Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  78
Side 21 av 24 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 525 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

  1. #501
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    De vet og ta vare på kundene og få de til og handle igjen sist fikk jeg også en fremmed sjokolade husker ikke hvilken men gamlingen fikk den er litt kresen på sjokolade hehe.
    Jeg vet ikke helt hvordan kvaliteten på Professional Parts Sweden sine deler er men er sikkert helt greit som du sier
    Mhm. Pro Parts Sweden funker fint! Det er økonomi ettermarkeds-deler for å oversette det fra engelsk

    La oss si fordelerlokk til V70 fra Bosch, da snakker vi rundt 700kr, mens derimot Pro Parts Swe; ca 250kr. Det er deler som funker, men kommer helt an på hvilken del, ikke alle deler som lønner seg å velge av økonomi. Jeg ville ikke kjøpt PPS som jeg forkorter det til om det skulle vært simringer, vannpumpe, motorfester osv.
    Og spesiellt på hvitblokk, rødblokka er ikke kresen på om det ikke er fordelerlokk fra bosch.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  2. #502
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ingen erfaring med Pro Parts Sweden annet enn en nylig innkjøpt vindusvisker deler motor/stag så jeg kan ikke si noe om kvaliteten.
    Men jeg foretrekker og kjøpe deler jeg kjenner til og vet fungerer som eks Bosch på deler som er viktige og som kan gjøre at bilen slutter og fungere da jeg er veldig avhengig av bilen og kjører mye på lange øde strekninger med dårlig eller ingen telefon dekning så vil helst unngå motorstopp på bilen
    Sist endret av kimar; 22/02/18 kl 21:45

  3. #503
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Ble noen runder på isen i dag, på et stort vann. V70n med 4hjuls og sofa med ski på slep. 2. Gir og 3-4 omdreininger, dro godt på.

    Hadde ikke hjelm og visir så satt ikke i sofaen.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  4. #504
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Fikk dere tatt noen bilder/filmet det der høres jo sykt morsomt ut

  5. #505
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Fikk dere tatt noen bilder/filmet det der høres jo sykt morsomt ut
    Noen bilder

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  6. Takk kimar takket for denne posten
  7. #506
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

  8. #507
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Utpå isen idag igjen.



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  9. Takk kimar takket for denne posten
  10. #508
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Liten snutthttp://cloud.tapatalk.com/s/5aa3fb81...2073277567.mp4

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  11. #509
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Har litt dissing/svingning opp og ned på turtall av og til, ved veikryss og når en skal ta løst. Så turtallet danser litt opp og ned før det stabiliserer seg.

    Er dette gåen tomgangsregulator? Eneste tingen jeg kan komme på, eller kan det være andre ting?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  12. #510
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    På min gikk tomgangsmotor nylig i stykker og symptomene der var at bilen fusket kraftig på lave turtall under kjøring og var rykete og at turtallet ikke ble regulert på tomgang og til slutt så ville ikke bilen starte da hadde den gått helt i stykker og motor fikk ikke luft. Men jeg kan ikke nok til og si om disse problemene du har skyldes denne falsk luft kan også kanskje være årsak?

  13. #511
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    På min gikk tomgangsmotor nylig i stykker og symptomene der var at bilen fusket kraftig på lave turtall under kjøring og var rykete og at turtallet ikke ble regulert på tomgang og til slutt så ville ikke bilen starte da hadde den gått helt i stykker og motor fikk ikke luft. Men jeg kan ikke nok til og si om disse problemene du har skyldes denne falsk luft kan også kanskje være årsak?
    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    På min gikk tomgangsmotor nylig i stykker og symptomene der var at bilen fusket kraftig på lave turtall under kjøring og var rykete og at turtallet ikke ble regulert på tomgang og til slutt så ville ikke bilen starte da hadde den gått helt i stykker og motor fikk ikke luft. Men jeg kan ikke nok til og si om disse problemene du har skyldes denne falsk luft kan også kanskje være årsak?
    Hmm okei, virker som din var i en verre tilstand enn min. For min jevner ut etter litt, ikke sånn at den dauer eller er tungstarta. Bare gynger opp og ned på turtall ved veikryss, når en skal ta løst og spesiellt når jeg rygger sakte.

    Men tenker at det heller er en tempsensor eller noe.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  14. #512
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Har litt dissing/svingning opp og ned på turtall av og til, ved veikryss og når en skal ta løst. Så turtallet danser litt opp og ned før det stabiliserer seg.

    Er dette gåen tomgangsregulator? Eneste tingen jeg kan komme på, eller kan det være andre ting?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Rens tomgangsregulatoren. Helt standard på disse bilene. På den ene 850en min så tulla tomgangsregulatoren så fælt at bilen kvelte seg så fort du satte den i fri. Det holdt å rense regulatoren. Gjør det hver gang jeg kjøper en ny volvo med rødblokk eller hvitblokk

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    1990 Volvo 240

  15. Takk 2førr10 takket for denne posten
  16. #513
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Rens tomgangsregulatoren. Helt standard på disse bilene. På den ene 850en min så tulla tomgangsregulatoren så fælt at bilen kvelte seg så fort du satte den i fri. Det holdt å rense regulatoren. Gjør det hver gang jeg kjøper en ny volvo med rødblokk eller hvitblokk

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Najs! Will do!

    Bare blås igjennom med wd40 eller? La det renne igjennom inn og utgang? Eller brake cleaner/motorvask?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  17. #514
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Najs! Will do!

    Bare blås igjennom med wd40 eller? La det renne igjennom inn og utgang? Eller brake cleaner/motorvask?

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Wd40 eller brake cleaner funker bra. Bare spray inn og blås igjennom med trykkluft

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Sist endret av Benjamin; 11/03/18 kl 09:27
    1990 Volvo 240

  18. #515
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Fikk tatt ut drivakselen på passasjer side.
    Og fikk hjelp til å få av knuten på lokale verksted. Hadde jeg visst knuten kom av så lett, så hadde jeg gjort det sjøl. For akkurat den mekanikeren begynnte å slå på knuten uten å utvide låseklipsen, noe jeg hadde fortalt han. Når han endelig fannt en låsering tang og prøvde med den så glei knuten av som smelta smør.
    Forventa at vi måtte slå mens klipsen ble utvida, men så lett var det visst.

    Jeg strevde sånn med da jeg skulle ha av knuten på førerside at jeg såg på passasjer side knuten som like venskelig, neste gang da prøver jeg selv.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  19. #516
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Nesten klar for montering igjen

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  20. Takk Thorvaldsen takket for denne posten
  21. #517
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Blir bra dette

  22. #518
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Ja, forlenger livet på knuten

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  23. #519
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Da er alt på plass igjen

    Volvo mekaniker hjalp meg å stramme klemmene når jeg var innom på vei hjem fra jobb

    Bilde har jeg ikke men det er ikke så mye å ta bilde av

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  24. #520
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Greit å få i orden slikt som dette. Virker jo til å være overkommelig jobb å bytte disse mansjettene selv slik du beskriver det i alle fall. Burde ha byttet mine snart også ser jeg.. Er det noe spesielt verktøy en trenger for å få disse låseklipsene til mansjettene av og på?

  25. #521
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    Greit å få i orden slikt som dette. Virker jo til å være overkommelig jobb å bytte disse mansjettene selv slik du beskriver det i alle fall. Burde ha byttet mine snart også ser jeg.. Er det noe spesielt verktøy en trenger for å få disse låseklipsene til mansjettene av og på?
    Veldig greit å ha dette i orden, hvertfall i lengre periode og hvertfall på vinterstid. Ja gankse rett frem, før jeg bytta førerside visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle ta meg frem, men fannt 'how to' på youtube av RobertDIY. Bestillte kit fra vparts til begge sider, neste gang som jeg håer blir om lenge, eller en annen volvo så får jeg prøve en annen leverandør. Har ikke sagt at professional parts sweden ikke har dårlige deler men det er ikke det samme som
    OEM
    .

    Uansett, du trenger en 36mm kraftpipe, kjøpte min på tema med overgang siden dette er større en 1/2". Og et langt stålrør til å tre på latmannsarmen. Gjør det samme som hjulbolter når dekket står på bakken og bryt løs den store 36mm mutteren.

    Jeg demonterte calipter, calipter brakett, bremseskive, og de 2 boltene som holder hele huset med hjullagert fast i støtdemper, endeledd, bærearm og stabilistator stag rørte jeg ikke.

    Da skal du klare å lirke hele akselen med knute ut. På passasjerside må du skru ut bøylen som holder lageret i akselen lenger inn mot girkassen da denne akselen er mye lenger.

    Når det gjelder knuten så sitter det en låsering som må ekspanderes for at knuten skal komme av akselen. På førersiden holdt jeg på i over 1- 1,5 time å prøve å få av knuten. Prøvde med flere ting, spisstenger, låsering tang, flatjern samtidig som jeg slo på med hammer. MEN jeg hadde bare snekker hammer og en skrustikke som skulle ha vert litt tyngre og bolta fast. Selv med hjelp fra nabo for å ekspandere ringen og meg til å slå, så var det ingen tegn til at den flyttet seg. Til slutt ga jeg opp og tok med meg akselen til verksted og der greide 2 mekanikere å slå den av, for de tok det ca. 5 min og det kostet meg ingen ting

    Passasjer siden glei rett av når man ekspanderte låseringen.


    Overhalingen er easy peasy, fjærn gammel mansjekk, trekk den av eller skjer den av, demonter knuten og få ut alle 8 delene, en ring, kryss eller hva jeg skal kalle det som ballene ligger i, og 6stk baller. Så bare dynk det i kraftvask og rens absolutt alt, monter knuten og sprut inn nytt fett i hele knuten og tre på mansjetten. Så klemmer du på klemmene, her brukes en tilegnet tang for å klemme på igjen sånne klemmer, er så skjeldent jeg bruker sånne klemmer at jrg ikke har kjøpt slik tang selv, har ikke du heller så spør pent på et verksted så gjør de nok det for deg.

    Noe annet du lurer på som jeg har glemt å nevne så bare spør i vei

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  26. Takk kimar, Thorvaldsen takket for denne posten
  27. #522
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Glemte å nevne
    ABS
    sensoren, den bør man koble fra.



    Bilde av kraftpipa, latmansarm og stålrør.


    Bytta lambda fremme i ettermiddag, hadde ikke lambdanøkkel men lagde eget verktøy. Gammel lambda og atmostfære/map sensor jeg ikke vet navnet på eller hva hensikt den gjør.. men den er bytta nå.

    Leste feilkoder med blåtann scanneren min. Fikk samme feil som før, samme kode jeg hadde inne hos Volvo og de leste av med Vadis. De henviste til utetemp måler som jeg fikk delenummer på og bestillte den. Den er bytta nå (ikke den jeg bytta nå, bytta tidligere, denne sitter i tåkelys grillen), men har fortsatt samme feilen.

    Som sagt, har nå bytta 02 sensor fremme og den Map/atmosfæretrykkgiveren som sitter ved spylerveskepåfyllinga.

    P1
    200 forsvant, men sitter fortsatt igjen med P0112. Scannet, sletta, komt tilbake, scanna, sletta igjen og kom tilbake igjen.

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  28. #523
    Thorvaldsen sin avatar
    Medlem siden
    17. aug. 2013
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2909
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    Veldig greit å ha dette i orden, hvertfall i lengre periode og hvertfall på vinterstid. Ja gankse rett frem, før jeg bytta førerside visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle ta meg frem, men fannt 'how to' på youtube av RobertDIY. Bestillte kit fra vparts til begge sider, neste gang som jeg håer blir om lenge, eller en annen volvo så får jeg prøve en annen leverandør. Har ikke sagt at professional parts sweden ikke har dårlige deler men det er ikke det samme som
    OEM
    .

    Uansett, du trenger en 36mm kraftpipe, kjøpte min på tema med overgang siden dette er større en 1/2". Og et langt stålrør til å tre på latmannsarmen. Gjør det samme som hjulbolter når dekket står på bakken og bryt løs den store 36mm mutteren.

    Jeg demonterte calipter, calipter brakett, bremseskive, og de 2 boltene som holder hele huset med hjullagert fast i støtdemper, endeledd, bærearm og stabilistator stag rørte jeg ikke.

    Da skal du klare å lirke hele akselen med knute ut. På passasjerside må du skru ut bøylen som holder lageret i akselen lenger inn mot girkassen da denne akselen er mye lenger.

    Når det gjelder knuten så sitter det en låsering som må ekspanderes for at knuten skal komme av akselen. På førersiden holdt jeg på i over 1- 1,5 time å prøve å få av knuten. Prøvde med flere ting, spisstenger, låsering tang, flatjern samtidig som jeg slo på med hammer. MEN jeg hadde bare snekker hammer og en skrustikke som skulle ha vert litt tyngre og bolta fast. Selv med hjelp fra nabo for å ekspandere ringen og meg til å slå, så var det ingen tegn til at den flyttet seg. Til slutt ga jeg opp og tok med meg akselen til verksted og der greide 2 mekanikere å slå den av, for de tok det ca. 5 min og det kostet meg ingen ting

    Passasjer siden glei rett av når man ekspanderte låseringen.


    Overhalingen er easy peasy, fjærn gammel mansjekk, trekk den av eller skjer den av, demonter knuten og få ut alle 8 delene, en ring, kryss eller hva jeg skal kalle det som ballene ligger i, og 6stk baller. Så bare dynk det i kraftvask og rens absolutt alt, monter knuten og sprut inn nytt fett i hele knuten og tre på mansjetten. Så klemmer du på klemmene, her brukes en tilegnet tang for å klemme på igjen sånne klemmer, er så skjeldent jeg bruker sånne klemmer at jrg ikke har kjøpt slik tang selv, har ikke du heller så spør pent på et verksted så gjør de nok det for deg.

    Noe annet du lurer på som jeg har glemt å nevne så bare spør i vei

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
    Det var godt forklart, takk for det

    Som du nevner også, RobertDIY har masse flotte filmer å se på i tilfeller som dette. Gjør mesteparten selv, men må si jeg har vært kritisk til dette. Ser nå ut til å være en grei allikevel fiks da

  29. #524
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thorvaldsen Vis post
    Det var godt forklart, takk for det

    Som du nevner også, RobertDIY har masse flotte filmer å se på i tilfeller som dette. Gjør mesteparten selv, men må si jeg har vært kritisk til dette. Ser nå ut til å være en grei allikevel fiks da
    Er ikke så mye som kan gå feil, ganske enkel jobb.

    RobertDIY har vert til stor hjelp flere ganger

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  30. #525
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard



    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  31. Takk kimar takket for denne posten
Side 21 av 24 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •