Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  78
Side 19 av 24 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 451 til 475 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

  1. #451
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden siste oppdatering ser jeg!

    Hatt det bare "mildt" travelt i det siste, med innflytting i ny og første selveier leilighet
    Men skrudd på siden av

    Hadde bilen inn på etterkontroll, men nei.. håndbrekke var for dårlig.

    Bestillte nye, sammen med en til simring på innsugside bak fordeler og vinkelgirolje.

    Røska ut teppe og isolasjon. Her var det litt skitt.

    Mistenker sterkt denne bilen for å ha vert i enten herverk, tjuveri eller en mindre kollisjon hvor ei rute har vert knust i et av 3 bileie før meg.. jeg har funnet glassbiter andre plasser i bilen når jeg har vert ute med teppe og interiør. Ikke alvorlige mengder men et par småbiter.. tror det har noe med at det har rusta under sideruta bake.. forran bensinlokket, men det er bare spekulasjon...


    Slitne igjennomføringer ja.


    Nye waiere




    Godt tidspunkt å vaske midtkonsollen, par flekker osv rundtomkring.


    Bytta håndrekkwaier, enkel og rask jobb. Justerte håndbrekke bak og fremme så det holdt godt. Ble kanskje litt vel mye for det subbet litt. Men etter en ny etterkontroll så ble gikk V70'n igjennom




    Herlig med 2 nye år

    Må justere tilbake håndbrekke bake og kompensere med å stramme fremme så de det ikke låser seg. Så må jeg få vaska teppe bake når det først er ute, har ferie i morgen så burde rekke det

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  2. Takk Benjamin takket for denne posten
  3. #452
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Gratiss. Da er det bare tut og kjør
    1990 Volvo 240

  4. Takk 2førr10 takket for denne posten
  5. #453
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Jepp!

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  6. #454
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er en god følelse når bilen er eu godkjent for 2 nye år

  7. #455
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    DET.. er det!

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  8. #456
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Får lav kjølevæskenivå-lampe av og til.. så er vel eventuell dårlig sensor..

    Den sensoren sitter vel støpt fast i tanken eller? Får ikke kjøpt tank og sensor seperat? Ser sånn ut på ekspansjonstanken. Den er også brun og den lager sånn liten skvisete hylelyd etter kjøring.. slags hissing med høy frekvens. Men ingen problemer med kjølinga.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  9. #457
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Nivåsensoren koster rundt en tohundrelapp på Volvo og kan byttes ut, jo. Løft opp tanken din, så ser du hvordan.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #458
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Nivåsensoren koster rundt en tohundrelapp på Volvo og kan byttes ut, jo. Løft opp tanken din, så ser du hvordan.
    Aha, okei da vet jeg det. Takk! Så ut som den var støpt i tanken. Får legge den til på handlelista.

    Skulle lånt meg vida dice eller kjøpt det.. men kvir meg for den prosessen av å installere det osv.. sett det går an å få kjøpt laptop med software og leser men vet ikke om det er legit. Jeg kan data sånn noen lunde men er ikke sånn megaflink på litt mer avanserte program, og om jeg får et problem så kan det være lett for meg å stå fast.

    Helst ville jeg likt at noen som har det og kan å bruke det leser ut feilkoder for meg. Noe er defekt og jeg vil finne ut hva.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  11. #459
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Aha, okei da vet jeg det. Takk! Så ut som den var støpt i tanken. Får legge den til på handlelista.

    Skulle lånt meg vida dice eller kjøpt det.. men kvir meg for den prosessen av å installere det osv.. sett det går an å få kjøpt laptop med software og leser men vet ikke om det er legit. Jeg kan data sånn noen lunde men er ikke sånn megaflink på litt mer avanserte program, og om jeg får et problem så kan det være lett for meg å stå fast.

    Helst ville jeg likt at noen som har det og kan å bruke det leser ut feilkoder for meg. Noe er defekt og jeg vil finne ut hva.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    VIDA
    er et kronglete program, både i bruk og under installasjon, og både
    VIDA
    og DiCE er Volvos varemerker og beskyttet av opphavsretten under Åndsverkloven i Norge - konkret prat om anskaffelse og installering av det må antas å være snakk om piratkopiert software og vil bli fjernet som beskrevet i forumreglene, kapittel 3, paragraf 6. Så det korte, enkle og effektive svaret er at du burde få lest av feilkodene dine hos Volvo, de som også har lang erfaring med bruk av ustyret og kan gi litt mer inngående forklaring i symptomer, mulige løsninger, sjekke servicebulletiner og lignende
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. Takk Svirre takket for denne posten
  13. #460
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    VIDA
    er et kronglete program, både i bruk og under installasjon, og både
    VIDA
    og DiCE er Volvos varemerker og beskyttet av opphavsretten under Åndsverkloven i Norge - konkret prat om anskaffelse og installering av det må antas å være snakk om piratkopiert software og vil bli fjernet som beskrevet i forumreglene, kapittel 3, paragraf 6. Så det korte, enkle og effektive svaret er at du burde få lest av feilkodene dine hos Volvo, de som også har lang erfaring med bruk av ustyret og kan gi litt mer inngående forklaring i symptomer, mulige løsninger, sjekke servicebulletiner og lignende
    Det er det jeg tenker at
    VIDA
    er kronglete ja. Hadde nok ikke taklet å bruke det selv da jeg ikke er så flink på programvare på det nivået. Er fullstendig klar over at det er Volvo's varemerker. Og misforstå meg ikke- jeg har aldri hatt i tankene om å verken anskaffe, innstallere eller bruke programmet.

    Jeg får se etter andre alternativer om noen har en feilkodeleser som icarsoft eller et annen leser som jeg kunne "leigd" av noen, fortjeneste eller ikke. Før jeg evt. går til Volvo verksted å får lest ut der, misforstå meg ikke; det er der det er best å få lest feilkoder. Men, må det leses ut flere ganger mellom en evt. feilsøking, for å finne elektronikk som er feil eller defekt så blir det mange lesninger og dvs et høyt total beløp. Derfor kan det være greit med en annen leser og gjerne til en lavere pris.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  14. #461
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Fikk justert frontlyktene, ene peika opp og andre ned. Så da ble det å koble fra el. Justeringa og skru til de var i lik høyde

    Blir bare sånn ca. Inntil en lys vegg og få de i samme høyde.

    Så sjekka jeg luftfilter og de så jo ikke så ille ut.




    Så sjekka jeg tennpluggger, og det har jeg aldri vert så flink på.
    Vet ikke helt hva det forskjellige tingene betyr, sånn som om det er brunt/beige, kullsvart, hvit, sprekker da er det vel ødelagt?

    Uansett her er bilder:










    Ikke noe kjempebilder, litt vanskelig å se kanskje.

    Pluggene er bytta 04.11.2016 og de er Volvo org. Bytta også da rotor og fordelerlokk.

    Lednigene er ikke bytta og vet ikke hvor gammel de er.

    De ser litt ulik ut på farge

    Første, 1


    2, 3, 4 og 5


    Kan de ha noe innvirknig på dårlig tenning og høyere bensinforbruk? I med at jeg ikke har dokumentert hvor gamle de er bør de vel byttes?

    Og kan jeg børste tennpluggene med en fin stålbørste? Wd40 eller noe? Varme de opp og brenne av sot? Blir vel ikke værre sv det eller?

    I de lange løp må jeg jo bytte de.



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  15. #462
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    tennpluggene kan fint pusses rene med litt sandpapir for eksempel mulig fargen på bildet lyver litt, men de ser ganske svarte ut? i så fall går bilen litt fett...

  16. #463
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    tennpluggene kan fint pusses rene med litt sandpapir for eksempel mulig fargen på bildet lyver litt, men de ser ganske svarte ut? i så fall går bilen litt fett...
    Ja var der jeg prøvde på litt
    Lyver vel litt fargen ja men de er svarte.. bilen går fett? Rikt? I motsetning til magert?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Sist endret av 2førr10; 06/08/17 kl 02:58

  17. #464
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Ja var der jeg prøvde på litt
    Lyver vel litt fargen ja men de er svarte.. bilen går fett? Rikt? I motsetning til magert?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    ja. svart tilsvarer sot fra uforbrent bensin

  18. #465
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    ja. svart tilsvarer sot fra uforbrent bensin
    Ok, uforbrent vil si den ikke klarer å brenne alt og det betyr at den får mye bensin?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  19. #466
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    har den svarte plugger får den mer enn den trenger ja

  20. Takk 2førr10 takket for denne posten
  21. #467
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

  22. Takk 2førr10 takket for denne posten
  23. #468
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    har den svarte plugger får den mer enn den trenger ja
    Ok, takk! Da får jeg lete videre, mistenker en av lambda sensorene, men får lese feilkoder

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  24. #469
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Var på høy tide å bytte simring bak fordeler, tok av alt helt til plata var av og kunne plukke av simringen med fingrene. De gamle var helt løs og hadde dytta seg ut. Ser tegn til ei fin lita elv av olje også.

    Har nok mye å si når jeg alltid etterlater meg noen flekker med olje etter å ha kjørt.


    Ringte Volvo for å høre om pris på lamda fremme, den var over 3000 kr med 25% av.

    Finnes det noe annet merke som funker?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  25. #470
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Det var en skikkelig lekasje godt og få fikset det. Det med Lambasonden så er det nok orginalt Bosch som er på disse tenker jeg så ville kjøpt det igjen pga kvaliteten.
    Du kan få ny ekte Bosch lamba fremme fra Tyskland for 600-1000kr pluss frakt og norsk mva som en betaler på posten er er alle typene autodoc har https://www.autodoc.co.no/reservedel...er%5B%5D=bosch

  26. #471
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Jepp, tror det vil stoppe eller nesten stoppe oljelekkasje som jeg har.

    Ja, var nok det jeg tenkte. Ekte bosch som kun er tingen. Ja, det kan jo godt hende jeg finner en billigere lamda på nett, jeg handla jo bosch lmm på ebay med gratis fakt til under 1000kr.

    Jeg må bare finne riktig delenummer og vite hvor mange ledninger den har.

    MEN, kan ikke bekrefte 100% at lamda er gåen, har bare hørt den kan svikte og likevel ikke gi utslag som motorelektronikk feil.


    Var på besøk med en kjekk Volvo etusiast som hadde 2. Og 3. Gen. XC70 som jeg hadde som kunde via jobb en dag. Kommenterte på bilene han hadde utenfor huset da jeg var på job hos han, kom da i snakk om Volvo, V70,
    AWD
    , viskose og haldex, feilkoder osv. Han kunne gjerne lese ut koder for meg når jeg kom igjen på besøk med V70'n min. Så var innom han og han brukte sitt utstyr men fikk ikke opp noe på pro scanneren sin, derimot fikk han opp feilkoder på obd-blåtann mini scanneren. Fikk opp disse kodene. Må nok inn hos volvo på vadis, men de gir en indikasjon.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  27. #472
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er lurt og lete litt rundt på deler ja da bil deler i Norge er veldig overpriset. Synd at du ikke fikk noen skikkelige feil koder da og må ta den inn til Volvo.

  28. #473
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Er lurt og lete litt rundt på deler ja da bil deler i Norge er veldig overpriset. Synd at du ikke fikk noen skikkelige feil koder da og må ta den inn til Volvo.
    Ja, litt høye priser på forskjellig. Skjønner jo at en orginal bosch lamda vil koste en del, det er jo også en ting man ikke bytter ofte.

    Nei, men igjen han hadde en nyere scanner som funket fjell på sine nyere Volvoer og min er eldre. Så er nok eldre vadis som som funker best her og det har Volvo, får bare be om en detaljert rapport etter at de leser av.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  29. #474
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Ja, litt høye priser på forskjellig. Skjønner jo at en orginal bosch lamda vil koste en del, det er jo også en ting man ikke bytter ofte.

    Nei, men igjen han hadde en nyere scanner som funket fjell på sine nyere Volvoer og min er eldre. Så er nok eldre vadis som som funker best her og det har Volvo, får bare be om en detaljert rapport etter at de leser av.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Skjønner at du ikke fikk noe bedre koder da ja. Virker som at disse ikke kan leses ut med vanlig obd2 scanner etter hva jeg skjønner er i grunn rart for vis ikke jeg tar feil så står det
    OBD
    2 på gummien til tilkoblingen på min.

  30. #475
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Var innom Volvo i begynnelsen av jobbtiden i dag. Henta ekspansjonstank og nivåsensor som var bestillt.
    669kr med rabatt er grei pris når det er orginale deler

    Kom hjem fra jobb, stappa i meg middag og tok med kaffikoppen ut i carporten for å bytte.

    Den gamle har vert brun lenge, flusha systemet sommer 2016 og fikk da ny kjøleveske sammen med nytt varmeregister.

    Dette var en grei og kjapp jobb, utrolig lettvindt med de biltema slange-"klemme"-tengene, satte de på begge slangene og skrudde av, bare noen dråper som gikk tapt.

    Stappa inn nivåsensor i bunn på den nye tanken og skrudde på igjen slangene. Veldig bra det er stålhylse på begge nipplene, så plastikken ikke kollapser. Fyllte på ny kjølevekse opp over MIN streket. Ny skrukork ble det også da jeg hadde det liggende.

    Den røde "lavt kjøleveskenivå"-lampa slutta å lyse, kom ikke på i det heletatt når jeg starta bilen. Skal kjøre med ei kanne kjøleveske og ei kanne vann i bagasjerommet sånn just in case, skal egentlig ikke trenge å lufte systemet tenker jeg.. men begynmer det å true med å koke får jeg finne meg en oppoverbakke og lufte.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  31. Takk kimar takket for denne posten
Side 19 av 24 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •