK har det ikke vært noe galt med.

  25. #496
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Deler til V70'n, litt til 240'n.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  26. #497
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Deler til V70'n, litt til 240'n.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Edit: det ble Volvo plugger Litt billigere fra vparts når man handler litt extra

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  27. #498
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg har også sett at Vparts har orginale Volvo plugger tror jeg også kommer til og bruke de når jeg bytter neste gang.
    Men er alltid moro og handle fra Vparts er ikke alle en får sjokolade og en hilsen fra
    Sist endret av kimar; 22/02/18 kl 19:34

  28. #499
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Jeg har også sett at Vparts har orginale Volvo plugger tror jeg også kommer til og bruke de når jeg bytter neste gang.
    Men er alltid moro og handle fra Vparts er ikke alle en får sjokolade og en hilsen fra
    Jepp! Det er det som er så fint! Og Vparts fikser toll og frakt til Norge da de vet at de har mange kunder som også handler fra Norge

    De har ikke Volvo, bosch tenningsdeler ellers, resten er stort sett Professional Parts Sweden. Men de funker helt greit.
    Ja, skiftelig hilsen og sjokolade er alltid hyggelig

    Har fått Snickers og Twix før, nå fikk jeg Yankie Original, den forsvant sammen med kaffien ned i magen

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  29. #500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Jepp! Det er det som er så fint! Og Vparts fikser toll og frakt til Norge da de vet at de har mange kunder som også handler fra Norge

    De har ikke Volvo, bosch tenningsdeler ellers, resten er stort sett Professional Parts Sweden. Men de funker helt greit.
    Ja, skiftelig hilsen og sjokolade er alltid hyggelig

    Har fått Snickers og Twix før, nå fikk jeg Yankie Original, den forsvant sammen med kaffien ned i magen

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    De vet og ta vare på kundene og få de til og handle igjen sist fikk jeg også en fremmed sjokolade husker ikke hvilken men gamlingen fikk den er litt kresen på sjokolade hehe.
    Jeg vet ikke helt hvordan kvaliteten på Professional Parts Sweden sine deler er men er sikkert helt greit som du sier

Side 20 av 24 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •