Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Montere større ventiler selv?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard Montere større ventiler selv?

    Hallo har en topp jeg skal gjøre litt med, og har tenkt litt på større ventiler blant annet. Kan man sette i de selv? For de som skal passe i det originale setet burde jo kunne settes inn av en amatør som meg. For de må vel bare slipes inn med slipepasta?

  2. #2
    Registrerte brukere FordFoi sin avatar
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Lier, Buskerud
    Innlegg
    175
    Antall takk

    Standard

    Hvor store er ventilene?
    Det blir litt "bilcross-mek" å bare slipe ventilene inn I setene uten å frese de, da alle graderinger I setet vil bli borte, samt flowmessig blir det ikke mye bedre, da innerdiameteren på setene ikke endres I forhold til ventilen.
    Er det neste sørrelse ventiler fra orginalt, kan man eventuelt få tak I en håndfres, trenger ikke spenne det opp I en skikkelig fres.
    Sjekk "valve seat cutting tool"
    Volvo 240 GLE
    Ford Mondeo Si

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Er neste størrelse ja, er vel de som passer i originale setet etter hva jeg har blitt opplyst.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Hallo har en topp jeg skal gjøre litt med, og har tenkt litt på større ventiler blant annet. Kan man sette i de selv?
    For de som skal passe i det originale setet burde jo kunne settes inn av en amatør som meg. For de må vel bare slipes inn med slipepasta?
    Hvis man vil montere større ventiler for å øke ytelsene til motoren så er svaret NEI!, dette er ikke noe man kan gjøre selv. Som ett minimum krever det godt utstyr og helst skal dette utstyret betjenes av en interessert, erfaren og kompentent person.

    Hvis man har andre motiver så ja, da er det bare å sette dem i.

Lignende tråder

  1. Fresing for større ventiler
    By Sappen in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 29/07/13, 10:13

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •