Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  47
Side 1 av 9 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 219

Tråd: Jan-Einar: 94 volvo 945 t5 worklog

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard Jan-Einar: 94 volvo 945 t5 worklog

    fant ut at jeg måtte lage en liten worklog på bilen min for å ha kontroll på ting som blir gjort.

    bilen dette gjelder er en 94modell (94hos biltilsynet, og 95 hos volvo forhandler? ) 945 som er godkjent ombygd til T5.
    godkjent senka og godkjent med 18" felger. alt står i vognkort.

    det er litt å gjøre på bilen. alt under panseret ser ut til å være montert i fylla, forsåvidt så ser fronten like jævlig ut..
    passform på grill, lykter og frontfanger er ikke tilstede i det heletatt..
    ikke særlig fin inni heller med sine ihjælskrukkete dørtrekk..

    så planene for bilen er foreløpig:
    * få gjort noe med den dårlige passformen på fronten.
    * rydde opp i ledningsnett i motorrom samt bytte slanger og trykkrør osv.
    * få tak i en ny girkasse da denne som står i bilen lager lyder i 3,4 og 5 gir. gikasse er anskaffet
    * bytte ut dørtrekka. eller gjerne hele interiøret da jeg ikke liker grått, pluss at det som er der ser jævlig ut..
    * anskaffe breietypen baklukehandtak. håndtak er anskaffet
    * anskaffe v90 baklykter. baklykter er anskaffet
    * montere komplett sett med 960 lister som jeg har liggende.
    * montere snowcap som jeg har liggende.
    * få tak på en skikkelig diffsperre. er sveist per nå..

    er sikkert mer som må gjøres men var det jeg kom på i farta. listen blir oppdadter etter som ting blir gjort eller jeg kommer på mer å tilføre.

    her er noen bilder av hvordan den er per nå.
    kom gjerne med tips å inspill





    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 23/09/15 kl 19:27
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  2. Takk ander123 takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Godt å se at denne fortsatt lever

  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Godt å se at denne fortsatt lever
    lever gjør den, men har vist vært både det ene å andre med den oppgjennom

    edit: er vel nedi verdal den er satt sammen?
    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 01/08/15 kl 16:11
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  5. #4
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Husker ikke om han som bygde den satte den sammen i Stjørdal/meråker eller om han gjorde det i Oslo der han bodde for øyeblikket..
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  6. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Husker ikke om han som bygde den satte den sammen i Stjørdal/meråker eller om han gjorde det i Oslo der han bodde for øyeblikket..
    viss den enda ser lik ut så tror jeg han har vært litt på flaska først men bortsett fra det er det tommel opp selv om fargen var finere mens du hadde den
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. #6
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Motorrommet er ganske likt ennå ja
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Motorrommet er ganske likt ennå ja
    uffda trenger en del jobb før det blir fint oppi der
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  9. #8
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    Endelig kom denna bilen på forumet!
    Så ut til å være litt jobb i motorrommet på denne ja..
    Mye "hu-å-hast" løsninger ser det ut som, men det satser vi på at du fikser opp i

    menne, ser ut som om fordelerlokket på denne er urørt. Har dem bygd om torpedo for å få plass?
    mtp hvordan bremserøra ser ut ovenfor der, så ser det ut som om dem bare har bøyd opp røra kjapt å gæli for å kunne slå inn torpedo noe?

  10. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Endelig kom denna bilen på forumet!
    Så ut til å være litt jobb i motorrommet på denne ja..
    Mye "hu-å-hast" løsninger ser det ut som, men det satser vi på at du fikser opp i

    menne, ser ut som om fordelerlokket på denne er urørt. Har dem bygd om torpedo for å få plass?
    mtp hvordan bremserøra ser ut ovenfor der, så ser det ut som om dem bare har bøyd opp røra kjapt å gæli for å kunne slå inn torpedo noe?
    er en god del jobb for å få det bra i motorrommet ja. mye kjappe løsninger som overhiodet ikke ser bra ut. så skal forsøke å fikse opp noe denne vintern.
    er noe tull med gass funksjon, så må feilsøke litt over hvor feilen kan ligge.. det fungerer men er drit å kjøre med. man kjører som om man hadde 4puck sinter selv omdet ikke er noe slikt der

    hadde håpet det ikke skulle legges merke til.. men ja fordelerlokk er urørt, noe som igjen tilsier at torpedo er rimelig godt innslått desverre. ser helt jævlig ut bak motoren mildt sagt. tviler på at det blir gjort noe med akkurat den biten i vinter. får ta det som det faller seg vil bare rydde opp litt i første omgang.

    har litt trua på å fjerne den fordelern å sette på slike coiler rett på pluggene viss det lar seg gjøre da. er ikke helt stødig på disse femmerne enda :P
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #10
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    Angåedne coil on plugs, skaff deg sneck box Enkel å montere Se i tråden til johnjo, da han har et fint bilde der kan faktisk ikke bli enklere.
    Så om du klarer å bytte hjul på bilen, klarer du å montere sneck box også

    Hehe, siden jeg selv har bygd om et par rwd-volvoer om til T5, så vet jeg hvor ting må mikses med. Så det der så hverfall jeg med en gang
    Fordelerlokket er et kjent "problem". Er 4 løsninger på det Det å slå inn torpedo/bygge om torpedo er jo 1 av dem, som det er på din her. Kanskje ikke den peneste løsningen, men det funker


    Enig med deg. Rydd opp i motorrommet først Ta en ting av gangen, ellers blir man aldri ferdig rwd T5 er gøy, så synd om det bare blir stående..


    Mtp glippene foran med lykter/grill osv. Hva er årsaken til dette? Har bilen vært smelt? Eller har det vært noen tidligere eiere som bare ikke har godde å fullføre skikkelig med justeringer osv?

  12. Takk johnjo takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Angåedne coil on plugs, skaff deg sneck box Enkel å montere Se i tråden til johnjo, da han har et fint bilde der kan faktisk ikke bli enklere.
    Så om du klarer å bytte hjul på bilen, klarer du å montere sneck box også

    Hehe, siden jeg selv har bygd om et par rwd-volvoer om til T5, så vet jeg hvor ting må mikses med. Så det der så hverfall jeg med en gang
    Fordelerlokket er et kjent "problem". Er 4 løsninger på det Det å slå inn torpedo/bygge om torpedo er jo 1 av dem, som det er på din her. Kanskje ikke den peneste løsningen, men det funker


    Enig med deg. Rydd opp i motorrommet først Ta en ting av gangen, ellers blir man aldri ferdig rwd T5 er gøy, så synd om det bare blir stående..


    Mtp glippene foran med lykter/grill osv. Hva er årsaken til dette? Har bilen vært smelt? Eller har det vært noen tidligere eiere som bare ikke har godde å fullføre skikkelig med justeringer osv?
    hmm, skal se i tråden hans takk for tips

    hehe, nei det er langt fra den peneste løsningen men som du sier så funker det

    blir å ta en ting av gangen ja, å heller ta ting litt etter litt. bilen blir stående om vinterstid. er helt ubrukelig bare det er litt vått ute så da er den mest sansynlig like ubrukelig på vintern og

    aner ikke, kunne ikke se noen skader på metallet rundt om kring lyktene så jeg tror det er bare hastverk eller noe slikt. ser ikke ut i fronten når alt henger på "halv tolv" etter min mening.

    mangler vertfal tåkelysene, så det må anskaffes
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  14. #12
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Rare løsninger ja, men må huske at det er 10 år siden straks at denne ble bygd.. Ja torpedoveggen ble kakket inn her, men er som sakt en av de første i norge som ble godkjent dette, så de godtok bulken som ble bak der, gassen er rar grunnet at det er feil gass spield på den, gassvaiaren ligger i en 90 graders vinkel, så før du har lært deg gassen på bilen får du mange ketchup effekt erfaringer. Trodde de hadde fiksa dette, men vil tro dette er grunnen ut fra slik du forklarer..
    Bilen har vært kræset, derfor fronten ble bytta, men alt er jævla dårligt utført. Sto påbtcc fanger fram da jeg hadde den, denne ble bytta ut grunnet div skader pluss at jeg slapp bilen jævla langt ned mot bakken, 960 fangeren jeg skaffa mangla alt av fester og div så jeg fikk den ikke på skikkelig.. Ser ikke ut som det er gjort mer med det nå heller, har den add on sideskjørta ennå? Hadde også btcc bakfanger på den når jeg hadde den, ser at den også er utbytta nå.
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  15. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Rare løsninger ja, men må huske at det er 10 år siden straks at denne ble bygd.. Ja torpedoveggen ble kakket inn her, men er som sakt en av de første i norge som ble godkjent dette, så de godtok bulken som ble bak der, gassen er rar grunnet at det er feil gass spield på den, gassvaiaren ligger i en 90 graders vinkel, så før du har lært deg gassen på bilen får du mange ketchup effekt erfaringer. Trodde de hadde fiksa dette, men vil tro dette er grunnen ut fra slik du forklarer..
    Bilen har vært kræset, derfor fronten ble bytta, men alt er jævla dårligt utført. Sto påbtcc fanger fram da jeg hadde den, denne ble bytta ut grunnet div skader pluss at jeg slapp bilen jævla langt ned mot bakken, 960 fangeren jeg skaffa mangla alt av fester og div så jeg fikk den ikke på skikkelig.. Ser ikke ut som det er gjort mer med det nå heller, har den add on sideskjørta ennå? Hadde også btcc bakfanger på den når jeg hadde den, ser at den også er utbytta nå.
    ja er noe slikt det ser ut under der med gassen. hehe, ja har blitt noen slike ketchup greier såpass, ja. var ikke klar over at denne har vært kræsja. vært mye kresja?
    så jeg må altså finne meg en ny front for å få dette på stell? er vist senka nå og, men syns den er skyhøy.. men stiv da nei er ikke noe skjørt på den, og det ser ikke ut som det har vært noe skjørt på heller etter den ble lakka. noe som forsåvidt også ikke er bra utført
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  16. #14
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Nei tror det skal være nok med litt finjustering ja.. 960 skjermene er visst veldig rart ihopsveisa fikk jeg høre.. Det med at den er kræsja har sikkert ikke blitt.snakka om siden jeg solgte vil jeg tro..
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  17. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  18. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Nei tror det skal være nok med litt finjustering ja.. 960 skjermene er visst veldig rart ihopsveisa fikk jeg høre.. Det med at den er kræsja har sikkert ikke blitt.snakka om siden jeg solgte vil jeg tro..
    skal se på dette i vinter
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  19. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    ble vist en uforutsett hendelse i dag. bakaksling takka for seg bare helt plutselig. drev å kjørte å fulgte trafikken helt vanlig, ikke noe pådrag eller noe å ca 50-60kmt så smalt det bare plutselig å null framdrift. så nå er jeg på jakt etter en diff.. så vis noen har en som ikke er ihjælkjørt, send pm
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  20. #17
    Registrerte brukere Minge89 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Er dem 18" godkjent i vognkortet?! hvilke papirer har du på dem? å hva er spesifikasjonene på dem? Har like se
    1. Chevrolett Starckaft G30 93mod (Stort savn)
    2. Ford Granada Giha 2,9L 82mod (Vrak, prøvde på salto)
    3. Volvo 240 Stasjonsvogn 90mod (Solgt)
    4. Volvo 940 FK med M90(sveisa 3. sync) 95mod (litt oppjasset og nåværende bruktsbil)
    5. Buick wildcat 68mod stolpe(Gliset)

  21. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Minge89 Vis post
    Er dem 18" godkjent i vognkortet?! hvilke papirer har du på dem? å hva er spesifikasjonene på dem? Har like se
    ja. har ingen papirer på dem. dem ble skrevet inn som alternativ dekkdimensjo 215/45-18. spesifikasjonene husker jeg ikke. har ikke bilen i nærheten å kan gå ut å se per nå. men tror dem er 7,5 eller 8" x18" med 225/45-18 dekk på nå. innpresset vil jeg tro er likt orginalt. trenger ikke spacer vertfal









    liten uppdate: fått tak på en bakaksel nå, så blir vel skruing løpet av di nermeste dagene
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  23. #19
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    skjer det egentlig noe med denne nå? Eller står den bare?

  24. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    skjer det egentlig noe med denne nå? Eller står den bare?
    skjer ikke stort, har fått bytta hjullager på den akseln jeg fikk tak i. å fått bilen hjem. så blir vel bytta aksel over helga. men per nå står den bare ja, ikke mulig å kjøre.
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  25. #21
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.930
    Antall takk

    Standard

    Fikk du fiksa? Flere bilder ? Litt interiør osv. Har litt sansen for denne

  26. #22
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Følger med her!
    Fin bil med rett motor
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Fikk du fiksa? Flere bilder ? Litt interiør osv. Har litt sansen for denne
    jepp, har fått bytta å prøvd litt ente opp med å sveise den akselen jeg fikk tak i. så får det bare være slik fram til jeg får kjøpt ordentlig sperre

    tok noen bilder mens jeg holdt på, men vært mye å sose med på jobb så har vært lite tid til forum om kveldene.
    di få bildene jeg har kommer vel ut i løpet av kvelden

    interiøret ser i mine øyne mildt sagt helt jævlig ut, så har ikke orka å tatt noe særlig med bilder av det. men kan legge ut nuen vis det er ønskelig

    noe annet det ønskes bilde av mens jeg er i gang å knipser noen?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  28. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Følger med her!
    Fin bil med rett motor
    fin på avstand


    edit: lang avstand..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  29. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    hadde tenkt å legge ut noen bilder, men kjipe fotobøtta nekter å samarbeide.. iriterende..

    fått kjøpt inn nytt oppheng å lager til mellomaksel fra volvo er rimelig dårlig det som er der nå.. blir vel neppe bytta før ny girkasse er i boks. mistenker den lever på lånt tid den som er i bilen nå..
    kjøpte samtidig nytt oljefilter bare for å ha et orginalt liggende

    har også kjøpt inn breie typen baklukehåndtak og v90 baklykter fra mr.titlestad kjempe kar å handle med.
    er på leit etter 960 delebil, da hovedsaklig fronten. ser ut som at frontstykket må byttes ut pga skeivheter.. holder på å iritere meg grøn over at alt henger på halv 12 der framme..
    har og kjøpt inn 5stk 558 dyser. men vet ikke om det er brukbart på denne motoren. noen som vet?
    kjøpt inn slik malpassi justerbar btr og.. og innovate breibånds lamda

    mye tekst å ikke noe serlig til oppdatering, men siden photobucket nekter meg å laste opp bilder får det bare bli slik...

    men bilen fungerer den, er i bruk hver dag litt kjip med sveisa sperre men det får bare være slik fram til jeg får tak på en ordentlig innmat til bakakselen..
    slipper lett da.. kjører 1.6 i trykk å det er helt ok kjørbart

    hva har folk gjort med gassspjeld for å få det til å funke ordentlig? er noe mikkmakk med mitt...

    *bilder kommer fortløpende når jeg får bøtta til å samarbeide *
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Side 1 av 9 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Lithander: 601- Volvo 945 worklog
    By Lithander in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 23/07/12, 20:18
  2. jan-einar sin volvo 940 turbo
    By jan-einar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 07/12/10, 21:34
  3. Jan-Einar sin volvo 940 turbo
    By jan-einar in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 20/07/10, 07:45

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •